سخنگوی وزارت خارجه: موضوع حق‌آبه ایران به طور جدی با هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان پیگیری می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع حق‌آبه، محیط زیست و آب، یکی از موضوعات جدی است که همیشه بین ایران و افغانستان مطرح بوده و در تماس‌های ما با هیئت حاکمه سرپرستی در افغانستان وجود دارد.

به گزارش مشرق، سعید خطیب‌زاده، با اشاره به حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین گفت‌وگوهایی که همواره داشتیم، رعایت توافقات قطعی میان دو کشور است؛ حالا این توافقات سرزمینی باشد یا توافقاتی باشد که بین ایران و افغانستان در سال‌های گذشته انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

گوترش: از ایران بابت برگزاری نشست افغانستان تشکر می‌کنم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه متأسفانه افغانستان طی سال‌های متمادی برخی از این‌ها را رعایت نکرده است، گفت: از جمله آنچه که در توافقات ما در خصوص حق‌آبه‌های ایران هست، بسیاری از آن‌ها به صورت جدی مراعات نشده است.

خطیب‌زاده تصریح کرد: یکی از مسائل اصلی ما تبدیل این موضوع به ظاهر اختلافی به یک موضوع مورد گفت‌ و گو و دغدغه دوجانبه و نقطه اشتراک است؛ چراکه آنچه که به عنوان حق‌آبه گفته می‌شود، نه تنها حق‌آبه جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران است، بلکه حق‌آبه محیط زیست و حق‌آبه طبیعت است که مردم دو کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم متأثر از این هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: لذا موضوع حق‌آبه، موضوع محیط زیست و موضوع آب، یکی از موضوعات جدی است که همیشه بین ایران و افغانستان مطرح بوده و در تماس‌های ما با هیئت حاکمه سرپرستی در افغانستان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس