کد خبر 1291695
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
خودروی برقی ایرانی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: خودرو برقی ایرانی که به تازگی پلاک گذاری شده، ۵ سال طول کشید تا استانداردهای لازم را اخذ کند.

به گزارش مشرق، سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از داروی آناکینرا گفت: ایران در حوزه بیوتکنولوژی بزرگترین اکوسیستم را در منطقه به خود اختصاص داده است. همچنین در آسیا بعد از ژاپن دومین کشور دارنده بزرگترین اکوسیستم نوآوری در حوزه بیوتکنولوژی هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه تعداد داروهای بیوتک کشور به ۲۷ دارو رسیده است، افزود: کشور ترکیه که در همسایگی ما قرار دارد به این میزان داروی بیوتک تولید نکرده است.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین قطعات خودرو کدام‌اند؟

ستاری تاکید کرد: البته که حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری حوزه دارو بی تاثیر نبوده که باعث شدت دسترسی به این تعداد دارو شده است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهشگاه‌های دولتی هیچ وقت نمی‌توانند محصولی تولید کنند اگر هم تولید کنند قابل رقابت نیست، گفت: اکنون مدلی در اکوسیستم حوزه بیوتک به کار گرفته می‌شود که بر گرفته از مدل توسعه بخش ICT بوده تا محصولات متنوعی تولید شود.

معاون علمی و فناوری افزود: همچنین در بخش سلول بنیادی نیز توانستیم چنین مدلی را پیاده سازی کنیم تا شرکتها زودتر به محصول برسند. بدین واسطه هر فردی با ایده‌ای که دارد می‌تواند بدون آشنایی با بازار، تعامل با مشتری، مالیات و بیمه وارد شتابدهنده‌ها شده تا با تشکیل تیم به تولید محصول برسند.

ستاری با تاکید بر اینکه در تاریخ کشور سابقه نداشته که بخش خصوصی در تولید واکسن‌های انسانی ورود کند، گفت: در حالی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی، واکسن سرطان دهانه رحم، آنفلوآنزا، روتا ویروس و کرونا به تولید رسیده است.

وی گفت: در حوزه واکسن انسانی، واکسن‌های حیوانی دام، طیور و آبزیان تولید ۲۶ تا ۲۷ واکسن در این زمینه در دستور کار شتابدهنده‌ها قرار گرفته است.

معاون علمی و فناوری افزود: واکسن تب برفکی از سوی شرکت تولید کننده داروی آناکینرا تولید شده است. همچنین تولید واکسن‌های آنفلوآنزای پرندگان و PPR برای نشخوار کنندگان از دیگر دستاوردهای این شرکت‌ها بوده که به تولید رسیده است.

وی با اشاره به مشکل تولید در کشور گفت: تولید یک محصول و تأییدیه گرفتن شاید پنج سال به طول بیانجامد اما واردات با یک یا دو محور به راحتی انجام می‌شود به همین دلیل، نمونه خارجی XRAY کامیون‌ها در گمرکات با دو کاغذ و مجوز وارد کشور شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: خودرو برقی ایرانی نیز که به تازگی پلاک گذاری شده، ۵ سال طول کشید تا استانداردهای آن أخذ شود، در حالی که خودروهای خارجی به راحتی مجوز ورود به بازار را دریافت می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    16 1
    هرسال ده تا ماشین برقی اختراع میکنن ولی باز یکیش توی بازارنیست
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      پس خاک برسر اون مافیایی که بایستی توی سر جنس ایرانی بزنن! خو لعنتیها، اینطوری که مملکت پیشرفت نمیکنه! هم از داخل تحریم، هم از خارج تحریم...تولید کننده ای که بایستی 5 سال صبر کنه تا یه مجوز بگیره یعنی چی آخه؟!
    • شهرام IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 0
      مافیایی بنزین هیج وقت نمیزارن ماشین برقی وارد بشه.چهارتا اسباب بازی میدن دست مردم گوبشون بزنن
  • نادری IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    8 4
    کار دکتر سیامک حجت هست بچه شیراز دکترای خودرو سازی کاش بیشتر از علم و توانش استفاده بشه
  • US ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    11 14
    آقا بخدا قسم این سورنا هم با جهانگیری و روحانی یجوره و خالی بند و فامیل باز و مافیا پرست هست حرف راست نمیزنه لطفا عوض کن آقای رذییسی ما رای ندادیم که این باند بازها ماندگار باشند- تولید یک خودرو اینطوری نیست من به جرات میگم حتی گلگیر این خودرو هم برای تولید انبوه ساخته نشده چه برسه به کل بدنه!!!! خزارلان قطعه در بدنه هست و هزاران در موتور که باید به تولید صنعتی برسه اینکه موتوری از قطعات چینی روهم کنید و رو بدنه ای از تولید خارج مونتاژ کنید این ساخت نمیشه!!!!
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      2 1
      من نمیگم گزینه بهتری از ایشون نیست که احتمالا قطعا هست اما حق نداری تو نقد کردن به کسی افترا بزنی و تخریب شخصیت بکنی.... حضرت آقا چند بار بگند که اخلاق رو توی نقد رعایت کنیم
    • zabi IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 1
      اتقافا این سورنا ستاری فرزند شهید ستاری هست و مدیری بوده در دوره قبل سرش تو کار خودش بوده و حاشیه ای نداشته ، من این حرف شما رو قبول ندارم و ادم سالمی هستن
  • تک سوار DE ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    6 2
    از اون خودرو برقی که خانوم ابتکار فرستادش تو زباله دان هم یک گزارش بگیرید. بنده خدا ۲۰ سال پیش خودرو برقی کامل ساخت و رونمایی کرد شما دوباره برگشتید به ورزن پرایدش؟
    • Abid IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 3
      آدم ارین که کلاهبردار بوده و نامه به محیط زیست جعلی بود و تو دادگاه محکوم شد و الان فرار کرده خارج
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    6 4
    خوب الان همینجوری برق کم داریم . ماشین باید هیبریدی باشه هم موتور بنزینی و هم برقی داشته باشه و زمانی که با بنزین کار میکنه توسط سیستمی در چرخ ها برق تولید میکند و پس از طی مسافتی با از دور خارج شدن موتور بنزینی برق ذخیره شده را توسط موتور برقی مصرف میکند و ساخت آن گران است . در ثانی ما ذخایر گاز زیادی داریم چرا تکنولوژی خودروهای گاز سوز را گسترش نمی دهیم .
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    5 0
    مهندس آرین را فراری دادید که الان یه اسباب بازی را رونمایی کنید !!!!!!
    • امیر IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      2 0
      کاملا درسته همه چیز کشور باند بازی مهندس اریانا ماشین شیک برقی ساخت باند مافیای خانم ابتکار نزاشتن تولید کنه درب کارخونه اش بستن پلمپ شد که صرفه اقتصادی نداره چرا هیچکی این خانم خونخوار رزل بازخواست نمیکنه واقعا ملت بد بختی هستیم ماشین هاچ بک ورژن پراید برقی ساختن
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      فراری؟
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    3 1
    این دیگه چجور معرفی یک محصول های تکنولوژی و بروز است
  • افشین IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 1
    جالبه جناب ستاری خودش از،خودش،و همکارانش انتقاد میکنه. البته برای این انتقاد نباید آفرین گفت.خوب اخوی هشت سالهدمعاون علمی و فناوری رئیس جمهور بودی وارد سال نهم داری میشی بگو برای رفع این مشکلات یا معضلات چه کرديد؟؟ اگه قرار تولید داخل همه استاندارها رو پاس،کنه چرا واردات نباید همین استانداردها رو داشته باشه. چرا سیستمی پیاده نمی کنید که برخی تولیدات صنعتی این چرخه رو سریعتر طی کنند.
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 0
    مدیران و کارشناسان هر مراکزی که باید تاییده بدهند به دنبال سهم خواهی و باجگیری از مخترع ها هستند . وقتی هم با شما صحبت می کنند انواع ادله را می اورند که به این دلیل مخالفند ولی به محض دریافت باج خفه میشوند و امضا می کنند.دشمن تر از دشمن همین حرامیان هستند
  • امیری IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 0
    آخذ مجوز و تولیدکننده های نوپا و اغلب تازه کار انجام میدن .......... کیه که حمایت کنه ولی واردات توسط سرمایه داران و پارتی داران و افراد بانفوذ انجام میشه سریع بلدن کارشون و پیش ببرن
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    2 0
    چه زشته
  • حسام IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    2 1
    خدا بخیر کنه ،چه خوابی برای خریداران دیدین
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    5 2
    اقایون خانوما حمله کنید غر غر شروع شد پانترک منافق سلطنت طلب عجله کنید
  • پیمان ایرانی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 2
    سلام والا انگار قرن هجر هستش بابا مگه تسلا رو نمیبینید مگه خودروی برقی ترکیه رو ندیدید اخه این چیه که تازه بش مینازید تازه میخوایید ب خورد مردم بدید مردم گناه دارن بسه دیگه از بقیه نمیتونید بهترشو درست کنید لااقل ابروی ایران و ایرانیرو نبرید
  • غلامرضا IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    2 0
    درود. اطلاعات و مشخصات کامل تری از این خودرو بدهید. بدرود
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    3 0
    اگر ارزن باشد خیلی خوبه
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    2 0
    برقش کو؟ با گاز تولید کنیم؟؟؟
  • ا IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    اول برقش رو تامین کنید بعد....
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 1
    چرا جو میدی. پراید بنزین سوزه. بنز s500 هم بنزین سوزه این و کجا و آن کجا. حالا چهارتا باطری گذاشتی داخل یک اتاق اسمش را گذاشتی خودرو برقی که هنر نیست
  • خلیلی هستم IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 1
    این حکایت ازبی تدبیری مدیران گذشته وسرسپرده بودن انهارانشان میدهدانشاالله که این سرسپردهایانابودبشوندویااینکه بروندپهلوی همان حقوق بیکران وارزشهای خودشان وبعدمثل افغانستانها انهاراببرنددرجاهای مخروبه بازن وفرزنداشان اسکانشان بدهندومثل هیتلر تمامی انهامعدوم میان کنندوشراین جنایتکارانی کثیف مردم راحت بشوند
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    2 1
    خودرو برقی ایرانی نیز که به تازگی پلاک گذاری شده، ۵ سال طول کشید تا استانداردهای آن أخذ شود، ۵ سال عجب مافیایی همه جا نفوذ دارند
  • ق نکهدار IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    آقایی را سراغ دارم که یک ماشین پیکان خودش را با تغیراتی که داده بود با آب کار می‌کرده تعریف میکند ماشین را از شیرازبدون سوخت بنزین فقط با آبی که ریختم به تهران رفتم میگوید اولین کسی که با تندی به او اعتراض کرده که با چه مجوزی ماشین را در جاده عبور داده و اپن گچی کرده فرمانده محترم پلیس بوده و میگوید نه تنها تشویقی نشد بلکه به او اعتراض کردند ومیگوید ماشین را با کمال نا امیدی در گاراژ خانه پارک کردم ودیگر هوس اختراع به سرم نزدمن هم گفتم ا
  • بهمن GB ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    بزرگترین غیب خودروهای ایرانی بی ریخت بودن انهاست. هیچ‌کدوم از ماشینعایی که تولید کردن شکل وشمایب درستی ندارن. . احتمالا طراخی کردن خودروی زیبا گناه کبیره است.
  • علی IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    جوان دانشمندی که با آب ، حتی آب رودخونه باعث حرکت ماشینش میشد
  • مرتضی IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    بعضی ها انقدر نادان هستند که ادم حالش بهم میخوره که بخواد جواب شون رو بده.میگه برق کمبود داریم.چرا ماشین برقی.میگه دستش با روحانی و جهانگیری ...خجالت بکشید .شما خودت تا حالا چیکار کردی واسه این کشور .اگه ارثی از بابات نمیرسید باید گدایی میکردی.سورن ستاری نخبه علمی هستش هرجای دنیا بره با اغوش باز قبولش میکنند.اون وقت یه عده نشستن درباره ایشون حرف بی ربط میزنن.زشته.
  • این حرف ها به چه دردی میخوره وقتی کسیدجز خو IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    این حرف ها به چه دردی میخوره وقتی کسیدجز خودمان اینارو نمیخونه جوان هایه بدبخت چه گناهی کردن حتی پول تو جیبی ندارن چه برسه به پراید یا ماشین برقی ۱۸۰میلیونی .واردات خودرو رو آزاد میکردین خیلی بهتر از این بود
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    سلام متشکرم از زحمات خوب شما موفق باشیدبنظرات منفی دیگر آن توجه نکنیدادامه بدهید
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    نسازی با ساختنت
  • ناشناس IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 0
    گیرم اصلا به تولید انبوه رسوندید کو زیر ساخت هاش. جایگاه نمیخواد . بعد مثلا برق از بنزین ارزونتر و راحتر تولید میشه؟ چرا با مردم صادق نیستید چرا در مورد مشکلات و همچین موضوعاتی با مردم صحبت نمیکنید جای اینکه این همه اخوند شبکه اه رو قبضه کنند چهار تا کارشناس برای مردم توضیح بدند . بابا ما هم ایرانی هستیم دلمون میسوزه .
  • علی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    باسلام همینم خیلی خوبه دستتون درد نکنه کاچی بهتر از هیچی تشکر
  • amir hadi IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    فکری به حال این مردم کنید
  • محمد IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    ببینم دارو چه ربطی به صنعت خودروسازی داره این خبر که تازه نیست چه خودرو سازهای ماجرای تو زمینه خودرو برقی محصولاتشان رو سالهای قبل نشون دادن که هیچ خودرو ساز داخلی ازشون حمایت نکردند،حکومت ایران فقط میخواد خودرو در انحصار دو شرکت خودرو ساز باشه چرا اینا که تولید میکنند رو بکنهبه ایرانی ،حتی عراق و افغانستان هم دیگه علاقه‌ای به خودرو های ایرانی ندارند چرا چون جونشون عزیز تر از پولشونه... التماس آگاهی
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    خودرو برقی درست کرده.مردک نفهم الان ژاپن یا هند دارن از خودرو برقی استفاده عمومی میکنن این مردک نفهم تازه اومده میگه ما تولید کردیم که منظورش مونتاژ هست
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    بسیار عالی همین که خودمون تولید کردیم دمتون گرم
  • علی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    کارهای دانش بنیان توسط ایده تحصیل کرده های همین مملکت انجام میشه ولی موانعی هم هست که مربوط به سیاستهای خارجی ما میشه باید قبول کنیم بدون تعامل با دنیا کارها سریع وشایسته انجام نمیشه .
  • پدرام IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    نمیارزه پانصد میلیون تومن
  • پژمان IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    این خودرو یک صدم خودروی برقی آریانا هم نمیشه . آریانا شاهکار طراحی ایرانی بود و با رقبای بین المللی رقابت می‌کرد. به راستی کجا بودیم و الان به کجا رسیدیم ؟! افسوس که یک عده منفعت طلب نگذاشتن به تولید انبوه برسه و ما از یک خودروی زیبا محروم شدیم...درود بر مهندس جمشید آرین بزرگ امیدوارم هر جا هستند زنده و سلامت باشند .
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    این قرتی بازی ها را بگذارید کنار و ورود ماشینو ازاد کنید بسه یکمی این مردم را نگاه کنید؟
  • مهدی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ازاون خودرویی که فکرکنم سال۸۵ساختن با آب کارمیکردکسی خبر داره!مخترع ش کجایه؟
  • مهدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خدای قیافه رو ببین . موتورش و همه چیزش مورد تایید جهانی .ولی قیافه خودرو نگاه کن میشه گفت خودرو جدیده همون ساینا و تیبا هست . واقعا رخ ماشین ایرانی اینه . چهارتا طراح از خارج بیارید دوتا قیافه طرح بدن چیه آخه اینو کی سوار میشه
  • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    بابا یکم سلیقه داشته باشین خب.چرا اینقدر بی سلیقه هستین؟! ندیدیم یدونه خودروی زیبا درست کنن‌.برین از چین طراحی رو یاد بگیرین بدبخت ها
  • AKBAR MOHAMMDPOUR IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خودرو برقی عالی هست اگر ثبت نامی دارید لطفا معرفی فرمایید
  • افشین IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    بازم پارتی بازی و باند بازی باعث شد ماشین های ساخت گروه آرین که هزاران برابر بهتر و زیباتر بودن تولید نشن و بجاش این موتور سیکلت رو شماره و تولید کنن،، آخه تا کی؟
  • علی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    مدیر توی ایران یعنی بزی که در اختیار مافیاست بی سواد و سر سپردس وانت کارون رو دیدید با چه افتخاری رونمایی کردن از موتور ۴۰ سال پیش فقط ملت ایران اگه شرف بخرج میداد، نمیخرید خیلی دیدنی بود قیافه مدییییییییییییییییران والا مقام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس