کد خبر 1288600
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
مقام سوری: فلسطین مهمترین مسئله ملی ماست/جولان اشغالی به آغوش سوریه باز می‌گردد

نماینده دائم سوریه ضمن تاکید بر اینکه فلسطین مهمترین مسئله ملی در این کشور است گفت: جولان اشغالی دیر یا زود به آغوش وطن باز خواهد گشت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه بر پایبندی سوریه به حق خود برای بازپس گیری کل جولان اشغالی تاکید و اعلام کرد: همه اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی طبق قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد به ویژه قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سال ۱۹۸۱ باطل است و هیچگونه تاثیر قانونی ندارد.

وی به جنایت رژیم صهیونیستی در ترور مبارز سوری «مدحت صالح» اشاره و گفت که این جنایت نقض آشکار توافقنامه جدایی نیروهای ۱۹۷۴ و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در رابطه با جولان اشغالی سوریه است.

صباغ افزود: درپی تجمع شهروندان سوری در روستای «مسعده» برای محکومیت طرح های اشغالگران از جمله طرح ایجاد توربین‌های بادی در اراضی «مجدل شمس»، «عین قنیه»، «بقعاثا» و «مسعده»، نیروهای رژیم اشغالگر به روستای مجدل شمس در جولان یورش بردند و یکی از ساکنان آن را بازداشت کردند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اظهار داشت: سوریه ضمن محکوم کردن همه این جنایات و اقدامات تجاوزکارانه  رژیم صهیونیستی تاکید می کند که این اقدامات نمی‌تواند حقیقت ابدی را تغییر دهد. جولان عربی و متعلق به سوریه بوده و خواهد ماند و دیر یا زود به آغوش وطن خود بازخواهد گشت و همه اقدامات اشغالگران باطل است و هیچگونه تاثیر قانونی ندارند.

 شورای امنیت به اسرائیل فشار بیاورد 

بسام صباغ باردیگر از شورای امنیت خواست تا مسؤلیت های خود را برعهده بگیرد و با اعمال فشار علیه رژیم اشغالگر آن را وادار به توقف جنایت ها و اقدامات غیر قانونی خود علیه اهالی جولان اشغالی سوریه کند.

 تاکید بر ضرورت بازگشایی گذرگاه القنیطره  

وی همچنین بر ضرورت بازگشایی گذرگاه القنیطره که شریان ارتباط اهالی جولان اشغالی با سوریه به شمار می رود، تاکید کرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: ناتوانی مستمر سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی در وادار کردن رژیم صهیونیستی به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل متحد و متوقف کردن نقض سیستماتیک و آشکار حقوق بشر توسط این رژیم غیر قابل قبول است.

 صباغ گفت: پایان دادن به این وضعیت بدون برداشتن چتر حمایتی آمریکا و متحدان غربی آن از  اسرائیل امکان پذیر نیست.

نماینده دائم سوریه همچنین ضمن ابراز تاسف نسبت به نادیده گرفتن اقدامات و تجاوزات سیستماتیک اسرائیل به شهروندان سوری در جولان اشغالی از «تور ونسلند» نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه خواست تا به وضعیت جولان اشغالی سوریه و تجاوزات و اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل در جولان توجه کند.

  فلسطین، اصلی ترین مسئله ملی در سوریه  

وی در ادامه گفت: مساله فلسطین اصلی ترین مساله ملی سوریه است و سوریه از هیچ تلاشی برای ایستادن در کنار ملت فلسطین برای بازپس گیری اراضی اشغالی و حقوق قانونی خود دریغ نمکرده است.

 تاکید بر عدم سکوت در قبال جنایات اسرائیل 

صباغ ضمن تاکید بر لزوم عدم سکوت در مقابل جنایت های جنگی و جنایت های ضد بشری اسرائیل، خواستار اعمال فشار علیه این رژیم برای متوقف کردن اقدامات جنایتکارانه‌اش علیه ملت فلسطین شد.

بسام صباغ کشورهای حامی اسرائیل را مسؤول ادامه این جنایت‌ها دانست  و بار دیگر بر موضع ثابت سوریه مبنی بر مخالفت با هرگونه تصمیم یا اقدامی که حقوق فلسطین را حفظ نمی کند و بر خلاف قطعنامه های بین المللی است تاکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس