کد خبر 1288724
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
مقام حزب الله: مقاومت هرگز اسیر فتنه‌ها نمی‌شود

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت همواره حامی کشور و مردم بوده و هرگز اسیر فتنه‌ها نمی‌شود.

به گزارش مشرق، شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی با حضور علمای منطقه صیدا به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) در سخنانی اظهار داشت، مقاومت همواره در زمان بروز فتنه و درگیری ها و هنگامی که برخی قصد دارند کشور را به سمت اهداف خبیث خود بکشانند قدرتمند و استوار بوده است. همچنین طرفداران مقاومت همواره اهل صبر و ثبات و فداکاری هستند.

شیخ دعموش گفت، اگر طرفداران مقاومت و مردم ما اهل ایمان، صبر و بصیرت نبودند لبنان امروز در میان شعله های آتش کینه کسانی که به دنبال جنگ داخلی هستند قرار داشت.

بیشتر بخوانید:

بیانیه حزب‌الله لبنان در ارتباط با انفجار تروریستی در دمشق

وی افزود، توانایی ها و قدرت مقاومت از زمان تاسیس برای محافظت از لبنان و دفاع از مردم کشور بوده و هرگز ابزاری برای ارعاب لبنانی‌ها و یا آسیب زدن به زندگی مسالمت‌آمیز آنها نبوده است.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله در ادامه تصریح کرد، توانایی‌های مقاومت موجب آزادی کشور شد و معادله بازدارندگی با دشمن را ایجاد کرد. مقاومت همچنین مانع تجاوز تروریست های تکفیری به لبنان شده و کشور را از بسیاری از خطرات دور نگه داشت. امروز مقاومت حامی ثبات و صلح داخلی در لبنان بوده و از هرگونه درگیری داخلی جلوگیری می‌کند و شبح جنگ داخلی را از لبنان دور نگه می دارد.

شیخ دعموش در ادامه تاکید کرد، مقاومت برای هیچکس مایه نگرانی و ترس نیست و با ایمان، خرد، فرهنگ، عقلانیت، آگاهی و بصیرت خود عامل اطمینان و ثبات آن بر همه مشکلات است. مقاومت همچنین سهم بالایی در کاهش پیامدهای بحران هایی که مردم در سطوح اجتماعی و اقتصادی و معیشتی متحمل می شوند دارد.

وی ادامه داد که حزب الله نمی‌خواهد به جنگ داخلی کشیده شود و همه تلاش خود را با همه ابزارها به کار می گیرد تا از این جنگ کثیف جلوگیری کند. ما همچنین منتظر تحقیقات درباره جنایت منطقه «الطیونه» خواهیم بود و هرگز از آنچه که اتفاق افتاده عبور نمی کنیم و اجازه نخواهیم داد که خون شهدا و مجروحان این جنایت پایمال شود. ما این موضوع را تا زمان شناسایی مجرمان و قاتلان و محاکمه آنها در چارچوب قانون پیگیری می کنیم و اگر احساس کنیم این موضوع تحریف یا سیاسی شده هرگز سکوت نخواهیم کرد.

این مقام حزب الله در پایان از دولت و نهادهای آن خواست تا پرونده جنایت الطیونه را با جدیت کامل دنبال کنند و تسلیم مداخلات خارجی و یا اغراض و فشارهای فرقه گرایانه نشوند؛ زیرا این موضوع موجب ارتکاب جنایت‌های بیشتری در حق مردم لبنان می شود و این کشور را به سمت باتلاقی که خطراتی به مراتب بدتر خواهد داشت می کشاند.

روز پنجشنبه هفته گذشته در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم ۷ تن شهید شده و حدود ۶۰ تن دیگر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از این حادثه حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند حزب نیروهای لبنانی مسئول این حمله است و باید محرکان و صحنه‌گردانان این حادثه معرفی و مجازات شوند.

تاکنون ۲۳ تن از متهمان این پرونده دستگیر شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس