دو بازوی اصلی اتحادیه اروپا وارد تنش شدند - کراپ‌شده

کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند با انجام مذاکراتی قوانینی مشترک را برای مقابله با قدرت و انحصارطلبی شرکت های فناوری تا تاریخ ۲۵ نوامبر آماده کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قرار است دو مجموعه پیش نویس قوانین برای بحث در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به کار گرفته شود و این در حالی است که نظرات کشورهای اروپایی در مورد نحوه برخورد درست با انحصارطلبی شرکت های فناوری آمریکایی با یکدیگر تفاوت دارد.

بر اساس قانون اول موسوم به بازارهای دیجیتال فهرستی از بایدها و نبایدها در مورد شرکت های کنترل کننده داده و نحوه دسترسی به پلتفرم های آنها در نظر گرفته خواهد شد. از جمله این شرکت ها می توان به آمازون، اپل، آلفابت که گوگل زیرمجموعه آن است و فیس بوک اشاره کرد.

مجموعه قوانین دوم موسوم به قانون خدمات دیجیتال (DSA) شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند تا برای مقابله با محتوای غیرقانونی در پلتفرم‌های آنلاین خود تلاش بیشتری انجام دهند. تخلفات آنها می تواند منجر به جریمه های سنگین شود. در حال حاضر بر سر بخش عمده ای از محتوای قانون مذکور توافق شده و اختلافاتی در مورد نحوه قانون گذاری پلتفرم های بزرگ آنلاین باقی مانده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا، قانونگذاران اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا باید قبل از تصویب قوانین مذکور، اختلافات خود را در مورد جزئیات آنها برطرف کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس