کد خبر 1295058
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
مظلومی: پورحیدری در قلب هواداران استقلال جای دارد

پنجمین سالگرد مرحوم منصور پورحیدری امروز (جمعه) با حضور برخی عضو هیات مدیره و هواداران استقلال در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم پنجمین سالگرد درگذشت «منصور پورحیدری» در بهشت زهرا (س) و بر سر مزار وی برگزار شد. در این مراسم تعدادی از هواداران استقلال و پیشکسوتان فوتبال ایران حاضر بودند.

پرویز مظلومی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در حاشیه این مراسم گفت: پورحیدری در قلب هواداران استقلال جای دارد و هیچ وقت فراموش نشدنی است.

وی افزود: پورحیدری برای استقلال زحمات زیادی کشیده است و نام وی تا ابد به نیکی در باشگاه استقلال ثبت شده است.

پورحیدری در یک بازه زمانی ۲۳ ساله هشت مرتبه سرمربی‌گری باشگاه فوتبال استقلال تهران را بر عهده گرفت و با این تیم افتخارات فراوانی، از جمله یک قهرمانی در آسیا ۹۱–۱۹۹۰، دو قهرمانی در لیگ فوتبال ایران  ۶۹–۱۳۶۸ و ۸۰–۱۳۷۹، دو قهرمانی در جام حذفی ایران ۷۵–۱۳۷۴ و ۷۹–۱۳۷۸ و سه قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران در ۱۳۶۲، ۱۳۶۴ و ۱۳۷۰ را کسب کرد به گونه‌ای که وی بعد از علی دانایی‌فرد پرافتخارترین مربی این باشگاه است.

پورحیدری همچنین در سال‌های ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ سرمربی تیم ملی ایران بود و با این تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی در فوتبال بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک شد. این قهرمانی تا به امروز آخرین قهرمانی تیم ملی ایران در سطح قاره آسیا است.

پورحیدری در ۱۴ آبان ۱۳۹۵ پس از حدود یک سال مبارزه با بیماری سرطان حنجره در بیمارستان ایران‌مهر تهران درگذشت.

وی در این دوران دو بار در بیمارستان بستری شد اما با این وجود تا آخرین هفته‌ها و تا مرداد ۱۳۹۵ همچنان به عنوان سرپرست تیم استقلال بر روی نیمکت این تیم می‌نشست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس