جریان‌های عراقی معترض دست به دامن قوه قضائیه می‌شوند

چارچوب هماهنگ کننده جریان‌های سیاسی عراقی مخالف نتایج انتخابات عراق تهدید کرد در صورتی که کمیساریای انتخابات حاضر به رسیدگی به اعتراضات‌شان نباشد به قوه قضائیه پناه خواهند برد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، از بغداد گزارش داد، جریان‌های معترض به نتایج انتخابات برای مجبور کردن کمیساریای مستقل انتخابات برای بازشماری دستی تمامی صندوق‌های رای دست به دامن دادگاه فدرال عراق خواهند شد.

چارچوب هماهنگی نیروهای عراقی مخالف نتایج انتخابات در بیانیه‌ای که تسلیم رسانه‌ها شد تاکید کرد، نتایج اعلام شده بعد از بازشماری ۲۰۰۰ مرکز رای گیری را نمی‌پذیرد، زیرا این مراکز تنها بخش کوچکی از ۵۷ هزار صندوق رای گیری هستند.

این ساختار تاکید کرد در صورت عدم توجه به درخواست هایش حجم اعتراضات را در پایتخت و استان‌های مرکزی و جنوبی عراق افزایش خواهد داد.

سالم العبادی از رهبران ائتلاف الفتح یکی از مهم‌ترین اعضای این ساختار تاکیدکرد: اقدام کمیساریا در بازشماری گزینشی برخی از مراکز رای گیری اقدامی گمراه کننده است، زیرا تفاوت زیادی شمار آرا وجود دارند، تفاوتی که می‌تواند کل روند انتخابات و نتایج آن را تحت الشعاع خود قرار دهد.

العبادی تاکید کرد: تحصن همچنان ادامه خواهد داشت و از این پس شاهد افزایش حجم اعتراضات مردمی خواهیم شد.

حسین البهادلی از رهبران ائتلاف النصر دیگر جریان عضو این ساختار هم تاکید کرد: آنچه که ما خواهان آن هستیم بازشماری تمامی صندوق‌ها است نه برخی از آنها که در صورت عدم انجام چنین کاری ما خواهان تایید نتایج انتخابات در دادگاه فدرال عراق خواهیم شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس