توقیف نفتکش

یک تارنمای آمریکایی از افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران و بی‌اعتنایی بیشتر کشورها به تحریم‌های خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: «واشنگتن فری بیکن» در گزارشی نوشت همزمان با تلاش‌های دولت بایدن برای احیای برجام، فروش نفت ایران در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

در همین حال دولت بایدن، چشمش را به روی افزایش چشمگیر معاملات نفتی ایران بسته است. چین طی سه ماه گذشته به طور متوسط روزانه نزدیک به ۸۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده؛ تقریباً دو برابر مقداری که در مدت مشابه سال گذشته از ایران خریداری می‌کرد.

این افزایش در بحبوحه تلاش چین و ایران برای تقویت روابط دیپلماتیک و وادار کردن دولت بایدن به لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

ایران همچنین مشغول ساخت ناوگانی از کشتی‌های نامرئی بوده که نفت را به چین، سوریه، ونزوئلا، روسیه و سایر کشورها منتقل می‌کنند. این کشتی‌ها با خاموش کردن فرستنده‌های خود تحریم‌ها را دور می‌زنند.

کارشناسان می‌گویند ایران به این ترتیب یک فرصت مالی جدید پدید آورده است.

کلیر جانگمن رئیس‌گروه «اتحاد در مقابل ایران هسته‌ای» گفت:افزایش صادرات نفت ایران به چین به عدم اجرای تحریم‌ها مربوط می‌شود. یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت که چین همچنان «یک شریک تجاری مهم برای ایران» است.

گزارش تارنمای آمریکایی که مستند به واقعیات است، بار دیگر فضاسازی‌های دروغین خبرگزاری انگلیسی رویتر در ادعای کاهش صادرات نفت ایران را نشان می‌دهد.

وزیر نفت هم در گزارش دیروز خود به دولت، از افزایش صادرات نفت و فرآورده‌های پتروشیمی خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    12 0
    یاد سخن اوباما افتادم . که بعد از برجام گفته بود . چنانچه زمان میگذشت تحریم های ما کم و بی اثر میشدند . و چنین معاهده ( یکطرفه و مفتی) گیرمان نمیامد که هر کار خواستیم بکنیم و زبانمان دراز باشد و هیچ مسئولیتی قبول نکنیم و طلبِاری هم بکنبیم . اونهم توسط باصطلاح برخی مصدق ثانی و تیم همراه بنمایندگی از دولتی فشل بتمام معنا خود باخته و ...
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      1 0
      حرفتون واقعا درسته اگه برجام نبود و کمی مقاومت میکردیم قدرتمون الان چندبرابر بود حیف که هرچی ضربه خوردیم از یه مشت خائن بود
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      1 0
      حرفتون درسته، جوونی ما هم سوخت.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    قابل توجه دولت : بهترین کار در شرایط تحریمی فعلی افزایش ظرفیت پالایش نفت خام در کشور و صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه بجای صادرات پر خطر و پرهزینه نفت خام می باشد در صورت کمبود سرمایه جهت احداث پالایشگاه و پتروشیمی با چین وروسیه شراکت کنند و یا سرمایه های سرگردان در دست مردم را که مثل سیل به تورم دامن میزند با تضمینهای سود آور بسمت اینکار هدایت بکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس