کد خبر 1290366
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
سانا: آمریکایی ها همچنان نفت سوریه را سرقت می کنند

خبرگزاری رسمی سوریه سانا گزارش داد که نیروهای اشغالگر آمریکایی همچنان به سرقت و خارج کردن نفت سوریه از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید در حومه الیعربیه در شمال شرق شهر حسکه ادامه می دهند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) امروز (دوشنبه) به نقل از منابع محلی از خارج کردن نفت سوریه توسط نیروهای آمریکایی به وسیله ۳۳ تانکر از طریق گذرگاه غیر قانونی «الولید» خبر داد و اضافه کرد که نظامیان اشغالگر آمریکایی این تعداد محموله نفت سوریه را طی ساعات گذشته به شمال عراق منتقل کردند.  

این منابع گفتند که کامیون‌های حامل نفت سرقت شده از سوریه توسط تعدادی از خودروهای نظامی نیروهای «قسد» (شبه نظامیان کرد سوریه)  مجهز به مسلسل که با نیروهای نظامی آمریکایی در ارتباط هستند محافظت می‌شد.  

در این پیوند، منابع محلی در الیعربیه گزارش دادند که کاروانی از نیروهای اشغالگر آمریکایی به همراه ۵۰ خودرو یخچال دار، تعدادی کامیون سرپوشیده و تعدادی تانکر سوخت صبح امروز از گذرگاه غیر قانونی الولید وارد سوریه شدند و به سمت شهر «رمیلان» در حومه شمالی شرقی این شهرستان حرکت کردند و از آن‌ها رهسپار «تل حمیس» شدند با حرکت در جاده اصلی «الدرباسیه» حسکه به منطقه تل بیدر رسیدند.  

روز گذشته، نیروهای اشغالگر آمریکایی کاروان نظامی متشکل از ۷۹ خودروی خود را که اکثریت آن‌ها خودروهای زرهی نظامی بودند را از خاک سوریه به خاک عراق انتقال دادند. این نیروها از فرودگاه «خراب الجیر»  در حومه الیعربیه که نظامیان اشغالگر آمریکایی از آن به عنوان پایگاه استفاده می‌کنند، خارج شدند و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به سمت خاک عراق حرکت کردند.

«بسام طعمه» وزیر نفت سوریه در اسفند سال گذشته در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «الاخباریه»  گفت که ۹۰ درصد ذخایر نفت این کشور در منطقه تحت سلطه اشغالگران آمریکایی قرار دارد و آمریکایی‌ها و متحدانش همانند دزدان دریایی ثروت نفت سوریه و نفتکش‌هایش را هدف قرار می‌دهند.  

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.   

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است.  

در دو سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به سرقت نفت مردم این کشور شده است.  

یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا برای توجیه این سرقت گفت که فرمانده شبه‌نظامیان «نیروهای دمکراتیک سوریه» با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.  

شبکه آمریکایی «الحره» به نقل از گراهام گزارش داد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.  

نیروهای دمکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.  

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق این کشور هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.  

آمریکا مرداد سال گذشته برای همین منظور یک قرارداد با گروه‌های کرد شمال سوریه امضاء کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 3
    تازمانیکه آمریکایا درخاک سوريه حضور دارند به‌ سرقت نقت اين کشور ادامه‌ می‌دهند
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 1
    ما امریکا را به عنوان یک کشور سلطه گر وامپریالیستی میشناسیم.امریکا میتواند نماددرونی هر انسانی باشدکه بایدآینه عبرت هر انسانی باشد که قرآن میفرمایدكَلَّا إِنَّ الْإِنْسانَ لَيَطْغى‌ أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى‌ ما همزمان که شعار مرگ برامریکا را سر میدهیم بایدبه طغیان نفس خودمان در مواقع خاص توجه کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس