کد خبر 1290415
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
دستورات تازه پوتین برای مهار شیوع کرونا در روسیه

رئیس جمهور روسیه دستورات تازه‌ای برای مهار شیوع کرونا صادر کرده که از جمله ممنوعیت برگزاری سرگرمی و رویدادها و ارائه خدمات در رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه در عصر و شب است.

به گزارش مشرق، دولت روسیه به عنوان بخشی از اقدامات برای کاهش موج شیوع ویروس کرونا در سراسر این کشورمحدودیت‌های تازه‌ای برای فعالیت بارها، کلوپ‌های شبانه و رستوران‌ها اعمال می‌کند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور به مقام‌های ارشد این کشور دستور داده تا طیف وسیعی از اقدامات جدید بهداشت عمومی را ارائه کنند. از جمله آنها ممنوعیت برگزاری سرگرمی و رویدادها و ارائه خدمات در رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه در عصر و شب است. طبق این  دستورالعمل، این اماکن باید بین ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح روز بعد بسته شوند.

 دولت روسیه موظف است تا ۳۰ نوامبر در این زمینه به کرملین گزارش دهد. بعد از آن، شرایط مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

شماری از مناطق روسیه در ابتدای سال مقررات مشابهی را برای مقابله با افزایش شدید موارد ابتلا به کووید-۱۹ ارائه کردند و شهرهای مسکو و سن پترزبورگ مجددا اقدامات مشابهی را در تابستان آزمایش کردند.

روز دوشنبه، مقامات روس اعلام کردند که در مجموع ۳۷۹۳۰ آزمایش مثبت ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد که بالاترین رقم از زمان شروع همه گیری در سال گذشته است. گفته می‌شود که دستکم ۱۰۶۹ نفر در همین بازه زمانی جان خود را از دست داده اند.

بر اساس حکم پوتین، کارگران در برخی مناطق دستکم برای یک ماه با یک حقوق کامل در خانه می‌مانند. در همین حال به مغازه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و سایر مشاغل غیر ضروری در پایتخت ابلاغ شده که به طور کلی تعطیل شوند. رئیس جمهور روسیه گفته که کشور باید زنجیره گسترش ویروس را بشکند.

«سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو گفته است که  وضعیت مطابق بدترین سناریو است. در روزهای آینده، ما به اوج شیوع کووید-۱۹ خواهیم رسید.

رئیس جمهور روسیه هفته گذشته دستور تعطیلی یک هفته‌ای در این کشور را به دنبال شدت گرفتن کشته‌های ناشی از کرونا اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه با امضای فرمانی از ۳۰ اکتبر تا ۷ نوامبر (شنبه 8 تا یکشنبه ۱۶ آبان) را تعطیل اعلام کرد. پوتین در نشستی با اعضای دولت، پیشنهاد کابینه را  در این زمینه تایید کرد. به گفته وی، اکنون مهار موج جدید شیوع کرونا «بسیار مهم» است.

در این فرمان آمده است: «من دستور می‌دهم تا از ۳۰ اکتبر تا ۷ نوامبر ۲۰۲۱، یک هفته را با حفظ حقوق کارکنان تعطیل اعلام کنم تا از شیوع بیشتر ویروس جدید کرونا جلوگیری شود.»

با در نظر گرفتن وضعیت اپیدمیولوژیک و ویژگیهای خاص شیوع کرونا، به مقام‌های منطقه  و محلی اختیارات برای تعیین حضور کارمندان برای مشاغل ضروری داده شده است.

بر اساس این حکم دولت روسیه موظف است که نحوه عملکرد نهادهای فرهنگی و بهداشتی در روزهای تعطیل را تعیین کند. بر اساس این حکم از ۳۰ ماه اکتبر تا روز هفتم ماه نوامبر (۸ تا ۱۶ آبان ماه) روزهای غیرکاری اعلام می‌شود. فرمان ریاست جمهوری روسیه از روز انتشار رسمی آن لازم الاجرا می‌شود.

آمار مرگ  و میر ناشی از کرونا در روسیه از سه هفته پیش سیر صعودی گرفت و برای نخستین بار از مرز یک هزار نفر در روز فراتر رفت و این باعث نگرانی مسئولان این کشور شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس