کد خبر 1288154
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
کاهش 20 درصدی تعداد چک‌های برگشتی در 6 ماه اول امسال

تعداد چک‌های برگشتی در ۶ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مشرق، براساس آمار بانک مرکزی، در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۷.۳ میلیون فقره چک به ارزش ۲۴۹.۹ هزار میلیارد تومان مبادله شده که از این میان سهم چک‌­های برگشتی برابر با ۷۰۹ هزار فقره چک به ارزش ۳۱.۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

بنابراین نسبت تعداد و ارزش چک­های برگشتی به مبادله ­شده در شهریور ماه امسال به ترتیب برابر با ۹.۷ درصد و ۱۲.۶ درصد شده است.

البته آمار مربوط به مرداد ماه سال ۱۴۰۰ نشان می­‌دهد که در ماه گذشته، ۶.۹ میلیون فقره چک به ارزش ۲۰۲.۳ هزار میلیارد تومان مبادله شده بود که از این بین ۷۴۲ هزار فقره به ارزش ۲۹.۹ هزار میلیارد تومان برگشت خورده بود. بنابراین نسبت تعداد و ارزش چک­‌های برگشتی به مبادله شده در ماه قبل به ترتیب برابر با ۱۰.۸ درصد و ۱۴.۹ درصد بوده است.

با مقایسه آمار مرداد ماه و شهریور ماه امسال، مشخص می‌­شود که نسبت تعداد چک­‌های برگشتی به مبادله­ شده با کاهش ۹.۷ درصدی و نسبت ارزش چک‌­های برگشتی به مبادله ­شده با کاهش ۱۵ درصدی همراه شده است.

همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ماه، در مجموع ۴۲.۷ میلیون فقره چک به ارزش ۱۲۱۰ میلیارد تومان مبادله شده که ۴.۰۲۳ میلیون فقره چک به ارزش ۱۵۱ هزار میلیارد تومان برگشت خورده است. بنابراین در ۶ ماهه ابتدایی امسال، نسبت تعداد و ارزش چک‌­های برگشتی به مبادله­ شده به ترتیب برابر با ۹.۴ درصد و ۱۲.۵ درصد شده است.

براساس آمار بانک مرکزی در ۶ ماه اول سال گذشته، نسبت تعداد و ارزش چک­‌های برگشتی به مبادله شده به ترتیب برابر با ۱۱.۷ درصد و ۱۲.۳ درصد بوده است.

در نتیجه با مقایسه ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ و ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، نسبت تعداد چک‌­های برگشتی به مبادله ­شده با کاهش ۱۹.۷ درصدی و نسبت ارزش چک‌­های برگشتی به مبادله­ شده با افزایش ناچیز ۱.۶ درصدی مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس