گاف جدید بولسونارو: از برج پیتزا در ایتالیا دیدن کردم!

رئیس‌جمهور برزیل که اخیراً گاف دیدارش با «جیم کری» به جای «جان کری» او را سوژه کرده بود، اینبار در گافی جدید به جای «برج پیزا» از «برج پیتزا» در ایتالیا دیدن کرد.

به گزارش مشرق، «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور جنجالی برزیل پس از گاف اخیرش که «جان کری» نماینده ویژه آمریکا در امور تغییرات اقلیمی را با نام «جیم کری» بازیگر معروف آمریکایی قاطی کرد، اینبار در گافی جدید، در اشاره به برج کج پیزا از امکان دیدنی و تاریخی ایتالیا به اشتباه گفت برج پیتزا؛ گافی که موج جدیدی از تمسخر را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت. 

بیشتر بخوانید

رئیس‌جمهور برزیل، جان کری «جیم کری» صدا کرد +فیلم

گاف جدید بولسونارو: از برج پیتزا در ایتالیا دیدن کردم!

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، بولسونارو در مراسم راه‌اندازی فناوری ۵جی  (۵G) گفت: من اخیراً به ایتالیا رفتم... از برج پیتزا دیدن کردم.

گاف جدید بولسونارو: از برج پیتزا در ایتالیا دیدن کردم!

پیش‌تر هم ویدئوی گاف رئیس‌جمهور برزیل در نام بردن از جیم کری به جای جان کری طی کمتر از یک ساعت در شبکه توییتر نزدیک به ۱۵۰ هزار بار دیده و به اصطلاح «وایرال» شده بود.

گاف جدید بولسونارو: از برج پیتزا در ایتالیا دیدن کردم!

ژائیر بولسونارو که برای شرکت در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل (COP۲۶) در گلاسکوی اسکاتلند حضور داشت، با جان کری نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور تغییرات اقلیمی دیدار کرد و در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفته بود: «من با جیم کری صحبت کردم (اما صحبت ما) یک چیز خصوصی است و متاسفانه نمی‌توانم به شما درباره آن حرفی بزنم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    ایشون در واقع درست گفتن، در زبان ایتالیایی وقتی دو تا حرف z پشت سر هم قرار می گیرند (مثل واژه ی pizza)، اولین حرف z «ت» و دومین حرف z همون «ز» تلفظ میشه، بنابراین تلفظ درست pizza همون پیتزا است نه پیزا.
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 0
      منم فکر میکردم درست گفته ولی الان رفتم دیدم اسمش برج pisa هست که خونده میشه " پیزا " اما اون pizza هست که خونده میشه" پیتزا " و اشتباه تلفظ کرده
  • TR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    خاک بر سر رییس جمهور بیسوادشون!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس