کد خبر 1295567
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
دستگیری قاتل شهروند قمی در یکی از استانهای شمال شرق کشور

فرمانده انتظامی استان از دستگیری زوج متواری به اتهام ۱۰۰ میلیارد کلاهبرداری طی یک عملیات منسجم اطلاعاتی و پلیسی خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار "غلامرضا جعفری"اظهار داشت: در پی وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر کلاهبرداری و انتقال مال غیر تعداد زیادی واحد مسکونی در شهرستان بندرعباس، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: طی اقدامات گسترده فنی، پلیسی و اطلاعاتی محرز شد یک زوج کلاهبردار به بهانه واگذاری آپارتمان و پیش فروش آن، مقادیر قابل توجهی وجه نقد از شکات دریافت و بدون اطلاع آن‌ها تسهیلات بانکی اخذ کرده و از سال ۹۲ تاکنون متواری شده اند.

 فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار داشت: متهمان در دادگاه‌های کیفری و حقوقی هرکدام به چندین فقره حبس شامل ۷ و ۴ سال و جزای نقدی به میزان ۱۱ میلیارد ریال و رد مال به شکات محکوم شده بودند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: طی یک سال رصد اطلاعاتی و اقدامات گسترده فنی محل اختفاء نامبردگان در استان تهران شناسایی و مشخص شد متهمان محل سکونت خود را هر چند ماه یک بار جابه جا کرده و از تلفن همراه به ندرت استفاده و یا از خطوط بی نام و متعلق به افراد غیر استفاده می‌کردند.

سردار جعفری بیان داشت: نهایتا پس از شناسایی محدوده اختفاء محکومان متواری اکیپی از مأموران با اخذ نیابت قضائی به استان تهران اعزام و طی تعقیب و مراقبت سه روزه در چندین نقطه محل تردد و اختفاء آن‌ها شناسایی شده، متهمان را در حالی که از یک آپارتمان خارج و به صورت پیاده در خیابان در حال حرکت بودند، شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه دستگیر وبه پلیس آگاهی بندرعباس دلالت دادند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با تأکید بر اینکه طی بررسی‌های صورت گرفته تا کنون مشخص شده متهمان مذکور در دادسراهای کیفری و حقوقی حدود ۲۳۰ شاکی دارند، خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده به ۴ فقره کلاهبرداری ملکی با ارزشی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال معترف شده اند و تلاش جهت شناسایی دیگر مال باختگان ادامه دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس