این ماده معدنی خطر شکستگی لگن را به نصف کاهش می‌دهد

بر اساس گزارش کلینیک کلیولند، آمریکا سالانه بیش از ۳۰۰ هزار آمریکایی دچار شکستگی مفصل ران می‌شوند. همانطور که شاید آگاه باشید، این آسیبی است که می‌تواند مانعی برای فعالیت فرد ایجاد کند.

به گزارش مشرق به نقل از ام‌اس‌ان، خوشبختانه اخبار امیدوارکننده‌ای ارائه شده است که شما فقط می‌توانید با اطمینان از دریافت دو ماده مغذی مهم، خطر شکستگی لگن را تا حد زیادی کاهش دهید.

گروهی از محققان آمریکایی، استرالیایی و هلندی تحقیق دلگرم کننده‌ای را انجام دادند. به‌عنوان متخصصان فیزیولوژی، تغذیه، بهداشت عمومی و غدد درون‌ریز (هورمون ها)، گروه تحقیقاتی به‌دنبال نقش کلسیم و پروتئین در تقویت استخوان‌های افراد مسن بودند، حتی اگر این افراد از قبل با مصرف مقدار کافی ویتامین D روی استحکام استخوان خود کار می‌کردند.

محققان داده‌های باارزش دو ساله را بر اساس الگوهای غذایی ۷۱۹۵ سالمند مرد و زن در نزدیک به ۶۰ مرکز مراقبت‌های مسکونی استرالیا جمع‌آوری کردند. نیمی از این مراکز مقادیر اضافی شیر، ماست و پنیر برای ساکنان آنجا فراهم می‌کردند.

برای درک بسیار ساده این مقادیر کلسیم و پروتئین، گروه کنترل حدود دو وعده لبنیات در روز و گروه آزمایش ۳.۵ وعده دریافت کردند.

محققان گزارش کردند که در طول دوره تحقیق، ۴۳۰۲ زمین خوردن رخ داده است که منجر به ۳۲۴ شکستگی و ۱۳۵ شکستگی لگن شده است.

جالب است که محققان نتیجه می‌گیرند که در مقایسه با گروه کنترل، مقادیر اضافی کلسیم و پروتئین با کاهش ۳۳ درصدی خطر شکستگی از هر نوع، کاهش ۴۶ درصدی خطر شکستگی لگن و کاهش ۱۱ درصدی خطر سقوط همراه است.

این تحقیق ممکن است یادآوری دیگری از اهمیت یک رژیم غذایی سالم و متعادل در هر سنی باشد و اگر ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی به شما توصیه مواد غذایی یا مکمل می‌کند، مکمل‌ها و ویتامین‌های مناسب مصرف کنید.

یافته‌های این تحقیق در مجله  the British Medical Journal (BMJ) منتشر شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 1
    این تحقیق برای نتیجه گرفتن
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    6 0
    ویتامین Dوکلسیم بایدازسن 30سالگی مصرف بشه نه اینکه به سن 60به بالارسیدی بخوری درضمن شیر وماست وپنیر امروزی اصلأ پروتئین کافی مثل کلسیم ندارند. فقط آب خالی هستن.
  • خوزستانی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 0
    مشرق نیوز شما برو فروشگاه قیمت شیر و ماست و پنیر روبپرس خودبخود آدم مریض میشه. مگه نگفتم سد کرخه رو بستن گاومیش ها مردند قیمت لبنیات بالا میره ولی همه مسخره ام کردن دیدین حرف درست از آب دراومد.
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 1
    عالییی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس