B747

اسناد به دست آمده نشان می‌دهد خط هوایی راه ابریشم مستقر در جمهوری آذربایجان، سالهاست که در پوشش پروازهای دیپلماتیک، در حال نقل و انتقال اسلحه و مهمات به متشریان مشکوک در منطقه آسیا و آفریقا است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، رفتارها و لفاظی های اخیر برخی مقامات باکو علیه کشورمان -که سالهاست حامی و پشتیبان مردم این منطقه بوده- نشان داد دسیسه و خوی وحشیانه صهیونیست ها، به اذهان برخی مقامات این منطقه نیز سرایت کرده است. به همین خاطر، بد نیست برخی اقداماتی که در سالهای گذشته توسط این حکومت، علیه منافع و مردم منطقه بخصوص ملت ایران انجام شده، بازخوانی و موشکافی شود. 

در این میان، توجه ویژه و عمیق به یک ایرلاین مشکوک در منطقه باکو، حرف ها و رازهای فراوانی را افشا خواهد کرد. این ایرلاین اگرچه در ظاهر، قرار بوده به تامین نیازهای نیروهای مسلح آن منطقه کمک کند اما عملا بدل به یک خط هوایی تامین اقلام خاص برای مشتری های بعضا جنایتکار شده است.

بیشتر بخوانید:

جزییاتی جدید از استقرار داعش در نزدیکی مرزهای ایران با دستور الهام علی‌اف/ اصرار ترکیه برای انتقال خانوادگی تروریست‌ها به قره‌باغ +عکس

از موشک بالستیک تا قایق تندرو؛ اعتیاد الهام علی‌اف به خرید تجهیزات اسراییلی/ ماجرای عجیب اصرار باکو برای تست پهپاد انتحاری روی سربازان ارمنی! +عکس

جای پای اشغالگران آمریکا در سوریه مستحکم‌تر شد/ افشای استفاده از گلوله‌های حاوی «فسفر سفید» +تصاویر ماهواره‌ای

گام اول ؛ یافتن تامین کننده محموله های خاص

در میانه های حمله انواع گروهک های تروریستی به خاک سوریه، به شکل سوال برانگیزی انواع سلاح‌های ساخت کشورهای شرق اروپا و خصوصا بلغارستان در اختیار گروه‌های تروریستی وارد شده به خاک سوریه گذاشته می‌شد؛ سلاح‌هایی که همه به تازگی ساخته شده و در تعداد قابل توجهی نیز در ابتدا در سوریه و سپس در مکان هایی مثل لیبی و عراق نیز دیده شدند. خود کشورهای محل درگیری خریدار سلاح های این کشورها نبودند پس باید به سراغ برخی بازیگران خاص منطقه ای رفت. اینجا بود که مثل همیشه نام عربستان سعودی در ابتدای لیست می‌درخشید !

در سال ۲۰۱۴ میلادی گزارش رسمی دولت بلغارستان حاکی از فروش ۸۵ میلیون یورو سلاح و مهمات به عربستان سعودی بود. البته مشخصا در هیچ بخشی از ارتش عربستان سعودی، سلاح های بلغاری تا به امروز مشاهده نشده اند و مشخص می شود ارتش سعودی این حجم از سلاح را برای ارتش یا نیروهای انتظامی خود این کشور خریداری نکرده است. بر اساس گزارش سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ میلادی ۲۸۷ قبضه تیربار سبک و ۱۲۰ قبضه تفنگ ضد تانک ۹ SPG- از بلغارستان به عربستان سعودی صادر شده است.

در عین حال بلغارها نیز از این تجارت به سود سرشاری رسیدند. در سال ۲۰۱۳ میلادی میزان صادرات تسلیحاتی کشور بلغارستان کمی بیش از ۲۰۰ میلیون یورو بوده است. این رقم در سال ۲۰۱۴ میلادی ناگهان به عدد ۴۰۰ میلیون یورو می رسد که افزایشی دو برابری در یک سال را نشان می دهد. این عدد در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۶۴۲ میلیون یورو و در سال ۲۰۱۷ میلادی به حدود ۱  میلیارد و ۲۹۰ میلیون یورو رسید.  

نکته جالب در این خصوص این که در سالهای بعدی و با کاهش پیدا کردن سطح درگیری در مناطق مختلف در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا میزان فروش بلغارها در حوزه تسلیحات با یک سقوط آزاد وحشتناک در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۰ میلیون دلار ! رسیده است. البته به غیر از بلغارستان ، کشورهای دیگری در این منطقه مثل صربستان ، بوسنی ، رومانی و ...  نیز درگیر این تجارت مرگبار بوده اند.

جزییات ایرلاین ویژه حکومت باکو برای تامین سلاح داعش/ از سوریه تا آفریقا؛ پرنده‌های «راه ابریشم» مشغول تجارت مرگ هستند +سند

راکت ضد زره برای سامانه آر پی جی 7 ساخت بلغارستان در اختیار گروه تروریستی داعش

در گام اول و برای انتقال این تسلیحات به منطقه و تغذیه تروریست ها، بیشتر پرنده های باربری تجاری خطوط هوایی از عربستان و امارات وارد کار شدند. با افزایش سطح فعالیت در دوره مشخص زمانی و وارد شدن مستقیم پای آمریکا به بحث تامین سلاح از اروپای شرقی نیاز به یک باربر مطمئن تر پیدا شد.

پوشش دیپلماتیک برای انتقال تسلیحات در منطقه و جهان

"جاده ابریشم" در حقیقت نام یک خط هوایی دولتی در جمهوری آذربایجان است که در سال ۲۰۰۱ میلادی پایه گذاری شده و مرکز عملیاتی ان نیز در فرودگاه حیدر علی اف باکو قرار دارد. ناوگان این خط هوایی نیز شامل ۵ فروند هواپیمای ایلوشین ۷۶ بوده و به صورت اختصاصی در بحث ترابری هوایی فعال است.

با افزایش نیاز به نقل و انتقال مهمات و تسلیحات خصوصا در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، آمریکا و برخی از متحدان این کشور به دنبال گزینه هایی رفتند که کمتر مورد توجه بودند.  این شرکت دارای یک زیر مجموعه به نام راه ابریشم غرب نیز است که آن هم در حوزه ترابری فعالیت کرده و از ۱۰ فروند بویینگ ۷۴۷ مدل ترابری بهره می برد.

جزییات ایرلاین ویژه حکومت باکو برای تامین سلاح داعش/ از سوریه تا آفریقا؛ پرنده‌های «راه ابریشم» مشغول تجارت مرگ هستند +سند

هواپیمای ترابری ایلوشین ۷۶ خط هوایی راه ابریشم

جزییات ایرلاین ویژه حکومت باکو برای تامین سلاح داعش/ از سوریه تا آفریقا؛ پرنده‌های «راه ابریشم» مشغول تجارت مرگ هستند +سند

هواپیمای ترابری B 747 خط هوایی راه ابریشم غربی آذربایجان

این خط هوایی به دلیل دولتی بودن، از پشتیبانی دستگاه سیاست خارجی باکو نیز برخوردار بوده و با لابی های انجام گرفته توسط این کشور به عنوان یک وسیله حمل و نقل دیپلماتیک که از بسیاری بازدیدها و سیستم های نظارتی به دور است بهره می برد.

سفارت خانه های جمهوری آذربایجان در چندین کشور مختلف وظیفه ایجاد هماهنگی های لازم برای انجام پرواز های این خط هوایی را داشتند. در عین حال باید به این مسئله نیز اشاره کرد که خطوط هوایی غیر نظامی اجازه حمل محموله‌های نظامی را ندارند و این شرکت به خاطر داشتن روابط دولتی و در پوشش پرواز دیپلماتیک به نوعی این قانون جهانی را دور زده است.

مبداء پروازی برای هواپیماهای این خط هوایی عمدتا باکو و مقصد های آن نیز عمدتا در کشورهای بلغارستان ، کروواسی ، بوسنی و صربستان بوده و پس از بارگیری محموله های مختلف به مقاصدی مثل جده ، ریاض ، ابوظبی (به عنوان واسطه های انتقال سلاح به تروریست های مستقر در سوریه) باکو و برخی کشورهای آفریقایی حمل می شد. البته بحث پروازهای این شرکت به سرزمین های اشغالی نیز خود یک ماجرای مجزا است که خصوصا در چند سال اخیر و در دوره زمانی نزدیک به جنگ دوم قره باغ نیز با شدت بسیار بالاتری انجام شد. در برخی از موارد به دلیل محدودیت ناوگان این خط هوایی و بالا بودن تعداد سفارش ها، هواپیماهای Il-۷۶ نیروی هوایی آذربایجان نیز وارد کار می شدند تا سفارش ها به موقع به مقصد برسد.

هکرهای انانیموس خواب علی اف را آشفته کردند

در سال ۲۰۱۷ میلادی گروه هکری انانیموس اسنادی را از سفارت آذربایجان در بلغارستان هک و منتشر کرد. این اسناد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد نشان دهنده گوشه ای از عملیات های خطوط هوایی راه ابریشم در حوزه حمل و نقل تسلیحاتی در جهان است.

طبق این اسناد، عربستان سعودی یکی از مشتریان مهم خط هوایی راه ابریشم بوده و بین سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ این خط هوایی ۲۳ پرواز با عنوان دیپلماتیک را از مبدا های آذربایجان ، بلغارستان و صربستان به مقصد شهرهای جده و ریاض در عربستان سعودی انجام داده و تسلیحات سفارش داده شده توسط سعودی ها را به مقصد رسانده است. در کنار سلاح های سبک انفرادی ، مهمات و نارنجک ، بحث تسلیحات سبک ضد زره مثل تفنگ های سری SPG-۹ ، راکت اندازهای سری آر پی جی ۷ به همراه مهمات آنها و البته راکت های ۱۲۲ میلی متری برای سامانه گراد عمده سفارش ها را شامل می شده است.

جزییات ایرلاین ویژه حکومت باکو برای تامین سلاح داعش/ از سوریه تا آفریقا؛ پرنده‌های «راه ابریشم» مشغول تجارت مرگ هستند +سند

درخواست پرواز با محموله نظامی از فراز ترکیه برای هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ آذری از مبدا بلغارستان به عربستان - تاریخ پرواز ۷ مارس ۲۰۱۷

در نمونه دیگر در بهار سال ۲۰۱۷ میلادی، این شرکت ۳ پرواز را از مبدا بورگاس در ساحل دریای سیاه در کشور بلغارستان به مقصد امارات متحده عربی انجام داده و در مجموع بیش از ۱۰ تن مهمات که عمدتا شامل انواع مختلفی از پرتابه ها برای سلاح آر پی جی ۷ بوده را به مقصد رسانده است.

جزییات ایرلاین ویژه حکومت باکو برای تامین سلاح داعش/ از سوریه تا آفریقا؛ پرنده‌های «راه ابریشم» مشغول تجارت مرگ هستند +سند

درخواست فرود و پرواز بر فراز بلغارستان با هواپیمای ایلوشین ۷۶ خط هوایی راه ابریشم در بلغارستان مربوط به سال ۲۰۱۷

این خط هوایی به شکل جالبی در رساندن سلاح به اقلیم کردستان و نیروهای کرد در شمال سوریه نیز نقش داشته است. در ماه مارس سال ۲۰۱۶ میلادی دو پرواز توسط شرکت مذکور از مبدا رومانی و اسلوونی به اربیل انجام شد و سلاح های سبک و مهمات به این منطقه رسیدند. همچنین برخی از نیازهای تسلیحاتی گروه های کرد سوری نیز توسط این شرکت در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تامین شده است. در چندین مورد نیز دو کشور عربستان سعودی و امارات متحده عربی از طریق این شرکت اقلام نظامی مختلفی را به کشورهایی در قاره آفریقا ارسال کرده اند.

راه ابریشم و مورد خاص فسفر سفید

ماده فسفر سفید به دلیل قابلیت ایجاد آتش سوزی و نفوذ بالا در بسیاری از اهداف نظامی، در بحث ساخت انواع بمب ها و موشک ها و گلوله های توپخانه ای به کار می رود. البته به دلیل ماهیت بسیار دردناک و کشندگی بسیار بالای آن، برخی ملاحظات و ممنوعیت هایی درباره استفاده از آن وجود دارد. در سالهای اخیر ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله کاربران این نوع از تسلیحات در منطقه غرب آسیا بوده اند.

جزییات ایرلاین ویژه حکومت باکو برای تامین سلاح داعش/ از سوریه تا آفریقا؛ پرنده‌های «راه ابریشم» مشغول تجارت مرگ هستند +سند

درخواست موافقت برای فرود و پرواز با محموله فسفر سفید از بلغارستان برای An-۱۲ آذربایجانی به مقصد افغانستان در سال ۲۰۱۵

در سال  ۲۰۱۵ میلادی و در دو ماه مارس و می، سه پرواز توسط این شرکت از مبداء صربستان و بلغارستان انجام شده و در مجموع بیش از ۱۶۰ تن فسفر سفید حمل کرده است. در این موارد افغانستان به عنوان مقصد و نیروی پلیس این کشور به عنوان دریافت کننده نهایی اعلام شده ولی در بین راه، پرواز ها یک توقف در باکو داشته اند. هواپیما به غیر از فسفر سفید حامل مقداری تسلیحات و مهمات دیگر نیز بوده است.

این هواپیماها به افغانستان نیز رفته اند ولی هیچ مدرکی و سندی در خصوص رسیدن محموله به دست افغان ها وجود ندارد و کسی آنرا تایید نکرده! لذا این امکان جدی وجود دارد که در خصوص فسفر سفید، خود آذری ها مشتری نهایی باشند.  نکته جالب و قابل توجه این که در آن دوره این شرکت از هواپیماهای ترابری An-۱۲ بهره می برده که در سند مورد نظر برای پرواز نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

آمریکا مشتری خاص راه ابریشم

اما شاید بتوان مهم ترین مشتری خارجی این خط هوایی پر حاشیه را ارتش آمریکا به حساب آورد. بخش های مختلف وزارت دفاع و نیروهای مسلح آمریکا برای انتقال آنچه تسلیحات غیر استاندارد نامیده می شود مورد استفاده قرار می دهند. منظور از تسلیحات غیر استاندارد سلاح هایی غیر از مدل های غربی و سازمانی ارتش آمریکا هستند که عمدتا ریشه شرقی داشته و در کشورهایی مثل بلغارستان و یا صربستان تولید می شوند.

از سلاح های تهاجمی سری AK تا راکت اندازهای سری RPG تا سامانه راکت انداز زمین به زمین گراد جزو گزینه های پر استفاده آمریکا برای مسلح کردن متحدین عمدتا شبه نظامی یا تروریست خود در مناطقی مثل غرب آسیا و شمال آفریقا است.

جزییات ایرلاین ویژه حکومت باکو برای تامین سلاح داعش/ از سوریه تا آفریقا؛ پرنده‌های «راه ابریشم» مشغول تجارت مرگ هستند +سند

اجازه خاص برای هواپیمای B۷۴۷ آذری جهت حمل تسلیحات از آمریکا به آذربایجان و سپس عراق در سال ۲۰۱۷

برای نمونه در فاصله سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ تقریبا دولت آمریکا چیزی در حدود ۱ میلیارد دلار از این نوع تسلیحات غیر استاندارد را خریداری کرده و به طور تقریبا کامل حمل و نقل تمامی این اقلام توسط خط هوایی راه ابریشم انجام شده است. این برنامه البته بخش کوچک تری از برنامه بسیار بزرگتر آمریکا در منطقه غرب آسیا است که از چندین سال قبل و در سوریه آغاز شد. آمریکا برنامه ای برای آموزش و مسلح کردن آنچه نیروهای مخالف میانه رو بود را آغاز کرد.

طی این برنامه، از موشک های ضد زره سری تاو آمریکایی تا تسلیحات غیر استاندارد با ریشه روسی خریداری و به متحدان آمریکا تحویل شد. البته حجم بسیاری از این تسلیحات در نهایت به دست گروه های تروریستی مثل داعش یا النصره رسید که توسط خود آمریکا نیز به عنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی شده اند. با وجود گزارش ها مبنی بر فروش مستقیم این سلاح ها توسط متحدین میدانی آمریکا به گروه های تروریستی و عدم توان نگهداری و حفظ انها توسط همین افراد، همچنان روند مسلح کردن آنها از طرف واشنگتن ادامه داشته است.

حتی در یک مورد پیمانکار آمریکایی که در بلغارستان در حال آزمایش راکت اندازهای آر پی جی ۷ ساخت این کشور بوده دچار حادثه شده و به دلیل انفجار راکت در زمان پرتاب جان خود را از دست داده است. شرکت خصوصی آمریکایی Orbital ATK که در زمینه تجهیزات نظامی فعال است از جمله دیگر مشتریان آمریکایی این خط هوایی آذری است. برای نمونه در سال ۲۰۱۵ میلادی این شرکت با استفاده از پروازهای خطوط هوایی راه ابریشم چندین محموله سلاح را از بوسنی به آذربایجان و سپس به افغانستان منتقل کرده است.

جزییات ایرلاین ویژه حکومت باکو برای تامین سلاح داعش/ از سوریه تا آفریقا؛ پرنده‌های «راه ابریشم» مشغول تجارت مرگ هستند +سند

درخواست شرکت راه ابریشم غرب برای عبور هواپیمای B۷۴۷ خود با محموله نظامی از حریم پاکستان در اکتبر ۲۰۱۶ میلادی

شرکت آمریکایی Alliant Techsystems دیگر مشتری آمریکایی این خط هوایی آذربایجانی است که به طور عمده نیازهای تسلیحات کشوری مثل افغانستان را تامین می کرد. برای حمل محموله های پر حجم، بر اساس اسناد از هواپیماهای B۷۴۷ خط هوایی راه ابریشم غرب استفاده شده است.

پروازهای ویژه برای خرید های نظامی از اسراییل

بحث روابط خاص باکو با تل آویو خصوصا در زمینه نظامی یکی از مباحث بسیار مهم در سالهای خیر به ویژه بعد از جنگ دوم قره باغ در سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است. یکی از مهم ترین مسیرهای انتقال تسلیحات اسراییلی به جمهوری آذربایجان، هواپیماهای ترابری خط هوایی راه ابریشم آذربایجان بودند که با استفاده از حریم کشورهایی مثل گرجستان و ترکیه در پوشش پروازهای دیپلماتیک ، سفرهای زیادی را در سالهای اخیر به سرزمین های اشغالی داشته است. در این پروازها هم هواپیماهای ۷۴۷ و هم ایلوشین ۷۶ آذری حضور پر رنگی داشته اند.

در نهایت به نظر می رسد آذری ها با استفاده از شرایط پیش آمده در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، طی سالهای اخیر یک تجارت بی سر و صدا و البته پر سود را به راه انداخته و تبدیل به یکی از هاب های نقل و انتقال سلاح به نقاط مختلف منطقه شده اند که مشتری نهایی آن، تروریست هایی مثل داعش و جبهه النصره بودند؛ همان هایی که در روز نیاز، به کمک ارتش باکو جهت حمله به قره باغ آمدند و امروز به تهدید لفظی جمهوری اسلامی مشغولند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 194
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 100
  • نیما HK ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    جمهوریی باکو سرانجام تاوان چاه کندن برایی کشور دوست و برادرش پس می دهد و خودش در چاه داعش و جبهه نصره غیره می افتد
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      به جز تکرار حرف های اربابت تخصص دیگه ای هم داری؟؟!
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      2 47
      بَابُ مَنْ قَالَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیكَ لَهُ عَشْراً 1- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ عُثْمَانَ وَ عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ جَمِیعاً عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِیرَةِ عَنِ ابْنِ مُسْكَانَ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ لَيْثٍ الْمُرَادِيِّ عَنْ عَبْدِ الْكَرِیمِ بْنِ عُتْبَةَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ مَنْ قَالَ عَشْرَ مَرَّاتٍ قَبْلَ أَنْ تَطْلُعَ الشَّمْسُ وَ قَبْلَ غُرُوبِهَا لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ يُحْيِی وَ يُمِیتُ وَ يُمِیتُ وَ يُحْيِی وَ هُوَ حَيٌّ لَا يَمُوتُ بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَ هُوَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِیرٌ كَانَتْ كَفَّارَةً لِذُنُوبِهِ ذَلِكَ الْيَوْمَ‏ اصول کافى جلد 4 صفحه: 285 روایة: 1 ترجمه : 1- عبدالکریم بن عقبه گوید: از حضرت صادق (ع) شنیدم که مى‏فرمود: هر که پیش از زدن آفتاب و هم پیش غروب آفتاب ده بار بگوید: (((لا اله الا اللّه وحده لا شریک له، له الملک و له الحمد یحیى و یمیت و یمیت و یحیى و هو حى لا یموت بیده الخیر و هو على کل شى‏ء قدیر))) کفاره گناهان آن روزش گردد. 2- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ عُمَرَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ صَلَّى الْغَدَاةَ فَقَالَ قَبْلَ أَنْ يَنْفُضَ رُكْبَتَيْهِ عَشْرَ مَرَّاتٍ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ يُحْيِی وَ يُمِیتُ وَ يُمِیتُ وَ يُحْيِی وَ هُوَ حَيٌّ لَا يَمُوتُ بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَ هُوَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِیرٌ وَ فِی الْمَغْرِبِ مِثْلَهَا لَمْ يَلْقَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ عَبْدٌ بِعَمَلٍ أَفْضَلَ مِنْ عَمَلِهِ إِلَّا مَنْ جَاءَ بِمِثْلِ عَمَلِهِ‏ اصول کافى جلد 4 صفحه: 285 روایة: 2 ترجمه : 2- امام صادق علیه السلام فرمود: رسول خدا (ص) فرمود: هر که نماز صبح بخواند و پیش از آنکه زانوها را حرکت دهد (یعنى از آن حال که در وقت سلام نماز داشته تغییر نکند) ده بار بگوید: (((لا اله الا اللّه وحده لا شریک له، له الملک و له الحمد یحیى و یمیت و یحیى (و هو حى لا یموت) بیده الخیر و هو على کل شى
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      11 31
      وصيت نامه شهيد محمود احمدي دست ازاين ماه تابان [امام خميني] برنداريد كه روزنه ي اميد مستضعفان جهان و ايران است. پيرو خط امام كه همان خط حزب الله است باشيد. وصيت نامه شهيد غلامحسين ارباب رشيد "با مردم برخورد اسلامي داشته باشيد، در راه اسلام و قرآن قدم برداريد و مواظب باشيد كه شيطان باعث دوري شما از خدا نگردد."
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      4 21
      - امام خمينى‏ امام بزرگوار با انقلاب، مسلمانان را نشاط بخشيد. امام بزرگوار ما از عنصر عشق مردم به امام حسين حداكثر استفاده را در جهت هدف امام حسين كردند. امام خمينى به اسلام عزت بخشيد و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد. امام خمينى زنده است تا اسلام ناب محمدى زنده است و او زنده است تا پرچم عظمت اسلام و وحدت مسلمين و نفرت از ظالمين برافراشته است. امام خمينى زنده است تا اميد زنده است و تا حركت و نشاط هست و تا جهاد و مبارزه هست. امام خمينى، يك حقيقت هميشه زنده است. انقلاب اسلامى معجزه‏يى بزرگ بود كه به وسيله‏ى امام فقيدمان اتفاق افتاد. او آن «روح اللَّه» بود كه با «عصا» و «يد بيضاى موسوى» و بيان و فرمان «مصطفوى» به نجات مظلومان كمر بست. او وديعه‏ى خدا در دست ما، حجت خدا بر ما و نشانه‏ى عظمت الهى بود. اين انقلاب بى‏نام خمينى در هيچ جاى جهان شناخته شده نيست. تمامى ابعاد جامعه‏ى ايران به ياد و نام امام خمينى وابسته است. حضرت امام خمينى مظهر تقوا، توجه، معرفت، اخلاص و عمل‏براى‏خدابود. دوستان و دشمنان انقلاب بدانند راه ما، همان راه امام خمينى خواهد بود. شخصيت، تصوير، حقيقت و حضور امام در جامعه، بسيار ملموس و پررنگ است. فاصله‏ى ميان امام خمينى و امثال اين‏جانب، فاصله‏يى ژرف وناپيمودنى‏است. ما مرده بوديم، امام ما را زنده كرد. ما ميراث بزرگ امام خمينى و همه‏ى ارزشها و اصول آن را حفظ خواهيم كرد. نقطه‏ى اساسى كار امام خمينى اين بود كه در اراده‏ى الهى و تكليف شرعى محو مى‏شد. يكى از خصوصيات برجسته‏ى حضرت امام كه در قضيه‏ى قطعنامه هم مشخص شده، قاطعيت در انجام وظيفه است. امام راحل ما، اين تجديد كننده‏ى حيات اسلام در ميان ملت ما و امت اسلامى، از اين دو خصوصيت - صبر و ايمان - برخوردار بود. محور همه‏ى اصول و قواعد كار امام بزرگوار ما در دو چيز خلاصه مى‏شد: اسلام و مردم. مهمترين كارى كه امام بزرگوار ما در سطح د
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      12 6
      10:57! فضولی نکن و فقط به مجیزگویی‌ات برای دشمنان ایران ادامه بده.
    • BE ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      205 2
      ۱۰:۵۷ لطفا ساکت باش بدبخت فلک زده
    • افشین IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 9
      ارباب تو کی هست؟ از،آخور کدام اجنبی ارتزاق میکنی؟
    • DE ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      3 2
      جدا تفاوت رهبر کوبا را با رهبر باکو ببینید هردو شون رفتند در تاریخ . رهبر کوبا تاریخی شد بخاطر رشادت از خود گذشتگی مقاومت در مقابل صهیونیسم و امپریالیسم .... و رهبر باکو ذباله دان تاریخ شد در نوکری صهیون کفش لیسی امریکا و دنباله روی منافقی مانند عردوپا حامی داعش با دستانی آلوده به خون مسلمانان .
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    65 35
    همش تقصیر استاندار باکو الهام کلنگه
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    31 29
    این بابا علییف دستاش خونیه که بابام جان .. لباساشم خونیه .... چه جانمازی هم آب میکشه !!!!
  • DE ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    47 26
    کدام یهودی صهیونیست آدم حسابیه که الهام علیف دومیش باشه ؟
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      21 20
      یعنی این همه کشور که با اسرائیل روابط دیپلماتیک دارن "یهودی صهیونیست" هستن؟
    • افشین IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      4 7
      همه نه.اوناییکه ریشه صیونیستی دارن بله. رابطه ديپلماتيک!!! با اشغالگران و جنایتکاران ؟؟ چطور فره باغ جزو سرزمینهای اسلاميست ولی فلسطین نه؟؟ با اینهمه تناقض دل درد نميشيد؟؟
  • CA ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    41 32
    چون علی آف و خانواده اش با این شرکت‌هایی که تاسیس کردند غرق در تجارت اسلحه و خدمات رسانی به تروریست ها در این منطقه هستند . پول رو عربستان میده تدارکات یک کشور عربی هست و اسلحه هم یک کشور غربی. وقتی میگیم علی آف تروریست هست دارای سند و مدارک مستدل هستیم. حالا این نوکر صهیونیست به ایران میخواد وصله تجارت مواد مخدر بزنه در صورتی که همه میدونند اشرف غنی همراه با چند کشور عربی تامین کننده مواد مخدر نه تنها از افغانستان بلکه از تایوان و غیره بودند. البته چند کشور عربی با غربی تجارت مواد مخدر از آمریکای لاتین به آمریکای شمالی هم دهه هاست که انجام میدهند. برای همین ایران نیازی به fatf ندارن چون این سازمان جهت مقابله با تروریسم واقعی بنا نهاده نشده بلکه فقط جهت ساخت کارنامه جعلی برای کشورهای غربی هست! شما فکر کنید که این مقدار اسلحه که دست داعش و گروههای کرد مخالف سوریه و غیره هست چطور با وجود چنین سازمانی انجام میشه! چطور این مواد مخدر رد و بدل میشه ! چون سازمانی مسخره تر از fatf وجود نداره. در ضمن برای جلوگیری از ساخت نیروهای مردمی علیه برده داری لیبرالیسم هم هست. چون مردم همین کشورها ثانیه شماری میکنند تا این برده دارها رو دستگیر و اعدام کنند
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      1 7
      9:18 اشتباهی منفی دادم. گل گفتی
  • US ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    46 9
    چرا تا به امروز سکوت کرده بودید؟!
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      18 16
      دیروز فهمیدیم!!!
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      23 8
      نان به نرخ روز میخورن. منافع کشور که اهمیتی نداره
    • یون IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      13 3
      بخاطر اینکه خبرگزاری‌ها تو ایران کار کارشناسی خبر رو بلد نیستند و منافع ملی رو نمیشناسند تا وقتی که آب به بالای سرشون برسه5466
    • افشین IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 5
      چون بر اساس،منافع ملی باید حرکت کنیم. همه دنیا هميجور هستند. این نه نان به نرخ روز هست و نه بی توجهی،به منافع ملی.برعکس خود منافع ملی هست.پاش،بيوفته برای منافع ملی خیلی کارهای دیگه هم خواهیم کرد. به مزار،شهدا برسد تا بفهمید برای منافع ملی چه کردیم و چه خواهیم کرد. بعضی وقتها از،اشتباهات دوستان ميگذريم.دانا دوستان.دوست که شد دشمن دلیلی نیست که از همان اشتباهات بگذریم. فهم این موارد خیلی سخت نیست.
  • CA ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    49 93
    تا اونجا که ما هم اطلاع داریم، کامیون های عبوری از مرز هم مشغول تجارت سودای مرگ ( مواد مخدر) بودن، الهام علی اف هم اشاره کرد، پس بهتره یه سوزن اول به خودتون بزنین بعد یه جوالدوز به جمهوری آذربایجان
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      24 29
      آیا سند و مدرک معتبری بر این ادعای الهام که شما هم این ادعا را ترکار می‌کنی، داری؟ سند و مدرکی متقن که ثابت‌کننده‌ی این ادعا باشه؛ نه تحلیل و ادعا.
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      15 18
      شما فعلا برو مواجبت رو از اسرائیل بگیر داریم به پایان ماه میلادی نزدیک میشیم
    • احد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      16 9
      مغرضانه بود
    • DE ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      5 4
      شتشوی مغزی فقط حرف نیست و واقعاً با گرفتن انحصاری از یک مرجع اتفاق میافتد. هموطن عزیز زیاد بی بی سی را باور و ملاک قرار ندهید. عقده‌های زیادی که ما ایرانیان داریم قدرت قضاوتمان را کور میکند.
    • سعید IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      20 33
      چندتا از شما پانترکهارو از نزدیک میشناسم. واقعا سنبل بلاهت و حماقت هستن. تو سرشون به جای مغز گچه.
    • مقدس IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      9 33
      بطور کلی مامورین گمرک ترکمنستان و باکو و شهر های تابعه یکی از شگرد هایشان همین هست که اگر کامیونی رشوه ندهد و یا قسمتی از بار را به این شغال ها ندهد بلافاصله طرح توطئه کثیف حمل مواد را به آنها میزنند در خود شهر باکو هم وضع به همین منوال هست برای بالا کشیدن کارخانه و ثروت و املاک برخی ایرانیان و اتباع اروپائی و توریست‌ها پلیس با همدستی حکومت باکو از این شیوه کثیف به وفور استفاده می‌کنند در باکو چیزی به نام قانون و حکومت وجود ندارد ، در تمام کلوپ های شبانه باکو هروئین و کوکائین و مواد مخدر صنعنتی و سایر قرص های روانگردان ارزان تر از افغانستان یافت میگردد که تماما هم منوپل در اختیار شخص الهام علیف قرار دارد بیشتر افراد پلیس باکو خودشان فروشنده مواد مخدر هستند ، سه سال قبل مستند فرانسوی دراین خصوص بعد از توطئه قتل مشکوک ( تزریق اجباری موادمخدر ) یک تبعه و تاجر فرانسوی و پسر ایشان در باکو به وضوح و مستندا به نمایش درآمد . طبق گفته مستند ساز فرانسوی خود علیف و همسرش در این توطئه کثیف قتل فجیح نقش غیر مستقیم داشته اند .
    • BE ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      9 22
      الهام یزیدف گل خورده با تو ، همینطوری یه زری میزنی واسه خودت
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      2 17
      الهام جون فقط اوامر اربابان صهیونیست رو میخونه بد بخت دیکتاتور
    • افشین IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 11
      تادجاييکه تو اطلاع داری؟ تو از کجا اطلاع داری؟ آمار،شهدای ما رو در مبارزه با مواد مخدر و همچنین هزینه ای که میکنیم در این تحریمها رو هم اطلاع داری یا فقط از،حرفه ای نفت یک مزدور با خبر هستي؟؟ مردک خودش و زنش تاجر مواد هستند. برو یه مستند فرانسويذهست ببین.اینا چه حامیانی هستند
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    7 9
    وقتی دیر مردم میفهمند همیشه دیر است
  • علیرضا IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    6 11
    چه معاملات هولناکی
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      1 13
      آذربایجان ربطی به اردوغان و علی اف صهیونیست ندارد.اینها فقط دروازه داعش هستند به دستور ارباب اسراییل.شما ببین از بزرگترین شرکای تجاری ترکیه کدوم کشوره؟اسراییل
  • بهاری الاصل IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    29 26
    بزودی کله پوک الهام هم به طاق خواهد خورد انشالله
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    13 16
    حالا این زبان دراز معتاد بیاد دفاع کنه ... تازه این اولشه الهام جون
  • DE ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    52 31
    ماهان هم برای سوریه فقط گُل و بلبل و میوه های بهشتی ترانزیت میکنه
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      21 36
      تا جون شما داعشی ها در بیاد!!!
    • میاندوآبی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      17 15
      داداش مگه تو داعشی هستی ناراحت شدی چرا به دولت سوریه کمک می کردیم
    • BE ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      9 4
      تا جونت در بیاد
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      5 9
      ماهان برای مباززه با کسانی که سر بچه میبرند اسلحه میده.
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      8 2
      جالبه برای حمایت از داعشی ها علی اف هر انگی میزنه.دست خودش نیست اربابش دستور داده
    • افشین IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 9
      یعنی تو فرق یک دولت قانونی رو با چندتا گروه تروریستی نميفهمي؟؟ تا این حد عقب افتاده!!!
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 1
      ما برای کسانی اسلحه نمیبردیم که زن شیعه را به منیزی به اعراب میفروختند.
  • US ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    32 35
    با سوابقی که ازرییس جمهور آذربایجان می باشد هیچ موقع ادعایی نمی کند که سند و مدرک نداشته باشد حتما سند و مدرک این ادعایش آنهم در یک اجلاس مهم درزیر دستش بوده که با اعتماد به نفس ان را بیان کرد درستی و ادعاهای علیف از واکنشهای مقامات ایران معلوم است که خواستند زیاد موضوع بیخ و سر و صدا پیدا نکند
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      9 17
      ببین احتیاج به سند نیست امریکا امد تو افغانستان تولید افیون ده ها برابر شد این که از این دوما به اعتقاد خیلی ایرانیها ما اصلا نباید با قاچاق به اروپای خون اشام استعمارگر تحریم کن مقابله کنیم و هزینه و شهید بدیم راحت باید بگیم حق ترانزیت ما را بدید و به سلامت انها خودشان میدانند
    • محسن IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      5 16
      بطور کلی مامورین گمرک ترکمنستان و باکو و شهر های تابعه یکی از شگرد هایشان همین هست که اگر کامیونی رشوه ندهد و یا قسمتی از بار را به این شغال ها ندهد بلافاصله طرح توطئه کثیف حمل مواد را به آنها میزنند در خود شهر باکو هم وضع به همین منوال هست برای بالا کشیدن کارخانه و ثروت و املاک برخی ایرانیان و اتباع اروپائی و علی الخصوص توریست‌های ایرانی پلیس با همدستی حکومت باکو از این شیوه کثیف به وفور استفاده می‌کنند در باکو چیزی به نام قانون و حکومت وجود ندارد ، در تمام کلوپ های شبانه باکو هروئین و کوکائین و مواد مخدر صنعنتی و سایر قرص های روانگردان ارزان تر از افغانستان یافت میگردد که تماما هم منوپل در اختیار شخص الهام علیف قرار دارد بیشتر افراد پلیس باکو خودشان فروشنده مواد مخدر هستند ، سه سال قبل مستند فرانسوی دراین خصوص بعد از توطئه قتل مشکوک فجیح ( تزریق و خوراندن اجباری موادمخدر ) یک تبعه و تاجر فرانسوی و پسر ایشان در باکو به وضوح و مستندا به نمایش درآمد . طبق گفته مستند ساز فرانسوی خود علیف و همسرش در این توطئه قتل نقش غیر مستقیم داشته اند در قسمتی از این مستند به یک مرکز آموزشی تحت مدیریت مهربان آوا همسر الهام علیف هم اشاره شده که با نظارت پلیس باکو در زمینه جذب و آموزش و بکارگیری دختران ۱۴ تا ۱۸ سال باکو و شهرهای اطراف برای تن فروشی و رد و بدل کردن مواد مخدر و شناسائی و شکار تجار و قتل توریست‌ها ثروتمند با هماهنگی نیروهای امنیتی مهربان آوا و پلیس باکو به کار گیری میگردند ) .
    • راضیه IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 13
      مطمئنی الهام علیف رو میشناسی مهمان همیشگی کاباره های ترکیه و روسیه بود و قماباز احمقی هم هست چون همیشه پولهای هنگفتی رو میباخته گروی ورش میداشتن تا بابا حیدر بیاد تصفیه کن البته الهام جون چشم پاکم بود و رابطه نامشروعش با خواننده ترکیه ای هم دراومده بود البته گفته های یه قمارباز همیشه مست همیشه قابل استناد و از روی مدارک رسمی و محکم گفته شده
    • افشین IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 11
      مثلا چه سوابقي؟؟ مردک خودش،و زنش،اینکاره هستند.یک تاجر فرانسوی رو وحشیانه به قتل رساندند. بعدشم آمار شهدای کدوم کشور و هزینه مبارزه کدوم کشور بالا هست؟ حالا این انگل صهيونيست شده غمخوار غرب.غرب که خودش کشت تریاک رو در افغانستان صد برابر کرده؟ والا تا حالا هم ما نباید بخاطر این جانوران تحریم کننده شهید میدادیم. یکمی هم الهام خانم خودش رو تکون بده. مسئولان ایرانی جواب خوبی دادند و شان این مردک بیشتر از پاسخ دبیر،شورای امنييت نبود و نیست. تو هم فسیل آلبانی نشین همین روزها میز بادست ابوالحسن و مسعود.
  • US ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    33 41
    زنده باد آزربایجان
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      14 29
      کشور حرامزادگان -بادمجان
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      26 25
      زنده باد تالش هفتاد درصد خاک جمهوری جعلی باکو متعلق به تالشی ها است.
    • آذری iran IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      3 11
      آنجا هرگز آذربایجان نبوده ، آران و شروان بادکوبه نام جغرافیایی آنجاست، همیشه هم متعلق به ایران بوده بیاری خدا. دوباره به ایران بزرگ سرزمین مادری ملحق خواهد شد، یاشاسین ایران زنده باد ایران
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      3 13
      علی اف که دشمن و دیکتاتور باکو هست.آدم کش و نوکر اسراییل و خونریز مردم شیعه و دشمن آذربایجان
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      14 4
      حرامزاده اونایی هستند که از نسل کوروش زنازاده هستند
    • افشین IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 13
      معلومه که زنده باد آذربایجان.چه شرقی و چه غربی و چه شمالی.اصلا زنده باد تمام آدرسهای ترک زبان کشور مان. ما که با مردم آذربایجان اشغال شده دشمنی نداریم .آنها تا ابد هموطن ما هستند و خواهند بود. مشکل دولت و جمهوری جعلی باکو هستکه کوبا کم کم زمان بازگشت به مام وطن فرا رسیده.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    27 32
    الان عراق خوبه آذربایجان بد. الان ارمنستان خوبه و آذربایجان بد. الان طالبان خوبه و آذربایجان بد.
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      25 28
      بین کلا آذربایجان بد بوده، تا حالا تحملش کرده بودن، الان یونجه شون زیاد شده تو دهنی لازم دارن همین!!!!
    • عبدالله IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      14 18
      خواهشا آذربایجان نگو چون خود آذربایجان زیر یوغ و استثمار الهام علیف است! ما مردم مومن و غیور آذربایجان را هم ردیف علیف حامی صهیونیسم نمی دانیم پس از کلمات درست استفاده کنید
    • BE ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      11 16
      درد و بلای ارامنه بخوره تو سرت ، ای یابو
    • افشین IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      5 6
      بله. هر کشوری که برای صدمه به منافع ملی ما نقشه بکشه و یا امنييت ملی ما رو بخطر بندازه و دستش با دشمنان ما در یک کاسه باشه بده.از بد هم بدتر هست. واقعا فهم یک جمله دو کلمه ای اینقدر سخت هست؟؟ از منافع شخصيتون هم همينجوي نگهداری میکنید یا برای یک تخم مرغ آدم ميکشيد؟؟ ما با مردم هموطنمون در آذربایجان شمالی که مشکلی نداریم. با ملت عراق هم مشکلی نداشتيم.مشکل صدام و حزب بعث بود که کپی همین تکفيريها و الهام خانم بود.
  • DE ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    9 18
    سالهاست از این ماجراها مطلع هستیم ولی به خاطر ترس و لرزمان از سیبیل علی اف نه فقط دنبال نابودی این عامل مهم کشتار در سوریه و عراق برفتیم جیک مان هم اصلا در نیامد.
    • افشین IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 6
      مگر ما پلیس یا کلانتری دنیا هستيم؟؟ هر وقت منافع ملی ما حکم کند آنوقت جيکمان در می آید. ما آمریکا نبستیم که فکر میکند مبصر دنیاست.
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    11 22
    رهبری فرموده اند: آذربایجان سر ایران است
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      12 15
      نه اون آذربایجان آذربایجان خودمون
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      6 15
      همین باکو آذربایجان خودمونه دیگه
    • افشین IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 11
      سخن امام خامنه ای رهبر عزیز،فصل الخطاب همه ماست.پس،سر را به بدن باز،باید گرداند.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    24 11
    چرا ما همیشه مدافعیم به جای مهاجم؟ چرا اینها را قبل از اتهام علیف کره خر بهمون درباره قاچاق مواد اعلام نکردیم؟ الان دیگه اثرگذاری زیادی نداره. اسراییل در آذربایجان اف ۳۵هاش رو برای زدن تاسیسات هسته ای مان مستقر کرده. باید به آذربایجان هشدار داده بشه که در صورت وقوع این اتفاق خاک آذربایجان به ایران الحاق میشه. باید صریحا اعلام بشه. وگرنه نقشه اونها اینه.
    • NL ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      5 2
      بخاطر خرابکاری و سودجویی اشراف
    • افشین IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 11
      اولا ما جنگ طلب نیستیم. دوما مدام اف ۳۵ ؟؟ آذربایجان و اسرائیل هر دو.میدانند که با کوچکترین غلطی،شخم میخورند. حرفه ای الهام خانم هم فقط،برای خودش و اربابانش قابل قبول هست.حتی غربیها ميدونند که خیلی حرف بزنند از مبارزه با قاچاق خبر نیست.بعد ببینیم خود همین مردک قاچاقچی جرات داره که مبارزه کنه. اف ۳۵ بعدمراسم آسمان ما بیاد رفته جاییکه صدام رفت. شما هم نگران نباش،پشت پرده همه چی،میگن. برای همین گفتنهاست که طرف داره خودش رو پاره پاره میکنه. با یک کشور سهپميليون نفری جنگ کرده فکر کرده علی آباد هم شهر،شده.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    17 25
    دوستان پان ترک تحویل بگیرن
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    16 15
    مرده باد منافقین.
  • مجتبی از زنجان IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    12 12
    تقسیمات مملکت رو تغییر بدهید برای آخرین بار تو سایت میگم دیگه تو سایت نمیگم خسته شدم افزایش استانها و اینکه نام های نژادی استانها حذف بشه مثل تقسیمات210کشور دنیا مجلس و وزارت کشور خاک تو سرتون هر چند قبول دارم تغییرات حساسیت داره
    • افشین IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 7
      ببخشید سردار،سپه. سيبيلاتون رو ندیدن. خدایش چند سال سن و چند کلاس،سواد داري؟؟ برو درسو مشق مجازيت رو بخون بچه.
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    17 15
    احسنت ،آقا خوشم اومد!! راه درست اینه که بهترین دفاع حمله هست! جواب تهمت‌های اون مرتیکه الهام خانم رو باید با واقعیت‌های اینطوری داد و پته شونو بریزین رو آب!!!
    • US ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      25 20
      عزیز اسم ایران خودش یه اسم دخترونست !
    • NL ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      14 20
      ایران مادر است و زن در ادبیات جهانی نماد سرزمین است. ارزشی مه اقوام ایرانی-اریایی برای زن دارند هیچ قومی ندارد. هنوز رسمشان در هند مانده که هنکام دیدن مادر پای او را میبوسند. آری تمدن ایران هزار ها مرتبه از دشمنان بالاتر است. برای همین است که خدا برای نجات جهان ایران را انتخاب کرده است.
    • BE ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      9 0
      شما که ناموس نمیدونی چیه ، لطفا شات آپ ، فقط لذت ببر
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    33 15
    خداییش چرتدیات بسه دیگ. دست برادران قاچاثچی رو شده دارن مزخرف میبافن برا مصرف داخلی یه عده ساده
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      13 30
      من شنیدم شما و فامیلاتون ساده نیستین، همتون تو آذربایجان و آفریقا راه راه هستین!!! خخخخخخخ
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      10 9
      9:10! احسنت. عالیییییی بود
    • DE ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      14 10
      9:10 ! دوست گرامی اجداد خودتو به دیگران نچسبون ! سیاه سوخته هایی راه راه :)
    • BE ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      1 7
      ساکت شو اسب ، تازه خیلی هم تحویلت گرفتن
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      2 11
      از نظر امریکایی ها فارس و ترک اندازه اسب و گورخر ارزش ندارند. بارها نشون دادند. بحث اینه اصراعیل کشور بالای۲۰میلیون نفر در خاورمیانه نمیخواد.
    • افشین IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 15
      چرندیات وقتی گفته میشه که الهام خانم به دیگران بگه قاچاقچي!!! کسیکه خودش و همسرش در اینکار دستی دارند به کشوری که در خط اول مبارزه با مواد مخدر هست و در اوج تحریمها هم دست از این مبارزه بر نداشته و چه شهدایی که تقدیم این کشور بابت این مبارزه نشده. الهام خانم باید بفهمه که نمیتونه گالشو باز،کنه و حرف مفت بزنه. اونم در مورد ملت و کشوری که حکم مادری برای آن سرزمین اشغال شده دارند. حالا باشید و ببینید که بکجا خواهد رسید حرف مفت زدن.
  • رامین IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    25 10
    تحلیل جالبی کردی مشرق..... فقط یه سوال این که شما از مبدا و مقصد هواپیما به محتوای اون بار میرسید تکنولوژیش رو از کجا اوردین؟ و در ضمن اذرباجان به انتقال سلاح به کردهای عراق کمک میکنه؟ یعنی عین اینه که بگیم ایران به ادلب سلاح میفرسته
    • سعید IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      3 21
      کردهای عراق و جمهوری باکو هر دو بازوهای اسرائیل هستن. متحدهای استراتژیک. تو اینم نمیدونی؟؟؟
    • NL ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      2 21
      بایدن با کرد ها کشور ترکیه را تجزیه خواهد کرد.
    • افشین IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 9
      ای بیسواد به اون اشتها نگاه کن که هکرها منتشر کردن تا بفهمی که محتوای بار از کجا کشف شده. بارزانیها و الهام خانم هر دو دست نشانده های اسرائیل هستند. مگه ندیدی چند وقت پیش خانه امن موساد در کردستان عراق ترکيد؟؟ باداين سطح از اطلاعات مچگيري هم مثلا ميکني؟؟ خخخخخخ
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 1
      کردها میخواهند ترکیه را تجزیه کنند ولی با علیف کاری ندارند برای اردوقان ماموریت دارند.
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 1
      بایدن با کردها قراره اردوقان رو تجزیه کنه نه علیف رو
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    13 19
    سلام گفته اند فواره آب هرچه بالاتر اوج بگیرد آخر سرنگون شود و این تجربه تاریخی ماندگار است و جملاتی برای حاکم مغرور و باد کرده باکو1- قره باغ همیشه با خود یادآورهای تاریخی دارد آغامحمد خان قاجار در همین شوشا قره باغ اسیر مرگ شد2-گفته اند هرکشوری در قدیم که سودای تصرف قره باغ را کرده است نیتش تصرف اسب های تیز پرواز قره باغ بوده است3- قره باغ گرچه امروز در دست دولت باکوست اما در دوران هخامنشی و ساسانی و صفویه مکان چالش انگیز برای دولت های ان زمان بوده است4- باید تاریخ را یاد آور کرد ناپلون امپراطور فرانسه هم در سودای قفقاز پرپر شد 5- هیتلر و این حاکم مغرور هم قربانی نفت باکو شد6- عثمانی اگر پاره پاره شد قسمتی ازنقشه انگلیس و فرانسه برای بریدن دست روسیه و عثمانی از قفقاز بود7- و اگر امروز غرب هنوز روسیه را رها نکرده اند بخاطر پاره کردن روسیه از طریق قفقاز است 8-و اگر امریکا تصمیم به پاره کردن چین گرفته است یک گام اش از همین قفقاز خواهد بود9- و اگرایران اسلامی برای تدوام امنیتش از قفقاز غافل شود سرنوشت حکومت صفویه را تجربه خواهد کرد10-رضا شاه این شاه دوست آتاتورک هم قربانی راه قفقاز شد11-تنگه داریول در نزدیکی مرز روسیه و گرجستان راوی داستان سد در بند کشیدن قوم ماجوج و یاجوج هست که شکستن آن سد آغاز برپایی قیامت است12-شهر دربند روسیه محل زندگی آذری های شیعه هست که هنوز کتیبه شاهان ساسانی در شهر آنها خود نمایی می کند13- اصلا رسم قفقاز است که به حاکمان مغرور و در سودای قدرت فرصت ماندن را برای همیشه نمی دهد14-خوانندگان این مطالب از امروز روز شماری کنند برای برچیده شدن حکومت علی اف ها در باکو چرا چون فوراه آب الهام علی اوف به آخر ارتفاع خود رسده است و این رسم تاریخ است که باید برودانشالله و توکل الله.
    • NL ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      12 1
      یعجوع معجوع که همین چین است
  • علی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    7 16
    یک اسرائیل دوم در شمال ایران بوجود امده که اقایان سیاسی ما در خواب غفلت بودند همانطور که رژیم کودک کش به اهداف ما در سوریه و عراق حمله می کند ایران هم باید به اهداف انها در این اسرائیل دوم حمله کند
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    6 21
    تروریست هایی که سر کودک شیعه در سوریه می بریدند تا به بهشت بروند را آورده ای در آذربایحان شیعه ساکن کرده ای؟؟ چرا روزی این تروریست ها ناموس مردم کشور آذربایجان تعرض نکنند سر مردان شیعه آذربایجان را نبرند؟ نجات شیعیان مظلوم کشور آذربایجان یک وظیفه شرعی است.
  • نادر IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    22 0
    چرا مسوولان و مجلس و وزارت امور خارجه پیگیر اتهام در مورد ترانزیت مواد مخدر نیستن ؟؟؟چرا سکوت کردند نکنه ریگی ب کفش هست ک فقط تکذیب کردند و دیگه هیچی نگفتن اگ این اتهام دروغه چرا با پیگیری علیف مجبور ب عذرخاهی نمیکنند
    • افشین IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 8
      مثلادچجوري پیگیری کنند؟؟ الان این مدارک را هکرها از الهام خانم منتشر کردند.چه اتفاقی،افتاده؟؟ جک ميگيد؟ میخوای معذرت خواهی،کنه؟ راهش،چیز،دیگه ای هست. برای زر مفت زدن همین اعتراض راه دیپلماتیک هست.برای معذرت باید فشارش داد.عجله نکنید. برای گفتن غلط کردم هنوز،زمان هست. گنده تر از این الهام خانم الان خوراک مار و مور شدن.و ایران بزرگ همچنان پا برجاست.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    14 3
    اگه کشوری با ایران روابط دیپلماتیک داشته باشه میشه مسلمون شیعه؟!!!
    • افشین IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 11
      الان ونزوئلا و کوبا باد ما روابط دیپلماتیک و بسیار دوستانه ای دارند. کسي گفته مسلمان یا شیعه هستند پرفسور؟؟ مشکل دارید خداييش.بدجوری هم .
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    3 11
    فعال رسانه‌ای در توییتر نوشت: ‏بیشتر حاضران در مجلس حول و حوش ۷۰ سال داشتند، همه از علما و بزرگان و امامان جمعه. حضرت امام به صراحت رو کرد و به جمع گفت: هفتاد سال عبادت کردید خدا قبول کند، ولی بروید یکی از وصیتنامه‌های شهدا را بخوانید. اینها ره هفتاد ساله ما را یک شبه طی کردند.
  • NL ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    9 24
    فارس ها فقط یک لشگر از لشگربزرگ کوروش بودند. لشگریان اقوام دیگر هم بودند. و ازجمله لشگر(مردمان پایگاه آتش=آذرپایگاه=آذربایجان). این ۱۲ قوم ایرانی استخوان بندی لشگر کوروش را تشکیل میدادند.
    • TR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      10 7
      تاریخ دان فارس ثابت کرد تاریخ کوروش جعلی است با جعل تاریخ میخواهید خودتان را بزرگ کنید اما با پیشرفت تکنولوژی و علم جعل تاریخ و ...افشا شده
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      1 11
      علی اف که نوکر صهیونیسته
    • افشین IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      5 4
      مردک برو تخت جمشید تا ببینی جعل رو کی میکنه. همان اندازه که تخت جمشید جعلی هست موشکهايذما هم فتو شاپ بود. در ایران همین الان هم همه اقوام با زبانهای مختلف و ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی میکنند و همه ایرانی هستند. تاریخ دان هم غلط کرد با تو منافق آلبانیایی. فکر کردی پرچم یه جای دیگه رو بزاری مال اونجایی. شماها بر وطن هستید مزدورها.منافق بهترین صفت برای،شماهاست.حتی پان هم نیستید.فقط منافقيد
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 1
      اره اون کورورش در تاریخ وجود نداشته الهام علیف بوده رفته تخت جمشید ساخته. اولین لوازم ارایش دنیا رو هم الهام در تخت جمشید اخترتع کرده.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    4 11
    وصيت نامه شهيد محمود احمدي دست ازاين ماه تابان [امام خميني] برنداريد كه روزنه ي اميد مستضعفان جهان و ايران است. پيرو خط امام كه همان خط حزب الله است باشيد. وصيت نامه شهيد غلامحسين ارباب رشيد "با مردم برخورد اسلامي داشته باشيد، در راه اسلام و قرآن قدم برداريد و مواظب باشيد كه شيطان باعث دوري شما از خدا نگردد."
  • 00 DE ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    21 6
    عوض داره ولی گله نداره اقای شرق چطور وقتی ما با هواپیمای ماهان و ایران ایر سلاح می بردیم سوریه و عراق و اونها داد و فریاد می کردند که با هواپیمای غیر نظامی سلاح جابجا می کنیم مقاله با سند منتشر نکردی
    • NL ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      7 18
      آن ها برای کسانی میبرند که سر کودک را میبرند.
    • افشین IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      5 14
      اولا ما برای بردن سلاح از ايلوشن و سی ۱۳۰ استفاده میکنیم و ارتش بویینگ داره. ماهان کالای نظامی نمیبره. دوم تو آنقدر عقب افتاده هستی که فرق یک دولت قانونی رو با چند تا گروه تروریستی نمی فهمی. این نه عوض داره و نه گله.این ماهييت دولت مزدوری هستکه پاشو از گلیمش درازتر کرده . بعضی وقتها توهم باعث محاسبات غلط میشه. این زود خودشو نشون داد. تاريخدمصرفش هم تمام شد. حالا شماها هی حرف مفت بزنید و دولت یک کشور رو با داعش مقایسه کنید . انشالله با همون داعش محشور بشید برای جهاد نکاح.
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 2
      ما برای کسانی اسلحه نمیبردیم که زن شیعه را به منیزی به اعراب میفروختند.
  • احمدرضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 14
    میگن دشمن شیعه هست چه ایرانی و چه آذربایجانی
  • NL ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    9 21
    کشتار شیعیان در افغانستان ( دبیرستان دخترانه فاطمه زهرا ع نمازجمعه در قندوز و اخیرا" در قندهار) یعنی تروریستهای ترکیه مستقر در استانداری باکو همین طوری عاقل می نشینند اینها وقتش که برسه به صغیر وکبیر شیعیان باکو رحم نمی کنند پانترکها فعلا" حالیشون نیست
  • NL ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    9 20
    آمریکا بعد از شکست داعش در حال ایجاد دشمنی در بین مردم منطقه هست تا جنگ داخلی و تجزیه کشورها
  • صادقی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    19 2
    جریانه ترانزیت مواد مخدر توسط ایرلن و ارمنستان چیشد ایا اونا بدون مدرک این اتهام رو زدن ؟؟پس چرا پیگیری نمیکنید ؟؟؟؟؟؟؟چرا رسما اقدام نمیکنید دلیله این سکوت و عدم پیگیری موضوع چیه
    • افشین IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 2
      کسی سکوت نکرده. الهام خانم هم افتاده به غلط کردن و میگه منظورم چند تا شرکت خصوصی،بوده. جوابشو از وزارت امور خارجه و شورای امنييت گرفت. دیگه بیشتر از این بنظر جنابتان باید چه کرد؟
  • اذربایجانی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    29 6
    مطمعن باشید علیف حرفه بدون سند و مدرک نمیزنه اگ این اتهام دروغ بود دستگاه دیپلماسی تا الان دهن علیف سرویس کرده بود و سکوت نمیکرد
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      0 17
      خوبی شما؟؟؟ علی اف کذاب صهیونیسته ازش دفاع نکن.برو بیانیه وزارت خارجه رو ببین
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    38 34
    این چرندیات و دروغ هایی که به جمهوری آذربایجان نسبت می هید بیشتر به خودتان می خوره، دلیل این همه عداوت و دشمنی تان با ملت و دولت آذربایجان چیست؟ چرا شما به خاطر دو میلیون ارمنی به 40 میلیون ملت آذربایجان پشت کردید؟ ملت آذربایجان چه بدی در حق شما کرده اند؟
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      17 32
      اولا مقیاس حق و ناحق به تعداد نیست که تو 40 میلیون و 2 میلیون میکنی. لشگر امام حسین خیلی کمتر از لشگر یزید بود( بلاتشبیه). دوما با انقدر احمق نیستیم که بخاطر هم زبانی و هم قبیله گی که خاص حیوانات هست طرف کسیو بگیریم.
    • NL ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      8 17
      برای نجات مردم کشور آذربایجان از دست داعشی ها باید ارمنستان قوی شود. داعشی که ارزو دارد سر شیعه ببرد بهست برود را وارد کشور شیعه کردین؟؟؟؟؟؟بمب گذاری ها مثل افغانستان علیه شیعه در آدربایجان اتفاق خواهد افتاد شک نکنید.
    • NL ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      1 12
      خود اردوقان هم نژاد صددرصد ترک ندارد سعی نکن ماها را احمق کنی
    • NL ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      14 14
      ارمنستان مسیحی هستند و نمیگویند اگر سر۳شیعه ببریم به بهشت میرویم. ولی تروریست های ارسالی اردوقان خیر.
    • BE ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      5 16
      معلومه یه عمر مفت خوردی و خوابیدی ، اینطوری جفتک میندازی
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      11 19
      آذربایجان ربطی به اردوغان و علی اف صهیونیست ندارد.اینها فقط دروازه داعش هستند به دستور ارباب اسراییل.شما ببین از بزرگترین شرکای تجاری ترکیه کدوم کشوره؟اسراییل
    • افشین IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 2
      چهل میلیون !!!! به دومیلیون حمله کردید و دوتا کشور دیگه بهتون کمک کردن که اون دومیلیون رو شکست بدید بعد اینقدر واق واق میکنید و منم منم میزنید؟ با همین ظرفييت برای ما شاخ شديد؟؟ حالا فهمیدم چرا ارتش فقط با دو تیپ و یک گروه توپخانه و یک گروه پهپادي مانور برگزار کرد. خداييش بیشتر از اینم نیاز نیست. برای اینهمه رزم آوری شما ها فقط بسیج عشایر آذربایجان غربی یا شرقی کافیه.فقط يکشون. تکفيريها و اسرائیلیها رو پسميفرستيد بعد میگید غلط کردم بعد شاید يه فکری براتون کردیم
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    5 13
    الهام شرم کن چند نفر با اون بمب ها کشته شدن
  • US ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    28 15
    خدا خیرت دهد آقای علیف و آقای اردوغان که افشای هدف جارو جنجال پانفارسها از ارتباط با ارمنستان و همچنینین دستگیری جاسوسان و آدم رباهای ایران در ترکیه همه این جنجالها یک دفعه خوابید
    • افشین IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 2
      ما چیزی،بنام پانفارس نداریم. پان ایران داریم که متشکل از همه اقوام و زبانها و ادیان و مذاهب هست.چون مثل شما گروگانگيرهاي دزد نیستیم که از مهمانتان هم دزدی میکنید. در کشور ما بزرگترین و شجاعترین شهدا از برادران آذری مان هستند و باعث افتخار کل ایران. نمونش برداران سرداران شهید باکري. این هم به امید خدا شروع کار هست تا آذربایجان شمالی به مام وطن باز گردد. اشغال دیگر بس هست. ضمنا شما منافقین آلبانی نشین هیچ ربطی به مردم آذری ما ندارید و بیخود ادای پانترکها رو در نیارید. چون کلا بی وطن هستید
  • US ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    24 16
    علیف چه ماهرانه به هدف شلیک کرد همه هارتو پورتهای چند روزه را یک دفعه به شوک فرو برد
    • افشین IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 3
      چندتا پست پشت سرهم ميزاري؟؟ برعکس از وقتیکه شورای امنييت ملی جواب داده دیگه واق واق نمی کنید. آنقدر این اراجیف خنده دار بود که باید به عقل نداشته الهام خانم شک کرد.
  • US ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    27 15
    علیف سیاست مدار کار کشته ایست با یه پاتک همه را به سکوت فرو برد
  • US ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    28 14
    سیاستمدار های آزربایجان رگ خواب و نقطه ضعف جمهوری اسلامی را خوب بلدند و به موقع از اهرمها و مدارک موجود شان بهره می برند
    • افشین IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      12 2
      زارت. با یک مانور قهوه ای شدند. مدارک اگه داشتن غلط اضافه نميکردن. واستا و تماشا کن .حتما تو همار کشته هستی که ده تا پست پشت هم گذاشتی و فقط هم یک مطلب رو در چند مدل نوشتی خخخخخخ.اگه اونا هم همین اندازه کار کشته باشند که خوبه.
  • US ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    30 6
    ای ول داری آقای علیف خوب زدی تو هدف
  • US ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    31 14
    علیف با شناخت درست و صحیح از هدف واقعی ایران برای ارتباط با ارمنیها و با عکس العمل به موقع با توجه به مدارک و مستنداتی که در دستش دارد دستگاه دیپلماسی ایران را در آمپاس کامل قرار داد طوری که حتی نمی توانند به سخنان علیف اعترض بکنند و فقط به یک تکذیب خشک و خالی رضایت دادند و زیاد نخواستند قضیه کش پیدا کند
    • BE ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      14 21
      پاچه خوار
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 4
      هدف واقعی ایران حفاظت خاورمیانه تحزیه است حفاظت از طوفان های آینده خاورمیانه است._____ هدف امریکا و اصراعیل تجزیه خاورمیانه به کشور های نژادی کوچک و ایجاد جنگ های هزارساله بین کشورها.&&& که دیگر فکر تمدن سازی هم نکنند. تا سالها رنگ رفاه نبینند. تا افریفای جدیدی درست شود.
    • افشین IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 2
      اولا اگه مستندهای داشت رو میکرد.وقتی میگه منظور من شرکتهای خصوصی بوده یعنی غلط،کردم. آخه قاچاقچی سند دست کسی،میده عقب افتاده آلبانیایی. شورای امنييت هم که قهو ه ایش کرد. یک دیکتاتور عقب افتاده باید بدونه که با طناب پوسیده یک دیکتاتور دیگه و یک اشغالگر دیگه نمیتونه خیلی اويزون بمونه. اینم رفت جای صدام. رفت جای مسعودتون. کجا هستند اونا فسیل خان؟ بگو دیگه.
  • NL ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    15 18
    دیدین اونوقت میگن استاندار زن نداریم
    • افشین IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 1
      خخخخخخ. این ترنس هست.
  • NL ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    4 33
    تروریست هایی که اردوقان به افانستان برده دارند شیعه میکشند. ۹۰درصد کشور آذربایجان شیعه هستند. گرگ را میان گوسفندان رها کرده ای؟
    • NL ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      2 23
      کشور آذربایجان از نظر شیعه کشی افغانستان و سوریه آینده خواهد بود.
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      16 0
      پارسال که ارامنه تو کنجه بردع و بقیه نقاط ازربایجان شیعه کشی راه انداخته بودن کجا بودی؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 1
      ارمنستان و آذربایجان بهداسم جنگ دو کشور آدم میکشند. ولی تروریست ها بعد هر نماز دعا میکنند اررو دارند هروقت دستشان برسد ۳شیعه سرببرند بهشت بروند
    • افشین IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 2
      همینجا بودیم. دوتا کشور با هم جنگیدن و البته ما بخاطر مردم آذربایجان از آذربایجان دفاع کردیم. الانم همونه.وای از مزدور و دیکتاتور نه. ضمنا بین دوتا کشور تا تروریستها تفاوت زیاد هست.
  • كورش IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    11 16
    جمهوري باكو پايش را خيلي وقته از گليمش درازتر كرده. وقتش است پاسخ و سيلي مناسبي دريافت كند. با پشتيباتي از تالشها ميتوان دولت پانترك عليف را به زانو درآورد.
  • NL ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    2 11
    جالبه دردولت جواب الهام رو از سطح سخنگوی دولت بالاتر کسی نمیده
    • افشین IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 1
      این یعنی شأن تو بیشتر از این نیست.البته خودش هم خوب ميفهمه. یه استاندار هست دیگه.
  • پانتورک BE ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    5 23
    اولین انسان تورک بود ، والا بیلا
    • افشین IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      13 2
      خدا را شکر. ما ترک در ایران عزیز،نداریم..اذريهاي ما ترک زبان هستند نه ترک.
  • مراغه ای IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    17 13
    همه این چرت و پرتها فقط یک دلیل دارد آذربایجان قدرت پیدا کرده و خاکش را آزاد نموده و بعضی ها ناراحت هستند
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      8 12
      آذربایجان کجا پیشرفت کرده مردم از ما خیلی فقیرتر هستند. فقیر که بودند حالا با امدن داعشی ها به کشورشون دیگه امنیت هم ندارند.
    • افشین IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 2
      پیشرفت کرده؟؟ میشه یکی از پيشرفتهاشو بگي؟؟ خاکستر رو آزاد کرده؟ پس،ما هم وقتشه تاخاکمون رو آزاد کنیم. اگه بهداين میگید پیشرفت پس،به پیشرفت چی میگید؟ طرف دست به سر پهپاد ساخت اسرائیل می کشه و اسمش میشه پیشرفت حتما.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    3 17
    از نظر علیف و اردوقان، همه فارس و ترک اندازه اسب و گورخر ارزش ندارند. بارها نشون دادند. بحث اینه اصراعیل کشور بالای۲۰میلیون نفر در خاورمیانه نمیخواد.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    4 13
    یکی‌ار این راننده ها که ذر اذربایجان دستگیر شده ترک هست.
    • افشین IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 3
      عزیزم برای اینا ترک و فارس،نداره .عرب و لر نداره.منظور اینا چیز دیگری هست ولی خواب دیدن. ضمنا نگو ترک بوده. حیف نیست هموطنان آذری ما را ترک خطاب میکنی؟ ترک زبان بوده. اما مهم اینه که ایرانی بوده.
  • حمید IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    3 8
    الهام ذلیل، این هم اسنادی که گفتی اگر کسی داره منتشر کنه
    • افشین IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 1
      اینا پر روتر از این حرفها هستند.چند سال پیش که پهپاد اسرائیلی در نزدیکی نطنز منهدم شد ار برد پهپاد کاملا مشخص بود که از کجا آمده ولی اینا تکذیب کردند و وقتیکه مستندات بهشون ارائه شد و دیدن نمیتونن از،زیرش،در برن گفتند ما خبر نداشتيم!!!!! خب تو غلط،کردی که خبر نداری .مگه کاروانسرا هستکه خبر نداری کی میاد و کی می ره. تادحالادهم خیلی مراعات شده و بخاطر مردم هموطن ما در آذربایجان شمالی سعی در برقراری روابط دوستانه بوده. ولی مثل اینکه این مردک توهم برداشته.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 9
    تخصص بایدن تجزیه است. بایدن گفته است اردوغان را ازطریق انتخابات زمین میزنم. بایدن میخواهد شرق ترکیه را توسط کرد ها تجزیه کند.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    59 12
    منتظر درگیری های داخلی در ترکیه بین مردم ترکیه با اخوان سنی و تروریست های وارداتی به ترکیه باشید
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 5
    منتظر بمب گذاری های تکفیری های واردراتی در دو کشور ترکیه و آذربایجان باشید. مگر میشود طرف میخواهد به بهشت برود و اینهمه شیعه کشور آذربایجان در دسترش است.
  • Ismail IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    76 7
    دقیقا این باکو خیلی گنده تر از خودش دست به کار های میکند که باید مجازات شود محاکمه شود
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 6
    میشه اون گذرکاه آذربایجان به نخجوان را از درون ایران ساهت تا خیال همه راحت بشه
    • افشین IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      0 2
      نیازی،به ساختن نیست.همین الانم جاده برای رفت و آمد از،طریق ایران هست.اما اینا مشکلشون رفتن به نخجوان نیست.اینها دستور کاری داشتند تا دسترسی ما را به کشورهای اوراسیا و دریا قطع کنند و خط لوله گاز،ترکمنستان به ترکیه و اروپا را از،آن طریق راه اندازی،کنند و فروش گاز،ما حداقل به ترکیه مختل گردد. البته این نقشه راه از طریق اسقاطيل و آمریکا پشتیبانی و طراحی شده است.والا الهام خانم عقلش به اینجاها قد نمیده.
  • ممد IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    52 2
    مشرق جان بر طبل جنگ با آذربایجان نکوب. عاقبت خوشی نداره. در ایران نزدیک 40 میلیون ترک زندگی میکنن که پیوند خونی و دینی با مردم جمهوری آذربایجان دارن. در جنگ قره باغ چند کامیون ادوات جنگی داشت ارسال می شد به ارمنستان کل آذربایجان از تبریز تا تهران مثل دیگ جوشان شده بود. جنگ که بماند. شما باید تشویق کنید از راه دیپلماتیک حل شه. بعدش جنگ بشه با الهام که نمیجنگید باید سربازان و مردم بدبخت شیعه رو بکشید.برادر کشی رو تشویق نکنید.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 14
      اتفاقا برای نجات مردم کشور آذربایجان ار دست تروریست های داعش باید به ارمنستان سلاح ارستا کرد. قدیم علیف نقابش را برنداشته بود. الان همه ترکهای ایران ارزوی ازادی کشور آذربایجان دارند.___تروریستی که ارزو دارد۳شیعه‌سرببرد به بهشت برود را در کشور شیعه اذربایجان ساکن کرده است.
    • افشین IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      0 2
      چرا حرف مفت میزنی.توهم مثل اینکه این روزها خیلی مد شده. ایران چهل میلیون ترک داره؟!!!! اولا اینا ترک نیستند و آذری هستند.دوما کدوم جوشان؟؟ شکر خدا در همین تهران احدی براش مهم نبود . چهارتا پانترک تحریک شده که با پخ فهمیدن باید سرجاشون بشينند شدن چهل میلیون. کسی،بر،طبل جنگ نميکوبه ولی اگه الهام خانم سر جاش نشینه خود اذربايجانيهاي ایران بحسابش می رسند. ضمنا مردم آذربایجان شمالی چندان دل خوشی،از این الهام خانم دیکتاتور ندارند. باشه تا در انتخابات بعدی ببینی. دیپلماسی خوبه ولی برای ظرفی که بفهمه و توهم نزده باشه. اذربايجانيها اول ایرانی هستند و نه مزدور مزدور اسرائیل. شأن این مردم عزیز،بازیچه نقل قولهای متقلبانه شما نیست.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    52 3
    تخت جمشید عمارتی بود که نیمه کاره رها شده بود،اصلا کامل ساخته نشده بود که فارس ها بزرگش کردن و گفتند این عمارت بسیار باشکوهی بود خخخخ.کف سازی هم نداره هنوز کف سازی هم نداشته یعنی هخامنشیان روی زمین خاکی می نشستند خخخخ
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 0
      تخت جمشید را به فارس تنها ربط نده. آذربایجانی ها هم یکی از ۱۲ خاندان سلطنتی ایرانی و مسئولان حفاظت از آتش اهورایی بوده اند‌. (آذربایجان = آذرپایگاه = پایگاه آتش)
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 1
      تخت جمشید اصلا مخصوص فارس ها نیست. فارسها فقط یکی از ۱۲ قوم مهم ایرانی هستند و حتی خود کورش یک رگ فارسی دارد و یک رگ ماد(آذربایجانی). آری مردم آذربایجان یکی از اقوام مهم ایرانی هستند که مقام محافظان (آتش اهورایی) را نیز به عهده داشته اند. (آذربایجان = آذرپایگاه = پایگاه آتش)
    • افشین IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      1 2
      تخت جمشید متعلق به تمام ایرانی هاست.اصلا هر چی در ایران هست متعلق به همه اقوام هست. این کشور چند هزار ساله که نیازی،به تاریخ سازی،ندارد.ّ ضمنا اگر نیمه کاره بوده حتما اسکندر مقدونی منزل ننه الهام خانم رو به آتش کشيده؟؟ حداقل به اندازه یک بچه ابتدایی تاریخ ایران رو بخون اسقاطيلي عقده ای. کف سازی نشده.نکنه اون زمان سرامیک ایتالیایی میزدن؟ کف تخت جمشید خاک هست یا سنگ؟ اونجا هم نرفتی ملنگ جان.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 3
    تروریستی که ارزو دارد ۳شیعه بکشد به بهشت یرود را در کشور شیعه ساکن کرده است. تروریست های وارداتی علیف در خود اذربایجان هم جنایت خواهند کرد. برای نجات شیعیان کشور اذربایجان از دست تروریست های داعش باید به ارمنستان سلاح بفروشیم.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 2
    اوایل جنگ سوریه بود فرمانده النصره قلب سرباز کشته شده را دراورد پ جلوی دوربین خورد. حالا آنها تروریست ها را با خانواده هایشان در کشور آذربایجان ساکن کرده اند. تا زن کشور آذربایجان را به کنیزی و قیمت ارزان به اعراب بفروشد؟ برای نجات مردم آذربایجان از دست علیف باید بع ارمنستان موشک فروخت.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 3
    تروریستی که زن عراقی را به کنیزی به اعراب مسفروخت را در آذربایجان ساکن کرده ای؟ غیرت ترک هتی جهان کجا رفته؟ ( در برابر این خیانت علیف زبان چیست کشور چیست مرز چیست بحث‌سر مرد و زن‌بی دفاع آذری است که علیف جلوی دست تروریست کذاشته.)
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 2
    دوباره ایران بعد از ۲۵۰۰ سال به مدیترانه رسیده است. /// برادر شیعه کشور آذربایجان من سرت را بالا بگیر سیمرغ ایران دوباره پرواز آغاز کرده و اینبار چشم بر منجی دارد و زره سبز شیعه پوشیده است. ایران مردم آذربایجان را از دست تروریست های وارداتی نجات خواهد داد‌
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    ایران را به فارس تنها ربط نده. آذربایجانی ها هم یکی از ۱۲ خاندان سلطنتی ایرانی و مسئولان حفاظت از آتش اهورایی بوده اند‌. (آذربایجان = آذرپایگاه = پایگاه آتش)
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 2
    خود اسطوره بزرگ ترکیه یعنی مولانا هم مثنوی را به فارسی نوشته تا به جوانان سال۱۴۰۰ ترک بگوید که ای فرزندان بدانید من و دیگر اجداد شما با زبان بیگانه ترکی‌ی زردپوستهای مهاجر مبارزه کرده‌ایم.
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 2
    ایران در جریان سوریه خیلی گسترش داشته. از اقیانوس هند تا مدیترانه ما ایرانیان حضور داریم و فعلا داریم این را تثبیت کنیم بدنبال درگیری جدید نیستیم. پس علی اف میخواهی غرش شیر را بشنوی؟ کمی صبر کن.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 2
    وقتی در جنگ چالدران سربازان ترکیه امدند و اذربایجانی ها را با توپ میکشت. لشکر ایران میگفت شما خیلی نامردین که از راه دور میجنگید اکر راست میگویید بیایید تن به تن و مردانه بجنگید.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 2
    شهدای چالدران را یادمان رفته؟ کشتارهای عثمانی از ما آذری ها را یادتان رفته؟ تابالاخره شاه عباس مجبور شد با لشگری از همه اقوام از تهران به کمک اذری ها بیاید؟ _____ درست است که در جنگ عراق همه ایران به خوزستان ریختند برای کمک ولی قبل آن در جنگ های چالدران و بعد آن هم همه ایران برای کمک به آذربایجان آمدند و جان دادند و خون دادند برای حفاظت ناموس آذری از دست ترکان عثمانی.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 2
    شهیدان جنگ چالدران یادمان نرود کشتارهای بزرگ ترکیه از اذربایجانی ها در زمان عثمانی یادمان نرود اردوغان پاش بیفته همه مردم باکو رو میکشه بجاش افراد خودش رو از سوریه میاره اونجا. گول نخورید. کلمه «ترک» ذره ای برای یک حرفه ای مثل اردوقان اهمیت ندارده. برای اردوقان و علیف همه ترک و فارس با اسب و گورخر فرق ندارند اینها کارمند سازمان هستند و‌بعداز بازنشستگی هم میروند در انارت های اشرافی شان زندگی شان را میکنند.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    مردم ایران میتونه این یک چلش باشه یا هرچی نذز‌کنید هرکسی که دوست داشت میوه بخره و به بیمارستان اهدا کنه برای تشکر از کادر درمان. (البته این یک حرکت نمادین تشکر است نه اینکه انها میوه ندارند.)
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 2
    ای الهام شیطان‌‌اف این تو بودی که زنان و بچه های کشور آذربایجان را با تروریست های سوریه هم خانه کرده ای. تروریست هایی که به کنیزی گرفتن زنان شیعی را حلال میدانند. غیرت ترک های جهان کجا رفته؟
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 0
    ایران اصلا مخصوص فارس ها نیست. فارسها فقط یکی از ۱۲ قوم مهم ایرانی هستند و حتی خود کورش یک رگ فارسی دارد و یک رگ ماد(آذربایجانی). آری مردم آذربایجان یکی از اقوام مهم ایرانی هستند که مقام محافظان (آتش اهورایی) را نیز به عهده داشته اند. (آذربایجان = آذرپایگاه = پایگاه آتش)
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 0
    ایران اصلا مخصوص فارس ها نیست. فارسها فقط یکی از ۱۲ قوم مهم ایرانی هستند و حتی خود کورش یک رگ فارسی دارد و یک رگ ماد(آذربایجانی). آری مردم آذربایجان یکی از اقوام مهم ایرانی هستند که مقام محافظان (آتش اهورایی) را نیز به عهده داشته اند. (آذربایجان = آذرپایگاه = پایگاه آتش)
  • افشین IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 3
    برای ما ملت آذربایجان شمالی در جمهوری جعلی باکو با مردم آذربایجان غربی و شرقی هیچ تفاوتی ندارند و همه این عزیزان هموطنان ما هستند و ایرانی. اما الهام خانم بداند که اگر یکی از این تروریستهای وارداتی به جان یا ناموس یک اذربياجاني شیعه و یا حتی اهل سنت بی احترامی و تجاوز کند آنوقت خواهید دید که شیران ای،آن زمین چه جوابی به شما خواهند داد. خواهید دید شیر مردان اذربايجان و هموطنان تبریزی و ارومیه ای ما چه بر سرتان خواهند آورد. اما وای بحالتان که اگر این وارداتيهاي جنایتکار یک متر از خط مرزی ما بگذرند.آنوقت دیگر فاتحه جمهوری جعليتان خوانده شده. به آنها هم که دل خوش کردید بنگرید.قدرت و جرات دفاع از خودشان را ندارند چه برسد به جمهوری جعليتان. الهام خانم : ای مگس عرضه سیمرغ نه جولانگه توست............. .
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 1
    نژاد یعنی شکل و قیافه و هزار تا مشخصه زیست شناسی و با زبان فرق داره. الان مثلا شما نوزادتون رو از یک ماهگی بفرستین اسپانیا و کلا اسپانیایی حرف بزند میتوانید بگویید او دیگر فرزند من نیست؟؟؟؟؟؟؟؟ از نظر قیافه و قد و این مسایل نژادی این سه انسان آذری کردها و فارسی شبیه هم هستند. ( الان یک سیاهپوست از بچگی بیاد ترکیه و کلا ترکی حرف بزنه میشه بگیم این‌از این به بعد از نژاد سفید است؟.)
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    همه این جنگولک بازی ها را یک روز تمامش میکنیم. حاج قاسم روحت شاد و راحت ادامه دارد.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 1
    ایران در مقابل تجزیه مقاومت میکنه چون قدرت قدرت شهادت طلبی شیعه وجود داره. ______ ازطرفی خدا نشون دادن ایران خم میشه تَرَک برمیداره ولی نمیشکنه. ایران شیعی با قدرتهای خیلی بزرگی در افتاده مثل پادشاهی بزرگ‌پرتغال، امپراطوری بریتانیای کبیر، روسیه تزازی، عثمانی، امریکای قرن۲۰، داعش، ولی همواره ایران باقی مونده. _________ ولی ترکیه در سوریه خودش نشون داد‌ نظامی هاش تا حد شهادت طلبی برای دفاع از ترکیه پیش نمیرن. ___________ برای مقاومت طرح‌بزرگ‌ تجزیه خاورمیانه تکیه کردن بر نژادپرستی عین خودکشی است.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    بعلت وجود اقوام مختلف‌. ایران به شدت استعداد تمدن بررگ تبدیل شدن را دارد. ایران نمونه یک کشور فرا نژادی است که اولین شرط امپراطور جهانی شدن است.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    اگر‌طرح شفافیت رای و اموال مسئولان تصویب میشد ایران انقدر قوی میشد که هیچکس نمیتوانست بهش چپ نگاه کنه.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 2
    بزرگترین نسل کشی تاریخ ایران همان کشتار عثمانی ها در آذربایجان بود تا اینکه لشگر ایران از اصفهان با فرمان شاه اسماعیل شیعه به کمک آذربایجان آمد و یکبار دیگر آذربایجان در آغوش مادرشان ایران امنیت پیداکردند.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    ما خاک میخوریم ولی خاک نمیدهیم. امروز زادروز ستارخان است
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    داعشیا و البانی نشینا ریختن تو مشرق نیوز و کلی منفی میزنند واقعا شیطان داره چی کار می کنه البته در نهایت قدرت به دست حق پرستان می افته و این کافرا نابود می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس