کد خبر 1289521
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
هشدار صدراعظم اتریش؛ یا واکسن یا قرنطینه

الکساندر شالنبرگ صدراعظم اتریش هشدار داد افرادی که هنوز واکسن نزده اند، ممکن است در صورت افزایش موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در این کشور، با محدودیت های جدید قرنطینه روبه رو شوند.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، این هشدار درپی دیدار صدراعظم اتریش با مقام های دولتی برای بررسی واکنش ها به افزایش سریع موارد ابتلا به کرونا در این کشور صادر شد.

شالنبرگ گفت: همه گیری هنوز پشت سر گذاشته نشده است و ما در شرف وقوع همه گیری واکسینه نشده ها هستیم.

صدراعظم اتریش اعلام کرد اگر شمار بیماران مبتلا به کووید در بخش مراقبت های ویژه به ۵۰۰ نفر یا ۲۵ درصد مجموع ظرفیت آی سی یو کشور برسد، ورود به کسب و کارهایی چون رستوران ها و هتل ها به افرادی محدود می شود که یا واکسن زده اند یا از این بیماری بهبود یافته اند.

اگر شمار این بیماران به ۶۰۰ نفر یا یک سوم مجموع ظرفیت آی سی یو برسد، دولت قصد دارد محدودیت هایی را بر افراد واکسینه نشده اعمال کند. در این موارد، این افراد فقط اجازه دارند با دلایل خاص منزل خود را ترک کنند.

در حال حاضر، تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش های آی سی یو اتریش، ۲۲۰ نفر گزارش شده است.

هفته گذشته، مقام های بهداشتی اتریش از ابتلای ۲۰ هزار و ۴۰۸ مورد جدید به ویروس کرونا خبر دادند، که این رقم، متوسط هفت روزه ابتلا را به ۲۲۸.۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر رساند. هفته قبل از آن، این رقم ۱۵۲.۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر بود.

اگرچه دولت اتریش، شهروندان را به زدن واکسن ترغیب کرده، این تلاش در ماه های اخیر روند کندی گرفته است. ۶۵.۴ درصد از مجموع جمعیت اتریش یک دُز واکسن را دریافت کرده و ۶۲.۲ درصد از مردم این کشور کاملا واکسینه شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    واکسن اجباری تو فرانسه هم شکست خورد (مجلسشون بعد اعتراضات مردم علیه واکسن اجباری تصویبش نکرد) صدر اعظم اتریش هم داره ذرت پرت میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس