کد خبر 1295495
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
واکسیناسیون شرط بازگشایی مدارس نیست

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس ما آماده می‌شوند که از اول آذر ماه، میزبان دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دانش‌آموزان ابتدایی باشند.

به گزارش مشرق، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: خوشامد می‌گویم به اولین گروه دانش‌آموزانی که وارد فضای مدارس شدند و امیدوارم زمینه حضور دانش‌آموزان و مدیریت ستاد کرونا به‌گونه‌ای باشد که حضور بیشتر دانش آموزان را در مدارس داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

مراقب ابتلای همزمان کرونا و آنفلوانزا باشید

وی ادامه داد: امروز اولین گروه از دانش‌آموزان یعنی دانش‌آموزان متوسطه دوم با مدارس ارتباط برقرار کردند و بر اساس الگویی که خود مدارس بر اساس ظرفیت‌های مدارس و پروتکل‌ها تنظیم کردند، دانش‌آموزان در مدارس در قالب یک گروه، دو گروه یا سه گروه حضور پیدا می‌کنند. 

کاظمی با بیان اینکه خوشحالیم که حضور دانش‌آموزان را داریم و آموزش حضوری آغاز می‌شود، گفت: از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که بیشترین دغدغه را داشتند و با همراهی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، توانستیم مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی را هم اخذ کنیم. 

وی افزود: مدارس ما آماده می‌شوند که از اول آذر ماه، میزبان دانش‌آموزان دوره متوسطه اول  و دانش‌آموزان ابتدایی باشند. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: سعی می‌کنیم که نگرانی خانواده‌ها را به حداقل برسانیم. واکسیناسیون کارکنان و عوامل اجرایی مدارس به طور کامل انجام شده است؛ واکسیناسیون معلمان در سراسر کشور نزدیک ۹۰ درصد است و تلاش می‌کنیم به ۱۰۰ درصد برسانیم. همچنین واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، بر اساس آخرین آماری که گرفتم حدود ۸۸.۵ درصد انجام شده است و قطعا با بازگشایی مدارس به مرز ۱۰۰ درصد نزدیک خواهد شد. 

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در اولین روزهای بازگشایی، تمرکزمان را بررعایت پروتکل‌ها، بر حفظ سلامت و امنیت دانش‌آموزان بیشتر تأکید کنیم و با والدین ارتباط بیشتری برقرار کنیم. همچنین الزاماتی که نیاز است دنبال کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • .. IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    1 1
    ما به مدرسه نخواهیم رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس