کد خبر 1291763
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
عادی انگاری

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با ساده انگاری و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه خیز ششم بیماری کرونا در کشور فراهم می شود که به شدت باید از این موضوع پرهیز کرد.

به گزارش مشرق، حمید سوری افزود: هرچند روند واکسیناسیون در کشور مناسب است و در چند ماه اخیر چندین میلیون دُز واکسن کرونا تولید یا وارد کشور شده و تعداد زیادی از مردم واکسن زده اند، اما تعجیل در عادی انگاری بسیار خطرناک است.

وی اظهار داشت: مردم و مسوولان نباید فکر کنند که فقط با تزریق ۲ دُز واکسن کرونا، می توان به شرایط عادی زندگی برگشت.

این اپیدمیولوژیست ادامه داد: در شرایط کنونی علاوه بر تزریق واکسن کرونا باید توصیه های بهداشتی را به شدت رعایت کرد تا از بروز خیزهای بعدی کرونا جلوگیری شود و جان انسان ها را به خطر نیندازد.  

وی تاکید کرد:‌ مردم همچنان باید مواردی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست ها با آب و صابون را به دقت رعایت کنند.

بازگشایی ها با چاشنی احتیاط

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در این شرایط باید با احتیاط بسیار بیشتری بازگشایی ها صورت گیرد تا مردم دچار آسیب نشوند.

وی افزود: هرچند هنوز وارد خیز ششم بیماری کرونا نشده ایم، اما اگر اقدامات لازم و پیشگیرانه انجام نگیرد، این اتفاق دور از انتظار نخواهد بود.

سوری خاطرنشان کرد: نیاز است در مناطقی که خطر خیز ششم بیشتر است، اقدامات جدی تری انجام گیرد تا ضمن پیشگیری های لازم، از این روند بیماری هم جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی بیماری کرونا نگران کننده است، گفت: افزایش بیماری در برخی مناطق کشور مشاهده می شود که باید برنامه ریزی مناسب در این زمینه انجام گیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس