کد خبر 1288417
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کرونا در اروپا جان تازه می‌گیرد؛ مشاهده سویه جدید دلتا در انگلیس

آمار مبتلایان و مرگ‌های کرونایی در برخی کشورهای مهم اروپایی روند افزایشی چشمگیری به خود گرفته و دولت انگلیس هم سویه جدیدی از ویروس دلتا را مشاهده و بررسی‌ها روی آن را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، خبرهای کرونایی این روزها از اتحادیه اروپا نشان می دهد که موارد ابتلا و مرگ های کرونایی در برخی کشورها به سرعت در حال افزایش است و کرونا دوباره می رود تا در این منطقه جان تازه ای بگیرد.

روند افزایشی چشمگیر ابتلا به کرونا در آلمان

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان شمار مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور برای هفتمین روز متوالی افزایش پیدا کرده و صبح چهارشنبه به ۸۰.۴ رسیده است.

این نهاد بهداشتی در آلمان همچنین از ابتلای ۱۷۰۱۵ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داده در حالی که آمار مبتلایان روزانه حدود یک هفته پیش ۱۱۹۰۳ نفر بود. در این مدت ۹۲ نفر دیگر هم در آلمان جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید:

ناامنی خیابان‌های لندن برای نمایندگان مجلس انگلیس

همچنین آمارها نشان می دهد که شمار بیماران کرونایی پذیرفته شده در کلینیک های آلمان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در عرض یک هفته هم افزایش پیدا کرده و به ۲.۱۳ مورد رسیده است.

در این شرایط "استفان وایل"، نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان درباره پایان همه محدودیت های کرونایی در این کشور هشدار داده است.

وی اعلام کرد که همچنان دوران سختی را در پیش رو داریم.

ایتالیا هم چندی پیش ارائه گذر سبز سلامت برای همه مشاغل را اجباری کرد و بر اساس این طرح همه کارکنان برای حاضر شدن در سر کار خود باید یک گواهی که نشان دهد واکسینه شده اند، از کرونا بهبود یافته اند و یا یک تست منفی کرونا را ارائه دهند.

تعلیق از کار یک سناتور ایتالیایی به دلیل عدم ارائه گذر سبز سلامت

حالا یک سناتور ایتالیایی به دلیل امتناع از نشان دادن گذرنامه بهداشتی از کار خود تعلیق شد. "لورا گراناتو" سناتور ۵۱ ساله ایتالیایی می خواست روز سه شنبه در جلسه پارلمان شرکت کند اما به دلیل اینکه از ارائه گذر سبز سلامت امتناع کرد اخراج شد و موقتا از کار تعلیق شد.

بر اساس قواعد سختگیرانه ایتالیا کسی که بدون گذر سبز سلامت در محل کار حاضر شود تا ۱۵۰۰ یورو جریمه در انتظارش خواهد بود.

."لورا گراناتو" از مخالفان سر سخت طرح ارائه گذر سبز سلامت بود.

مشاهده سویه جدید دلتا کرونا در انگلیس

دولت انگلیس هم یک زیر گونه جدید از ویروس بسیار مسری دلتا را که در این کشور مشاهده شده مورد بررسی قرار می دهد. یک سخنگوی نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت این زیر گونه جدید موسوم به AY.۴.۲ را با دقت مورد بررسی قرار می دهد. هنوز مشخص نیست که این زیر گونه جدید سریع تر گسترش می یابد یا خیر. دولت انگلیس تاکید کرده که در صورت لزوم اقدام خواهد کرد. این گونه جدید تا به حال به صورت خیلی پراکنده در خارج از انگلیس و در ایالات متحده آمریکا و دانمارک مشاهده شده است.

در این میان آمار مبتلایان جدید به کرونا هم در انگلیس به سرعت در حال افزایش است. در روز دوشنبه حدود ۵۰ هزار ابتلای جدید در انگلیس ثبت شد که بالاترین میزان ابتلای روزانه در اروپا بود. به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۴۴۸ رسید. کارشناسان نرخ پایین واکسیناسیون در بین جوانان و میزان واکسیناسیون پاین مرحله سوم در بین افراد سالمند را دلیل به وجود آمدن این شرایط اعلام کرده‌اند.

افزایش چشمگیر مرگ‌های جدید کرونایی در انگلیس

آمار مرگ های کرونایی در انگلیس هم به بالاترین میزان از ماه مارس رسیده است. اداره آمار انگلیس از مرگ ۲۲۳ بیمار کرونایی خبر داد که از ماه مارس تا به حال بی سابقه بوده است.

نمایندگان نهادهای بهداشتی در انگلیس با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خواستار اجرای سریع اقدامات متقابل شدند.

"متیو تیلور"، رئیس انجمن خدمات بهداشت ملی انگلیس (( NHS خواستار اجرای طرح B برای مهار این بحران شد.

این طرح که چند هفته پیش توسط دولت ارائه شد اجرای مجدد استفاده اجباری از ماسک در فضاهای داخلی و همچنین توصیه برای کار از منزل را پیش بینی می کند. در انگلیس تا به حال حدود ۷۹ درصد افراد بالای ۱۲ سال کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

دانشمندان و کارشناسان مختلف در این کشور خواستار جدیت بیشتر دولت در مقابله با کرونا هستند. در انگلیس دانشمندان از دولت بوریس جانسون درخواست کرده‌اند که اقدامات متقابل قدرتمندانه‌تری را در مهار این بحران در پیش گیرد.

بر اساس اطلاعات اداره آمار انگلیس ONS در هفته اول اکتبر حدود یک میلیون انگلیسی به این بیماری مبتلا شدند که بالاترین میزان ابتلا از ژانویه بوده است.

در تابستان انگلیس با تکیه بر آمار بالای واکسیناسیون تقریبا همه محدودیت های کرونایی در این کشور را لغو کرد و بعد از آن هم مناطق "اسکاتلند"، "ولز" و "ایرلند شمالی" این روند را دنبال کردند. البته همچنان کارشناسان و مقامات توصیه می کردند که در اتاق های بسته و اتوبوس ها و قطارها از ماسک استفاده شود. علاوه بر آن انگلیسی ها به رعایت فاصله مناسب تشویق می شدند.

اما در عمل در بسیاری از رستوران ها، متروها و موزه ها انگار که "کووید ۱۹" هرگز وجود نداشته است و در هیچ کجا ماسک و رعایت فاصله گذاری انجام نمی شد

افزایش چشمگیر ابتلا به کرونا در بلغارستان

با توجه به افزایش روزافزون موارد ابتلا به کرونا در بلغارستان این کشور قاعده موسوم به تری جی را اعمال می کند. از روز پنج شنبه تنها افرادی که دارای مدارک لازم گذر سلامت باشند یعنی به صورت کامل واکسینه شده اند، از کرونا بهبود یافته و یا تست منفی کرونا ارائه دهند اجازه دارند از اماکنی مانند رستوران ها، هتل ها، مراکز خرید، سینما، تئاتر، کنسرت و موزه بازدید کنند. این خبر را وزیر بهداشت بلغارستان روز سه شنبه اعلام کرد.

در این کشور عضو اتحادیه اروپا با حدود ۶.۹ میلیون سکنه اخیرا در عرض ۲۴ ساعت ۴۹۷۹ نفر به کرونا مبتلا شده اند. نرخ مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر هم در این کشور به ۳۰۸.۳ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در هلند

روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا و یستری بیماران کرونایی در بیمارستان های هلند هم همچنان ادامه دارد. بر اساس اعلام نهادهای بهداشتی در این کشور تعداد ابتلاهای جدید در مقایسه با هفته گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

موارد مرگ کرونایی در این کشور هم افزایش چشمگیری داشته است. در هفت روز گذشته ۴۸ مورد مرگ ناشی از کرونا در این کشور ثبت شده که تقریبا دو برابر هفته قبل از آن است. تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و بخش های مراقبت های ویژه هم به حدی افزایش پیدا کرده که بیمارستان ها مجبور به لغو مجدد عمل ها شدند. حدود ۸۰ درصد این بیماران واکسینه نشده‌اند.

یک ماه قرنطینه کرونایی در لتونی برای مهار بحران

لتونی هم به منظور مهار بحران کرونا از روز پنج شنبه یک ماه قرنطینه اعمال می کند. نخست وزیر این کشور این قدام و اقدامات دیگر را ضروری دانسته چرا که بیمارستان ها در تامین و مراقبت از بیماران به مرزهای ظرفیت مجاز خود نزدیک می شوند. نرخ مبتلایان جدید به کرونا در این کشور در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۸۶۴ افزایش پیدا کرده که یکی از بالاترین نرخ های ابتلا در دنیا محسوب می شود.

در لتونی با حدود ۱.۹ میلیون نفر سکنه تا به حال حدود ۱۹۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۹۰۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس