واکسن کرونا نمایه

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۸۶ درصد جامعه هدف دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: این درحالی که ۳۰ درصد جمعیت ۲۰ تا ۳۰ ساله واکسن نزدند.

به گزارش مشرق، ابوالقاسم اویس، معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه شاهد آرام و تدریجی بستری و مراجعه سرپایی بیماران کرونایی هستیم، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی همزمان با فصل سرما را دلیل اصلی بیان کرد و گفت: تعطیلات و سفرهای مسافران و بازگشایی تالار از جمله افزایش بیماری است.

وی با اظهار اینکه امید ما به افزایش حجم واکسیناسیون است، افزود: با این حال باید موارد بهداشتی و پروتکل‌ها را مدنظر قرار داد.

وی گفت: وضعیت و میانگین واکسیناسیون در استان بهتر از کشور است و ۸۶ درصد جامعه هدف دز اول و ۴۶ درصد نیز دز دوم را دریافت کردند و پیش بینی می‌شود میزان تزریق دز دوم تا پایان هفته به بیش از ۶۰ درصد است.

اویس یادآور شد: ۸۴.۲ درصد دانش آموزان در استان تزریق شده و از ۱۰ تا ۱۵ درصدی جمعیت باقیمانده که دز اول را دریافت نکردند تقاضا داریم نسبت به تزریق واکسن مراجعه کنند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اظهار اینکه بیشترین گروه سنی که واکسن را دریافت نکردند گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ ساله هستند، گفت: ۷۸ درصد گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال واکسن زدند ولی ۳۰ درصد گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ ساله واکسن را دریافت نکردند.

وی افزود: خوشبختانه در زمینه تأمین واکسن هیچ مشکلی نداریم و از برخی انواع واکسن برای دز سوم و یادآور واکسن نیز استفاده می‌شود.

اویس یادآور شد: تاکنون هفت درصد از کادر درمان دز یادآور و سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    اتفاقا این واکسن زده ها هستن که دارن پرپر میشن کافیه کمی تو اینترنت جستجو کنید ببینید چقدر بازیگر واکسن زده اخیرا فوت کردن زمستان سختی در انتظار واکسن زده هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس