کد خبر 1291379
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
سومین روز اعتراضات سودانی‌ها/ پروازها در فرودگاه خارطوم ازسرگرفته شدند

فرودگاه شهر خارطوم نیز بعدازظهر امروز فعالیت‌های خود را ازسرگرفت؛ اما وزرا و رهبران سیاسی این کشور هنوز در بازداشت هستند و فراخوان‌های بین‌المللی برای پایان یافتن بحران در سودان روبه‌افزایش است.

به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، سودانی‌ها برای سومین روز پیاپی در اعتراض به تصمیمات عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش این کشور که هم‌پیمانان غیرنظامی خود در روند انتقالی را از قدرت برکنار کرد، به خیابان‌ها آمدند و با سنگ و تنه درختان مسیرها را مسدود کردند.

پلیس سودان تلاش کرد این موانع را در خیابان الستین که یکی از خیابان‌های اصلی شرق خارطوم است، جمع‌آوری کند که در جریان آن تعدادی از جوانان معترض نیز بازداشت شدند.

پلیس سودان برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در منطقه بحری در شرق خارطوم از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

 کمیته مرکزی پزشکان سودان نیز در فیسبوک خود از کشته شدن چهار معترض در تیراندازی نیروهای شورای نظامی در جریان اعتراضات خبر داد.

در حالی که دفتر عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده سودان اعلام کرد که شامگاه گذشته او آزاد شده و به منزل بازگشته اما هنوز تعدادی از وزرا و رهبران سیاسی سودان در مکان‌های نامعلومی در بازداشت هستند.

از سوی دیگر، ابراهیم عدنان، مدیر شرکت هواپیمایی سودان اعلام کرد که پروازها در فرودگاه شهر خارطوم از بعدازظهر امروز ازسرگرفته شدند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس