۶۸ نفر در پرونده درگیری های خونین اخیر در بیروت متهم شدند

قاضی پرونده حمله به راهپیمایان معترض به قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت در منطقه «الطیونه» بیروت، ۶۸ نفر را به قتل، تلاش برای قتل و تحریک درگیری‌های طایفه ای متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ملی لبنان امروز (دوشنبه) نوشت که قاضی «فادی عقیقی» نماینده ویژه دولت در دادگاه نظامی لبنان ۶۸ نفر از جمله ۱۸ فرد بازداشت شده را به قتل، تلاش برای قتل و تحریک درگیری‌های طایفه‌ای و فتنه متهم کرد.  

بر اساس رای قاضی «عقیقی» نماینده ویژه دولت در دادگاه نظامی لبنان که روز دوشنبه صادر شد، این افراد همچنین به تحریک [برای راه اندازی درگیری]، در اختیار داشتن سلاح‌های نظامی بدون مجوز و تخریب اموال عمومی و خصوصی متهم شدند.  

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان این پرونده به قاضی بازپرس ارجاع شده است.  

در این پیوند، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به حزب «القوات اللبنانیه» گفت که دستگاه اطلاعات نظامی لبنان، رهبر این حزب (سمیر جعجع) را برای دفاع از خود درباره خشونت‌های هفته گذشته (الطیونه) فراخوانده است و وی باید روز چهارشنبه شهادت خود را در مورد این خشونت‌ها ارائه دهد.  

این منبع افزود که «سمیر جعجع» رهبر حزب   «القوات اللبنانیه» به هنگام ارسال این فراخوان کتبی حضور نداشت بنابراین [درخواست یاد شده] به درب خانه او آویزان شد.  

شبکه المنار لبنان نیز به نقل از ارتش این کشور گزارش داد که اداره اطلاعات [ارتش]  تحقیقاتش درباره حادثه الطیونه را به پایان رسانده و این پرونده و افراد بازداشت شده را به دادستان نظامی ارجاع داده است.

مردم لبنان روز ۱۴ اکتبر در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار تابستان ۱۳۹۹ بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزیران و نمایندگان این کشور راهپیمایی و تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند اما به یکباره در منطقه «الطیونیه» با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند؛ اقدامی که موجب شهادت هفت نفر از هواداران حزب الله و جنبش امل و مجروح شدن ۶۰ نفر دیگر شد.  

جنبش‌های حزب‌الله و امل به دنبال این جنایت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که عوامل حمله به مردم، گروهی وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» به سرکردگی «سمیر جعجع» بوده‌اند.  

شیخ «نعیم قاسم» دبیر کل حزب الله لبنان روز شنبه در آخرین اظهار نظر خود درباره این اتفاق گفت: آخرین تلاش‌های فتنه‌انگیز همان اتفاقی است که در «الطیونه» به دست «القوات اللبنانیه» (حزب نیروهای لبنانی) انجام شد و بسوی راهپیمایانی که بصورت مسالمت‌آمیز به بازپرس قضایی اعتراض داشتند، تیراندازی کردند و ما نیز در این رویارویی موفق شدیم زیرا با صبر و درایت، فتنه را در نطفه خفه کردیم.  

وی افزود: ما تحقیقات و نتایج آن را پیگیری خواهیم کرد و عاملان آن را طبق نظام مورد تایید لبنان مجازات خواهیم کرد تا به کسانی که به زندگی مردم دست اندازی می‌کنند پایان دهیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس