گفتگوهای جدید تنها با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه انجام خواهد شد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: گفتگوهای جدید تنها با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، علی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار و گفتگو با مقامات روسی، شامگاه پنجشنبه با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه وارد مسکو شد، در بدو ورود به روسیه، گفت: قرار است روز جمعه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه و مذاکره‌کننده ارشد روسیه و نیز میخائیل باگدانوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا درباره ساز و کارهای از سرگیری مذاکرات برای لغو تحریم‌های ظالمانه ضد ملت ایران رایزنی کنیم.

وی گفت: مذاکرات درباره لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا، با حضور سه کشور اروپایی، چین و روسیه از سر گرفته خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان که پس از سفر به بروکسل و گفتگو با «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام به روسیه سفر کرده است، دیدار با سرگئی ریابکوف مذاکره‌کننده ارشد روسیه و میخائیل باگدانوف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا را مهم ارزیابی و تأکید کرد: براساس توافق به دست آمده، گفتگوهای جدید از حدود یک ماه دیگر دوباره از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: رایزنی درباره وضعیت مناسبات ایران و روسیه و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سرفصل‌های مورد گفتگو با طرف‌های روس خواهد بود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه پیش از ترک بروکسل، در دیدار با دبیرکل وزارت امور خارجه بلژیک درباره مذاکرات برجامی و مجموعه‌ای از مسائل دوجانبه، افغانستان و مسائل بین‌المللی گفتگو کرد.

باقری در توئیتر نوشته بود: گفتگویی جدی و سازنده با انریکه مو را در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم.

وی افزود: توافق کردیم پیش از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.

در همین حال اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: معاون سیاسی وزیر امور خارجه با آقای مو را در خصوص لغو موثر تحریم‌ها و پایبندی سایر طرف‌ها به تعهدات خود رایزنی کرد.

این نخستین سفر کاری علی باقری به عنوان معاون سیاسی وزیرامورخارجه ایران به روسیه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 0
    رفع تحریمهای ظالمانه وغیر قانونی آمریکا چه ربطی به روسیه وچین وکشورهای اروپایی دارد که می خواهید باآنها مذاکره کنید.مگر آمریکا که تحریمها راوضع کرد بقیه کشورهای عضو برجام توانستند برای ما کاری کنند .باید برای یک بار وهمیشه مشکل رابا آمریکا ازطریق دادوستد وگفتگوی دوجانبه وصریح حل نمود .مشکل بقیه کشورها وسرمایگذاری آنها درکشورمان قابل حل است .درضمن اگر کشورهای دیگر دررابطه باما به آمریکا سودی نرسانند .هرتوافق دیگری هم پا درهوا می باشد. همه سیاسیون ومقامات کشور وحتی مردم عادی هم این مطلب را به وضوح می دانند.برنامه هسته ای بهانه است .
  • GB ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 0
    شما گفتید ماهم باور کردیم.
  • GB ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    ●● این کسانیکه دم از مذاکره با آمریکا میزنند یا الفبای سیاست را بلد نیستند یا الفبای غیرت را بلد نیستند ●●● شرایط همان شرایط است و کلام همان کلام
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 1
    خخخخ. آخه نیست قبلی ها میرفتن مذاکره تا چهارتا تحریم دیگه هم بشن!!!!
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      اگرتازه بیدارشدی مشکلی نیست ی کم دستاوردها وراهی روکه رفتن روبشین دقیق بخون.وقتی خوندی خودتم ازخودت می پرسی این چه کامنتی بودگذاشتم؟
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 1
    آفرین ... دوران ریاست ظریف و عراقچی همه فکر میکردن چیزی بارشونه و بالاخره کاری میکنند ولی با شسکت کامل سیاست رو کنار گذاشتن چون هیچ تحریمی لغو نشد ... نتیجه کارهاشون مساوی با صفر بود
  • افشاری IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    بعضیها هنوز هم ساده لوحانه تصور میکنن امریکا در مذاکره و گفتگو دنبال پایبندی به نتیجه و تعهدیه که بظاهر گردن میگیره، نمیدونم بعضیها رو چجوری باید حالی کرد که امریکا اصولا قصد و نیتی برای انجام کوچکترین تعهداتش تو مذاکرات نداره و در مورد برجام هم از اول قصدش عدم برداشتن تحریمها بود و فقط با یه تنفس موقتی میخواست ایران هسته ای شو تعطیل کنه.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    آمریکایا با مذاکره وقرارداد تحریمات لغو نمی کنند بلکه به‌ خواسته‌های سلطه‌ طلبانشون می افزایند فقط زمانی که تحریمی بی اثر شد از آن دست می کشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس