اتحادیه اروپا نمایه

آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا طی دستورالعملی هشدار پرواز در آسمان جمهوری اسلامی ایران را لغو کرد.

به گزارش مشرق، دیماه سال ۹۸ آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا طی دستورالعملی به تمامی شرکت‌های هواپیمایی اروپایی هشدار داد که تا اطلاع ثانوی بر فراز آسمان ایران پرواز نکنند و در صورت ضرورت در ارتفاع بالای ۲۵ هزار پا (۷۶۰۰ متر) پرواز را انجام دهند. این در حالی بود که تیرماه سال گذشته این هشدار از سوی آژانس هوانوردی ایمنی اتحادیه اروپا تمدید شد.

در آن زمان مرتضی دهقان معاون سابق هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تمدید نوتام شماره CIZB-۲۰۲۰-۰۱R۱ با موضوع فضای ایران توسط آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا EASA گفته بود: این نوتام تمدیدکننده نوتام قبلی EASA برای فضای ایران بوده و تغییری در متن و توصیه نوتام صورت نگرفته و صرفا تا تاریخ ۱۶ژانویه ۲۰۲۱ تمدید شده است.

وی تصریح کرد: مطابق این نوتام به شرکتهای هواپیمایی توصیه شده برای پرواز زیر ارتفاع ۲۵۰۰۰ پا در فضای ایران بر اساس ارزیابی ریسک خود اقدام کنند. 

وی با بیان این‌که مذاکراتی با EASA و برخی کشورهای اروپایی برای رفع نگرانی و دادن اطمینان در خصوص فضای ایران صورت گرفته است، افزود: بازگشت مجدد ایرلاین های بین المللی به کشور پس از بحران ناشی از کرونا نشانه اقدامات مثبت و ایمنی و امنیت فرودگاهها و فضای ایران است.

حال پس از گذشت حدود ۱۴ ماه از اظهارات مقام مسئول سابق سازمان هواپیمایی کشوری، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا هشدار پرواز  در آسمان جمهوری اسلامی ایران را طی دستورالعملی لغو کرده است. به این ترتیب می‌توان پیش بینی کرد شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی بیش از پیش از آسمان ایران برای انجام پروازهای خود استفاده کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 1
    بسیار عالی ،به نظرم دولت سعی بر توسعه گردشگری خارجی را در کشور را اجرا کند،از زیر ساخت ها استفاده کند،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس