به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایرانیک تی وی نوشت: ‏در ‎ترکیه، نوازنده‌ی‌ کُرد به دلیل اجرای‌ ریتم کُردی‌ مورد ضرب و شتم قرار گرفت!

مقایسه کنید با احترامی که ‎ایرانیان به موسیقیدانان کردستانی نظیر کامکارها و پورناظری‌ها و شهرام ناظری و .. قائل هستند!

از محبوبیت لوریس چکناواریان، موسیقیدان ایرانی ارمنی‌تبار هم حتماً خبر دارید!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 253
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 120
  • نیما HK ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    91 65
    وحشی هایی عثمانی بهترین راه اینه که کردهایی ترکیه به ایران مهاجرت کنند
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      95 41
      نخیــــــــــــر. چرا مهاجرت؟؟؟؟؟؟ چند هزار ساله که اونجا وطن کوردهاست. خواه یا ناخواه سرزمین اصلی میفته به دست مردمان اصلیه خودشون. در همیشه رو یک لنگه نمیچرخه. مقامات و مردم طورکیه بسیار نگران امار فزاینده ی جمیعت کوردها تو ترکیه هستند و هر طوری شده میخوان با این قوم مخالفت کنند اما قوم کورد حذف شدنی نیست
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      49 18
      حرف مفت نزن بابا جا برا خودمونم نیست بیار ببر خونتون
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      62 32
      خیر عزیز اتراک مهاحر باید به آسیای میانه برگردانده شوند.( البته آذری های ایران ترک نیستند فقط ترک زبان شده اند)
    • حسام IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      54 60
      این فیلمو خود کوردها برای مظلوم نمایی و بهره برداری درست کردن و گرنه الان تو شبکه های کردی و حتی ترکی ترکیه موسیقی کردی پخش میشه..... تو این فیلمم کاملا مشخص هستش که ساختگی هستش
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      13 27
      لطفا عثمانی رو به ترکها ربط نده خود عثمانی ها هم نگفتنت ترک‌هستند
    • ایرانی GB ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      38 16
      پان ترکهای بدبخت اردوغان پرست اینجور وقتها دیگه جیک شون در نمیاد و مثل سنگ بی صدا میشن ... هر جا که گندکاریهای ترکیه جان شون میزنه بیرون , پان ترک جماعت خفه قون میگیرند و خودشون رو میزنند به کری و کوری , ... کر و کورهای پان ترک الان همه خفه شده اند و دیگه واسه ترکیه جان شون خودشون رو پاره نمیکنند چون الان وحشیگری ترکیه جان شون به همه عیان شده .... ای خاک بر سر هر چی پان ترک بدبخت ترکیه پرست و اون پان ترکهای بدبخت وحشی متوهم ساکن ترکیه که الحق ثابت کردند از نسل مغول های چلغوز بیابان گرد هستند
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      15 17
      13:49 پانکرد جان تو اگه کور و کر نبودی جنایات اقلیم در قبال ترکمنها و اعراب ساکن رو میدیدی که حتی به حسینیه های ترکمنهای شیعه هم حمله میکنند با خمپاره و اعراب و ترکمنها رو بزور از سرزمین خویش کوچ میدهند
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      28 9
      کردستان بخشی از فلات ایرانه. کردها از تبار ماد هستند ماد + پارس + پارت
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      34 14
      ترکیه در اصل سرزمین کردهاست باید بمانند و مقاومت کنند و ریشه‌هایشان را محکمتر کنند
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      13 9
      پانترکی که به ۱۳:۴۹ پاسخ دادی اون ترکمن نیست و ترکمان هست!! این دو با هم فرق داره! در ضمن لب بود که دندون اومد،شما نمیخواد پانترک بازی دربیاری تاریخ هنوز جنایات عثمانی رو از یاد نبرده،فقط کُرد کشی نکرد در آناتولی و قفقاز ، ایرانیان داخل خاک رو هم کشت،توی اروپا هم کشتار کرد به اسم حکومت اسلامی...کور تر و کر تر از پانترک وجود نداره.شما بکشید عیب نداره ‌! دیگران مقابله به مثل کنن شما شاکی میشین!
    • رامین IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      5 14
      خوبه اسناد مهاجرت کردها به منطقه طی 400 سال گذشته موجوده وگرنه ادعا میکردن ایران رو هم کردها کشف کردن..... جالبه همین اسامی شهرهای کرد نشین فعلی در طی 100 سال گذشته و در زمان پهلوی ملعون از اسامی ترکی به اسامی موطن اصلی این اقوام کرد تبار در هند تغییر نام داده اند برای نمونه بوکان و مهاباد که تا همین چند وقت پیش "بئی کندی و سویوق بولاق بودش یه بوکان و مهاباد (اسامی قبایلی در هند) تغییر نام داده شده اند
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      6 3
      بیتی مولانا داره که میگه :روح با عقل است و با علم است کار روح را با ترکی و تازی چه کار اگه ترکها بدونن نبش قبرش میکنن
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      4 7
      چرت وپرت نگو . خودمون بسیم . همین مونده کردارو بیارین داخل ایران فردا کشورمونم صاحب بشند وبعد م دنبال تجزیه طلبی باشند ! اینا که بعضیاشون وحشی ان ولی بعضی از کردا ی ترکیه هم اگر مثل ادم زندگی میکردند وکارای تجزیه طلبانه انجام نمیدادن انقدر مردم ترکیه ازشون متنفر نبودند
    • DE ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      12 1
      نژاد پرستی کار شیطانه. امیدوارم همه ی اقوام سلامت باشند و همه در راه اسلام باشیم به امید خدا . نباید حقوق اقوام نادیده گرفته بشه یا نسل کشی کرد یا حرکات تجزیه طلبانه
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      5 0
      قدر ایران رو باید همه بدانند،،مثل سلامتی
    • به رامین IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      5 4
      اتفاقا برعکس کردها اینجا بودن اونی که ۴۰۰ سال پیش اومد یکی دیگه است،تاریخ مطالعه کن تا بفهمی،پانترکیسم جاعل دروغگو متوهم بی هویت بی ریشه شما به اسناد تاریخ واقعی مراجعه کن نه جعلیات آتاترک..واقعا خجالت نمیکشی جعل به این بزرگی میکنی؟ نژادپرستی تا چه حد؟ به خاطر یک هویت ساختگی و دروغین روی تاریخ و هویت دیگران و در سرزمینهای دیگران واقعا چه اندازه پانترکیسم پوچ و تهی و فرومایه هست...کردها از اصیل ترین اقوام ایرانی و زبانشون زیرشاخه فارسیه،به هر سند تاریخی مراجعه کنی کرد اینجا هست،دشمنی هم با کسی نداره نسل کشی عثمانی هم از خاطر کسی نرفته،اما زورگویی عثمانی خواهان پذیرفته نیست،باعث شدن که اجنبی پاش باز بشه اینجا از اسراییل و امریکا که بیان مداخله در امور مردم بومی کنن،همه جا خوب و بد داره ولی پانترک خوب نداره..شما ها نژاد پرست و بی ریشه و دزدان تاریخ هستید به خاطر پوچی و بی هویتی خودتون سرقت تاریخی میکنید تا دیگران رو سرکوب کنید در حالیکه مردم دوست دارن در آرامش کنار هم زندگی کنن درست میگن که پانترک عامل تفرقه و دشمنی و کینه و نفرت پراکنی هست در منطقه.همه از شما متنفر هستن حتی آذری ها،خائن و وطن فروش هستین،ضد بشریت هستین.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      5 2
      پانترکها اصلا موجودیت کرد رو قبول ندارند ، به کردها میگن ترک کوهستان
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      3 2
      رامین بیسواد برو ببین چه دوره هایی ایرانی ها بر هند حکمرانی میکردن و چقدر زبان فارسی و واژه های فارسی از همان دوران در هند باقی مونده و زبان درباری زبان فارسی بوده در اونجا ،حتی نادر هم زبان فارسی رو مجبور بوده اونجا استفاده کنه چون زبان دیوانی و حکومتی فارسی بوده،در ضمن منظور از هند در باستان،کشور فعلی هندوستان با پایتختی دهلی نیست منظور شبه قاره هند نیست،منظور منطقه جغرافیایی شمال هندوستان فعلی و پاکستان فعلی هست،که جزو قلمرو ایران و ایرانی بوده،اما الان به کل شبه قاره میگن هند یا هندوستان.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    44 9
    اصالت و فرهنگ خریدنی نیست چیزی است که در طول قرن ها تمدن اصیل به وجود میاد.
    • ایرانی GB ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      12 10
      دقیقا" ... این چیزیه که چلغوز های پان ترک پونصد هزار سال دیگه هم نه میتونند بفهمند و نه میتونند که بهش برسند , بقول قدیمیها که میگفتند : ترک اگر لقمان شود , هفتاد و هفت پشتش ... است
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    44 26
    کدوم ترک؟ حتی عثمانی هم خودش رو ترک نخواند. حتی زبان دربار عثمانی هم فارسی بود.
    • RO ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      8 22
      خخخخ آره آتاتورک هم دری زبان بود متوهم بیچاره
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      13 3
      عثمانی ابر قدرت بود قدرت داشت دست داشت رسانه داشت اگر ترک بود چلاق بود کشورش را بگه ترک؟ زبان‌فارسی زبان درباری عثمانی بود. مکانبات عثمانی با اروپا هنوز هست.
    • به ۱۳:۱۱ IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      15 1
      واقعیت را گفت. اولین کسی که در عثمانی خود را ترک نامید ترکان جوان بودند که همین یهودی مخفی که اسم بردی عضوشان بود
    • ماهان IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      2 10
      یکم تاریخ و بدون تعصب بخون اون زمان که اونا زبان فارسی نمیدونستم که زبانشان فارسی هم باشه بیسواد
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      5 0
      دیوان شعر فارسی سلطان سلیم خونخوار موجود هست.تحقیق بفرمایید
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      2 0
      آنها از ایران به آنجا رفتند و به زبان فارسی تسلط داشتند
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      1 0
      بیسواد دری یعنی درباری ، در یعنی دربار محل حکومت پادشاه مکان اداره قلمرو فارسی دری یعنی فارسی دیوانی ،فارسی حکومتی ،زبان دیپلماسی زبان اداری و رسمی دولت و سلسله حاکم.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    9 12
    ایششششکا!
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    27 15
    یا پیغمبر چرا اینها اینطورین بخاطر یه آهنگ میخوان طرف رو بزنن !
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      14 6
      چون اولین نژادپرست شیطان بود و نژاد انسانها را پایین تر گفت. چون نژادپرست شیطان شده است.
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      5 6
      دمش گرم باید بیشتر میزد
    • DE ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      2 1
      چقدر زیبا گفتی اولین نژاد پرست شیطان
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    9 8
    کاملا مشخصه کارهای تجزیه کننده بایدن در ترکیه داره جواب میده انقدر رفتن روی اعصاب نژادپرستهای ترک و حساس شدن.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      14 8
      اخه با یه اهنگ با یه ریتم کردی طرف میخواد نژاد پرستی کنه؟؟ دیر یا زود داره انا قوم کورد چند ده ملیون جمعیت داره اونجا. مگه میشه که به زور هویت یک قوم رو بخوای ازش بگیری؟ خواه یا ناخواه کورد جماعت روزی در مقابل این قوم پرستی مقامات اون کشور وا میسته. 40 میلیون کورد تو ترکیه زندگی میکنه اونوقت اسم کشور رو گذاشتند ترکیه
    • حسام IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      10 16
      40 میلیون کورد ؟ اونم تو ترکیه؟ مگه کل کردهای دنیا 20 میلوین بیشتر هستش؟ خداییش جا داره حداقل بگو 400 میلیون دورغ هرچی بزرگتر قشنگتر....
    • DE ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      5 1
      بله حسام جان واقعیت تلخه. تعداد کوردهای ترکیه بیشتر اون چیزیه که فکر می‌کنی دادا
    • آناهیتا IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      8 1
      آقای حسام ترکها میگن تعداد ما تو ایران شصت میلیونه فارسا گورشون رو گم کنن برن بیرون این شصت تا از کجا اومد الله اعلم در ضمن تعداد کوردها خیلی بیشتر از بیس تایی که شما گفتی سی میلیون ترکیه کورد هست تو ایران و عراق و لبنان و سوریه هم هستن همشون هم طرفدار ایران
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      3 0
      فکر کنم منظورشون 40 درصد بود..
    • Nima IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 0
      سرزمین های اشغالی همینجاست (کردستان آناتولی) فقط زمانش با سرزمینهای اشغالیه فلسطین فرق داره تجزیه سرزمینهای ایران زمان صفوی و قاجار یادمون نمیره خون شهدای جنگ چالدران یادمون نمیره و کردهای آناتولی هم امیدوارم هیچوقت یادشون نره
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    29 9
    فقط تصور کنید که چه بلایی سر یونانی ها و ارامنه آناتولی آوردند.
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      5 6
      آره داداش ۴۰ میلیون کرد تو ترکیه هستن ۸ میلیون تو عراق ۱۲میلیون تو ایران و۷میلیون سوریه۳میلیون قفقازو۱۰میلیون بقیه کشورها
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      3 2
      ۱۰۰ میلیون هم تو ارمنستان ، ۲۰۰ میلیون تو کویت ، ۳۰۰ میلیون تو ایتالیا
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      4 0
      پانترکها دارن میترکن !! خودشون اراجیف میگن همه باید توهمات اینا رو قبول کنن!! آره جونم همه کشورهای منطقه از قبرس و یونان و ..و ..و ..همه از پانترکها متنفر هستن بنابراین همه ضد پانترک هستن حالا میخواد اهل هرکجا باشن،به خصوص که شما کاسه لیس اسراییل هستین و نوکرهای اسراییل.دری وری چطوریه شما توهم دارین حضرت آدم ترک بود! حالا فرض کن ۴۰ میلیون کرد هم وجود داشته باشه،به کوری چشم اونایی که گرگ تبار هستن.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    26 9
    برای این وحوش باید یونجه بریزن اینها رو چه موسیقی
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      2 5
      پایه اکثر آهنگهای ترکیه ای عربیه . عجیبه اینا تعصبی به این ندارند هیچ خوششونم میاد . ریتم کردی هم زیباست و اگر اضافه به آهنگی بشه تنوع و زیبایی چند برابر میشه . کنسرت های یانی نمونش
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 1
      بله یانی یک یونانی الاصل و ضد پانترک هست.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    33 10
    اونوقت نوچه های اینها که همون پانتورکها هستن شبانه روز پول میگیرن میگن در ایران نژاد پرستی هست! ما مظلومیم! ما ازاد نیستیم! ما نمی توانیم به زبانمان صحبت کنیم! دیگه شماها پدر مردم ایران رو دراوردید از بس زر زدید بابا تو ترکیه ۳۰ میلیون کرد داره حتی جرات ندارن بگن کرد هست بعد اینها با ادای روشنفکری خفه خون گرفتن
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      13 9
      هویت کورد حذف شدنی نیست
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      10 2
      هویت کرد حذف شدنی نیست؟؟؟ برادر من اگر مردم ایران اتحاد نداشته باشند غربی ها طوری مردم خاورمیانه را نابود میکنند که نه اثر از فارس بماند نه از ترک نه از کرد. مگر سرخپوستها را ندیدی چه کردند.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    24 29
    خواهشا دعدای قومی راه نیندازید معلومه که این گونه ویدئوها واقعیتها را بیان نمیکنند در ترکیه فعلی خوانده اواز به زبان کردی هیچ محدودیتی وجود ندارد. حتی کردها با پول بیت المال صاحب شبکه trt kurdi هستند که از صبح تا شب رقص و ترانه کردی پخش میکنه. دست از دشمنی با ترکیه و اذربایجان بکشید و واقعیتها را منعکس کنید
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      14 9
      سلاخی و گرفتن حقوق 40 میلیون کورد رو نادیده میگیریو حرف از دشمنی میزنی؟؟؟؟؟ نژاد پرستی و قوم پرستی رو داره رواج میده حقوق قوم های دیگه رو داره پایمال میکنه بعد حرف مفت میزنی؟ هویت کورد جماعت حذف شدنی نیست. خواهی دید. در رابطه با رژیم بلاکو هم بدون که خواه یا ناخواه حقوق تالشی جماعت و تات جماعت پس گرفته میبشه خودت اگه سواد داری برو بخون ببین چند میلیون از جماعت کوچک رژیم باکو رو تات و تالشی و قفقازی تشکیل میده.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      14 13
      جالبه که فعالیت مزدوران پان طورکیسم در ایران رو نمیبینید. جالبه که نسل کشی ارامنه رو نمیبینید. جالبه که سلاخی و حقوق پایمال شده ی 40 میلیون کورد رو نمیبینید . جرات ندارند تو ترکیه کسی بگه من کوردم. دفعه بعدی که گذرت خورد تو ترکیه برو تو جمع اتراک بگو من کوردم خودت وامنششونو ببین بیا برا ما هم تعریف کن
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      4 3
      بایدن ترکیه رو میشکنه
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    24 11
    پان ترکهای نژاد پرست ، مزدوران صهیونیسم جهانی
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    17 11
    اکراد در هر نقطه ای از این منطقه واقع شده باشند نژاد و تبار ایرانی دارند ، و نکته بعدی اینکه هر جا کرد هست آنجا ایران است ! ترکان مهاجر آناتولی ( نوادگان چنگول خان مغول ) هیچ ریشه و تاریخی در آناتولی ( ترکیه فعلی ) ندارند ، این سرزمین ها بخشی اش روم شرقی بوده بخشی ایران بزرگ متعلق به ایرانی تباران اکراد بوده ، ترکیه از اقوام و ملت های مختلف تشکیل شده اکراد، ارامنه، زازاها ، علوی ها، یونانی تباران .... همه این ملت ها با زور و کشتار سدن قتل عام شدن و نسل کشی دد تورک آتا تورک یونانی تبار به ناچار هویت ترک و ترکیه ای رو پذیرفتند ! ولی متاسفانه احزاب و گروه های تروریستی کردی هیچگاه حافظ منافع اکراد نبوده و نیستند، احزاب تروریستی کردی عمله و مزدور غرب و رژیم جعلی غصبی صهیونیستی اسرائیل هستند ... پاینده ایران بزرگ زنده باد ملت بزرگ ایرانم از تمامی اقوام آذری و کرد لر بلوچ و سیستانی گیلک و مازنی جنوبی و شمالی ایرانم ..
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      11 11
      اینا اصلا ترک نیستند ترک ها اصلتا از مغولستان و صحرای گبی آمدند و حتی از قیافه شون هم مشخصه فقط به زور و به مرور تغییر فرهنگی پیدا کردند. تست DNA به راحتی این مسئله رو مشخص میکنه ، مردم ترکیه کنونی یا یونانی هستند یا کرد یا ارمنی ،کما اینکه خیلی از خود ترکیه ای هم تست های DNA دادند که نتایج جالب و کنایه آمیزی براشون درپی داشته...
    • سعید ۱ IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      3 3
      بله درسته، آنوقتی که ایرانیان برخی قوم های ترک را برای جنگ با روم به سمت ترکیه کوچاندند این سرزمین خالی از سکنه نبود که اکنون بخواهیم بگوییم همه ساکنان این کشور از نژاد ترک هستند، تنها چیزی که رخ داد تغییر اجباری زبان این منطقه در زمان عثمانی به زبان ترکی بود و به ترکی حرف زدن دال بر نژاد ترک بودن نیست کما اینکه در افریقا هم زبان برخی کشورها به خاطر استعمار، انگلیسی فرانسوی یا پرتغالی شد ولی مردمش سیاه پوست افریقایی هستند .
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    36 17
    این حرومیان پان ترک هستند. یاشاسین کردستان مردم لرین . من خودم اصالتا تبریزی هستم و متنفر از پان ترک های تروریست.
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      6 1
      زنده باشی هموطن تبریزی من، زنده باد آذری های ایران زنده باد ایران و ایرانی نژاد فارس زبانان کرد لر بختیاری بلوچ گیلک و مازنی و سیستانی و..و..و...تاتی تالشی ارمنی گرجی آذری ترک زبان و ترکمن و عرب زبان و مسلمان و مسیحی و زرتشتی و کلیمی و همه ایرانیان شریف و غیور همه پشت هم کنار هم با هر اسم و رسم و رنگ و زبان و مذهب ..
    • امیر شیرازی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      3 1
      دسخوش،خوب اومدی
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 4
      من پانترک نیستم ولی با این حرفت منم از تو متنفرم
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      4 1
      ما همه از پانترک ها متنفر هستیم چون خائن و منافق هستن و فقط دوست دارن از روی همه رد بشن به خاطر ترکیه و علی اف و یه هویت جعلی ،اونا از زبان ترکی سو استفاده میکنن و همه رو به اشتباه میندازن که ترکها تجزیه طلب هستن یا سوای مردم ایران و در مقابل مردم ایران صف کشیدن انگار ،اینطور نیست آذری ها ایرانی و فقط ترک زبان شده اند اما پشت به وطن و هموطنان خود نخواهند کرد به کوری چشم پانترکها و اربابانشون گویا کر بودی وقتی نمایندگان دولت باکو حرف از تجزیه خاک ما و گذاشتن پرچم ترک در کشور ما حرف زدن،خائن مزدور،اینجا ایران و ما هم ایرانی هستیم و پرچم هم فقط پرچم ایران هست نه پرچم یک طایفه،کل ما ایرانی ها شدیم یک کشور عزتمند به کوری چشم شما،ما تبریزی ها کنار باقی آذری ها و باقی ایرانی ها وطن پرست و با غیرت هستیم کسی که از ایران و ایرانی دفاع نکنه و به نفع دشمن و نوکران دست آموز اونها یعنی پانترکها جلوی ما وایسه در واقع خودش پانترکه یا موافق افکار تفرقه انگیز اونا،که نه دین براشون مهمه نه وطن.ما خودمون به همه هموطنان خودمون ثابت میکنیم که فرقه ضاله پانترکیسم سوای ماست و ما آذری ها جدای از ملت ایران نیستیم.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    20 16
    خبری از پانترک های بیشرف نیست ایشالله وجود کثیفتون رو از سوریه پاک میکنیم #یاشاسین_ایران #درود_بر_کرد_های_ایران_اسلامی
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    11 9
    بزودی این نژاد پرستی وظلمی که دارند علیه قوم کورد میکنند این کشور قوم پرست و نژاد پرست رو وارد جنگ های داخلی میکنه. مگه الکیه 40 میلیون کورد اونجا زندگی میکنه. کورد هیچ وقت هویت خودشو فراموش نمیکنه. به گفته ی خود مقامات این کشور تا سال 2040 جمیت تعداد کوردها از تورک ها بیشتر میشه. جالبه اسم کشور رو گذاشتند ترکیه و تا میتونند ظلم میکنند به قوم کورد. دیر یا زود داره اما سوخت و سوز نداره
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    18 9
    پانترکیسم فرزند منحوس صهیونیسم لعنت خدا بر پانترک و پانترکیسم
  • CA ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    15 6
    توی این چندین سال اخیر کشورهای غربی هم به این پی بردن که ترکیه ای ها در صد مردمی که رفتار فاشیستی و نژاد پرستانه دارند توشون بسیار زیاده مخصوصا اگر اندک قدرت نظامی پیدا کنند خیلی جاه طلب میشوند و همینطور تمامیت خواه و نژاد پرست برای همینکه فهمیدند باید دوباره یونان رو قوی کنند که رجب یکدفعه هوس نکنه شیطونی کنه و برای حفاظت از تمام اروپا اینکار اروپاییها عاقلانه است بنده در ترکیه مدتی زندگی کردم و اذری هستم دوستان با معرفتی نیستند اینو تو سیاستمدارشون هم میشه دید چون از اون جامعه بوجود امدند و رشد کردند هر ان میتونند بهتون زخم بزنند ولی ایران این شکلی نیست مردم رفیق باز حتی با کسانی که سیاستمدارامون رابطه دارند بهشون خنجر نمیزنند از سوریه گرفته تا عراق و لبنان و فلستین پای دوستیشون می ایستند حتی اگر مجبور بشوند زیر فشار و تحریم بروند دوستانشونو تنها نمی گذارند اینو خیلی از کشورهای منطقه فهمیدند ایران وقتی به یکی یا علی میگه تا اخرش پاش وا می ایسته قدر ایران را بدونید
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    10 12
    کُردستانِ آناتولی، ترکیه نیست
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    9 8
    تو کانال های تلگرامی دیدم همین چند وقت پیش بود که یکی از مقامات کشور ترکیه هم کالایی که تو استان کرد نشین ترکیه ساخته شده بود رو میگیره و همه شونو اتش میزنه چون رو کالا نوشته شده بود (ساخت کورد). {درست یا غلطش پا خودشون} اما این کشور ترکیهو مقامات و بعضی از مردمش عجیب دارند روی خط قوم پرستی و نژاد پرستی حرکت میکنند. حتی میترسند امار رسمی تعداد کوردهای ترکیه رو اعلام کنند. خخخ خطاب به مقامات اون کشور: قوم کورد حذف شدنی نیست.
  • علیرضا IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    6 9
    خوبه شما هم برید کردهای ترکیه رو حمایت کنید که با حکومت اردوغان سرشاخ بشن و ترکیه هم بیاد از ترکهای ایران حمایت کنه..........جنگ نیابتی
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      3 5
      بایدن داره این کارها رو میکنه خخخخخ
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      7 2
      ترکیه رجب خانی همین حالا هم مشغول همین فتنه در ایران عزیز میباشد .. طبیعتا" ایران هم باید این چنین کند ...
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      2 1
      البته جناب علیرضای متوهم،ترک های ایران یعنی آذری ها اصالتا ایرانی و فقط ترک زبان شده اند و هیچ گونه سنخیتی با شما پانترکهای کاسه لیس اردوغان و ترکیه و نوکر اسراییل ندارند،ما افتخار میکنیم ایرانی هستیم و هرگز به خاطر اجنبی پشت به ایران و هموطنان خود نمیکنیم،مردم ایران بدونید ما آذری ها از پانترک بهایی منافق مزدور اردوغان و علی اف که به وضوح اعلام کردند خاک ایران را تجریه و پرچم ترک میگذاریم،بیزار هستیم ما را با پانترک ها اشتباه نگیرید ما پشت ایران و ایرانی ها هستیم همانطور که ایران و ایرانی ها پشت ما هستند.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    9 12
    شوربختانه اونهایی که حمله می کنند هم کُردها و یونانی های خود تورچ پندار هستند که با فتنه یک یهودی چشمی به نام مصطفی کمال پاشا برایشان هویت ترکی-مغولی پیچیده شده و بهشون قبولاندن که شما ترک و مغول هستید !!!
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 6
    احمق نژادهای اصیل ایرانی کرد هستن - چه ربطی داره
  • احمد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    13 6
    ترکیه و خردوغان از تمدن اروپایی فقط بی حیایی و بستر پهن کنی برای اسراییلی و روسها را در انتالیا یاد گرفتن!!! اقلا کمی هم دموکراسی و تعامل با دیگران را هم می آموختید مغولی
  • AE ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    15 6
    حالا پولاتون را بر دارید برید اونجا خونه بخرید
  • 9 IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    6 6
    هرچند نژادپرستی و اخوانی گری در ترکیه به شدت روبه افزایشه ولی این ویدئو جزء آثار یا نشانه هاش محسوب نمیشه ، دسته جمعی که نریختن سر طرف یه نفر بیشتر نبود از اینجور آدمها همه جا هست
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      7 4
      فکر کنم شما باید دوباره فیلم رو ببینی. چندین نفر بودن اونم تو یک جمع کوچک. حرفا توش وجود داره
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    9 15
    غلط کرده موسیقی کردی اجرا کرده.دلیل عصبانیت صاحبان عروسی این بود که وقتی ازش میخوان موسیقی ترکی بزنه اون نوازنده میگی کمی بعد!
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      8 10
      جواب قوم پرستی رو دیر یا زود میدن. در رابطه با مزدوران پان طورکیسم هم که خیلی زودتر باید منتظر جواب بمونن
  • نیما HK ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 12
    کی گفته جا نیست کمک به مظلوم در مقابل ظالم در اسلام واجب است بهتر ایران این کرد هارا بیارخ تو کردستان ایران جا بده
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      0 1
      انشاالله کمک خواهیم کرد سرزمینشان را نجات دهند و نژاد پرستان بدانند در جهنم کنار شیطان خواهند بود
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      0 1
      قبل از اینکه اجداد شما از بیابان های مغولستان بیان آناتولی این سرزمین مال کردا بوده
  • حمید GB ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    9 8
    در تورکیه نه تنها زبان و آهنگ کردی آزاد هست که پخش بشه تی شبکه ی 24 ساعته به زبان کردی با هزینه ی دولت هم هست.. یه سر برو یتویوب و نگاه کن در میدان تقسیم استانبول بالای 10 گروه کوردی در حال اجرای آهنگ هستن
    • d IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      1 0
      خخخخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    9 9
    قتل عام ارامنه به دست عثمانی ها رو فراموشس نکنین
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      9 6
      قتل عام اذری ها بدست عثمانی یک هولوکاست عظیم است. آنها آذری ها را میکشتند مالشان را میبردند. و تجاوز. تا اینکه به فرمانده ای شاه عباس‌ شیعه لشگری از اقوام ایرانی از اصفهان برای نجات آذری ها آمد. ____ لشکر ایران در دفاع از ناموس ایران ناموس آذری جنگیدند 🌹کشته شدند و باز دوباره جمع شدند.🌹 خون ریخته شد 🌹خون ریخته شد 🌹خون اصفهانی آذری کرمانی.🌹آنقدر خون ریخته شد خون ایرانی. 🌹تا بالاخره آذری در چتر امنیت مادرمان ایران قرار گرفت.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    11 17
    یاشاسین آتیلا کبیر کر کور بشه دشمنات ملت کبیر تورک .تورکها سلاطین پادشاهان عربو عجم چین هند افریقا اروپا سابقه تاریخی داریم که میگم اونم هزارارن سال تاچیک کود رعایا باسند منقوله دار تورکها هستن
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      9 9
      آتیلا از هون ها بود وعیچ غصلا ابدا به عرک ها ربطی نداره. از تاریخ اروپا اویزان نشید حتی عثمانی هم کشورش رو ترک نگفت.
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      10 7
      آتیلا از قوم هون بود اروپایی بود بدبخت. چه ربطی به ترکها داره؟؟ از تاریخ ایران اویزان شدین حالا از تاریخ اروپا هم‌دارید اویزان میشید؟
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      7 4
      خخخححح ( آتیلای هون) رو هم میخواهید بچسبونید بخودتون. اقا اصلا حضرت ادم ترک بود.
    • ایرانی GB ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      11 2
      خطاب به ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ : کر و کور تویه سخیف و اون دار ودسته های پان ترک بدبختت هستند که چپ و راست واسه ترکیه جان تون حاضرین خودتونو پاره هم بکنین ... آخه بدبختهای ترکیه پرست : خط و الفباء ترکیه جان تون که از اروپا گرفته شده , زبان تون هم که سرشار از کلمات پارسی و عربی و یونانی و روسی هست , اصل و نصب تون هم که برمیگرده به مغول های بیابان گرد چلغوز , آخه تویه پان ترک چه چیزت مال خودت هست که اینقدر قیافه میگیری و قمپز در میکنی و دست گدایی بطرف آتیلای وحشی بیابان گرد دراز کردی که واسه خودت تاریخ سازی جعلی بکنی و از طریق یک چلغوز وحشی مثل آتیلا خودت واسه خودت مثلا" کلاس بذاری ؟؟ تویه پان ترک اگر کلاس داشتی که به گوش یک کرد نمیزدی که چرا داره آواز کردی میخونه , تویه پان ترک اگر عقل داشتی که پان ترک نمیشدی و مثل یک انسان بجای پان بازی در آوردن از خودت , برای اولین بار در زندگی ات کمی از عقلت استفاده میکردی میرفتی چهار تا کتاب میخوندی تا صاحب عقل و فهم و شعور بشی و یاد بگیری همه انسانها حرمت دارند و هیچ کسی بالاتر از کس دیگه نیست مگر به تقوی و محبت و انسانیت , تویه پان ترک اگر شعور داشتی و صاحب عقل بودی که بجای چهار چنگالی چسبیدن به زبان عاریه گرفته ترکی خودت , مروت و مردانگی رو لااقل از آذری های ایرانی یاد میگرفتی که سرشون بره حاضر نیستند به کشور ایران خیانت بکنند , نمونه اش اردبیلی های عزیز ما که همین چندی پیش تو دهنی محکمی هم به اون اردوغان جانت زدند و هم به اون الهام خانوم جانت ... ای خاک بر سر هر چی پان ترک بدبخت متوهم , درود بر آذری های اصیل زاده ایرانی
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      3 0
      بی جهت نیست گفتند هر جا تاریخی بی صاحب نا شناخته باشد پانترکیسم بی هویت و بی ریشه بلافاصله آن تاریخ رو به نام خودش ثبت و ظبط می‌کند .. بزرگان تاریخی کشورهای منطقه منجمله ایران بزرگ رو به نام خودشون ثبت میکنن چون تاریخ ندارند هویت ندارند ..!
  • محمد DE ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    12 9
    ۴۰ میلیدن از جمعیت ترکیه رو کورد ها تشکیل میدن خر دوغانم میخواد مثل عثمانی نسل کشی کنه ولی مثل اون سقوط میکنه کورد ها فرهنگی چند هزار ساله دارن بعد میخواد منقرضشون کنه کور خونده به امید خدا سقوط ترکیه و خردوغان نزدیکه شوری با اون قدرت عثمانی با اون قدرت سقوط کردند خردوغان که چیزی نیست
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    9 11
    اطلاعاتتون غلطه. ماجرا اینجوری نیست. به نوازنده گفتن فلان آهنگ رو بزن گفته بود بلد نیستم. ۱۰۰ برابر این تو ایران اتفاق مفته. ربطی به کردی خوندنش نداره. هر روز شبکه های ترکی آهنگ کردی پخش میکنن. تو مسابقات خوانندگی حتی فارسی خونده میشه. نژادپرستی فقطدر عاریایی های سیاه سوخته آلمانی پندار هست.
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      1 1
      باشه بابا تو راس میگی چنگیز تولای حالا خوبه همین شما میرین آلمان عملگی.. قرص فشارتو یادت نره بخوری..
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 6
    حتی توران که آرزویشان است هم یک امپراطوری ایرانی بوده است. عجیبه آرزوهایشان هم دزدی از ایران است. ________/ تورج پسر فریدون شاه ایرانی بود / تورج نخستین شاه و پدیدآورنده سرزمین توران بود./ نام مادر تورج، شهرناز بود./ /تورج که او را گاهی تور نیز گفته‌اند، پسر دوم از سه پسر فریدون بود که در تقسیم سرزمین فریدون کشور توران به او اختصاص یافت. / /امپراطور تورج فرزند امپراطور فریدون بود. / ////فریدون از تبار جمشید بود این فریدون بود که با یاری کاوه آهنگر، ضخاک را شکست داد. //// از تورج و فریدون در کتاب های تاریخی اقوام اصیل دیگر مثل هند و آشور نیز یاد شده است./
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 4
    توران : در کتاب‌ها نام‌های تورانیان همه ایرانی است. در شاهنامه هم نام‌هایی مانند پشنگ و ارژنگ، افراسیاب، گرسیوز، اغریرث، گُروی، کهرم، سپهرم، اندریمان، سرخه، شیده، فرنگیس، منیژه، ویسه، فرشیدورد، لهاک، هومان، پیران، بارمان، پیلسم، گلباد، نستیهن، شواسپ، ارجاسپ، ویدرفش، نامخواست و…)، کاملاً آشکار می‌سازد که تورانیان قوم-قبیله‌ای «ایرانی» بوده‌اند.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 10
    پان ترکها اگر حرف برادران فارس را قبول ندارید دیگه به جدبزرگتان مولانا گوش بدین که مثنوی رو فارسی نوشت تا به جوانان اذری سال ۱۴۰۰ هم بگوید زبان ترکی یک زبان بیگانه مهاجم است و من هم مثل دیگر اجدادتان با زبان مهاجم و بیگانه ترکی جنگیده ام
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      3 1
      جد بزرگشان ؟؟؟ خخخخ مولوی فارس و اریایی بود عزیزم
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 3
    اتحادیه اروپا بصورت رای مردم اداره میشود_______ برای همین هرگز ترکیه را عضو اتحادیه اروپا ننمیکنندچون جمعیت یزرگ یک کشور مسلمان ترکیه از این به بعد در تصمیم گیری های اتخادیه اروپا رای بدهند.____ ترکیه به اتحادیه اروپا اصلا با مبانی اتخادیه اروپا از بیخ نمیخونه.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 5
    از لشگریان کورش فقط یک لشگر آن فارسها بودند. ایران اتحادی از بهترین اقوام بشر هستیم مه دورهم جمع شده ایم و بنیانی نو در خواهیم انداخت‌. ایران کشور خداست. ما مهمترین یاری کنندگان آن نجات دهنده هستیم.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 3
    ایران اصلا مخصوص فارس ها نیست. فارسها فقط یکی از ۱۲ قوم مهم ایرانی هستند و حتی خود کورش یک رگ فارسی دارد و یک رگ ماد(آذربایجانی). آری مردم آذربایجان یکی از اقوام مهم ایرانی هستند که مقام محافظان (آتش اهورایی) را نیز به عهده داشته اند. (آذربایجان = آذرپایگاه = پایگاه آتش)
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 4
    بایدن استاد تجزیه است. و ترکیه را به دوکشور کردستان و ترکیه تجزیه خواهد کرد. گفته اردوقان را با انتخابات زمین کیزنم.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    6 7
    شهدای چالدران را یادمان رفته؟ کشتارهای عثمانی از ما آذری ها را یادتان رفته؟ تابالاخره شاه عباس مجبور شد با لشگری از همه اقوام از اصفهان به کمک اذری ها بیاید؟ _____ درست است که در جنگ عراق همه ایران به خوزستان ریختند برای کمک ولی قبل آن در جنگ های چالدران و بعد آن هم همه ایران برای کمک به آذربایجان آمدند و جان دادند و خون دادند برای حفاظت ناموس آذری از دست ترکان عثمانی
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 7
    این منطق مغول ها است فقط وحشیگری و خشونت
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 9
    عزیز ایران با وجود اقوامش ایرانه کردها موسس اولین سلسله بزرگ شاهنشاهی ایران یعنی مادها هستن ایران متعلق به کورد و لر و بلوچ و...
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      0 2
      مردها فارسها آذری ها و.... هر کدام یکی از ۱۲ قوم‌سلطننی ایرانی هستند.
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      1 3
      کردها و فارسها که برادران سه قلوی هستند. از یک مادر بنام ایران
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 2
    حالا همین که داره کتک میزنه رو بری ببینی اسمش یا عربی هست یا فارسی به رجب یا علی یا الهام. وای خاک برسرم الهام خخخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 2
    ای اردوقان ای استاندار تقلبی استان لیدیه ی ایران بهتره تا کشورت را بایدندتجزیه نکرده با ایران پیمان ببندی
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 4
    ترکیه با همه کشورهای همسایه اش در افتاده ار یونان تا .....
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    4 3
    میدونستین ریز گردهای عراق و ایران بهاطر سدهای اخداثی در ترکیه در سرچشمه دجله و فرات است؟؟؟ این مار غیر انسانی فقط از شیطان بر می آید.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 1
    اصراعیل کشور بالای ۲۰ کیلیون در خاورمیانه نمیخواد و ترکیه رو با کردها تجزیه میکند.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 2
    در ترکیه نژاد پرستی شیطان با خشونت و ادم کشی اخوان جمع شده.
  • صبا IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 5
    سلام انشاالله بساط این مطرب بازی ها روزی برافتد تا حداقل قسمتی از انگیزه های بروز فساد در بین جامعه کمتر شود.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 4
    مردم آذربایجان یکی از اقوام مهم ایرانی هستند که مقام محافظان (آتش اهورایی) را نیز به عهده داشته اند. (آذربایجان = آذرپایگاه = پایگاه آتش)
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 0
      در اوستا حتی یک واژه ترکی وجود نداره چون زبان ماد ها از نظر واج بندی شبیه زبان اوستایی هست یعنی شاخه شمالی زبانهای ایرانی که از سرشاخه های اصلی زبانهای هند و اروپایی هست.زبانهای سکایی مادی و اوستایی از شاخه شمالی زبانهای ایرانی باستان هستند.ماد و پارس هر دو از لحاظ فرهنگی و زبان شبیه هم بودند و دو قبیله آریایی هستند.سالنامه نبونید اسناد بابلی همزمان با کوروش.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 2
    صد درصد فشارها بایدن در زمینه کردها در ترکیه خیلی زیاده که باعث این عصبیت ها در بین ترکیه شده.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 3
    روزی خواهد رسید گ مردم ترکیه هر زودتر از اسطوره شان مولانای پارسی گوی متوجه بشوند که اگر زبان ترکی زبان مادری شان است ولی زبان فارسی زبان اجدادی شان است. و فارسی حرف میزنند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    4 5
    حتی اسم استانبول هم تقلبی است. و اسم رمی قسطنتنیه رو تغییر دادند. ترکیه هیچی از تاریخ نداره هزاران قوم زردپوست ار اطراف مغولستان مهاجرت کردند یکی شان ترک بوده که چند خانوار هم نمیشده ولی انگلیس کلمه ترک را عمدا بزرگ کرد.
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      2 1
      بله کنستانتینوس نام رومی قسطنطنیه هست،امپراطوری بیزانس یا روم شرقی.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    4 4
    در استان لیدیه ی ایران ترکها دارند به کردها ستم میکنند.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 2
    ای کردهای هارج از کشور ایران. خدا هیچ کس را بی مادر نکند. میدانید چرا از ترک و سوری و عراقی دارید ستم میبینید؟؟؟ چون دستان خودتان را از دستان( مادرتان ایران) جدا کرده اید. چون پشت خودتان را از پشت برادران دوقلوی خودتان یعنی فارسها جدا کرده اید.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    کی میگه استاندار زن نداریم
  • علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 3
    داره آهنگ یک سریال مشهور به نام دره گرگها رو اجرا میکنه که اتفاقا اون سریال بشدت محتوای ضد کردی داره .... صاحب مجلس هم با عصبانیت میگه توی عروسی هستیم (احتمالا آهنگ رقص میخواد) .... حرفی از موسیقی کردی ترکی نیست
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 3
    نژاد یعنی شکل و قیافه و هزار تا مشخصه زیست شناسی پ با زبان فرق داره. الان مثلاذشما نوزادتون رو از یک ماهگی بفرستین اسپانیا و کلا اسپانیایی حرف بزند میتوانید بگویید او دیگر فرزند من نیست؟؟؟؟؟؟؟؟ از نظر قیافه و قد و این مسایل نژادی این سه انسان آذری کردها و فارسی شبیه هم هستند. ( والا خود هیتلر هم به زبان مار نداشت)
  • CA ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    8 6
    دير جنبيدى ايرانشهرى. راست ميگى فيلم را با صداى اصليش بزار. اين يك مراسم عروسى كردى بوده كه يك قلاده كرد بخاطر اينكه آهنگ درخواستيش دير ميشود بيچاره نوازنده را مشت ميزند. از اين همه دروغ گفتن لذت ميبريد؟
    • آدمی را آدمیت لازم است IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 1
      لابد شما ساقدوش داماد بودی که تا ریز جزییات رو در جریانی،قلاده هم برازنده موجوداتی هست که بهشون میگن پان ترک و به خاطر نوکرهای اسراییل در خاورمیانه برای مردم چندین کشور پارس میکنن و افتخار میکنن که گرگ تبار هستن و درنده.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 1
    نژاد یعنی شکل و قیافه و هزار تا مشخصه زیست شناسی و با زبان فرق داره. الان مثلا شما نوزادتون رو از یک ماهگی بفرستین اسپانیا و کلا اسپانیایی حرف بزند میتوانید بگویید او دیگر فرزند من نیست؟؟؟؟؟؟؟؟ از نظر قیافه و قد و این مسایل نژادی این سه انسان آذری کردها و فارسی شبیه هم هستند. ( الان یک سیاهپوست از بچگی بیاد ترکیه و کلا ترکی حرف بزنه میشه بگیم این‌از این به بعد از نژاد سفید است؟.)
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 3
    ما همه از قوم محمد ص هستیم با هم متحد شویم که فتنه های بزرگی در راه است.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 1
    نژاد یعنی شکل و قیافه و هزار تا مشخصه زیست شناسی و با زبان فرق داره. الان مثلا شما نوزادتون رو از یک ماهگی بفرستین اسپانیا و کلا اسپانیایی حرف بزند میتوانید بگویید او دیگر فرزند من نیست؟؟؟؟؟؟؟؟ از نظر قیافه و قد و این مسایل نژادی این سه انسان آذری کردها و فارسی شبیه هم هستند. ( الان یک سیاهپوست از بچگی بیاد ترکیه و کلا ترکی حرف بزنه میشه بگیم این‌از این به بعد از نژاد سفید است؟.)
  • مجتبی از زنجان IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 2
    کردهای ترکیه(کرمانجی و زازا)۲۵%جمعیت ترکیه در استانهای ناحیه آناتولی شرقی و جنوب شرقی هستند بزرگ ما هستند وقتی آدم میگه تقسیمات تغییر کنه الان در ترکیه استان کردستان نیست نام معمولی دیاربکر،ماردین،بینگول هستش تو ایران نباید اسم نژاد روی استان باشه الان درسته تو هند،روسیه،بنگلادش هست اما اشتباه اما تغییر هم بدهیم بازم اینا هستن
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 4
    بعضی جاها با هر ریتم و رقصی مخالفن و ساز را توی سر طرف خورد میکنن
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    4 4
    ای کردهای خارج از کشور ایران. ؛؛؛خدا هیچ کس را بی مادر نکند.؛؛؛ میدانید چرا از ترک و سوری و عراقی دارید ستم میبینید؟؟؟ چون دستان خودتان را از دستان( مادرتان ایران) جدا کرده اید
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 0
    شبکه دوم در روز تحویل سال هنرمند آذری زبان و محبوب آقای رحیم شهریاری رو صدا کرده بود و اجراهای بسیار زیبای ایشونو بصورت زنده از شبکه دوم دیدیم و لذت بردیم از شبکه دوم تشکر میکنم
  • kurd US ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    4 2
    مرگ بر نژاد پرستی و مقصر اصلی اردوغانه ک میان ترک و کورد تفرقه انداخته
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 3
    به کوری چشم اردوغان و ترک های فاشیست
  • DE ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 1
    این کردهای ترکیه هزاران سال بخشی از سرزمین ایران بودند و عثمانی ها بزور از ایران گرفتند. بهترین اقدام اینه خود کردهای اون منطفه فعالیت کنند و به ایران دوباره وصل بشن و از یوغ ترکیه ای در بیان.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    خیلی بده
  • سوسان IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    ریتم کردی ؟؟ منظورت آرامیه یا موسیقی عربی
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 0
      عنصر نژادی و زبان آرامی در ایران غربی اثرگذار بود اما این مردم از نظر سیاسی پیشرفته نبودند تنها در حد تاسیس دولتشهرها پیشروی کردند،بدنه جمعیتی آرامی ها در تاریخ دیرپایشان زیر فرمان شاهان آشوری و بابلی و بعد پارسی قرار داشت به طور کامل و به همین دلیل خیلی زود هویت قومی آنها که خویشاوند عبری و کنعانی ها بودند و نه عرب! در جوامع میزبانشان حل شد،زبان آرامی تا امروز در ایران زنده مانده و البته عربی نیست! و زبان دینی کلیسای آسوری و مذهب مندایی پیروان حضرت یحیی ع از پیامبران بنی اسراییل و پسر خاله حضرت عیسی ع است،این زبان در تاریخ ادیان نقش چشمگیری داشته و گذشته از کتاب مقدس یهودیان که عربی نیست! و منداییان و مسیحیان نستوری و آسوری،زبان مادری حضرت عیسی ع که عرب نیست و یکی از زبانهای محبوب مانی پیامبر ایرانی بوده است،حتی حضرت محمد ص هم که نسبش به حضرت اسماعیل ع میرسد نواده حضرت ابراهیم ع است که عرب نیست چون سه دسته عرب داریم: عرب بائده،عرب عاربه،عرب مستعربه..پیامبر ص به واسطه مهاجرت حضرت هاجر س و فرزندش حضرت اسماعیل ع به همراه حضرت ابراهیم ع به سرزمین حجاز به اذن خدا،در این سرزمین به دنیا آمدند تا پیامبری میان اعراب باشند که تا پیش از این هشدار دهنده ای نداشتند به گفته قرآن.اصالتا غیر عرب هستند و عرب مستعربه یعنی عرب زبان شده هستند.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 2
    در ترکیه یک کانال ملی به نام تی آر تی ۶ وجود داره که همه برنامه های به زبان کردی هست حتی سخنرانی اردوغان رو هم به کردی ترجمه و پخش می کنه . در کشور ما چنین کانالی برای کردها وجود ندارد متاسفانه
  • مدافع حرم IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 1
    کردها برادران مادر ایران هستن. وما واقعا اونا رو دوست داریم و مخصوصا اهنگهای زیبای انها را. خود را سوای از ما ندانید شما خم جزو متن ایران هستین. درود بر مردانگیتان.
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    کرد ها سهم بزرگی داردند ریشه کرد غیر از ایران هست
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    ما خوبیم
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    موسیقی دان های کردی که نام بردید برای خودشان کرد هستند برای ما ایرانی هستند.
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 1
    حیف نیست به خاطر یه آهنگ طرف رو بزنی ترکیه واقعا وحشیه انشالله هر چه زودتر نابود میشه
  • داود IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 1
    آذری های مقیم ترکیه وآسی ها و کردها و ارامنه مخفی ترکیه ایرانی و بخشی از ملت بزرگ ایران هستند.
  • مهدی IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 1
    سلام من ترکم عاشق آهنگ کردی هستم کردها تاج س رن
  • مهدی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 1
    من ترکم از آهنگهای کردی تو عروسیهامون میزنیم خیلیم دوستش داریم بعدشم کردها تاج سرن
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 1
    یه عده داخل ایران برای این وحشیها دارند خودشونو میکشند!
  • علی خان IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 2
    بیت کوین ترکوند ، ۶۷ هزار را زده داره به ۹۰ میره ،، فقط گفتم :کمی جو دوستان آروم شه ، شما ادامه بدید.خ خ خ
  • شهاب IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 2
    ۴۰ میلیون کرد ترکیه اگه بخواد میتونه ریشه ترک رو از جا بکنه هر کرد قدرتش برابر با چند تن ترک هست ترک ها همه ترسو هستن مگه تو آلمان ، تو فرانسه و....غیره ندیدید ترک ها چطور از ورود ها فرار میکردن در حالی که تعدادشان هم بیشتر از کرد ها بود اگه بخواهید تو اینترنت هم سرچ کنید میاد کرد ها فقط سلاح و پشتیبان ندارن وگر نه هیچ کشور ی جلو دارشون نبود ترکیه از پککه که هزار نفر عضو داره مثل سگ میترسه
  • علی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 2
    باید به عرف هرکشور احترام گذاشت این موسیقی پ پ ک است. . نظرات دوستان راخواندم. اولا ترکیه را ترکان عثمانی از امپراطوری روم شرقی با جنگهای خونین گرفتن. دوما کردها مهاجر به اناتولی بودن به علت هم پیمانی مذهبی باترکان عثمانی که باهمدستی انها به قتل عام ترکان شعیه نیزپرداختن. سوما کردها در اواخر عثمانی در اراضی که ارامنه قتل عام شدن ساکن شدن. چهارما ترکان بعد از اسلام از اسیای میانه تامصر حکومت می راندد. حتی در تاریخ ایران نیز چند سلسه غیر ترک بوده. پنجما ان تاریخ نابلدی که نوشته نوه مغول. نمیدانم حداقل نژاد بداند مغولها زرد پوست یعنی شبیه چینیها وژاپنیها هستن. ترکها سفید پوست که ترکیه ایها شبیه اروپاییها هستند. ششما اخرین شاه خوارزمشاه ترک بوده که حتی چنگیزخان به زور به پیروزی دست می یافت که به وسیله کردها کشته شد. هفتما کردها یک زمان در زمان بهرام چوبین برای چوپاتی دربار ساسانی ودور بعدزمان نادرشاه از هندوستان به ایران کوچانده شده اند. علت اینکه کردها را کشورهای ساکن قبول نمیکنند چون کولی هستند. به خاطر این فاقد اثار باستانی هستند. هشتما نصف شهدای اذربایجان غربی را کردها شهید کردند.بروید اینها در اینترنت سرچ کنید
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 1
      عزیزم علی جون ما توی ویکی پدیا سرچ نمیکنیم یا توی اینترنت،ما کتیبه و اسناد تاریخی رو ملاک میدونیم چیزهایی که توش حتی یک کلمه که مربوط به ترک ها باشه در تاریخ باستان ایران زمین نیست،ترکان هم منشا آسیای شرقی دارن،شماوهم لطف کن تاریخ جعل نکن،چون انقدر تابلو جعل شده چیزهایی که نوشتی ارزش پاسخ دادن نداره ،فقط خواستم بدونی توهماتت جواب علمی دارن و جواب مستند بله ترکان اصلی زرد پوستان بودند پس در نتیجه اینجا در آناتولی و قفقاز ترکی یک هویت جعلی و ساختگی و دروغین هست که نهایتا از دوره سلجوقی و عثمانی شروع میشه پانترکیسم فقط جاعل تاریخه کردستان مرکز سلسله ماد هست.اسناد تاریخیش هم وجود داره و در حال اکتشاف باز هم هست
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 1
      عه پس قبول داری که ارامنه نسل کشی شدن توسط ترکها!! در ضمن ترکها مهاجر به آناتولی هستن نه کردها چون سه طایفه کرد داریم در اراک عرب(عراق)ایران که خاستگاه کردهاست و ترکیه جعلی ...ترکها در آسیای شرقی منشا دارن نه این اطراف جاعل تاریخ و دزد هویت دیگران پانترک بهایی.کردها ارمنی ها تالشی ها تات ها لرها آذری ها گرجی ها و ..همه و همه ایرانی نژاد و بومیان اصیل ایران زمین قفقاز و آناتولی هستن...ترک واقعی میخوای برو شرق آسیا در تاریخ،چون زبان ترکی از رسته آلتایی هاست،ترکی استانبولی هم یک زبان تازه ساخته شده پر از نقص هست ولی کردی گرجی لری ارمنی تالشی آذریِ تاتی و ..همه زبانهای هند و اروپایی هستن و همخانواده که در راس شاخه زبانهای ایرانی پارسی هستن در آسیا که شاخه دیگه زبانهای ایندیک هندی مثل سانسکریت هست و شاخه اروپایی هم لاتین زبان مادر کشورهای اروپایی هست و سرشاخه های دیگه هم داره که ترکیِ مغولی توش نیست پس کاملا میبینی که مهاجر به چه کسی میگن. هویت،علم، سواد ،دانش مقابل جهل جعل دروغ و زورگویی پانترکیسم.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 1
      میبخشی علی جون میشه یه آثار باستانی و ادبی و هر چی که فکرشو کنی از باستان درباره ترکها در اینجا نشون بدی؟! ترکها از آسیای شرقی اومدن و ابتدا از شمال شرق به ایران حمله کردن میشه بگی کجای اوستا ترکی هست ؟کدام کتیبه باستانی اثری از ترک یا ترک زبان داره؟ کدام تمدن باستان ترک بوده در غرب آسیا و حتی شرق آسیا که بشه بهش استناد کرد میدونی که در ابتدای تاسیس ترکیه جعلی دانشگاههای آنکارا تاریخ جعل میکردند و جهان علم باستان شناسی چطور با پانترکیسم برخورد کرد و میکنه و حالا همون دانشگاهها دیگه ادامه ندادن و علم تاریخ رو مثل آدمیزاد و منطبق بر تمام آموزش های واقعی تاریخ که در دنیا انجام میشه،تدریس میکنن میدونستی تواریخ روم یونان ایران و چین و حتی مصر در این حوزه جغرافیا چه برخوردی با پانترکیسم جاعل تاریخ دارن؟!بی ریشگی بد دردیه ببین خودتون رو به چه کسانی وصل کردین..با دقت تاریخ بخون و نه از جعلیات و توهمات پانترکیسم تا ببینی کجای کار هستی.۳۲۰۰ سال تاریخ مکتوب و مستند(کتیبه لوح سنگ نبشته و کاسه کوزه و هرچی فکرشو کنی ما داریم که تمام دنیا براش قابل احترام هست و نشان دهنده هویت ایرانی ماست چون در تمام حوزه و قلمرو تمدن ایران زمین بین تمام این آثار باستانی همیشه اِلِمان و عناصر یکسان ایرانی دیده میشن مثل عناصر مزدیسنا و مهرآیینی یا اشاره به دین و مذهب مشترک نامه نگاری ها و اسناد تجاری یا نشان شیر و خورشید یا کلاه و دیهیم پادشاهی مخصوص پادشاهان ایرانی باستان یا فرم لباس و پوشش ایرانی یا خط و نویسایی مشابه بین اقوام یا سبک معماری و کشاورزی و ادوات آنها و حتی رزم و بزم و نجوم و موسیقی و ...سند به این چیزها میگن نه دروغ های پانترکیسم،نکته جالب این که پانترکیسم سرقت میکنه از همین منابع ما!! دزدی و جعل میکنه از همین داشته های تاریخی ما و کشورهای دیگه به خصوص هر جا اگر کوچکترین بخشی هنوز ناشناخته باشه و کشفیات اون تکمیل نشده باشه در حالیکه کاوشگری آثار باستانی با طمانینه و علم بسیار دقیق و ظرافت در حال انجام هست و مثل پازل دانشمندن علم تاریخ تکه های جدید رو به دقت و علمی و درست به یافته های پیشین میتونن وصل کنن کاری که پانترکیسم با بیسوادی دروغ پردازی و جعل و تحریف جز رسوا کردن خودش نمیتونه با هیچ ترفندی انجام بده چون گندش یا از تاریخ روم و ایران و یونان میزنه بیرون یا از تاریخ چین یا مصر
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 2
    قتل عام اذری ها بدست عثمانی یک هولوکاست عظیم است. آنها آذری ها را میکشتند مالشان را میبردند. و تجاوز.🟥تا اینکه سیمرغ یکباردیگر پرواز کرد آری به فرمانده ای شاه عباس‌ شیعه لشگری از اقوام ایرانی از اصفهان برای نجات آذری ها آمد. لشکر ایران در دفاع از ناموس ایران ناموس آذری جنگیدند کشته شدند و باز دوباره جمع شدند. خون ریخته شد و باز خون ریخته شد خون کرد اصفهانی آذری کرمانی آری خون ریخته شد خون ایرانی. تا بالاخره آذری در چتر امنیت مادرمان ایران قرار گرفت.
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      1 3
      در جنگ ایران و روس هیچ سربازی از سایر نقاط ایران در جنگ شرکت نکرد و آذربایجان و قاجار بتنهایی با روسها جنگیدند در زمان هجوم افاغنه به ایران و تجاوز به مال و ناموس ایرانیان این نادر و طایفه قزلباش و طایفه نادر بود که از ناموس و هویت ایرانیان دفاع کرد
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 1
      اولا‌ در جنگ ایران و روس حتی از عراق هم شیعیان برایدجنگیدن آمدند با فتوای علمای نجف. دوما منظور کشتار عثمانی بود نه روسیه
  • جواد IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 2
    باسلام ببیند مرغ همسایه غاز نیست باز بروید وپولتان راتوی ترکیه هزینه کنید چندوقت دیگر همانهایی که خانه خریدند بیرونتان می‌کند.
  • سید فروزان CH ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 1
    جالب است ، همین رگ گردن کلفت کنها ،وقتی تقاضای پناهندگی میکنند در اروپا ،خود را کرد ترکیه اعلام میکنند
  • تاج IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 1
    یکی به کسی میگه ترکی !؟ یا عربی!؟ ...... چه میشه گفت!؟ ناسیونالیست بودن هم حدی داره!!!! ابراهیم تاتلیس و محسون کورد هستن اما از ترس سیاست کثیف و ضد انسانی و نژادپرستی ترکیه اجازه خواندن به زبان مادری شان را ندارند ! اینم یه مدل از خفقان و دیکتاتوری......
  • امید نجاتی IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 2
    تو دنیا فقط در ایران است که ۲قوم کورد و تورک با برادری و برابری کنار هم زندگی می‌کنند.... ای بنازم ایران رو که انقدر بزرگه که فقط نامش میتونه تمام کینه و نفرت بین این دو رو بشوره ببره بخدا ما از لحاظ فرهنگی هزار سال از بقیه جلو تریم فقط حیف که قدر شو نمیدونیم
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 1
    ترکیه تنها کشور دنیاست که نسبت به کردها با رفتار نژاد پرستی وحشیانه برخورد میکنن طوری که حتی رنگ چراغ های راهنمایی در این کشور با دیگر کشورها فرق میکنه بجای رنگهای سبز ، زرد ، قرمز ک مطابق با رنگهای پرچم کوردهاست بجاش رنگ آبی ، زرد ، قرمز تغییر دادن...
  • سجاد IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    4 1
    جالب است نوشتین احترامی که ایرانیان برای موسقی کرد قائل هستند انگار که که موسیقی کردی را جدا از ایران و ایرانی میدانید. عزیزان قوم کرد بنیان گذار ایران زمین است نه فارس
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 2
      سجاد جون،این دفعه خواستی تفرقه افکنی کنی یه مطالعه قبلش بکن،چون کردها فارس هستن عزیزم! ببین پانترک جان،ژاپنی ها مکزیکی ها انگلیسی ها آنگولایی ها روس ها چینی ها عربستانی ها و از این دست مردمان فارس نیستن،متوجه شدی؟ برو ببین اقوام فارس به چه کسانی میگن،کردی خودش از دسته زبانهای فارسیه عزیزم،کردها هم مثل لرها و ...اقوام فارس و فارس زبان هستن.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 1
    طرفی که جفتک انداخت به هر زبونی که با نوازنده صحبت می‌کرد به ترکی صحبت نمی‌کرد بیشتر شبیه عربی بود شاید از مهاجرای سوری باشه چون اونا هم از کردا خوششون نمیاد. نوازنده ولی ترکي حرف می‌زد به کناری گفت بوراک بوراک یعنی ول کن ول کن بدون لحجه هم میگفت . در هر صورت این رفتار ناشایست رو محکوم میکنیم
  • بابک IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 0
    کردها از شریف ترین نژاد ایرانی هستند. هزاران سال با بقیه اقوام ایرانی ، در سرنوشت شریک بوده آند. در ایران میهمان نیستند، بلکه صاحب خانه هستند.در ایران مظهر مردانگی و میهمان نوازی هستند. لطف ظلم نکنید و کردهای عزیز را اینجا میهمان و عابر در نظر نگیرید. اینجا اگر کردها ، محترم هستند ، علتش این است که اینجا میهن خودشان است. همه برادر و هم میهن هستیم. متاسفانه در کشور ترکیه، نژاد پرستی بیداد میکند. حیف است و ستم است که مردم شریف خودمان را با شهروندان ترکیه مقایسه کنیم. زنده باد ایران و ایرانی، از هر نوع، نژاد و قومیت.البته من خودم لر هستم از ممسنی استان فارس.
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 1
      درود به شرفت بابک جان ما همه و همه ایرانی هستیم و با هم متحد هرگز اجازه دخالت بیگانه و بیگانه پرستان رو نمیدیم در سرنوشت خودمون به گواه تاریخ ما همیشه پشت هم هستیم از هر طایفه که بشیم چون هویت ایرانی داریم.تاریخ و تمدن داریم.هر فکر تجزیه طلبانه محکومه و ما هیچ منافقی رو هموطن نمیدونیم مردم ایران همه باید متحد و یکپارچه باشن چون هویت یکپارچه دارن.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 1
    بقایای مغولهای همین بلا را سالهاست سر ارمنی ها و یونانی ها هم اوردند
  • ایران IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 1
    کردهای ترکیه به ایران بپیوندند
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    6 1
    نژاد پرستی محکومه .خدا وکیلی اون نوازنده صورت نورانی داشت اون نژاد پرست در هیبت شیطان بود آنچه که اعیان است چه حاجت بیان است
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    7 0
    درود بر کردهای عزیز که درهر جای جهان هستند و یکی از اصیل ترین نژادهای ایرانی هستند که بخش بزرگی از آنها بعداز جنگ چالدران از ایران جدا شدند و اکنون در دست بی هویت ترین مردمان جهان گیر افتاده اند .درود بر ایران و ایرانی .یاشاسین ایران و کوزل ایرانلیلر که هر یرده اولسونلار
  • رضا IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 9
    کردهای ترکیه بهترین زندگی رو دارن وخیلی راضی هستن از ریس جمهور خود به کسی ربطی ندارد مسائل داخل ترکیه
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 1
      شما سخنگوی کردها هستی؟ به شما چه مربوطه؟
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 1
    می گن چاه نکن بهر کسی , اول خودت دوم کسی , این کشورهایی که از در نژادی قومیتی دنبال طرح های توسعه طلبانه و متجاوزانه خود هستند شاید در کوتاه مدت نتایجی هم بگیرند اما در ادامه از درون خواهند پوکید و همانی را هم که دارن از دست می دن حالا به عقل محوری و آینده بینی حکومت ایران دقت کنید همیشه در حال پمپاژ وحدانیت بین جامعه بودند و هستند و با هر گونه بحث نژادی قومیتی عاقلانه برخورد کردند خروجیش شده ایران با چنین تنوع قومیتی گسترده ایی که در دنیا بی نظیر است اما هیچ قومی حس بدی نسبت به قوم دیگر ندارد . ترکیه با این رویه نابود خواهد شد .
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 1
    ایران در مقابل تجزیه مقاومت میکنه چون قدرت قدرت شهادت طلبی شیعه وجود داره. ازطرفی خدا نشون دادن ایران خم میشه تَرَک برمیداره ولی نمیشکنه. ایران شیعی با قدرتهای خیلی بزرگی در افتاده مثل پادشاهی بزرگ‌پرتغال، امپراطوری بریتانیای کبیر، روسیه تزازی، عثمانی، امریکای قرن۲۰، داعش، ولی همواره ایران باقی مونده. ولی ترکیه در سوریه خودش نشون داد‌ نظامی هاش تا حد شهادت طلبی برای دفاع از ترکیه پیش نمیرن. برای مقاومت طرح‌بزرگ‌ تجزیه خاورمیانه تکیه کردن بر نژادپرستی عین خودکشی است.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 1
    ایران در مقابل تجزیه مقاومت میکنه چون قدرت قدرت شهادت طلبی شیعه وجود داره. ______ ازطرفی خدا نشون دادن ایران خم میشه تَرَک برمیداره ولی نمیشکنه. ایران شیعی با قدرتهای خیلی بزرگی در افتاده مثل پادشاهی بزرگ‌پرتغال، امپراطوری بریتانیای کبیر، روسیه تزازی، عثمانی، امریکای قرن۲۰، داعش، ولی همواره ایران باقی مونده. _________ ولی ترکیه در سوریه خودش نشون داد‌ نظامی هاش تا حد شهادت طلبی برای دفاع از ترکیه پیش نمیرن. ___________ برای مقاومت طرح‌بزرگ‌ تجزیه خاورمیانه تکیه کردن بر نژادپرستی عین خودکشی است.
    • جعفر IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 0
      در جواب آن آقا کردها جای کسی تنگ نمی‌کنند واینجاهم نمیاند، تو ویلشان کن جایشان را تنگ نکن بگذار زندگی کنند صدآدم مثل تورا جامیدن نان وبرگت را بدونه چشم‌داشت میدن ومی پوشاندن.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 1
    آنوقت پانطرکهای بیشعور میخان این نزادپرستی را به ایران صادر کنند
  • کمال پیراسته IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 1
    دستاورد نژاد پرستی خردوغان
  • رزمنده IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 1
    بخاطرگازارزان قیمت ایرانیان ترکیه ایهااحمق شده اندامامیدانندکردهای ایرانی تبارذیل لشکرفرزندان اسماعیل صفوی آماده هستندتاجواب اسراییل رادر۴۸ساعت بدهندآنگاه آبرویی برای اردوغانهاوعلیف یهودی تبارنمیماندتابردهان کردهایمان بزنند.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 2
    رومی های ترک زبان شده آناتولی بیش از خود مغول ها و قزاقها و قرقیزها روی هویت ترکی مغولی تعصب پیدا کرده اند.
  • محمود US ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 0
    یاشاسین ترکیه
  • محمود US ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 5
    یاشاسین ترکیه
    • کاک نصیر IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 1
      سلام کوردم و کورد ایران خدایی برادران تورکم باید یک کمی وجدان خودشان ر ا قاضی کنند اینجا تو ترکیه جبهه حق و باطل مسخص است ظلم به ارمنی ها و ظلم به تشیع و اکراد مشخص ایت من اگر ترکیه دولت کوردی بود و نمیگذاست ترکها به زبان مادری خودشان ثحبت کنند صددرصد پشت تورکها را می گرفتم مگر میشه ادمی از زبان و فرهنگ و رسومات خود جلوگیری نماید غیر از ابنه در قران گفته شما را قبیله فبیله و با زبانهای مختلف افریدم پس نباید به مردمی که زبانشان کوردی است گیر دهند و این غیر قابل معامله است من حتی به نظرم کار پک کاکا و گروه های مسلح را درست نمیدانم اما واقعا اگر من یک کشوری باشم و بعد بگوید تو با زبان مادریت صحبت نکن خدا میداند چکار می کردم برادر تورک باز هم تو خودت جای طرف بگذار و بگوید با زبان خودت با من ثحبت نکن بهتره در جریان باشید ادمهای بزرگی از برادران تورک و بیشتر ادیب و نویسنده به خاطر دفاع از زبان مادری اکراد در زندان به سر میبرند و این نشان می دهد هنوز وجدان بیداری وجود دارد در هرحال کوردها ایرانی ترین اقوام تاریخ هستند
  • بهنام تورکیه IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 1
    این کورد ها مهاجرند اونا یه خدا حافظی بدهکارند
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 1
      خواب پان ترک چپه!! تورکیه یک کشور جعلی تازه تاسیس با یک هویت ساختگی روی بقایای تمدن ایران زمین و اقوام ایرانی نژادش و حتی روی امپراطوری بیزانس هست، در واقع نژاد مردم ترکیه همون نسل های ایرانی و رومی هستن نه ترک آسیای شرقی دیگه با علم ژنتیک و علم تاریخ که نمیتونی در بیفتی بهنام پانترک دنیا داره به پانترکیسم میخنده!! رومی ها هم در واقع همون یونانی هایی هستن که مهاجرت کردن به اروپای جنوبی و مرکزی..کردها هم از اول بنیادش که ترک ها در اطراف مغولستان بودند و چین و ماچین،اینجا در آناتولی و ایران زندگی میکردند.تاریخ بخون. آتاترک هم ترک نبود که براتون کشور ترکیه رو جعل کرد!!
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 1
    چند سال ترکیه زندگی کردم اونجا فهمیدم اصالت فرهنگ و تمدن انسانیت ایرانی منهای باترکهای مزدور چ تفاوتی با مردمی داره که برده جسمی و جنسی دنیا شدن ولی خودشونو نژاد برتر میدونن تا چ حددعقده ای خطرناک و بی فرهنگ هستن ۳۶۵۸
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 1
    فارسی زبانان آهنگ های خود را از روی ترک ها و عرب ها کپی میکنند حتی چند تا از خواننده های عربی از خواننده های فارس زبان شکایت کرده اند که آهنگ های ما را کپی میکنند.در اینترنت سرچ کنید خودتان متوجه میشوید.منتشر کن مشرق
    • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      0 1
      چه ربطی به وحشیگری پانترکها توی این کلیپ داره الان ،حرفت پروفسور!! مگه هرکی فارسی ترانه میخونه ،ایرانیه حتما؟ تو الان فارسی نوشتی مگه ایرانی و فارس هستی؟ ترکیه موسیقی ملی اش کجا بود؟! عربی هم به گرد پای موسیقی ایران نمیرسه دستگاهها و ردیف ها و گوشه های موسیقی و آواز ایرانی به دوره باستان میرسه باربد از موسیقیدانان پیش از اسلام هست،موسیقی اصیل ما ریشه در تاریخ کهن ما داره رودکی نوازنده و شاعر بود،موسیقی خالتور و شیش و هشت رو که همه جای دنیا کپی میکنن و دارن!! ما مثل شما پانترکها علاف اینترنت نیستیم که ببینیم کدام رقاصه و خواننده زن ترکیه ای یا عربی چطوری قر میده و موسیقی کدام خواننده ها رو کپی میکنه..سرچ کردن این اراجیف لایق بیسوادها بیشعورها و بیخردهاست.ما به لهو حدیث کاری نداریم،گوگوش و امثال اون هم ارزونی خودتون!! خوش باشین با توهماتتون!
  • مرتضی IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 0
    ترکیه سرزمین تورکمنهاست یاشاسین تورکمنهای ایران و تورکمنهای ترکیه عشق است تورکمن بتاز اسبت تورکمنت را تابار دیگر رومی دیگر فتح کنی
  • Morteza IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 1
    اصلا موضوع چیز دیگه ای هست ربطی به زدن نداشته بعدش بما ربطی نداشت
  • آذری و ایرانی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 1
    اگه منظورت از خودمون بسیم،پانترکها باشه که خیر..اینجا جای هیچ گونه منافق تجزیه طلبی نیست مخصوصا پانترک ها..
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 1
    اينجا ايرانه و ايران يك آرمان دست يافتني هست براي همپيمان كردن كشورهاي دوست مثل ارمنستان و هندوستان و ... كه بارها در تاريخ آزمايش خودش رو پس داده. شما ايران رو با تركها و عربها مقايسه نكن.
  • اسرین GB ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 2
    اسم تبریز در نقشه های قدیمی در اصل تاوریز میباشد که تاوریز به معنای آبشار و یک کلمه کاملا کردی است که توصیفگر منطقه تبریز در گذشته دارای آبشارهای زیادی بوده است , که نشان دهنده نزدیکی و یا حتی یکی بودن زبان مردم آذربایجان و کردستان(بازماندگان ماد آریایی) میباشد
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 0
    عزیزان کوردهیچ وقت یک ترک اصیل وحشی گری هیجانمیکنه اگه جای حرف زده فقط بحقش.شماخودتوجرندین الکی بایه ویدیو.کسانی که به ترک جماعت توهین میکنن بداندتموم تروریست هااعم ریگی ها چه بسا مرزهای کرمانشاهی همش پژاک هست جزئی رحمی هیچی نمیدانند.الان برین کوردای کرمانشاه خودموشبونه بگفته خودشون نمیشه اومدبیرون همش اسلحه چاقوکشی مث عربای دوران جاهلیت چاقوکشی روفخرمیدانند.امابیاین مرزهای ترک نشین بیینیدچه آرامشی هست چه بساداخلش،شهرش.پس تویی که داری توهین میکنی اصل نژادپرستی.
  • محمد از همدان IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 3
    من ترک هستم ولی همچین ترکهای فاشیست و تندروی رو اصلا قبول ندارم و به آدم هم به حسابشون نمیارم ما همسایه استان کردستان هستیم هم در عروسی کردها شرکت میکنیم و هم اینکه برای عروسی های مان از خواننده و نوازنده کرد هم استفاده می‌کنیم این چه استدلالیه که یه کرد در مملکت ترک یا فارس حق فعالیت نداره؟ درود بر سرور مملکتم که تضاد تو ایران نیست
  • سرباز وطن IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 2
    اوناییکه پاناترک هستن چرا درمورد نگارش خط روسی در باکو اعتراض ندارن؟؟؟ترکها چه بلایی سره احمد کایا خواننده ی کرد درآوردن چیزی نمیگین؟؟؟فقط زرمفت درمورد زبان مادری میگین...فقط زر میزنین...هیچ کردی حق نداره در ترکیه در پاسپورت و شناسنامش بنویسه کرد هست فقط باید بگه من ترک هستم....اینم حقوق اقلیت در ترکیه...ببندین دهنتونو پاناچرکهای نجس ونژادپرست
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 1
    بعلت وجود اقوام مختلف‌. ایران به شدت استعداد تمدن بررگ تبدیل شدن را دارد. ایران نمونه یک کشور فرا نژادی است که اولین شرط امپراطور جهانی شدن است.
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 1
      ایران خودش تمدن بزرگ هست عزیزجان،ایران تمدن ساخته در طول تاریخ و پادشاهی داشته نه امپراطوری،الان هم ما یک کشور با اصالت هستیم که متاسفانه تاریخ و تمدن کهن خودمون رو به نفع دشمنان خودمون از جمله صهیونیسم،انکار و مخفی میکنیم و یا انگار که اصل و ریشه و پیشینه ای نداشتیم اجازه میدیم میراث مادی و معنوی نیاکان ما به سخره گرفته بشه یا جعل و تحریف بشه یا دزدیده بشه در حالیکه اگر به تاریخ کهن خود نگاه واقعی درست و شفاف داشته باشیم همین هویت ملی و کهن ماست که امروز هم ما رو کنار هم نگه داشته و به دنیا شناسانده که ایرانی یعنی مردم نجیب و اصیل و متحد وگرنه مگر آمریکایی بودن نشان دهنده یک هویت ملی و ریشه دار هست؟همین ارتش هالیوودی رو نگاه کن!اصلا آمریکایی بودن چه معنا و مفهومی برای میلیونها انواع و اقسام مهاجر داره؟ما مردم بومی و اصیل داریم با هویت یکپارچه و مستند و قابل دفاع،اگر نیاکان ما نبودند ما هم الان نبودیم یا مستعمره بی هویت های تاریخ بودیم مگر کشور مالزی یک هویت را نشان میدهد به عنوان مثال؟یا کانادا و ده ها نمونه دیگر،ایران دروازه تمدنهاست مهد تمدنهای بزرگ و تاریخ ساز است،ما هرگز ادعای امپراطور جهانی شدن نداریم عزیز جان چون به اندازه کافی عزت و شرف و نام نیک در تمام تاریخ خود داریم و امپراطوری احتیاج نداریم،مثلا در دوره هخامنشی چقدر اقوام گوناگون تحت پادشاهی ایران زندگی مسالمت آمیز داشتند و با حمله اسکندر که یکی از خونخوارترین و مخرب ترین افراد تاریخ بود که حتی منحرف جنسی و فاسد الاخلاق بود با لشکرکشی های خود همین قلمرو تمدن ایرانی را غارت و چپاول کرد اما وقتی اینجا جایگیری کرد خودش مجذوب نحوه کشورداری و پادشاهی ایرانیان شد،کتاب تاریخ سیاسی اشکانیان از افول هخامنشی تا حمله اسکندر و پاگرفتن اشکانیان و ..را با منابع موثق بیان میکند،در دنیای پیچیده امروزی که جهان دهکده ای بیش نیست نیازی به امپراطوری تشکیل دادن نیست!!اینجا سرزمین نیاکان نجیب ما و کشور امام زمان عج است و دهکده جهانی چند کدخدا پیدا کرده از جمله امریکا و اسراییل و نوکران آنها در جهان و به ویژه اطراف ما،ولی طبق وعده قرآن جهان میراث صالحان است که یاور مستضعفان هستند،پرچم عدل الهی توسط منجی عالم فرزند رسول اکرم ص برافراشته خواهد شد و ندای الله اکبر در همه جهان میپیچد و دین خدا عالمگیر میشود.ایرانیان موحد بوده اند
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 1
    اگر‌طرح شفافیت رای و اموال مسئولان تصویب میشد ایران انقدر قوی میشد که هیچکس نمیتوانست بهش زور‌بگه حتی روسیه
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 1
    بزرگترین نسل کشی تاریخ ایران همان کشتار عثمانی ها در آذربایجان بود تا اینکه لشگر ایران از اصفهان با فرمان شاه اسماعیل شیعه به کمک آذربایجان آمد و یکبار دیگر آذربایجان در آغوش مادرشان ایران امنیت پیداکردند.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 1
    آدم ازیک سوراخ چندبارگزیده میشه؟ ____لطف مردم ترکیه قبلا به آذری ها رسیده»»»»»» در قرن های گذشته چندبار دست ترکیه به تیریز رسیده و کشتارهای بزرگ از مردم تبریز بدست ترکیه (عثمانی با خانواده سلطنتی ترک) را در تارخ نوشته اند.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 0
    اگر‌طرح شفافیت رای و اموال مسئولان تصویب میشد ایران انقدر قوی میشد که هیچکس نمیتوانست بهش چپ نگاه کنه.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 1
    بعلت وجود اقوام مختلف‌. ایران به شدت استعداد تمدن بررگ تبدیل شدن را دارد. ایران نمونه یک کشور فرا نژادی است که اولین شرط امپراطور جهانی شدن است.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 2
    بابا باهم دوست باشیم دو روز دنیا رو
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 2
    این کسانی که در این فیلم هستند چقدر شبیه ایرانی ها هستند شکل و قیافه اینها رو هزارنفر میشه در ایران پیدا کرد. بیچاره ها همه شون از نژاد ایرانی هستند خودشون خبرندارند.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    هرهر کرکر
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    3 2
    نژاد اردپقان صددذصد ترک‌ نیست از طرف مادری
    • R NL ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 1
      هرشخصی،هرانسانی،هرحکومتی،هرملتی،وهرنژادی دردنیابخواهدنژادپرستی،راه بیندازد،خودرابرترازنژاددیگربداند،ازحیوان پستترهست،مگرهرانسانی،چقدردراین کره خاکی زندگی،میکند،لعنت،پانترکیسم،پانفارسیمانکردیسم،وغیره
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 2
    نژاد اردوقان صددرصد ترک‌ نیست از طرف مادری یحیدی است.
  • ابوبکر IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 2
    چه قیاس بی ربطی؟ موسیقیدان های کورد ایران اولا کشور خودشان هستش و باید بهشون احترام قائل بشوند و ثانیا یه نوازنده را با این نوابغ مقایسه میکنید؟ ثالثا یه ادم بی شخصیت در ترکیه غلطی کرده که در تمام دنیا ازاین ادم های نادان وجود دارد
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 5
    زبان ترکی از شاخه زبان آلتایی مخصوص ززردپوست های چشم بادامی است. که با فشار حکومت های ترک‌باعث شده کردم ترکیه که اصالتا ایرانی هستند به ترکی حرف یزنند. حتی در زبان عثمانی هم هنوز مکاتبات شان فارسی بود.
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 0
      مردم ترکیه@ غلط املایی
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 1
    روزی خواهد رسید که مردم ترکیه متوجه اشتباه شان میشوند و همگی به زبان اجدادی شان یعنی فارسی صحبت میکنند.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 1
    ای مردم کرد ساکن ترکیه و عراق و سوریه میدانید چرا ترکها و عراقی ها و سوریه ای ها به شما ستم میکنند؟؟؟؟؟ چون دستتان را از دستان مادرتان ایران و برادران ایرانی تان رها کرده اید.
  • پیمان IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 1
    ترکیه یه کشور جعلیه که نه زبانش مال خودشه و نه خطش زورکی با چهارتا فیلم و سریال میخواد برای خودش اسم جعل کنه درست مثل روستاهای حاشیه خلیج فارس که به خودشون کشور میگن کشور ترکیه مال یونان و ایران و ارمنستان و کردستان و سوریه هستش و آذربایجان هم مال ایرانه این دستو پا زدن الکی ترکیه فایده نداره در آخر سر باید این کشور تجزیه بشه و به صاحبان اصلی خودش برگرده .
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 1
      حتی اسم استانبول هم جعلی هست و اسم اصلیش کنستانیوس بوده که پایتخت هزار سال امپراطوری بیزانس
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 1
      خط شون هم که لاتین است و لاتین از شاخه زبان های اریایی است.
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 1
      توران هم که کشوری ایرانی بوده و توسط تورج یا تور پسر فریدون شاه ایران بنیانگذاری شده.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 1
      خود اردوقان از طرف مادری یک شاخه یحودیک است. و صددرصد ترک نیست و به شدت مشکوک هست.
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 1
      اسم های مردم ترکیه ۹۰درصد عربی فارسی کردی است که فقط در آخر کلمه (اوغلو) گذاشتن
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 1
      این آتیلای بیچاره اصلا نمیدونست چیزی‌بنام آسیا وجود داره از قوم هون بوده. از اقوام ساکن شمال اروپا بوده. اینا خودشون رو از آتیلای اروپایی هم آویزان کردن.
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 2
      خود کلمه ترک، کلمه ای فارسی است مه به هر قوم کوچ‌نشین ساکن شمال شرقی ایران گفته میشده.خخخخخححح اسم ترکیه فارسی هست ختی
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 1
      آذربایجان=آذرپایگاه= پایگاه آتش.____آذری ها یکی از اقوام ایرانی بودند که مسئول حفاظت از آنش اهورایی را در معبد و محل تولد زرتشت برعهده داشتند که از بالاترین مقامهای باستانی بود. زرتشت بیچاره کجا ترکی حرف میزد؟؟؟؟؟؟
  • R IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 2
    عزیزان،دست ازاین نژادپرستی بردارید،شایدساختگی باشد،ننشینیدازبیکاری،توهین به اقوام بکنید،من یک قشقاییم،ازدوره ساسانیان درایران بوده ایم،ازموقعیکه،ساسانیان،ازاعراب شکست خوردند کمک‌های زیادی به ساسانیان کردیم،به ترکی حرف میزنیم،بابرادزان،فارس زبان،درکنارهم،باعشق زندگی میکنیم،دشمن سرسخت انگلیس هستیم،تاریخ خودمون خودمان میدانیم،کاری هم به تاریخ نویسان بیتاریخ نداریم،
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 1
      ایران یک کشور مدرن فرانژادی است. مانند اسطوره ی سیمرغ که یک پرنده باشکوه ولی ساخته شده از اقوام مختلف. بقولی منتخب انسانهای نجیب دنیا را خدا در ایران جمع کرده و کشوری ابدی را بوجود آورده.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    3 1
    اینا قبیله ی کفتارها هستند
  • مسعودسلاجقه IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 4
    متاسفم هنوز تعصب برای انسان تصمیم میگیرد،ازترک بودنم خجالت کشیدم،فرهنگ ایرانی بود که همه ایرانیان رادوستدارانسان پرورد فارغ ازپوست وقوم وزبان ومذهب
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 4
      ترک در اصل نژاد ززدپوست چشم‌بادامی است اگر ترک اصیل میخوای ببینی برو تیم فوتبال ترکمنستان رو ببین. نژاد با زبان فرق داره. شکل و قیافه مردم ترکیه تصلا و ابدا شبیه ترک ها نیست.
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 3
      اصلا اگه سلجوقی ها از قوم ترک بودند مگه چلاق بودند اسم‌کشورشوندرو ترکیه یا ترکستان بگذارند؟ اصلا چرا شما میگی سلجوقیان نمیگی ترکان خودشون گفتن سلجوقی بعد یکسری میگن ترک
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 2
      همه ما از نژاد ادم ع هستیم. و نژادپرستی مار شیطان است. اولین بار شیطان به خدا گفت من از نسل آتش هستم و ادم از خاک. پس نژادپرست فرزند شیطان است.
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 1
      سلجوقیان هم اگر میخواستند نژاد پرست باشند دیگر نمیتوانستند آن امپراطوری چند ملیتی خودشون رو تاسیس کنند.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 3
    البته یادمون نره پانترک ها هم از فرزندان ایران هستند و وقتی از دروغی بنام ترک اطلاع پسدا کنند و نقشه استعمار انگلیس رو متوجه بشوند دوباره به قصرهای طلایی اجداد ایرانی شان بازخواهند گشت.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 2
    هزارسال این رومی های بدبخت قسطنتنیه رو ساختندتوش زندگی کردن این جعلی ها اوندن روش اسم گذاشتن
  • ابی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 3
    خوب عزیز من ترکیه وحشی ترین ملت و دولت را داره . شما هام که نمی خواهید مثل این وحشی ها باشید خوب احترام احترام میاره.
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 1
      اول ترکیه بارها جام اخترام و جام اعتماد را شکسته است.
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      1 2
      اولا ترکیه وحشی نیستند. دوما ملت نیستند و ایرانیانی هستند که تحت فشار مهاجمان ترک به ترکی تغییر زبان داده اند. ترکیه استان لیدیه ایران است.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 2
    ما خاک میخوریم ولی خاک نمیدهیم. امروز زادروز ستارخان است
    • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      0 3
      ستارخان ایرانی بود و این جمله رو هم خطاب به غیر ایرانی ها و دشمنان ایرانی ها گفت. ترکیه کشور بنا شده روی تمدن دیگران و رنگین شده با خون های مردم نسل کشی شده است،پانترک جماعت هم بهتره خودشو به ما ایرانی ها و ستار خان و ایرانی نژادان نچسبونه،خاک ترکها آسیای شرقی است،ما خاک خود را به گرگ تبارها نمیدهیم،کردها تالشی ها تات ها آذری ها ارمنی ها گرجی ها و ساکنان بومی و اصلی آناتولی و قفقاز ،گرگ تبار نیستند،بله به گفته ستارخان ما خاک میخوریم ولی خاک نمیدهیم.ترکیه کشوری با هویت ساختگی و جعلی و زیر صدسال تاسیس است.
  • علی IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 2
    گروههای ازادیخواه کرد در کشورموسوم به ترکیه تا زمان رفع نشدن تبعیض وحقوق اولیه خود هیچگاه سلاح خودرادربرابرگروهک تروریستی حاکم برکشورموسوم به ترکیه برزمین نخواهدگذاشت ومقاومت ادامه خواهدداشت
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 1
    اینها باید برگردند به همون جایی اومدن یعنی قفقاز میانه و مغولستان و شمال چین و جنوب روسیه اینها از قبیله ی قره قالپاقها و اغوزها و اویغورها و تاتارها و اق قویلوها و قره قویلوها هستند واما کردها با پیشینه ی هزاران ساله ریشه دراین آب و خاک دارند اصیل و بافرهنگ اهل صلح و آشتی
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    2 1
    این پرخاشگری در ترکیه خبر از اتفاق بزرگی میده و اون یعنی سقوط اردوقان و سپس تجزیه بزرگ ترکیه است.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    2 2
    ای الهام شیطان‌‌اف این تو بودی که زنان و بچه های کشور آذربایجان را با تروریست های سوریه هم خانه کرده ای. تروریست هایی که به کنیزی گرفتن زنان شیعی را حلال میدانند.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 1
    حالا مقایسه کنید با احترام ایران به اقوام خود کرد و لر و عرب و آذری و بلوچ و فارس و.‌‌‌
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 2
    خود موسیقی ترکیه برگرفته از موسیقی کردهای ایرانه
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اسم این نوازنده چیه
  • TÜRK IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 1
    دمش گرم کار خوبی کرد زدش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس