کد خبر 1287417
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
چکش کاری طرح واردات خودرو در کمیسیون صنایع/ وزیر صنعت: ۶ ماه دست نگه دارید

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر فردا به جمع بندی برسیم طرح برای تصویب در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، حجت الله فیروزی با اشاره به اینکه هنوز کمیسیون صنایع مجلس در مورد اصلاحات طرح واردات خودرو به جمع بندی نرسیده است، گفت: در هفته اخیر کمیسیون دو جلسه با وزیر صنعت و معاونت ارزی بانک مرکزی برگزار کرد در این جلسات وزیر صنعت اظهارات خود را در مورد طرف واردات خودرو بیان کرد.

وی با بیان اینکه در این جلسه وزیر صنعت تاکید کرد که ما مخالف واردات نیستیم، افزود: وزیر تاکید داشت با توجه به شرایط فعلی کشور مجلس برای موضوع واردات خودرو شش ماه صبر کند به نحوی که اگر درصدد اجرای واردات خودرو است این موضوع را از سال آینده کلید بزند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: علاوه براین معاونت ارزی بانک مرکزی نیز معتقد است با اجرای این طرح تا حدودی تراز ارزی کشور مختل می شود و باید برای مدیریت این موضوع فکر اساسی صورت گیرد. معاونت ارزی در این جلسه گفت که نگرانیم با اجرای این طرح افرادی از اوضاع سوءاستفاده کرده و با قاچاق ارز اقدام کنند برهمین اساس باید در طرح واردات خودرو منشا ارز مشخص شود تا مانع ایجاد اختلال در بازار ارز کشور شود. 

فیروزی اضافه کرد: حتی برای آن دسته از افرادی که تعهدات ارزی به داخل کشور ندارند نیز باید منشا ارز مشخص شود. 

وی در ادامه صحبت های خود با اعلام اینکه قرار است در جلسه فردا با حضور مسئولان وزارت صنعت و بانک مرکزی جمع بندی لازم در خصوص اصلاحات طرح واردات خودرو صورت گیرد، گفت: اگر فردا به جمع بندی برسیم طرح برای تصویب در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس