کد خبر 1288244
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: یکی‌ از ویژگی‌های‌ امام‌ خمینی‌ که‌ به‌ شدت‌ بر محبوبیت‌ ایشان افزود، دنیاگریزی‌ و ساده‌زیستی‌ بود. خبرنگار روزنامه‌ لوموند، وقتی‌ خانه‌ ساده‌ امام‌ خمینی‌ را در نجف دید به‌ شدت‌ تحت‌ تأثیر قرار گرفت‌ و نوشت‌: «در حال‌ حاضر در ایران‌ به‌ نام‌ همین‌ پارسای‌ زاهد 76 ساله‌ است‌ که‌ قیام‌های‌ متعدد به‌ وقوع‌ می‌پیوندد...»

مردم‌ وقتی‌ به‌ زندگی‌ پرزرق‌ و برق‌ و تجملی‌ شاه‌ نگاه‌ می‌کردند که‌ ده‌ها کاخ‌ در ایران‌ و خارج‌ برای‌ ایام‌ مختلف‌ ساخته‌ و آن‌ را با زندگی‌ ساده‌ امام‌ خمینی‌ قیاس‌ می‌کردند، سخت‌ شیفته‌ شخصیت‌ امام‌ می‌شدند. این‌ از دید افرادی‌ چون‌ احسان‌ نراقی‌ دور نماند و او این موضوع را به‌ شاه‌ تذکر داد.

اگر فرهنگ‌ شیعی‌ مردم‌ ایران‌ را که‌ سالیان‌ متمادی‌ از سادگی‌ زندگی‌ پیشوایان‌ دینی‌ شنیده‌اند و آموزه‌های‌ دینی‌شان‌ در مورد لزوم‌ زهد و سادگی‌ رهبران‌ جامعه‌ را در نظر بگیریم‌، کاملاً تأثیر زندگی‌ ساده‌ امام‌ خمینی‌ بر مقبولیت‌ ایشان نزد مردم‌ ایران‌ روشن‌ می‌شود.

منبع این نوشته کتاب یکسال مبارزه برای سرنگونی رژیم شاه است.

چگونه بیت ساده امام کاخ سلطنتی را فروریخت؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    16 2
    آری. به قول فیدل کاسترو بعد از دیدن بیت امام خمینی، مردان بزرگ در خانه های کوچک زندگی می کنند. امام خمینی در این زمینه به اجداد طاهرینش رسول الله صلی الله علیه و آله و امام علی علیه السلام اقتدا نمود. سایر رهبران استکبار ستیز جنبشهای اصیل اسلامی هم همینطور ساده و خاکی بوده و هستند. مثل مرحوم عمر مختار، شیخ احمد یاسین، مرحوم ملا محمد عمر و سید عبدالملک الحوثی حفظه الله
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    11 3
    بله الان با ساخت اون کاخ دارید یاد و نام اون مرد بزرگ رو خراب می کنید ساده زیستی که با کاخنشینان مبارزه کرد به مرگش کاخ نشینش کردید ...
    • SE ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      0 2
      هر چند آن بنا در این حد لازم نبود و همان بنای ساده قبلی بهتر بود، اما کسی با مرگ کاخ نشین نمی شود. این تزیینات برای استفاده مردم و زوار است. والا برای خود آن فرد زیر خاک که دیگر فرقی ندارد.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    13 0
    آیا اکنون اهل بیت امام ره به همان سادگی امامند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس