کد خبر 1286591
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
ستاره تاتنهام به جهانبخش چه گفت؟

علیرضا جهانبخش می‌گوید در بازی ایران و کره، یک لحظه در جلد علی دایی رفته و آن ضربه سر تماشایی را زده است.

به گزارش مشرق، مشروح گفت‌وگو با علیرضا جهانبخش را در ادامه می‌خوانید:

با سون هیونگ مین پس از بازی با کره حسابی گپ زدی. ستاره تاتنهام زیر گوش تو چه گفت؟

گفت بازی‌هایم را هم در جزیره و هم در اردیویسه تعقیب می‌کند و از اینکه یک آسیایی چنین پیشرفتی داشته اظهار خوشحالی کرد. من هم از او تشکر کردم و گفتم حضورش در تاتنهام برای فوتبال قاره غنیمتی است. دست آخر گفت در سئول منتظرت هستم و امیدوارم در کشورم به شما و دیگر بازیکنان ایرانی خوش بگذرد.

حالا واقعا فکر می‌کردی قفس توری چشم‌فندقی‌ها را شعله‌ور کنی؟

من از هر جهت آماده بودم و وقتی توپ رسید با رعایت تایمینگ دروازه کره‌جنوبی را لرزاندم. من گل با سر زیاد زده‌ام و خوب می‌دانم روی هوا چطور باید توپ را شکار و دروازه را باز کنم.

ولی گلت شبیه گل‌های علی دایی بود!

(می‌خندد). بله خیلی‌ها گفتند. باعث افتخار است که به عنوان کاپیتان تیم ملی یکهو در جلد کاپیتان سابق فرو رفتم و تیر خلاص را زدم. البته برای آقای دایی زدن این گل‌ها از آب خوردن هم آسان‌تر بود.

بیشتر بخوانید:

شباهت جالب جهانبخش و اسکوچیچ

حالا تو پیشتاز گلزنان قاره کهن در راه رسیدن به جام جهانی هستی. سه گل و چند پاس گل. معرکه است.

لطف دارید. من سعی می‌کنم به گونه‌ای بازی کنم که هر چه در توان دارم رو شود. درست است که عقب‌تر از سردار و مهدی حضور دارم اما تلاش خواهم کرد در پروسه گلزنی مشارکت داشته باشم. از این پس هم همان‌گونه خواهد بود و عقب نخواهم کشید. خوشبختانه مربیان هم با حضور من در حمله موافقند.

قبول داری ما در دقایقی از بازی با کره تیم باصلابتی نبودیم؟ من رک گفتم!

خب آنها هم تیم دست و پا بسته نبوده و نیستند و همیشه به عنوان اصلی‌ترین رقیب ایران محسوب می‌شوند. بله ما در نیمه اول نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید پلن‌های تاکتیکی را اجرا کنیم اما در نیمه دوم شرایط عوض شد و چند بار تا آستانه فتح دروازه کره‌جنوبی رفتیم و اگر تیردروازه هوای آنها را نداشت کار را یکسره می‌کردیم. فوتبال است دیگر. آنها نان تیردروازه را این‌بار خوردند.

ما همچنان صدرنشین گروه هستیم اما کار به مراتب سخت‌تر شده. قبول داری؟

باور کنید با همین فرمان مستقیم می‌رویم جام جهانی و نیازی به استرس و اما و اگر نیست. ما در ادامه راه با ترمیم ضعف‌ها بازی‌های پیش رو را خواهیم برد و به عنوان تیم اول گروه راهی قطر خواهیم شد. شک نکنید که این اتفاق خواهد افتاد و این‌بار ساده‌تر از دفعات قبل به جام جهانی می‌رسیم.

نقش کادر فنی را در موفقیت‌های کسب‌شده تا چه اندازه مهم ارزیابی می‌کنی؟

برای موفقیت یک تیم همه عوامل باید دست در دست هم دهند و همدل و همزبان پیش بتازند. خوشبختانه آقای اسکوچیچ به همراه آقای هاشمیان و آقا کریم نقش بسیار موثری در کامیابی‌ها ایفا می‌کنند و با رصد و آنالیز حریفان برای هر نبرد برنامه خاص خود را دارند.

در تمرینات فاینورد لباس خیلی گرم پوشیده بودی.

هوای هلند سرد است و کافی است مواظب نباشی تا سرما بخوری. من روزهای حساسی را با فاینورد پیش رو دارم و می‌خواهم یک بازیکن کارساز برای تیمم باشم. در چنین شرایطی باید حواسم به خودم باشد.

کاپیتان تیم ملی روی این نقطه که ایستاده‌ایم چه حسی دارد؟

من بیشتر از کاپیتانی احساس سربازی را دارم که برای موفقیت سرزمینش سرش را جلوی توپ می‌گذارد. البته که کاپیتانی تیم ملی افتخار بزرگی است و تا زمانی که کریم انصاری‌فرد در زمین نیست این ماموریت بر دوش من است. همواره‌ احساس سربازی را داشته‌ام که برای افراشتن پرچم میهنش از جان مایه خواهد گذاشت.

راستی مهدی مهدوی‌کیا گفته علیرضا جهانبخش در اوج آمادگی است و خلاصه از گل زیبایت به کره‌ای‌ها حسابی تمجید کرده است!

آقا مهدی بزرگ ماست و فوتبال ایران هنرنمایی موشک هامبورگ را محال است فراموش کند. خیلی خوشحالم که یکی از بزرگ‌ترین الگوهای فوتبال ما راجع به من چنین نظری داده.

حرفی هم مانده؟

شما دعا کنید در کنار نمایش‌های خوب تیم ملی کمی شانس هم همراهمان باشد تا بتوانیم در اسرع وقت جشن صعود بگیریم. ما اگر کمی شانس داشتیم شوت‌هایمان در بازی با کره‌جنوبی به تیر دروازه نمی‌خورد. در پایان از همه ایرانی‌ها که به انحای مختلف به ما لطف دارند تقدیر می‌کنم و امیدوارم فوتبال ایران روزهای بهتری را تجربه کند.

منبع:‌ اعتماد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    7 3
    چشم فندقی ها چیه همه ی دنیا توهین و تمسخر و تحقیر و نژادپرستی رو کنار گذاشتن اینجا متاسفانه شعور ندارن هنوز خیلیا
    • محمد IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      4 10
      حرف نباشه.حتما تو افغانی هستی که باگفتن چشم فندقی بدت آمد!!!
  • Rĕza IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 0
    چشم فندوقی کلمه خوبی نیست کره و اصلا کشورهای شرقی مردمان خوبی هستند البته با ژاپنی هاشون حال نمیکنم
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    بازیکن مهربان و خوش قلب و با اخلاق ایران خدا پشت و پناهت باشه.انشاالله همیشه موفق باشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس