کرونا نمایه

درحالی مجموع تعداد افراد دریافت کننده حداقل یک دوز واکسن کرونا در سراسر ایران به بیش از ۸۰ میلیون نفر نزدیک می‌شود که کارشناسان نگرانی خود را از عدم مشارکت برخی افراد در طرح واکسیناسیون اعلام کردند.

به‌ گزارش مشرق، درحالی تاکید کارشناسان برای قطع زنجیره انتقال بیماری مشارکت حداکثری در طرح ملی واکسیناسیون است که آمارهای رسمی نشان می‌دهد از جامعه هدف این طرح هنوز ۱۷ میلیون نفر  برای دریافت واکسن خود به هردلیل مراجعه نکرده‌اند.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید می‌کنند براساس تحقیقات رسمی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و همچنین مدیریت همه‌گیری بهترین راهکار واکسینه شدن حداقل ۸۵ درصد جامعه به‌طور کامل در مقابل کووید ۱۹ است، بنابراین هرچه از این آمار عقب‌تر باشیم همچنان باید منتظر شکل‌گیری پیک‌های متعدد بیماری در سراسر کشور بوده و در دوره‌های جهشی ویروس تعداد موارد فوتی بالاتری را تجربه کنیم؛ چون زنجیره انتقال هنوز قطع نشده است.

به گفته این گروه آنطور که آمارهای رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد تا روز گذشته یعنی سومین روز آبان امسال،  ۸۰۴۰۶۷۸۸ میلیون نفر در سراسر کشور حداقل یک دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند و از این تعداد هم ۳۰۱۳۹۴۰۰ نفر مراحل واکسیناسیون خود را تکمیل کرده‌اند. بنابراین فاصله معناداری تا رسیدن به سطح ایمنی ۸۵ درصدی کامل جمعیت مشمول دریافت واکسن داریم و در این زمینه باید مشارکت هموطنان حداکثری باشد.

بیشتر بخوانید:

واردات واکسن هلال احمر از مرز ۱۰۰ میلیون دوز عبور کرد

کارشناسان بهداشت و درمان درباره افراد واکسینه نشده می‌گویند آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از جمعیت مشمول این افراد هستند که هنوز اقدام به دریافت واکسن کرونا نکرده‌اند و هر یک نفر از این گروه بالقوه می‌تواند عامل انتقال بیماری به سایرین باشد و شاهد مثال این روند هم مرگ و میر بالای ۹۰ درصد افراد واکسینه نشده در پیک گذشته است.

این گروه تاکید می‌کنند معیار اصلی برای ایجاد ایمنی، تزریق۲دوز واکسن و سپری شدن دو هفته از تزریق دوز دوم است و اکنون که واکسن به اندازه کافی جمعیت هدف در کشور تامین شده هموطنان باید با مشارکت حداکثری خود در این طرح مسئولان را در مدیریت همه‌گیری همراهی کنند و اگر ۸۵درصد جمعیت کشور واکسینه شوند، ۱۵درصد واکسن نزده باقی می‌مانند که خطر عمده‌ای برای ایجاد ایمنی در کشور ایجاد نمی‌کنند، حلقه انتقال ویروس با واکسیناسیون ۸۵درصد شکسته می‌شود.

از سوی دیگر نگرانی‌ کارشناسان با کاهش مشارکت هموطنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدت گرفته و می‌گویند: در شرایطی که برای مدیریت همه‌گیری باید میزان مشارکت حداقل بالای ۷۰ درصد باشد اما آمارهای رسمی نشان می‌دهد درست در زمانی که شواهد حکایت از صعودی شدن دوباره نرخ ابتلا نسبت به ماه گذشته دارد می‌بینیم در برخی از شهرستان‌ها که اتفاقاً جزو شهرستان‌های قرمز کرونایی هم شناخته‌شده‌اند میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده که این روند نگران کننده است.

به گفته کارشناسان مجموع عوامل یاد شده یعنی عدم مشارکت ۲۵ درصد از جمعیت هدف برای واکسیناسیون و کاهش قابل توجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به اتمام دوره دورکاری یا اختیاری شدن اعمال این سیاست به‌خصوص در کلان‌شهرها باید منتظر جهش ناگهانی بیماری باشیم ؛ چون علاوه بر بی‌توجهی به تهویه مناسب هوا در ادارات و مراکز ارائه خدمات و سیستم حمل و نقل و عمومی امکان انتقال بیماری بسیار بالاست.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان آذربایجان غربی/۱۶ نفر دیگر جان باختند

جواد آقازاده، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۱۶ نفر بر اثر کروناویروس جان باختند تا مجموع فوتی‌ها به ۶ هزار و ۷۷۶ نفر برسد.

وی تصریح کرد: همچنین با ابتلای ۵۶۹ نفر در شبانه‌روز گذشته تعداد کل مبتلایان به ۳۰۰ هزار و ۲۳۰ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته یک هزار و ۲۶۴ بستری سندروم حاد تنفسی و ۵۱ نفر با مشکلات تنفسی وصل به دستگاه ونتیلاتور در استان ثبت شد.

وی بیان کرد: همچنین ۶۶۰ بیمار مشکوک به کرونا شناسایی و ۲۷۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

آقازاده با اشاره به واکسیناسیون ۴۹ هزار و ۴۳ نفر دیگر در شبانه روز گذشته اظهار داشت: تاکنون سه میلیون و ۱۷۸ هزار و ۶۳۶ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

استان اصفهان/ ۳۱۲ مورد ابتلای جدید ثبت شد

نورالدین سلطانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در اصفهان، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در  استان ۱۷۲۳ نفر بودند که ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۱۷۳ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت ۱۶۰ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۳۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۲۵۵  بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

سلطانیان تصریح کرد: آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی  ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان  را ۱۷ نفر بود و از این تعداد ۱۱  نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر / ۱۱۸ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند

سعید کشمیری، مرگ ناشی از کرونا در شبانه‌روز گذشته در استان را صفر دانست و اظهار داشت: از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون یک‌هزار و ۹۹۵ بیمار کرونایی در استان بوشهر جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر روند بهبودی بیماران کرونایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۲۹ بیمار با حال عمومی خوب از بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۶ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به شناسایی و بستری ۳۶ بیمار جدید در شبانه‌روز گذشته گفت: اکنون ۱۱۸ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۶ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری واکسینه شدن ۸۲ درصد بوشهری‌ها در برابر کرونا خبر داد و بیان کرد: تاکنون بیش از ۸۲ درصد گروه سنی بالای ۱۲ سال در استان بوشهر نوبت، اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان بوشهر، یک میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن کرونا به گروه‌های هدف و به بیش از ۵۴ درصد هر ۲ نوبت واکسن تزریق شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تزریق واکسن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مهمترین راهکار مقابله با گسترش بیمار کرونا دانست و خاطر نشان کرد: در راستای واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان همه معلمان استان بوشهر علیه کرونا واکسینه شده است و ۷۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

استان خراسان جنوبی/ ۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته از ۱۶۸ آزمایش تشخیصی مولکولی ۵۹ مبتلا و از ۲۳۸ تست سریع کرونا نیز ۳۸ بیمار شناسایی شدند که در مجموع از ۴۰۶ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونای انجام شده در استان ۹۷ بیمار جدید شناسایی شد.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۰ مورد از بیرجند، یک مورد از خوسف، ۶ مورد از درمیان ، سربیشه ۸ مورد ، ۴ مورد از سرایان، بشرویه ۷ مورد، فردوس ۹ مورد، قائن ۱۱ مورد و ۱مورد هم از نهبندان بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۷نفر کرونا مثبتند، بیان کرد: از این تعداد ۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان نداشتیم و مجموع موارد فوت همان ۱۱۸۷ نفر است.

مهدی زاده همچنین افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان ۴۸۸ هزار و ۸۶۸ نفر واکسن نوبت اول و ۲۸۶ هزار و ۴۶۱ نفر واکسن نوبت دوم و ۳۰۱ نفر دز سوم را دریافت کردند.

استان خراسان رضوی/ ۳۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال کامل واکسینه شده‌اند

سعید فردین‌فر، اظهارداشت: میزان افراد واکسینه شده بالای ۱۸ سال در نوبت اول در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۶.۵۱ درصد بوده و این عدد در افراد بالای ۱۲ سال هم ۷۴.۸۵ درصد است.

وی افزود: میزان واکسیناسیون‌های انجام شده در نوبت دوم در گروه‌های سنی بالای ۱۸ و بالای ۱۲ سال هم به ترتیب ۴۱.۴۳ و ۳۶.۸۳ درصد بوده است و معمولاً افراد واکسن زده در زمان معین برای دریافت دُز دوم مراجعه می‌کنند، مگر آنکه در فاصله زمانی ۲۸ روزه دو واکسن ناقل یا مثبت شده باشند و پس از بهبودی کامل و با گذشت زمان معین جهت دریافت دُز دوم مراجعه ‌کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل ابلاغی سازمان امور استخدامی کشور به تمامی مجموعه‌ها حضور افراد واکسن نزده در محل کار ممنوع است، خاطرنشان کرد: معتقدیم با انجام واکسیناسیون تمامی افراد شاغل در محل‌های کار اداری، غیراداری، صنفی، کارگاهی، کارخانه‌ای و غیره تاحدود زیادی دغدغه مردم و متولیان حوزه سلامت برطرف می‌شود.همچنین ورود دانش‌آموزان و معلمان واکسن نزده به مدرسه و سر کلاس درس ممنوع است.

وی گفت: از هفته گذشته واکسیناسیون دُز سوم کادرهای درمانی و آزمایشگاهی آغاز شده و در مرحله بعد هم تزریق دُز سوم نیروهای کادر بهداشت را خواهیم داشت و پس از آن واکسیناسیون مردم با اولویت گروه‌های خاص آغاز می‌شود.

فردین‌فر افزود: برنامه واکسیناسیون دُز سوم برای تمامی افراد واجد شرایط در دستور کار قرار دارد و واکسنی که ویژه افراد خاص بوده و شامل تمامی دریافت‌کنندگان دُزهای اول و دوم نمی‌شود، زمان تزریق این واکسن ۶ ماه پس از دُز دوم است که این کار به‌صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود و به افراد واجد شرایط پیامک ارسال می‌شود و نیازی به مراجعه مستقیم مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا جهت دریافت دُز سوم واکسن کرونا نیست.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان فارس/ وضعیت کنونی استان فارس شکننده و ناپایدار است

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون یک شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر این مبنا که شهرستان‌های  خنج، آباده، اوز، بختگان، زرین دشت، بیضا و خرامه در وضعیت آبی و شهرستان‌های شیراز، جهرم، فسا، سرچهان، کوار و ممسنی در وضعیت نارنجی قرار دارند و دیگر شهرستان‌های استان به جز استهبان در وضعیت زرد هستند. 

متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان استهبان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۸۸۰ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۷۳۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده ۴۲۲ هزار و ۳۸۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۱۲ هزار و ۱۴۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۸ هزار و ۹۰۷ بیمار مثبت و در مجموع تاکنون، ۴۷۱ هزار و ۲۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بر این اساس ۲۲۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند و هم اکنون هزار و ۶۶۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد ۲۰۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین با جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به شش هزار و ۹۰۴ نفر رسیده است.

استان قزوین/ نرخ مرگ و میر دو برابرشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از افزایش ۱۰۰ درصدی آمار مرگ‌ومیر کرونایی روزانه در استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۴ بیمار بدحال کرونایی به دلیل شدت علائم تنفسی جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با روز گذشته ۲ برابر شده است.

پیمان نامدار به کاهش ۵۶ درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۳۵ مبتلای کرونایی جدید در استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در قیاس با روز قبل ۱۰۵ نفر کمتر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین نرخ بستری‌های کرونایی روزانه نسبت به روز پیش ۶ درصد کاهش یافته و در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ نفر بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز قبل ۴ نفر کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد مقابله با بیماری کرونای استان قزوین در ادامه از کاهش ۵.۶ درصدی نرخ بیماران بدحال کرونایی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۷ بیمار کرونایی بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته یک نفر کمتر شده است.

نامدار افزود: آمار بهبودیافتگان روزانه کرونایی هم ۳۸ درصد کاهش یافت و طی شبانه‌روز اخیر ۴۸ بیمار کرونایی از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار در قیاس با روز قبل ۳۰ نفر کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در نهایت هم آمار مجموع بستری‌های کرونایی فعلی استان قزوین در عدد ۳۱۲ نفر تثبیت شد و با توجه به کاهش جدی آمار بهبودیافتگان نسبت به روز قبل بدون تغییر باقی ماند.

استان کرمان/ بازگشت رنگ قرمز کرونایی

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۲۶۵ مورد است اظهار داشت: از این تعداد ۱۶۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۵۶ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۷۱ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۱ هزار و ۲۸۲ مورد رسیده است.

وی به فوت ۴ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۸۶۶ مورد رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۸۶۰ هزار و ۴۰۲ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۴۵ هزار و ۱۳۸ مورد است.

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تا کنون ۹۵ درصد فرهنگیان و بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان ۱۲ الی ۱۸ سال استان کرمان واکسن کرونا را دریافت کردند اظهار داشت: فرایند بازگشایی مدارس  براساس پروتکل‌های اعلامی و اخذ مجوزات لازم، از اول تا آخر آبان ماه متغیر خواهد بود، در نتیجه نمی‌توان زمان بازگشایی دقیق را اعلام کرد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان مرکزی/ سبک‌زندگی مناسب دوره همه‌گیری داشته باشیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان کرونایی اظهار داشت: شمار مبتلایان جدید کرونا در استان مرکزی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در ۴۸ ساعت گذشته به ۲۰۴ مورد رسید که ۳۹ نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

سیدمحمد جمالیان بیان کرد: ۱۶۵ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: براین اساس، شمار مبتلایان به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۱۰۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسیده است.

جمالیان خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان مرکزی ۹ نفر از بیماران کرونایی نیز در این بازه زمانی به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.

رئیس علوم پزشکی اراک ادامه داد: در روزهای آتی شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس هستیم که تمامی این موارد می تواند سرعت انتقال ویروس را افزایش دهد و اگر قرار باشد با عادی انگاری و عدم توجه به موازین بهداشتی این اتفاق بیفتد یک بحران بزرگ را پیش رو خواهیم داشت اما اگر در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل ها در دستور کار قرار گیرد انشاالله هرچه سریعتر به روند عادی زندگی خود باز خواهیم گشت.

جمالیان افزود: بیماری کرونا قرار نیست که به این زودی ها رخت بر کند بنابراین می‌طلبد زندگی با کرونا را آموخت و رعایت پروتکل به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در پیک ششم محدوده سنی درگیری کاهش یابد و کودکان بیشتر از پیک پنجم درگیر شوند بنابراین بر این مبنا جلسه‌ای در بیمارستان امیرکبیر در کنار اعضای هیات علمی بیمارستان، تیم مدیریتی و اعضای هیئت رئیسه برگزار شد که آمادگی ارائه خدمات مناسب  ایجاد شود.

استان همدان/ دوز اول واکسن آسترازنکا تا ۱۰ آبان

دکتر محمد خیراندیش، اظهار داشت: تا ۱۰ آبان ماه تزریق دز نخست واکسن آسترازنکا در پایگاه‌های تجمیعی عین‌القضات، شهید هزاوه، پایگاه بهورزی و تالار قرآن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فاصله زمانی تزریق واکسن نوبت اول تا نوبت دوم آسترازنکا، بین ۸ تا ۱۲ هفته است، تصریح کرد: بنابراین افراد حتما نباید تا هفته ۱۲ منتظر بمانند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با تاکید بر اینکه واکسن مورد نیاز افراد مشمول واکسن تامین شده است، گفت: متقاضیان می‌توانند از بین واکسن‌های ایرانی و خارجی انتخاب کنند.

خیراندیش از انجام واکسیناسیون برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال خبر داد و اظهار داشت: واکسینه شدن دانش‌آموزان برای بازگشایی حضوری مدارس الزامی است.

وی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان همدان بیش از ۶۹۱ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است، تاکید کرد: هرچه آمار افراد واکسینه شده بیشتر شود خطر ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کمتر می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از اجباری شدن واکسیناسیون  برای کارمندان  ادارات خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا، مسئولین ادارات موظف به ممانعت از حضور کارمندانی که واکسینه نشدند هستند.

خیراندیش با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون در استان با سرعت بالایی پیش می‌رود، تصریح کرد: آمار بستری و مرگ‌ومیر در بیماران کرونایی که واکسینه شدند کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان همدان نارنجی است، اظهارداشت: افراد واکسینه شده هم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و حتما از ماسک استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه هرگونه حضور در تجمعات، مهمانی، دورهی، مراسمات عزا و عروسی، خطر ابتلا به کرونا را تشدید می‌کند، گفت: مردم در صوت داشتن علائم تنفسی و سرماخوردگی به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 0
    کرونا نرخ مرگ و میرش زیر یک درصده. واکسن توانایی کشتار داره. چرا خواب هستند؟
  • حیدر IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ما که میدونیم هیچ تحقیقی در خصوص عوارض واکسمهاتون نداشتید و فقط مامور به تزریق هستیدو آمار سازی و دروغ اگر راست میگید یک مناظره علمی بین وزیر بهداشت و یک پزشک مخالف واکسم بزارید اونوقت خیلی چیزا برملا میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس