سربازان نمایه سربازی نمایه

سربازی حرفه‌ای، خرید خدمت سربازی و تغییر در مدت دوره آموزشی از جمله موضوعاتی است که رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در مورد آنها سخن گفت.

به گزارش مشرق، «سربازی حذف نخواهد شد» این تصمیم قاطع ستاد کل نیروهای مسلح است؛ مطلبی که «امیردریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام  و اظهار داشت:‌ ستاد کل نیروهای مسلح به دنبال خوشایندسازی، بهبود وضعیت سربازی، افزایش نگهداشت، بهبود حقوق، کاهش مشکلات و بومی‌سازی بوده و مطالبات سربازان را بررسی می‌کند.

طرح جریمه مشمولان غایب، تغییر در مدت دوره آموزشی سربازی، بکارگیری سرباز حرفه ای و آخرین وضعیت سربازی مشمولان متاهل از جمله مسائلی است که  امیر دریاداردوم غلامرضا رحیمی پور در گفت وگوی تفصیلی به آنها پاسخ داد.

«سربازی» حذف نخواهد شد/ تولید امنیت مختص بی پول‌ها و پابرهنه‌ها نیست!

**سرباز حرفه‌ای وجود ندارد!

 * این روزها برخی از نمایندگان مجلس از ارائه طرح‌های مختلف مبنی بر تغییر در نحوه سربازی سخن می‌گویند، واقعیت این طرحها چیست؟ آیا سربازی دچار تغییر و تحول می شود؟

 عده‌ای نظرات شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی بیان می‌کنند؛ در صورتی که تنها مرجع رسیدگی در این زمینه کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی است.

از طرفی طرح‌های مختلفی در این کمیسیون در حال بررسی است و دوستان باید توجه داشته باشند که مطالبی را که تصویب نشده اعلام نکنند.

* از سربازی حرفه‌ای چه خبر؟ بفرمایید با توجه به شرایط موجود اجرای طرح سرباز حرفه‌ای شدنی است؟

 سربازی حرفه‌ای وجود ندارد؛ بلکه آن چیزی که گفته می‌شود ارتش حرفه‌ای است که در دنیا در بخشی کلان وجود دارد و قابل انعکاس است؛ ستادکل نیز در این زمینه می‌گوید سربازی حذف نخواهد شد فقط کیفیت بهتر می‌شود چرا که تولید امنیت نیاز به نیروی انسانی، زحمت و انرژی دارد؛ تولید امنیت هزینه دارد اعم از نیروی انسانی و تجهیزات و ... .

«سربازی» حذف نخواهد شد/ تولید امنیت مختص بی پول‌ها و پابرهنه‌ها نیست!

** تولید امنیت مختص بی‌پولها و پابرهنه ها نیست/همه باید سهم خود را ادا کنند

باید گفت برای تأمین امنیت همه باید نقش داشته باشند؛ نمی‌شود که عده‌ای امنیت را تولید کنند و بقیه بهره‌برداری کنند؛ تولید امنیت دست عده‌ای بی‌پول و پا برهنه باشد و آنهایی که پول‌دارتر هستند فقط از آن بهره‌برداری کنند و به کار و زندگی خودشان برسند. تولید امنیت سخت است؛‌ آسان نیست و هزینه دارد بنابراین آدم ایثارگر می‌خواهد.

باید بگویم سربازی آسان شدنی نیست و همه باید دین خود را به نظام و کشور به نوبت ادا کنند البته به این هم معتقدیم که باید خدمت عادلانه باشد و اصل عدالت در تولید امنیت رعایت شود یعنی حقوق، نگهداشت و وضعیت همه عادلانه و منطقی باشد.

** طرح جریمه مشمولان غایب ناعادلانه است/ستادکل مخالف است

*طرح جریمه مشمولان غایب دوباره در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.آیا ستادکل نیروهای مسلح با اجرای آن موافق است؟

طرح جریمه مشمولان غایب در دستور کار مجلس است و بسیاری از نمایندگان مجلس و از طرفی خود ستادکل نیز با این مسأله مخالف است چرا که این موضوع،‌ مشکلی را حل نمی‌کند بلکه فقط تعداد مشمولان غایب را زیاد می کند.

 باید گفت اجرای این طرح عادلانه نیست و با توجه به اینکه باید طرح‌ها عادلانه باشد این طرح طرفدار چندانی ندارد؛‌ مگر می‌شود کسی که پول دارد سربازی نرود و این طرح مصداق این است و به همین دلایل بسیاری از نمایندگان مخالفت خود را اعلام کرده‌اند.

از طرف دیگر نیز در سال‌های اجرای این طرح آثار نامناسبی از آن را شاهد بودیم چرا باید دوباره آن را تکرار کنیم به جایش نمایندگان پیگیر حق و حقوق سربازان باشند که حقوق بیشتر و فوق‌العاده کافی به آنها بپردازند.

«سربازی» حذف نخواهد شد/ تولید امنیت مختص بی پول‌ها و پابرهنه‌ها نیست!

** آخرین فرصت تکمیل پرونده جریمه غیبت متقاضیان۹۷ تا پایان سال

*یک سری از مشمولان غایب در سال ۹۷ در طرح جریمه غیبت سربازی شرکت کرده و تسویه حساب نکرده اند تکلیف آنها چه می شود؟

 آخرین مهلت تکمیل پرونده مشمولان غایبی که در سال ۹۷ متقاضی پرداخت طرح مشمولان غایب بوده اند طبق قانون بودجه تا سال ۱۴۰۰ است.

مطابق قانون بودجه ۱۴۰۰ مشمولان وظیفه غایبی که بیش از ۸ سال غیبت از سربازی داشته و در سال ۹۷ و ۹۹ بخشی از اقساط خود را پرداخت کرده‌اند برای تکمیل پرونده و پرداخت کل اقساط فقط در سال ۱۴۰۰ فرصت دارند تا بتوانند مابقی بدهی را پرداخت کرده و کارت معافیت خود را بگیرند.

این افراد باید برای تکمیل پرونده و پرداخت اقساط به پلیس + ۱۰ یا سازمان نظام وظیفه عمومی مراجعه کنند.

*از بهبود شرایط سربازی گفتید، در این راستا چه ایده ای دارید؟

 بحث حقوق، نگهداشت، فوق‌العاده کامل و مطالبی از این قبیل از جمله مطالباتی است که ستاد کل از مجلس و دولت در سال ۱۴۰۱ خواهد داشت تا وضعیت سربازی از این هم بهتر شود.

**بخشش اضافه خدمت سنواتی با فرمانده است

* در هفته نیروی انتظامی خبری مبنی بر بخشودگی بخشی از سنوات سربازان ناجا اعلام شد؛ بخشش سنوات شامل حال دیگر مشمولان در حال خدمت سازمان‌های دیگر اعم از سپاه، ارتش و وزارت دفاع و ... هم می شود؟

«سربازی» حذف نخواهد شد/ تولید امنیت مختص بی پول‌ها و پابرهنه‌ها نیست!

برابر مقررات فرماندهان می‌توانند تمام یا بخشی از اضافه خدمت سنواتی برای  سربازی را که از عملکردش راضی هستند ببخشند.

 در هفته نیروی انتظامی سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که بخشی از اضافه خدمت سنواتی سربازان ناجا بخشیده می‌شود و این موضوع از اختیارات فرمانده است اما باید به این نکته توجه داشت که اگر همه اضافه خدمت‌ها بخشیده شود عادلانه نیست چرا که در آن صورت چه تفاوتی بین آن فردی که به موقع آمده و آن فردی که دیر مراجعه کرده باقی می‌ماند.

** ۸۰درصد مشمولان سر موقع به خدمت می آیند

 البته باید گفت که ۸۰ درصد مشمولان سر موعد خود را معرفی کرده و به خدمت اعزام می‌شوند.

*شرایط بخشش اضافه خدمت سنواتی چیست؟

سربازان دارای سنوات اضافه خدمت اگر در حین خدمت احراز شایستگی کرده و رضایت یگان خدمتی و فرماندهان ارشد را جلب کنند همان ۳ یا ۶ ماه اضافه خدمت هم بخشیده می شود.

به موجب تبصره یک ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان غایبی که به خدمت سربازی اعزام می‌شوند در صورتیکه در حین خدمت حسن اخلاق و رفتار و جدیت در انجام وظیفه از خود نشان دهند یا در مناطق جنگی، عملیاتی و امنیتی ابراز شجاعت و فداکاری کنند به طوریکه مراتب مورد گواهی فرماندهان باشد تمام یا بخشی از مدت اضافه‌خدمت سنواتی آنها بخشیده می‌شود.

براساس این ضوابط، مصادیق اخلاق و رفتار، حسن انجام وظیفه و شرایط خاص به کلیه سازمان‌های نیروهای مسلح ابلاغ شده و کارکنان وظیفه دارای غیبت سنواتی ۳ یا ۶ ماه می‌توانند با مراجعه به نیروی انسانی یگان‌ها از نحوه برخورداری از مقررات بخشش آگاه شوند.

«سربازی» حذف نخواهد شد/ تولید امنیت مختص بی پول‌ها و پابرهنه‌ها نیست!

 برخی از مصادیقی که موجب استفاده از بخشش حین خدمت می‌شود به شرح ذیل است:

۱- خدمت کارکنان وظیفه که بومی و یا غیر بومی در منطقه امنیتی درگیر با حداقل ۶ ماه خدمت به صورت پیوسته و یا ۸ ماه به طور متناوب و کارکنان وظیفه غیربومی در منطقه امنیتی غیردرگیر و عملیاتی با حداقل ۱۰ ماه خدمت و کارکنان وظیفه غیربومی در منطقه محروم و بد آب و هوا با حداقل ۱۲ ماه خدمت در منطقه.

۲- خدمت در مشاغل سخت و زیان‌آور مانند امور حفاظت فیزیکی، دژبانی، رانندگی در مناطق کم برخوردار.

۳- کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عادی که حداقل یکسال در یگان پاسداری خدمت کرده باشند.

۴- کارکنان وظیفه که به واسطه شغل عموماً در معرض شرایط جوی سرما، گرما یا به اصطلاح در محیط خارج از سازمان‌ها خدمت کرده باشند.

۵- افراد دارای شرایط خاص مانند کارکنان وظیفه یتیم، فرزند ایثارگران، کارکنان وظیفه متأهل، پدر در حبس مشروط به اینکه محکومیت امنیتی نباشد، فوت اعضای درجه یک خانواده در طول خدمت، کارکنان وظیفه تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی.

۶- حسن نگهداری اموال در اختیار کارکنان وظیفه مانند رانندگان.

۷- کارکنان وظیفه که در عین رعایت نظم و انضباط در قبل و در حین خدمت موفق به ثبت ابتکار منجر به تولید محصول، مقاله علمی مهم و معتبر شده باشند.

۸- کارکنان وظیفه حافظ حداقل یک جزء قرآن، حافظ حداقل یک پنجم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و اصول کافی

۹- سرباز نمونه در جشنواره‌های سازمانی و نیرویی مانند جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع)، گرامیداشت روز سرباز و برتر دوره‌های آموزشی

۱۰- نفرات اول تا دهم مسابقات فرهنگی، ورزشی، علوم قرآنی و علمی که در سطح سازمان نیروهای مسلح برگزار می‌شود؛ نفرات اول تا سوم مسابقات فرهنگی، ورزشی، علوم قرآنی و علمی در سطح یگانی، استانی و نیرویی شده باشند.

** تغییر مدت دوره آموزشی به نفع سرباز است

*چندی پیش خبری مبنی بر تغییر مدت آموزش دوره سربازی اعلام شد؛ در دوره کرونا دوره سربازی یک ماهه بود که الان افزایش یافته است؛ علت آن چیست؟

ستاد کل نیروهای مسلح درصدد است که مدت آموزشی را بیشتر کند بر همین اساس افزایش مدت دوره آموزش سربازی در دستور کار است چرا که این افزایش هم به نفع سرباز است و هم به نفع یگان‌های نظامی چرا که یادگیری سرباز بیشتر می‌شود.

«سربازی» حذف نخواهد شد/ تولید امنیت مختص بی پول‌ها و پابرهنه‌ها نیست!

درست است که دوره آموزشی سختی دارد اما باید گفت ارزشش را دارد چرا که هرچه آموزش بیشتر شود مفهومش یعنی یادگیری بیشتر شده و سرباز مفاهیم و آموزش های نظامی را در دوره بیشتری می گذراند؛ این موضوع آمادگی جسمی و روحی سرباز را برای گذراندن دوره سربازی در مناطق مختلف بیشتر کرده و سرباز را آماده تر می سازد؛ البته این موضوع فعلاً در حال رایزنی است.

** ۱۷ تا ۲۴ ماه، مدت دوره خدمت سربازی

*در حال حاضر مدت دوره خدمت سربازی چند ماه است؟

طبق قانون خدمت وظیفه عمومی کماکان از ۱۷ تا ۲۴ ماه است.

 افرادی که در مناطق مرزی و امنیتی خدمت می کنند ۱۷ ماه، مشمولانی که در محل سکونت خود و یا مناطق خوش آب و هوا دوره سربازی خود را طی می کنند باید ۲۴ ماه خدمت کنند.

*سربازان متاهل هم که در منطقه سکونت خود دوره سربازی را می گذراند آیا برای آنها هم ۲۴ ماه محسوب می شود؟

سربازان متاهل در هر منطقه ای که خدمت کنند دو ماه از مدت مصوب کمتر به سربازی می رود.

اگر سرباز متاهل در محل سکونت خود که منطقه خوش آب و هوایی است خدمت کنند ۲۲ ماه خدمت و اگر محل سکونتش منطقه محروم و مرزی باشد ۱۵ ماه خدمت می کنند.

*برای مشمولان متاهل چه مزایای دیگری در نظر گرفته شده است؟

همانطور که گفتم در راستای کمک به سربازان متاهل کماکان ستاد کل نیروهای مسلح پیگیر انجام خدمت سربازی در محل سکونت آنها و اعطای دو ماه کسر از خدمت است همچنین به ازای هر فرزند سه ماه از خدمت سربازی افراد متاهل کاسته می‌شود.

از سوی دیگر حقوق سربازان متاهل بیشتر از کارکنان وظیفه مجرد پیش بینی شده و حقوق این دسته از کارکنان وظیفه ۱۰۰ درصد معادل قانون خدمت وظیفه عمومی است که علاوه  بر آن، حق تاهل نیز به آنها پرداخت می‌شود.

«سربازی» حذف نخواهد شد/ تولید امنیت مختص بی پول‌ها و پابرهنه‌ها نیست!

به طور کلی می‌توان گفت که سربازان متاهل با کسر حق بیمه، حقوقی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بالا، بسته به مدرک تحصیلی، محل خدمت و سایر مزایا دارد.

**تعداد روزهای مرخصی سربازان مشابه مرخصی پایوران است

* میزان مرخصی سربازان چند روز تعیین شده است؟

مرخصی کارکنان وظیفه مانند کارکنان پایور دیده شده است؛ بر این اساس به میزان ۳۰ روز اجازه مرخصی داشته و تا یک ماه نیز می‌توانند مرخصی تشویقی دریافت کنند.

**مشمولان به شایعات توجه نکنند/ سر موعد قانونی به سربازی بیایید

*هر از چندگاهی خبری مبنی بر تغییر مدل سربازی یا خرید خدمت و ... به گوش می‌رسد که باعث تردید در اعزام مشمولان می شود؛ شما به عنوان رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز که از آخرین تغییرات سربازی اطلاعات کاملی دارید چه توصیه ای به مشمولان می کنید؟

باید به جوانان عزیز بگویم که دقت داشته باشند و به شایعات توجه نکرده و هر موضوعی در حوزه سربازی را از ستاد کل نیروهای مسلح پیگیر باشند.

مشمولان عزیز باید برای وقت خود ارزش قائل شده و خود را معطل حرف یا طرح‌های تصویب نشده یا نقل قول‌های ناصحیح در شبکه های مجازی نکرده و تلاش کنند که سربازی‌شان را در موعد قانونی خود انجام دهند چرا که در غیر این صورت هم سنشان بالا می‌رود و هم نگرانی و استرس‌شان بیشتر شده و هم تبدیل به یک سرباز غایب شده و از یکسری از مزایای اجتماعی محروم می شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    فقط حرف میزنید عملا هرکی پول داره کارشو جلو میبره و خدمت نمیره. من میشناسم کسانی که شرکت ثبت کردن، همینطور کسانی که ازدواجشون ثبت میشه. اگه هیچ قراردی از جمله رسیدن ارث برای این افراد ثبت نشه خودشون پا میشن میان خدمتشونو انجام میدن.
    • خطاب به ۱۰:۴۸ IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      64 2
      خیلی سعی کردن اینا رو انجام بدن ولی شکست خوردن .. نتیجه اش 4 میلیون مشمول غایب که هرسالم داره زیاد میشه و این به کشور ضربه میزنه
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      ازدواج و ارث احکام شرعی هستند . قوانین رضاخانی ...کی باشن که بخوان برای شرع تعیین تکلیف کنند
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 53
      هر کس سربازی نرفته و اتفاق امنیتی از قبیل سرقت زورگیری دعوا کلاهبرداری و یا خشن تر مثل تصادفات و قتل و تجاوز ناموسی براش اتفاق افتاد حکومت حق رسیدگی ندارد و خودش مسئول حل مسئله امنیت خودش میباشد بعلاوه عدم انتقال سند و دریافت گواهینامه و پاسپورت که قبلا در جریان بود اما مافیای سرمایه داران ان را بوسیله غربگرایان مجلس و دولت برداشتند و مجلس و دولت انقلابی همین فردا باید برقرار کنند
    • mina IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      196 0
      اگر واقعا یک عده خاص از مسئولین بفکر امنیت مرزها و کشور هستند حداقل سربازان را نه به اجبار بلکه استخدام و مسلح به اسلحه های بروز :) نه اینکه اسلحه های مدل قبل از انقلاب و... بدین دست این جوانها... اینها عمدا جلوی پیشرفت سپاه و امنیت بیشتر کشور ایستاده اند... لجاجت عمدی
  • US ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    100 2
    به زودی این 4 میلیون غایب به 6 میلیون میرسه و باتحریم هایی که جوانان رو کردید مجبور میشین از خارج نیروی کار وارد کنید
    • افشین IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 44
      آره باش تا برات بیارن. بیست درصد غایب میشه چهار میلیون؟ غذاهای من درآوردی.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    94 3
    مخالف باشین هههه .مانمیریم هههه
    • افشین IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 51
      به درک که نگیریم هههههه. از حقوق اجتماعی انشالله محروم می شید بعد با اضافه می،ید هاهاها.امثال شما از این حرفها زیاد زدن ههههه. انگلها فقط از زحمات دیگران استفاده میکنند.هاهاها
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    104 3
    سربازی یعنی ظلم به همه جوانان و مردم.
    • افشین IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 52
      سربازی ظلم نیست.بلکه جبران مقدار کنی از دین شما به کشور و همان مردم هست. مردش نیستید بهانه نزدیک به منطق جور کنید. جوانی که وجودش رو نداره در زمان صلح برا خدمت پس در زمان جنگ چکار ميکنه؟؟ تمرین دسته بالا بکنید.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    204 1
    مگر الن پولدارها هم به سربازی میروند؟؟!!! سربازی همیشه مختص بی پولها بوده و هست
    • US ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      63 0
      نه پولدار ها با رشوه یا پارتی سربازی رو میپیچونن .. من اینو با چشمام دیدم
    • افشین IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 48
      با رشوه نمیشه سربازی رو پيچوند. متاسفانه الان بعضیها قانونی ميپيچونن و اصطلاحا میخرن. یعنی طرف یه مدت در رفته و جویش رو بقیه کشیدن و بعد حالاکه سن .....ملا نصرالدین رو پیدا کرده ميره و ميخره.البته مختص پولدارها نیست. گیرن وام میگیرن. قرض میکنن که بخرم و بیان سر کوچه بیکار و الاف بشينن مثل گذشته. این قانون مسخره الان دقیقا دوبار هستکه اجرا میشه و خرد وبار یکی در اصلاحات و یکی در اميد!!!! که عموما بودن اجرا شده. البتهپحضذات برای معافييت انگل زاده های خودشان اینکار رو کردند ولی خوب شامل بقیه هم شد.
  • سهیل IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    80 3
    ماسربازی رو تحریم میکنیم نمیریم خواهید دید این ۳میلیون غایب به چقدرمیرسه یا خدمت بفروشید یا سربازی رو اختیاری کنید مردم گرفتارن جوونا بیکارن فقر گرسنگی بیکاری ۱جوون چرا باید ۲سال بیاد خدمت کنه همینجوریش از زندگی عقب افتادیم ن میتونیم ازدواج کنیم ن کارداریم ن پول درآمد داریم ن سرمایه داریم ما جوانان سربازی رو تحریم میکنیم
    • افشین IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 53
      بچه پرو مصداقذهمينه..اولا سه میلیون بود یا چهار میلیون.؟؟ دوما وقتی میخوای بنویسی هیکل مبارک رو از تناقض پاک کن. اگه بیکاری پول نداری چجوری میخوای زن بگیری؟ اگه پول نداری چطور میخوای بخری؟ چهار درصدی در تمام عمرت یاد گرفتی از،زحمات دیگران استفاده کنی با همین پر رویی. الان صلحه.انشالله که همیشه هم در این سرزمین صلح باشه.اما اگه یه وقت اوضاع خراب شد بهت میگم که مسی یا نميري.و اگه تری شامل چه قانونی میشی. آدم بیکار و بی پول که میگی هستی پس بهترین جا همین سربازی هست برات اگه راست میگی.دوسال عقب ميوفتي ؟ از چی عقب ميوفتي؟؟ از بیکاری و بی پولي؟؟ تافتون رو به طلبکاری بریدن. اشغالگران کد ملی.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    63 0
    مشرق لطفا چاپ کن سربازی همین الان هم مختص بی پول ها و بی پارتی هاست دیدم بسیاری که با پارتی سربازیشون رو گذروندن و سختی هاش برای ما بوده خواهشا سربازی اجباری رو حذف کنید ما که تموم کردیم خدمت سربازی رو حداقل به فکر آیندگان باشید
    • افشین IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 52
      اگه رفتی سربازی اینو نميگفتي؟ وقتی همین حقوق اندک رو نمیتونن با این بودجه دفاعی بدن بعد سربازی اجباری رو چجوری حذف کنن؟؟ از،کجادحقوق چند میلیونی به سرباز خرید خدمتی یا بقول بعضیها حرفه ای رو تامین کنند؟؟
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      212 0
      ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱ مشرق لطفا چاپ کن یعنی چی ؟ خب چرا من و امثال من باید جور و تاوان نداشتن بودجه رو بدن؟؟؟؟ خودت اصلا رفتی که اینو میگی ؟ کجا افتادی ؟ دم خونه یا جای دور؟ حداقل مساوات باشه یه چیزی اونی که پول و پارتی داره چرا نباید بره سربازی اینو جواب بده لطفا
  • Mokhtar IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    77 0
    بیش از ۳ میلیون جوون غایب و فراری هست که درگیر کارت هستن واقعا این ظلمه اونام مال همین آب و خاکن حالا بنا به دلايلی شرایط سخت زندگی نتونستن بیان این انصاف نیس که بخایم اونا رو ا همه چی محروم کنیم و خانواده های اونا رو هم بیچاره کنیم یکم رحم داشته باشید جوون ۳۰ ساله ای که خدمت نیومده دیگه نمینونه بیاد کشش نداره. یا علی
    • افشین IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 84
      خدا پدرت رو بيامرزه یک.میلیون کم.کردی از فراریها. اما یک سوال.یه دزد بخاطر گرفتاری به منزل شما دستبرد میزنه پس،چون احتیاج داشته و گرفتار بوده زندان نره؟؟ اینکه شما میگی یعنی تشویق همه برای فرار مثلا تا سی سالگی و بعد هم معاف یا خريد؟؟ همه گرفتار هستند.همه مشکل دارند. سی،سالگی هم سن چندان زیادی نیست که میگی نميکشه!!! طرف سی،سال دار نود ديقه فوتبال حرفه ای بازی میکنه. باید برای سربازان فراری ضرب العمل بزارن تا فلان تاریخ خودشون رو معرفی کنند.نکردن اون موقع به ازای هر سال یه مدت اضافه وايسه.نه اینکه تشویق به فرار بکنن.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    56 1
    قانون سربازی برای 90 سال پیش نتوانستن قانون اصلاح کنن بعد امدن برای سرباز دیرکرد شمشیر میکشن ....
    • افشین IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 51
      برای هزار سال پیش همه باشه قانون بسیار خوبی هست. کی گفته همه قوانین باید هر چند سال تغییر،کنه؟؟ آقای نماینده ای که در اوج تهدید کشور از هر سو میای و از حذف سربازی حرف میزنی بدان که خدمت نميکنيدبلکه به امنييت ملی صدمه میزنید. اینکه شما برای چند رای حرفه ای دل خوش کنک برای زدن مخ چند جوان میزنی نتیجه ای ندارد جز همینکه میبینید. اگه راست میگی حقوق و مزایای سرباز،را برابر قانون تخصیص بده نه تصویب کن تا وقتی میخواد بیاد مرخصی به جیب من پدر اويزون نشه. اگه راست میگی تجهييزات انفرادیشو و همچنین تجهييزات يگانيشو برابر با قرن حاضر کن تا اگر قرار بر دادن جان در راه وطن بود بخاطر،کمبود تجهييزات نباشد. اگر راست میگی آسایشگاهها را که اغلب متعلق به قبل از انقلاب هست نوسازی،کنید. بد نیست که سرباز عزیز وطن هنوز برای خوردن غذا دارای سالن سلف سرویس غذاخوری نباشد؟ خدمات و تجهييزات ورزشی،را ارتقا دهید . اینقدر بچه گول نزنيد. والله والله والله هم به کشور و هم به جوان لطمه میزنید.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    8 119
    وقتی یک جوان پولدار می تواند بدون رفتن به سربازی گواهینامه بگیرد و خونه و زمین به نام خود سند بزند دیگری نیازی به سربازی رفتن و به اصلاح تلف کردن عمر خود نمی بیند. باید قوانینی باشد که اگر کسی سربازی نرفت تمام کارهایش در این مملکت لنگ بماند. فوانین هم باید سفت و سخت باشند و هم در اجرا باید سفت و سخت عمل شوند. نه اینکه هزار بند تبصره و بندهای در رو داشته باشند.
    • علی احمدی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      216 1
      برو باو چی میگی شر میگی شل کن باو قوانین باید شل و ول باشه به زندگیمان برسیم نکنه تو موافق سربازی گوه تو روی نظام وظیفه
    • Abbas313 IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      216 1
      امثال این تفکر بدرد کره شمالی هم نمیخوره بدبخت کل مشکل کشور برا امثال کوته فکری مثل توان متاسفم برات
    • افشین IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 16
      دقیقا نظر شما درسته و باید با شدت بیشتری عمل کنند. حتی به کسانیکه خدمت نرفتند بلیط برای سفر هم نباید فروخت. از تمام حقوق اجتماعی و اقتصادی باید محروم بشن. مخصوصا همین چهار درصديها. به دو پاسخ اول نظر خود توجه کنید. آقای علی احمدی و این ادبیات و ادبی که در پاسخ به خرج دادن. حتی لاتهاي دروازه غار شوش اینجوری در جمع افاضات نمیکنند. همین آقا با ادبیات مثلا داش غلامی اگه یک تیر مشقی پهلوش بزنن شلوار ش زرد نمیشه.قهوه ای میشه که رنگ مورد علاقش هست. یا نفر بعدی که یک عدد مقدس،رو چاشنی اسمش کرده و فکر میکنه بخاطر همین از کره ایهای شمالی بهتر هست. این نشون میده که غیر از موارد دیگه باید در مجموعه ای انضباط و تربیت رو هم به برخيها که در جامعه نتونستن آزادانه یاد بگیرن بصورت دیگه اي باد داد.
  • RO ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    303 0
    بشینید تا ما هم بریم سربازی پس. یکی نیس بگه آخه شما که به فکر فقرایید پ چرا آقازاده ها رو نمی فرستید سربازی همینجور بشینید تا بیایم سربازی
    • افشین IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 176
      سربازی،مال فقرا و پولدارها هست .اما شما بلد نیستی مثل اقازا ه ها بقول خودت خدمت کنی.اونا فوق میگیرن دکترا میگیرن و بعد میان خدمت و مثل آقاها بقول خودت باز هم خدمت میکنند. اونیکه باید بشینه شماييد. این شما هستی که احتیاج به کارت پایان خدمت داری .والا با بیست درصد دیر معرف یا فراری چندان که شما ناز،کردید اتفاقی نميوفته.
  • Mimi72 IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    52 2
    تحریم سربازی
    • افشین IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 18
      خخخخخخ. باشه فردا به بقیه هم بگو.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    3 77
    اینهایی که می خوان سربازی را بردارن همان هایی هستن که اوایل انقلاب می خواستن ارتش را منحل کنن اینها هدفشان تضعیف نیروی انتظامی و امنیت است دلشان به حال جوان ها نسوخته سربازی هم چیز وحشتناکی نیست فامیل ما سربازی نرفته بود الان رفته می گه کاش زودتر رفته بودم
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      135 0
      عزیز من سربازی رفتم چییز وحشتناکی هم نبود اما حرف شما اصلا درست نیست چرا که توی 21 ماه خدمت سربازی با حقوق میانگن 300 تومن هیچی یعنی هیچی یاد نگرفتم که بگیم با رفتن ما بنیه دفاعی قوی شد! کلا توی اموزشی حدودا 2تاخشاب با ژ3 شلیک کردیم اونم بدون هدف و سیبل سربازی چه خوب یا چه بد باید 12 ماه باشه نهایتا. بماند که پارتی بازی هم بین سربازا وجود داره پس ربط زیادی به امنیت نداره امنیت وظیفه کساییه که حقوق میگیرن و ثابت هستن یعنی کادری نه اینکه سرباز بره
    • سرباز IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      234 0
      چی میگی حاجی. سربازی فقط دو ماه آموزشی اسلحه دستته. بقیش یا تی میدن دستت یا حمال بقیه ای. یا سربازی نرفتی یا سربازیت خیلی بهت خوش گذشته. ما میگیم این دو ماه آموزشی برای امنیت کشور باشه اما اون 22 ماه حمالی رو حذف کنن
    • افشین IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 110
      فرمایش شما کاملا درسته. مشکل وحشت شیر مردان فراری نیست. مشکل خودخواهی هست. اینکه اون دوست گرامی میگه در آموزشی،دوخشاب اسلحه ژ۳ دادن خالی کردیم یعنی جستارتا شما کذاب هستید و اصلا خدمت نکردی. وقتی میگی ژ۳ یعنی ارتش. در ارتش دو خشاب به کسی نمیدن خالی کنه اونم بدون سیبل. شما فعلا در کرونا چهار مرحله تیراندازی ۲۵ و ۵۰ و ۱۰۰ و ۲۰۰ متر دارید که اگه کرونا نبود بیشتر مبشد. خشابی هم قشنگ نمیدن.سه تیر قلقگيري داری و پنج تیر نمره. اما اینکه حقوق. کم هست درسته.حقوق باید بیشتر بشه و تجهييزات انفرادی بروزتر و خدمات پادگانی هم ارتقا پیدا کنه. اما این عزیز دیگه که میگه تی بهم دادن. بله تی بهت میدن.حتما توقع نداری که جناب سرهنگ زیر،شما رو تی بکشه؟؟ شما در حد تی کشیدن بودی .یکی دیگه نخبه هست میره وزارت دفاع.یکی میره هوا فضا و غیره.درست مثل بیرون. هر کسی را برای کاری انتخاب میکنند. اما امنيبت ملی کشور دقیقا ارتباط مستقیم با تعداد سربازهای در حال خدمت و دخيره داره. اینکه فکر میکنید باید در دو ماه آموزشی،رمبو بشید اشتباه هست. ما با بیست روز آموزش اونم در بسیج میرفتيم خط مقدم. برید بپرسید. وقتی لازم بشه همچین عملی یاد می گیرید که هیچ کاری رو یاد نميگيريد به اون سرعت
    • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      84 0
      IR ۰۳:۳۸ اقای محترم خدمتت عارضم اموزشی من توی یکی از استان های مرکزی ایران بود اگر بنویسم شاید تایید نشه نظرم اونم توی تابستون 98 اوج گرما الانم خدمتم تموم شده ! کرونا در موقع اموزش من نبود. پادگان ما میدون تیرش واقعا درب و داغون بود. سیبل ها افتاده روی زمین. فرماندهان فقط میخواستن مارو با تیراندازی اشنا کنن همین یه جوری حرف میزنید انگار از همه چی خبر دارید. نه عزیز من لیسانسه ها توی اون دوره 2 بار میدون تیر رفتن که هر بار یک خشاب خالی میکردن که مجموعا میشد همون 2 خشاب اونم پر. اصلا هم قلق گیری نداشت اینا مال بسیج و سپاهه بیشتر. فوق لیسانسه ها هم یک بار رفتن. ضمنا حرف دوستمون درسته بعد از کل خدمت فهمیدیم فقط همون اموزشی مهم بود نه باقیش ضمنا شما که میفرمایید در 20 روز یاد میگرفتید خب چرا نباید در 21 ماه یه چیز مهم به ما یاد بدن ؟ اومدیم خدای ناکرده همون وسط خدمتی جنگ شد؟ تازه باید اموزای اصلی رو یاد بدن؟ مشرق لطفا نظرمو چاپ کن میدونم که چند روز گذشته ولی خواهشا چاپ کن
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    82 0
    جوانی ما رو هدر میده
    • افشین IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 180
      اخیه. مگه قبل و بعدش چکار میکردید که از حراست و حفاظت از امنييت کشور مهمتر بوده و هست که جوانيتون هدر ميره؟ کشفیات مهمی داشتید؟ فتوحات کردید؟ غنی سازی ميفرموديد؟؟ هشتاد سال مال تو دوسال مال کشور. از این معامله بهتری در عمرت داشتی یا خواهی داشت؟
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    51 1
    درجمهوری باسطلاح اسلامی فقط پول حاکم است.کسانی رامیشناسم که ۳پسرداردچون پول داردپارت داردباپول هر۳راخریده هیچکدام سربازی نرفته وکسانی هم پول ندارن سربازی رابخرند وسربازی نرفتند وپاسگاه درپی جلبشان است.کشوررفاهش کیف وحالش برای پولدارهاست وزحمت.جنگ و...برای طبقه پایین.اسلام وعدالت با ایران بیگانه است
    • افشین IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 134
      پسر جان برای خریدن سربازی پارتی لازم نیست. متاسفانه افساد طلبان چه در دوره اصلاحات و چه در دوره روحانی اینکار رو قانونی کردند.البته یکسری شرط سن داشت ولی نیازی،به پارتی نداشت. تازه این آخریها اقساطی،هم کردن!!! این واقعا ظلم هست. نمیشه بی پولها جور پولدارها رو بکشند. پس،باید سربازی برای همه و برای فراریها و غایبین همراه با مجازات باشه. البته شما هم در یک قسمت خالی بستی.سه نفر مگه با هم هر کدام یکسال تفاوت سن داشته باشن والا نمیشه.
  • پیمان NO ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    54 0
    ستاد کل یعنی واقعا متوجه نیست که دنیا سربازی را حذف نکرده بلکه سربازی حرفه ای و استخدامی برای امنیت بیشتر ایجاد کرده. سربازی تجباری برای صد سال پیش بود و در دنیای امروز دیگه جایگاهی نداره گواهش هم چهار میلیون مشمول غایب¡
    • افشین IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 115
      چرا بر خلاف شما ستاد مشترک خوب میدونه.حداقل شما یه سرچ میکردید تا متوجه بشید که هنوز سه چهارم کشورها سربازی دارند .اما اگه منظور،شما مثل بعضیها از سربازی حرفه ای این هستکه اوناییکه پول ندارن از بی پولی و بیکاری بزن سربازی،و شما بچه چهاردرصديها پول بدید ونرید و بگید این به اون در که مگه در خواب ببینید همچین چیزی،رو. یا اگه مثل برخی از نمایندگان که طرح خنده داری داده بودن که از فلان منبع و فلان منبع دیگه اینقدر مالیات بگیریم و اینقدر عوارض از اونيکي و بدیم بابت حقوق سرباز حرفه ای که لازم خوابشون ببینید.ما بريم خدمت کنیم در،زمان جنگ و غیر از خدمت هم خيليهامون با بسیج از کشور.د فاع کنند بعد مالیات بدیم که بیست درصد فراری گوگوری مگوی نمیخوان برن خدمت و آقای نماینده نیاز به رای اونا داره که بازم باید خابشو ببینید. اینجوری رای ما رو نداره. بودجه دفاعی ما به سرباز سیصد هزار تومن البته میکن حقوق میده.زیر همین مونده.حالا به یه سرباز حرفه ای باید حداقل نود درصد حقوق پائینترین درجه دار رو بده که چیزی،حدود شش میلیون تومن میشه. اولا هیچکس ۲۴ ساعته با این پول خدمت نمی کنه.دوما وقتی نیست بدن پس ازش حرف زدن آب در هاون کوبیدن هست. هر کس،به هوای گوشت کفتر باشد ........
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    103 0
    عمر جوانان ما را تباه میکنند
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 37
    سربازی حذف نخواهد شد این تصمیم قاطع ستاد کل نیروهای مسلح است به کسی که سر بازی نرفته دختر نمی دهند این تصمیم قاطع مردم است عزیزان انقلابی و دین داران با کمک ستاد کل قاطع و مقتدر زحمت فرزند آوری را تقبل بکنند فکر کنم نفری 200 یا 300 تا کافی باشه
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    52 0
    سربازی یک نوع جبر و زور گویی است، کشور هایی که سربازی اجباری ندارند امنیت ندارند؟ این حرف ها خواستگاه عقلانی و منطقی ندارد،باید هزینه کرد و باید بصورت عاقلانه و حرفه ای به این موضوع رسیدگی شود، نظر سنجی شود از مردم ایران ببینیم چند درصد با این روش سربازی موافق هستند؟
  • افشین IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 52
    متاسفانه چند وقتی هستکه برخي نمایندگان و کاندیدهای دنبال رای با نشانه گرفتن جوانان که اغلب تجربه کمتری دارند با سخنانی که فاقد پشتوانه عملیاتی علمی اقتصادی اجتماعی و حتی اختیاری هست سعی در جذب این آرا دارند. آنهم بدون توجه به اینکه این سخنان نتنها برای امنییت ملی خطرناک هست بلکه باعث شرطی کردن جوانان در بابت سربازی رفتن و همچنین ایجاد توقع در آنان نیز می‌شود. سوال اینجاست که آقایان چنانچه منبع یا منابعی غیر از جیب مردم برای این تحول بزرگ دارند بفرمایند که چرا تا حالا حقوق همین سربازان وظیفه شناس که بخدمت اجباری رفته اند را کمتر از یک چهارم قانون تصویبی خودشان در مجلس پرداخت کردند. اگر پولی هست چرا حداقل برای ارتقا تجهیزات انفرادی این عزیزان هیچکاری نکردید. چرا به وضعییت عمرانی زیر ساخت‌های پادگانی نپرداختند. چرا به وضعییت معیشتی پرسنل کادر که باید سی سال جان در کف دست بگیرند و با جانفشانی حافظ امنییت باشند.نپرداختید. شما فراموش کردید که بودجه دفاعی ما حتی کمتر از کشورهای لی لی پوتی جنوب خلیج فارس هست و همین بودجه اندک تصویبی نصفه نیمه آنهم نه در وقت لازم تخصیص داده می‌شود و با مبلغ تصویبی فاصله زیاد دارد. که اگر نبود مدیریت جهادی و انقلابی و انضباط نیروهای مسلح الان کلاهمان پس معرکه بود و باید این مدیریت را تا حدی حتی معجزه دید. حالا بفرمایید با این تفاسیر اگر نقشه ای برای جیب و سفره ما ندارید در چنین شرایطی چگونه میخواهید حقوق چند صد هزار سرباز حرفه ای را که باید حداقل نود درصد حقوق هم درجه خود در پرسنل کادر را دریافت کنندتامین نمایید. شما که در پرداخت حقوق اندک حدود سیصد هزار تومان سربازان فعلی مشکل دارید چجوری میخواهید این مبلغ که بصورت متوسط به حدود شش میلیون تومان می‌رسد را تامین کنید.?? ؟؟ قبلی‌ها با برجام اقتصاد را شرطی کردند و شما با سخنان نسنجیده امنییت را قصد داشتید شرطی کنید. انشالله از این پس شاهد اینگونه سخنان نسنچیده و نپخته و خارج از اختیارات نباشیم. امید است از این پس شورای امنییت ملی به مطرح کنندگان اینگونه مباحث اخطار لازم دهد و برخورد نماید.
  • مرتضی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    53 0
    والا من کار خوب داشتم، رفتم خدمت هم کارم از دست رفت هم مشکل دیسک کمر پیدا کردم، جالبه که ارتش هیچ مسئولیتی هم قبول نکرد!!! بدترین جای ماجرا اینه که بعد از 2 سال خدمت باید بازم پول بدی تا مدت بیمه ات رو بگیری، یعنی کل مدت خدمتت که مفتی کار کردی، حتی بیمه هم نیستی
  • 888 IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    64 0
    سربازی اجباری برای جامعه جز ضرر و آسیب خصوصا در بالا بردن سن ازدواج و آمار بیکاری عایدی ندارد
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    53 0
    مشرق " سؤال کنید 24 ماه در شبانه روز خدمت کردن یعنی با سه شیفت بللا انقطاع می شود می شود 72 ماه در صورتیکه قانون خدمت دوره ضرورت را 24 ماه تبیین کرده است با وضع موجود در 8 ماه با سه شیفت می شود 24 ماه این اجحاف به جوانان ایران زمین هیچ توجیح عقلی و قانونی ندارد جالب حقوق یک ماه را هم کامل به سرباز نمی دهند وآن ران را ..
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    52 0
    اگه دنبال عدالت هستید پس سربازی برای خانم ها هم باید اجباری باشد ( 2 سال جون بکن از همه چیز عقب بیوفت بعد طرف فوق و دکترا میگیره منتظر شاهزاده با اسب سفید میشینه! )
  • دجال زمانه را بشناس IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    63 0
    اگر مشمول جونا نیست و اینا رو به کشتن میدین خودتون برید حرومزاده ها .... آینده جون توانایی قدرت جوونا به تخمتونه لعنت به همتون گمشید خودتون برید به جهنم ماها هرچی زورم بزنیم کونمون پاره بشه نمیتونیم زندگی درستی داشته باشبم
  • Shahrokh IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    اینهایی که به جوانان القا میکنند سربازی یعنی چی خودشون برند!!!!!!!! اینها فاقد شرف هستند و بنوعی وطنفروش هستند در جای جای عالم در تمام کشورها شاید تعداد انگشت شماری سربازی اجباری است جالب است دور تا دور مملکت ه ها هزار لشکرهای عملیاتی ب ای برقراری امنیت و آرامش و آسایش ملت آماده باش هستند ولی باز می‌بینیم اشرار....وطنفروشهای شورشگر..مزدورهای اجانب..گاها می‌آیند یه فاجعه مثل تاسوکی براه می‌اندازند حالا تجسم کنید با القا های یه مشت وطنفروش کسی سربازی نرود ببینید چه فاجعه ایی رخ خواهد داد. اینقدر ساده و زود باور نباشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس