کد خبر 1293727
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
منعی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت‌: آنچه از کشورهای دیگر نیز خبر می‌رسد، آموزش حضوری در بسیاری از مقاطع بدون انجام واکسیناسیون صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، زهرا شیخی مبارکه، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد بازگشایی مدارس گفت:نباید بازگشایی مدارس را منوط به واکسیناسیون بدانیم چنانکه بسیاری از کشورها نیز با رعایت اصول بهداشتی اقدام به آموزش حضوری کرده اند.

وی ادامه داد:آنچه از کشورهای دیگر نیز خبر می‌رسد، آموزش حضوری در بسیاری از مقاطع بدون انجام واکسیناسیون صورت گرفته است، ایران نیز می‌تواند با رعایت کامل اصول بهداشتی به سمت آموزش حضوری قدم بردارد.

بیشتر بخوانید:

توضیحات آموزش و پرورش در مورد بازگشایی مدارس

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:در دو سال گذشته متوجه ضعف‌های بسیار آموزش مجازی شدیم، خانواده‌ها ازآن شرایط رضایت کافی نداشته اند، سطح سواد در برخی از خانواده‌ها به حدی نبود که بتوانند در کنار دانش آموزان قرار گیرند و به آن‌ها کمک کنند.

وی افزود:فارغ از مواردی که اشاره شد موضوعات پرورشی و ارتباطلات اجتماعی دانش آموزان به واسطه قرار گرفتن در منزل دچار وضعیت نامناسبی شده است.

شیخی اضافه کرد:با توجه به اینکه آموزش و پرورش از آغاز سال به تدریج آموزش حضوری را در مراکز کمک تراکم و کم جمعیت آغاز کرده است، تمایل نیز این است که بدون در نظر گرفتن درصد دانش آموزان واکسینه با رعایت مسائل و شیوه نامه‌های بهداشتی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی برگردیم.

وی گفت:موضوع دیگری که در این میان وجود دارد این است که افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و به طور کلی بزرگسالانی که این دانش آموزان با آن‌ها در ارتباط هستند نیز واکسینه شده اند از سوی دیگر آمار معنی داری از ابتلای افرادی که در سنین دانش آموزی هستند نیز مشاهده نمی‌شود.

وی در پایان گفت:از این رو منعی برای بازگشایی مدارس وجود نخواهد داشت، چرا که می‌توان همچون سایر کشورهای درگیر این بیماری با رعایت مسائل بهداشتی به سراغ آموزش حضوری رفت و جلوی آسیب‌های به وجود آمده از آموزش مجازی را گرفت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دلسوز IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    11 2
    بازگشایی مدارس حتما شیوع مجدد کروناست
  • رضا IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    11 1
    یعنی منعی ندارد داری از معده حرف میزنی کلا ایراده و نباید امسال مدارس بصورت حضوری باز بشه
  • ولی دانش اموز IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    10 1
    قبل از کرونا بچه ها با وضعیت بدون تهویه کلاسها دائما پاییز و زمستان سرماخورده بودند.الان با وجود کرونا مردم رو به کشتن ندید.کلاسها و مدارس ایران رو از لحاظ استاندارد بودن با کدوم کشور مقایسه میکنید؟بسیاری از همین دانش آموزان خاطراتی بد از کرونا دارند یعنی عزیزانشونو کرونا ازشون گرفته.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    9 1
    این کار ینی همه گیری سراری جز اونایی که پول دارن معلم خصوصی میگیری بقیه به دار فانی میریم
  • پیمان کاردان IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    9 1
    این نماینده حتما بچه ندارد که نگرانش باشد
  • معلم IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    6 7
    بنده به عنوان کسی که هم معلم هستم هم فرزندم دانش اموز است با قاطعیت اعلام میکنم که باز گشایی مدارس و دانشگاهها ضروری است و هیچگونه مشکلی ندارد، کسانی که مخالف حضوری شدن مدارس هستن به احتمال زیاد غرض مرض دارند یا نا آگاهند و ترس بی مورد دارند، مجازی شدن مدارس آسیب های جبران ناپذیری به دانش اموزان وارد کرده است.
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 5
    هم معلم هستم هم ولی دانش اموز. بازگشایی مدارس یک ضرورته..تا الان که مدارس تعطیل بوده، هیچ دانش آموز و یا پدر و مادر دانش آموزی کرونا نگرفتن؟!!!. با تعطیلی مدارس، خانواده ها از هر فرصتی برای سفر و مهمانی و.... استفاده میکنن که این موضوع عامل شیوع کروواسی.
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 1
    دیوانگی نکنید بازگشایی مدارس مثل اتش درانبارباروته انوقت کدام ازشما میایید برای فاجعه احتمالی جواب پس بدید امسال باید غیرحصوری باشه همین
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 1
    هیچ عاقلی تواین شرایط بچه ابتدایی خودش روکه واکسن نزده وکلاسها ۳۰تا۴۰ نفری هستند نمیفرسته بچه ابتدایی معنی پروتکل رامیفهمه؟تمام کنید مسخره بازی را
  • رضا IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 1
    سلام با اين استدلال نماينده محترم كاملا مخالف هستم و بازگشايي مدارس را در اين زمان خاص باعث اوج گيري مجدد اين ويروس مي بينم.
    • دخی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      اصلا شما درست میگید، پس کرونا برای سفر ومهمانی وعروسی مشکلی نداره فقط برای مدرسه ایراد داره. دیروز عروسی بود بچه ها رفته بودن کسی ماسک هم نداشت فیلم گرفته بودن گذاشتن وضعیت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس