طالبان

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با اشاره به حمله به مسجد شیعیان در قندهار گفت که عاملان این حملات با چنین اقداماتی نمی‌توانند به اهداف خودشان دست یابند.

به گزارش مشرق، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که حمله به مسجد «امام بارگاه» دلخراش بود و عاملان این حملات نمی‌توانند به چنین اقداماتی به اهداف خود برسند.

وی افزود: این حملات توسط افرادی انجام شد که افکار افاطی دارند اما به آنها می‌گوییم که اهدافشان عملی نخواهد شد.

نعیم اظهارداشت که کنترل وضعیت امنیتی در افغانستان را در دست داریم و اوضاع بسیار بهبود یافته است که البته کشورهای جهان نیز شاهد هستند بنابراین افغانستان نباید منزوی شود زیرا به نفع هیچ کسی نیست.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر همچنین گفت که به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان توسط کشورهای همسایه و جامعه بین المللی، این دولت را تقویت می‌کند و به آن در رویارویی با مشکلات داخلی نیز کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد که جامعه بین المللی نیز با به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان، مسئولیت‌های خود را در قبال مردم این کشور انجام دهد.

نعیم همچنین تاکید کرد که طالبان به تعهدات خود در جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان برای حمله به هر کشوری متعهد است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان تصریح کرد: ما به توافقنامه دوحه متعهد هستیم و اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان علیه کشوری استفاده شود.

وی عنوان کرد که حقوق همه شهروندان افغانستان تضمین شده است. دولت ما جامع است و شامل اقشار مختلف جامعه می‌شود.

«امیر خان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز گفته بود که جامعه بین المللی حقوق مردم افغانستان را به دلیل عدم به رسمیت شناختن آنها نقض می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس