مرگ 4 کودک در پی واژگونی قایق حامل مهاجران در دریای اژه

در پی واژگونی و غرق شدن یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در سواحل جزیره «خیوس» یونان، چهار کودک جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، در پی واژگونی و غرق شدن یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در سواحل جزیره «خیوس»  یونان که در چند مایلی سرزمین اصلی ترکیه قرار دارد، چهار کودک جان خود را از دست دادند و ۲۲ نفر دیگر نجات یافتند.

به گزارش «یورو نیوز»، مقامات یونان اعلام کردند که یک نفر پس از این حادثه که آخرین مورد از یک رشته تراژدی مشابه بود که جان مهاجران را در مسیر اروپا گرفته، همچنان مفقود است.

«نوتیس میتاراچی» وزیر مهاجرت یونان گفت که سن کودکان فوت شده از سه تا ۱۴ سال متغیر است. گارد ساحلی یونان هم اعلام کرد در میان ۲۲ نفری که در دریای مواج نجات یافتند، ۱۴ مرد، هفت زن و یک کودک دیگر بودند.

مقامات در بیانیه‌ای گفتند که به گفته بازماندگان تصور می‌شود ۲۷ نفر در داخل قایق بودند.

قایق‌های گشتی به همراه دو بالگرد، یک کشتی نظامی آلمانی ماموریت ناتو و سه کشتی ماهیگیری در جست‌وجو برای فرد مفقود شرکت دارند.

بر اساس گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، در سال جاری بیش از ۲۵۰۰ نفر از طریق ترکیه از دریای اژه عبور کرده‌اند در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۷۰۰ نفر بوده است.

داده‌های این نهاد همچنین نشان می‌دهد که بیش از ۱۰۰ نفر در قایق‌های مهاجران که سال گذشته غرق شدند جان خود را از دست دادند یا مفقود شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 2
    لعنت به ترکیه و پانترکیسم مغولی وحشی
    • بهزاد IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 0
      ابله خان گارد ساحلی یونان با نیزه قایق بادی مهاجرین رو سوراخ میکنه رو روی اونها بنزین میریزه و آتیششون میزنه. خیلی پرتی از زندگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس