رژیم صهیونیستی شهرک‌سازی‌ها در «قدس اشغالی» را گسترش می‌دهد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از طرح این رژیم برای شهرک‌سازی جدید و افزایش تعداد شهرک‌نشینان در منطقه الأغوار فلسطین خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم تصمیم دارد طی سال‌های آینده تعداد خانواده‌های صهیونیستی در منطقه الأغوار را از ۱۵۰۰ خانواده به سه هزار خانواده افزایش دهد.

بنابراین گزارش، «زئیف الکین» وزیر اسکان رژیم صهیونیستی در تلاش است تا طرح افزایش تعداد شهرک‌نشینان در غور الأردن را در مدت چهار سال اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار درخت را قطع کرده است

هم‌ اکنون تعداد صهیونیست‌های ساکن الأغوار حدود شش هزار نفر هستند و الکین تصمیم دارد این طرح را در آینده نزدیک برای تصویب به کابینه ارائه کند.

طبق گزارش شبکه المنار، «قاسم عواد» مدیر کل ثبت تجاوزات رژیم اشغالگر در کمیته مقاومت در برابر دیوار حایل و شهرک‌سازی گفت که این رژیم از سال‌ها پیش برای افزایش تعداد شهرک‌نشینان از طریق ابزارهای مختلف تلاش می‌کند و مهم‌ترین این ابزارها نیز توسعه شهرک‌سازی و ارائه تسهیلات به شهرک‌نشینان برای جذب آن‌ها جهت اسکان در منطقه الأغوار است.

طرح جدید شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در منطقه «الأغوار»

وی افزود که افزایش تعداد شهرک‌نشینان در کرانه باختری جزء سیاست‌های دائمی رژیم صهیونیستی است.

مسئولان رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ برای یهودی‌سازی و الحاق الأغوار، منطقه‌ای که دارای ذخایر عظیم آبی است، تلاش می‌کنند.

منطقه الأغوار یک منطقه فلسطینی در امتداد رود اردن است و اهمیت این منطقه به آن است که چاه‌های عظیم آب در آن واقع شده به طوریکه منطقه الأغوار جنوبی حاوی ۹۱ حلقه چاه، الأغوار مرکزی ۶۸ حلقه چاه و الأغوار شمالی حاوی ۱۰ حلقه چاه است که ۶۰ درصد این چاه‌ها توسط اردن حفر شده و در حال حاضر رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از این چاه‌ها را تحت سیطره خود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • باغبان IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    به جهنم بذار هر جا دوست دارند شهرک بسازن به ما چه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس