«نبیه بری» خواستار کناره‌گیری بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت شد

رئیس پارلمان لبنان از «هنری الخوری» وزیر دادگستری خواست تا «طارق البیطار» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت را برکنار کند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی «الجدید» لبنان به نقل از منابع قضایی این کشور گزارش داد که نبیه بری از الخوری خواست تا راه‌حلی برای کوتاه شدن دست بیطار از انجام تحقیقات درباره پرونده انفجار بندر بیروت بیابد.

الجدید ساعاتی قبل هم در گزارشی اعلام کرد که نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، سهیل عبود رئیس شورای قضایی این کشور، قاضی غسان عویدات و هنری الخوری با یکدیگر دیدار داشته و در رابطه با طارق البیطار بازپرس پرونده انفجار بیروت رایزنی کردند.

تحقیقات درباره انفجار چهار اوت ۲۰۲۰ در بندر بیروت پایتخت لبنان پس از درخواست اخراج قاضی تحقیق کننده در مورد این انفجار، بار دیگر متوقف شد.

وکلای علی حسن خلیل وزیر دارایی سابق و غازی زعیتر، وزیر سابق حمل و نقل این کشور علیه طارق بیطار شکایت کرده و خواستار برکناری او شده‌اند.

روز چهارم اوت ۲۰۲۰ پس از آتش سوزی در انبار حاوی مواد منفجره در بندر بیروت، انفجار بسیار قوی رخ داد که کل شهر را به لرزه درآورد.

در این انفجار بیش از ۲۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۶ هزار نفر نیز زخمی شدند. همچنین حدود ۳۰۰ هزار نفر بر اثر انفجار آواره شدند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس