کد خبر 1289264
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
دلار نمایه ارز نمایه

اقدام دولت تدبیر و امید از سال ۹۷ برای واگذاری دلار به نرخ ۴۲۰۰ تومان، رانت بزرگی را توزیع کرد و جعبه سیاهی است که از سوی قوه قضائیه، در حال گشوده شدن است.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در بخش اخبار ویژه خود نوشت:

اقدام دولت تدبیر و امید از سال ۹۷ برای واگذاری دلار به نرخ ۴۲۰۰ تومان، رانت بزرگی را توزیع کرد و جعبه سیاهی است که از سوی قوه قضائیه، در حال گشوده شدن است.

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان، این مطلب را ضمن گزارشی عنوان کرده و از قول یک کارشناس اقتصادی می‌نویسد: ارز ۴۲۰۰ تومانی یک تولید اشتباه و خطای تصمیم‌گیری و سیاستگذاری اقتصادی بود که در سال ۹۷ رخ داد. استدلال دولت وقت این بود که باید نظام چند نرخی را در شرایط تحریم بپذیریم و کالاهای اساسی و ضروری مردم را با نرخ حمایتی وارد کنیم. غافل از اینکه پیاده‌سازی نظامات چند نرخی الزامات و زیرساخت‌هایی را می‌خواهد که اگر فراهم نباشد نظام چند نرخی ارز، پیامدهای مخرب‌تری را بر کشور تحمیل می‌کند.

دولت وقت این الزامات و زیرساخت‌ها نظیر سامانه نظارتی، اعتبارسنجی واردکنندگان و... را فراهم نکرد و ارزهای ۴۲۰۰ تومانی به عده‌ای داده شد که یا از کشور فرار کردند یا کالا را به قیمت بازار آزاد فروختند یا کالای دیگری وارد کردند، در واقع رانت بزرگی در کشور توزیع شد. که این یک جعبه سیاهی است که قوه قضائیه به این مسائل ورود کرده است؛ اینکه چه کسانی ارزهای ۴۲۰۰ تومانی از کشور خارج کرده یا چه سرانجامی پیدا کرد باید مورد بررسی قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تندیس IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    8 0
    خدا قوت ، حضرت آقا سه سال پیش پیگیری این موضوع را ابلاغ کردند . قوه قضاییه باید سریع عمل کند . وقتی بیت المال بتاراج رفت و خوردند و بردند و تلف شد ، آیا مجازات اندک مجرمین دردی از تباهی ثروت کشور دوا میکند . متاسفانه در کشور ما هزینه دزدی بیت المال بسیار پایین است و اثر پیشگیرانه ندارد . بیاد دارم معاون رییس جمهور چین یک تخلف اقتصادی که منجر به سودجویی چندنفر شد را مرتکب گردید یادتان هست همین چندسال پیش حکم اعدام وی صادر و اعدام شد . حال عده ای کمر اقتصاد یک کشور را شکستند و بیش از 80 میلیون ایرانی زندگیشان تباه شد انوقت اقایان 10 سال و پانزده سال زندانی تعزیری حکم صادر کردند . اگر یکی مال همان قاضی احتیاط کار آخرت ترس را اینطور تباه میکرد قاضی برای مال شخصی خودش هم همینگونه مجازات میکرد . متاسفانه دستگاه قضا در مفاسد اقتصادی خیلی سست عمل میکند . امیدوارم یکی درد دل ما ملت را بگوش رییس عدلیه ایران برساند . ما از عملکرد لاکپشتی و احکام ضعیف عدلیه علیه مفسدین اقتصادی راضی نیستیم و باید در اخرت پاسخگوی حقوق ضایع شده ما ملت باشند .
    • سوخته IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      4 0
      برای شروع کار اول باید روحانی و معاونیش و اکثر وزرایش را محاکمه کرد و اموال شان را مصادره کرد و بعد تمام افرادی که این ارز را گرفتند و خیانت کردنند به همین سر نوشت دچار کرد
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    2 0
    از پدری کشاورز-لوله کشی بی سواد تا مجتمع تجاری اوپال تنها با تفکر و فرشتگان .... و پسر تازه به دوران رسیده اش ......و سرچ کنید. فقط بالای ۳۰ فقره سند بنام خودش در سعادت آباد تهران دارد بغیر از اسنادی که بنام پسر و همسرش و وابستگان افراد ذی نفوذ در دستگاههای مختلف بعنوان رشوه انتقال داده ، حسابهای بانکی خود را در داخل کشور خالی و به ارز و سکه تبدیل کرده و در خارج از کشور و در کانادا با پول مردم سرمایه گذاری کرده است.(اقامت کانادا رو گرفته)
  • کارمند ساده IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    3 0
    وقتی برادر آقای جهانگیری همه ارز های را در کسوت کارمند یا رئیس در اتاق بازرگانی به جیب زدند در هتل های زندان به زندگی می پردازند و خون مردم را در شیشه کرده ....
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    ملت مظلوم و مقاوم را گرسنگی دادند تا خودشان بروند به جهنمی از آتش ظلم. واقعاً احمقند.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    بررسی یعنی تعطیل،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس