کد خبر 1295046
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۵
کره شمالی برای آموزش از ربات‌ها کمک می‌گیرد

کیم جانگ، رهبر کره‌ی شمالی، برای اصلاحات آموزشی در سال‌های اخیر استفاده از نوآوری‌های علمی و تکنولوژی را در دستور کار این کشورقرار داده‌است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مقامات کره شمالی تصمیم گرفته‌اند برای تقویت آموزش در رده سنی کودک و نوجوان، از تکنولوژی ربات‌ها استفاده کنند.

کیم جانگ، رهبر کره‌ی شمالی، برای اصلاحات آموزشی در سال‌های اخیر استفاده از نوآوری‌های علمی و تکنولوژی را در دستور کار این کشورقرار داده‌است.

بیشتر بخوانید

رباتی که راه می‌رود و پرواز می‌کند +عکس

کوم هی، استاد دانشگاه پیونگیانگ در یک گفت و گوی تلویزیونی گفته است توسعه‌ی ربات‌های آموزشی از دغدغه‌های مهم او بوده است. ربات‌هایی که بتوانند سر خود را تکان داده و هنگام پرسیدن سوال از آن‌ها، به زبان کره‌ای و زبان‌های خارجی پاسخ دهند.

ربات آموزشی تولید شده توسط این گروه متخصص حدود ۸۰ سانتیمر ارتفاع دارد و با صدای زنانه در حالی که دست خود را تکان می‌دهد می‌گوید:« من به آموختن کمک می‌کنم که باعث افزایش سطح هوش کودکان می‌شود.

ربات آموزشی دیگر، یک ربات با چشمان آبی و پرچم کره شمالی در دست است که در فضای کلاس می‌چرخد و برای آموزش ریاضیات، موسیقی و انگلیسی در سطح پایه به کودکان، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کشور کره‌ی شمالی در ماه ژوئن سال گذشته مدارس خود را دوباره باز نمود، اما پوشیدن ماسک در کلاس درس را برای دانش‌آموزان اجباری کرده و ایستگاه‌های ضدعفونی را در مدارس قرار داد.

این کشور تا کنون به صورت رسمی آمار ابتلا کرونا را گزارش نداده‌است، اما اقدامات شدید  محدودکننده در برابر این ویروس پیاده کرده است، از جمله بستن مرزها و محدود کردن سفرهای داخلی.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس