دمشق: حضور غیرقانونی آمریکا و ترکیه باید پایان یابد/تاکید بر ادامه مبارزه با تروریسم

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر ضرورت پایان یافتن حضور غیرقانونی آمریکا و ترکیه در خاک این کشور گفت:مبارزه با تروریسم ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد طی سخنانی در نشست شورای امنیت گفت: سوریه بر ادامه تلاش‌های خود برای آزادسازی تمامی اراضی اشغالی و مبارزه با تروریسم به موازات تلاش‌های سیاسی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی مبتنی بر گفت‌وگوی ملی سوری-سوری تحت مالکیت و رهبری سوریه تاکید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

جزئیاتی از آمادگی ارتش سوریه برای عملیات در حلب و ادلب

وی افزود: سوریه تاکید می کند که قانون اساسی یک امر ملی و حاکمیتی است و کمیته بررسی قانون اساسی دارای استقلال است.

صباغ اظهار داشت: انعقاد جلسات ششمین دور کمیته بررسی قانون اساسی در ژنو در هفته گذشته نشان دهنده مشارکت جدی نمایندگان دولت سوریه، روحیه همکاری و مثبت اندیشی اعضاء و تمایل آنان برای مطرح کردن اصول قانون اساسی است.

صباغ ضمن ابراز تأسف سوریه از ممانعت برخی کشورهای غربی از تصویب پیش نویس بیانیه پیشنهادی روسیه برای محکومیت حمله تروریستی اخیر در دمشق خاطرنشان کرد: این رویکرد غرب نشان دهنده معیارهای ی دوگانه و نگرش خصمانه این کشورها است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه سوریه به موازات تلاش‌های سیاسی خود به تلاش برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی و مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: این حملات و اقدامات تروریستی سوریه را از ادامه تلاش برای برقراری امنیت و ثبات و نجات دادن شهروندان سوری از شر گروه های تروریستی باز نخواهد داشت.

صباغ خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از سه ماه و نیم از تصویب قطعنامه ۲۵۸۵ شورای امنیت، نیروهای اشغالگر ترکیه و ابزارهای آن از گروه های تروریستی همچنان مانع ورود کمک های بشردوستانه از داخل سوریه می شوند.

وی افزود: سوریه مجددا خواستار پایان یافتن حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی و ترکیه در خاک خود و توقف اقدامات تجاوزکارانه آنها و غارت منابع اقتصادی و ثروت کشور است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    2 0
    چقدرم که آدم حسابت میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس