کد خبر 1335167
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
زالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به شیوع بالای کرونا با سویه امیکرون تاکید کرد: بالا رفتن و مثبت شدن تست‌های پی‌سی‌آر در مراجعان سرپایی نشان‌دهنده چرخش بالاتر ویروس است.

به گزارش مشرق، دکتر علیرضا زالی اظهار کرد: تعداد موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران به ۲۵۰ مورد رسیده که ۱۴۲ بیمار جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

وی با اشاره به این که با احتساب این که تعداد بیماران بستری با تشخیص کرونا در تهران به عدد دو هزارو ۳۵۷ بیمار می رسد افزود: قریب ۶۹۹ نفر از این بیماران در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

به گفته رئیس دانشگاه در شبانه‌روز گذشته میزان مراجعان بخش‌های سرپایی درمانی و بهداشتی در تهران بالغ بر ۱۵ هزار و ۸۵۰ بیمار بوده است.

زالی تاکید کرد: به طورکلی در مجموع ۴۸ درصد تست های pcr هفته گذشته شهروندان تهرانی که به مراکز درمانی و یا سرپایی مراجعه داشته اند مثبت بوده، این درحالی است که این عدد در مقایسه با هفته گذشته عدد ۱۰ تا ۱۵ درصد اعلام شده بود.

وی تاکید کرد: بالارفتن و مثبت شدن تست های پی سی آر در مراجعان سرپایی نشان دهنده چرخش بالاتر ویروس است.

رئیس دانشگاه نسبت به شیوع بالای کرونا هشدار داد و خواستار  رعایت دقیق ترشیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک،   عدم حضور در فضاهای مسقف و پرتراکم خصوصا انجام سریعتر واکسیناسیون نوبت سوم شد.

 بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر زالی گفت: در حال حاضر مجموع افراد واکسینه شده در برابر کرونا در تهران بالغ بر ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که سه میلیون و ۵۴۰ هزار نفر تا کنون نوبت سوم را دریافت کرده‌اند، ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نوبت دوم و مجموع افرادیکه در نوبت اول واکسینه شده‌اند ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 1
    کرونا نوعی سرماخوردگی است. هر انسان ممکن است ده ها بار به انواع سویه های ان مبتلا شود. این همه گیری تا پاک سازی کامل افراد داری التهاب مزمن انسان ها را خواهد کشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس