ریاض نمایه عربستان نمایه عربستان سعودی

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن اعلام آنکه جایگاه جمهوری یمن در سازمان ملل هنوز خالی است و دولت مستعفی نماینده ملت یمن نیست، بر تأثیر پول عربستان سعودی بر موضع سازمان ملل تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت روز سازمان ملل نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نوشت.

بر اساس گزارش «المسیره»، المشاط در این نامه نوشت که جایگاه «جمهوری یمن» در سازمان ملل همچنان خالی است و کسی که این کرسی را اشغال کرده نماینده ملت یمن نیست. سازمان ملل با به رسمیت شناختن دولت مستعفی یمن اشتباهی بزرگ مرتکب شده است.

وی در ادامه ضمن اینکه از سازمان ملل خواست از اشتباهات خود در یمن دست بردارد، افزود، ادامه همکاری با این سازمان، موجب تبرئه آن از بر عهده گرفتن مسؤولیت‌هایش نمی‌شود.

المشاط تأکید کرد، بیانیه اخیر شورای امنیت در خصوص یمن بی‌طرف نبود و جانب متجاوز را گرفته بود.

در ادامه این نامه آمده، متاسفانه در طول هفت سال جنگ علیه یمن سازمان ملل نقشی منفی داشت به نحوی که ۲۶ مارس ۲۰۱۵ پوشش سیاسی برای جنایات وحشتناک ائتلاف متجاوز و در رأس آن آمریکا فراهم کرد. همچنین موضع شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل که از استانداردهای دوگانه استفاده می‌کنند، قربانی را گناهکار و جنایتکار را از هر مسؤولیتی مبرا می‌کند که باعث تعجب ما شد. بیانیه اخیر شورای امنیت دلیلی آشکار بر این جانبداری است.

المشاط افزود، محاصره خفه کننده زمینی، دریایی و هوایی یمن بر روی زندگی بیش از ۲۵ میلیون یمنی تأثیر گذاشته و صدها هزار یمنی را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم و در برابر چشمان سازمان ملل کشته است. این خود شاهدی بر نادیده گرفتن تمام قوانین و منشورهای بین‌المللی است که امثال این اقدامات را جنایت جنگی و نسل‌کشی جمعی برمی‌شمرد و شاید عدم تمدید تیم کارشناسان سازمان ملل یکی از دلایلی باشد که حقیقت این جانبداری و قدرت اثرگذاری پول سعودی بر موضع سازمان ملل را ثابت می‌کند و باعث می‌شود علی‌رغم محکومیت‌های بسیاری از کشورهای اروپایی، طرف جنایتکار را بگیرد.

در پایان این نامه بر ادامه همکاری شورای عالی سیاسی یمن و دولت نجات ملی این کشور با سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن تأکید شده و آمده است، هنوز وقت هست که سازمان ملل به نقش خود عمل کند و مسوولیت‌های خود را بپذیرد.

اعضای شورای امنیت طی بیانیه‌ای در حمایت از ائتلاف متجاوز و جنایتکار سعودی، خواستار برقراری فوری آتش‌بس در سراسر یمن مطابق با قطعنامه ۲۵۶۵ و توقف پیشروی نیروهای یمنی به سمت شهر مأرب شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس