کد خبر 1286921
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
تات: پروژه صعود ایران به جام جهانی نیازمند فردی شجاع مثل اسکوچیچ است / ایران به کرواسی بخورد ماندگار می شود

دستیار اسکوچیچ در مصاحبه‌ای با سایت کروات tportal در خصوص مربیگری سرمربی تیم ملی کشورمان، شرایط تیم ملی ، بازیکنان لژیونر و شهر تهران صحبت کرد.

به گزارش مشرق، سایت کروات tportal در گزارشی به نقش پررنگ مربیان این کشور در جام‌های جهانی پرداخت و مدعی شد که جام جهانی قطر می‌تواند نقطه طلایی مربیان کروات باشد. این رسانه مدعی شد که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به احتمال فراوان ۲ یا ۳ مربی اهل کشور کرواسی در این رقابت حضور خواهند داشت که یکی از آنها «دراگان اسکوچیچ»، سرمربی تیم ملی کشورمان است. tportal نوشت که تیم ملی کرواسی با هدایت «زلاتکو دالیچ» و تیم ملی عمان با مربیگری «برانکو ایوانکوویچ» می‌توانند دیگر مربیان اهل کروات جام جهانی نام گیرند.

این رسانه نوشت که در جام جهانی ۲۰۰۶ در آلمان، ۲ مربی کروات حضور داشتند. یک زلاتکو کرانچار فقید که هدایت تیم ملی کرواسی را برعهده داشت و دیگری برانکو ایوانکوویچ که سرمربی تیم ملی کشورمان بود. حالا قطر می‌تواند با ۳ مربی این رکورد را تقویت کند و طلایی‌ترین روزهای مربیان کروات را بسازد.

صعود ایران نیازمند فردی شجاع مثل اسکوچیچ است

سایت tportal نوشت که البته کار تیم ملی عمان برای صعود بسیار سخت است زیرا این تیم باید با ژاپن، استرالیا و عربستان برای صعود بجنگد. عمان برای اولین بار درتاریخ خود توانسته به مرحله پایانی برسد و برای همین برانکو توانسته یک کار بزرگ در این تیم انجام دهد.

رسانه کروات در ادامه نوشت که برخلاف تیم ملی عمان، تیم ملی ایران در آستانه صعود قرار گرفته است. این رسانه به تمجید از دراگان اسکوچیچ و کادر فنی این تیم یعنی ماریو تات و ملادن زگانیر، مربی دروازه‌بان‌ها پرداخت. مربی که توانسته یک معجزه در نیمکت ایران به راه اندازد و آمار فوق‌العاده‌ای را به ثبت رساند. ایران در ۱۱ بازی اخیر خود به ۱۰ برد و یک تساوی دست یافته است که یک آمار فوق العاده محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اردوگاه ایران در تصرف لژیونرها با غفلت از لیگ برتر/ راه تیم ملی از «خارج» می‌گذرد؟

صعود ایران نیازمند فردی شجاع مثل اسکوچیچ است

tportal در این خصوص با ماریو تات، دستیار اسکوچیچ مصاحبه‌ای کرد که آن را در زیر مشاهده کنید.

ماریو تات گفت: وقتی اسکوچیچ تیم ملی ایران را برعهده گرفت، مشکلات بزرگی گربیان‌گیر این تیم بود. شانس کمی داشت تا به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی راه پیدا کند و مقابل بحرین و عراق شکست‌های بدی را تجربه کرده بود. البته این تیم با فداکاری‌ها، تلاش‌ها و واکنش‌ها توانست اتفاق مثبت رقم بزند و به ۱۰ پیروزی و یک تساوی مقابل کره جنوبی دست پیدا کند. نتایج نشان می‌دهد که تیم ملی ایران یکی از مدعیان صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

وی ادامه داد:‌ اسکوچیچ مربی با مهارت و باتجربه‌ای است. یک فرد فوق العاده که کار کردن با او یک قدم رو به جلو برای من بود. پروژه صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ نیازمند یک فرد با تجربه و شجاع بود که اسکوچیچ آن را اداره و این راه را ترسیم کرد. او خیلی در این راه و مسیر فداکاری کرد و به همین علت من خیلی خوشحالم که با او در این روزها کار می‌کنم.

ماریو تات ادامه داد: ایران تیمی فوق العاده دارد که بسیاری از بازیکنان آن در خارج از کشور بازی می‌کنند. برخی از بازیکنان این تیم در اروپا دیگر شناخته شده هستند مثل مهدی طارمی در پورتو، سردار آزمون در زنیت ، علیرضا جهانبخبش در فاینورد، انصاری فرد در آ.اک ، محرمی در دیناموزاگرب و برخی بازیکن دیگر که شناخته شده هستند. ما تا الان موفق شدیم و قصد داریم برای رسیدن به این هدف تمام تلاشمان را به کار گیریم.

صعود ایران نیازمند فردی شجاع مثل اسکوچیچ است

دستیار اسکوچیچ ادامه داد:‌ لیگ برتر ایران یکی از قدرتمندترین لیگ‌های آسیاست. بازیکنان با استعداد زیادی دارد و هواداران در اینجا بسیار پرشور هستند. پرسپولیس که با برانکو ایوانکوویچ در لیگ موفق بود یا مثلا استقلال، فولاد و سپاهان که طرفداران زیادی دارند و با ایجاد رقابت یک لیگ جذاب را ایجاد کرده‌اند. مربیان زیادی در اینجا کار فوق العاده‌ای انجام دادند که من دیگر اسم آنها را نمی‌گویم زیرا می‌ترسم نام یکی از آنها را فراموش کنم که خارج از انصاف و عدالت است.

ماریو تات گفت: ایران کشوری زیباست و دیدن برخی مکان‌های این کشور حسی فوق العاده به تو می‌بخشد. زندگی در ایران نیز بسیار زیباست. تهران شهری بزرگ است که همه چیز در آن پیدا می‌شود. این شهر پر از پارک، جاهایی برای «پیک نیک»، رستوران‌های فوق العاده و مرکزهای خرید بسیاری است. ما در نزدیکی کمپ تمرینی تیم ملی زندگی می‌کنیم و روزها ما پر شده از تعهدات،کار و دنبال کردن عملکرد بازیکنان که چگونه در لیگ‌ها بازی می‌کنند.

دستیار اسکوچیچ در پاسخ به اینکه آیا شور و شعف هواداران باعث شده تا انتظارات از تیم ملی بالا رود،گفت: بله فشار اینجا بالاست. این تیم ۸۵ میلیون طرفداران دارد که همه پشت تیم هستند و همه انتظار دارند که تیم ملی ایران در رقابت‌های بزرگ حاضر شود.

صعود ایران نیازمند فردی شجاع مثل اسکوچیچ است

وی در پایان ادامه داد: کرواسی به جام جهانی صعود می‌کند و انتظارات از این تیم بسیار بالا است. تیم ملی کرواسی تیم خوبی است و دارد نسل عوض می‌کند و حالا به تیمی دیگر بدل شده است. من به این تیم خوش بین هستم و اگر کرواسی و ایران در قرعه کشی به هم بخورند، انتظار دارند بازی برگزار می‌شود که تا مدت‌ها در یادها خواهد ماند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کاظم IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 4
    اما متاسفانه اسکوچیچ مقابل کره شجاع نبود.اسکوچیچ مقابل کره باید با پیروزی خودش را به همه اثبات می کرد و نشان می داد از مربی بزرگ سابق تیم ملی یعنی کی روش چیزی کم ندارد و نیمکت مربیگری تیم ملی را برای جام ملتهای آسیا هم برای خودش حفظ می کرد اما افسوس.تدابیر اسکوچیچ برای فوتبال ضد حمله ای موثر واقع نگردید و ایران خودش در دامی که برای کره پهن کرده بود گرفتار شد شاید بهتر بود از همان دقایق اول حمله می کردیم.بهترین روش مقابله با کره همان روش کی روش است.بستن محکم دفاع و حمله مداوم تا حصول گل اول با پنج یا شش بازیکن.مربی ما در این بازی انتظارات را برآورده نکرد.می توانست بهتر عمل کند.ایکاش اسکوچیچ استراتژی دفاعی اتخاذ نمی کرد.یکی از دلایل ترس اسکوچیچ اینهمه حمله ای است که از داخل به او می شود و خیلی ها منتظر اولین شکست او هستند تا کلکش را بکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس