کد خبر 1295785
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
اعداد خیره‌کننده ژاوی در بارسلونا /مهندس به دنبال تکرار درخشش پپ +تصاویر

ژاوی آماری فوق العاده در بارسلونا به عنوان بازیکن به ثبت رسانده و حالا امیدوار است بتواند جا پای گواردیولا ، رکساچ و ویلانووا بگذارد.

به گزارش مشرق، ژاوی بامداد امروز به سرمربی جدید بارسلونا انتخاب شد و قرار است روز دوشنبه مراسم معارفه او به عنوان جانشین اصلی کومان برگزار شود.ژاوی از مکتب بارسلونا بود و از لاماسیا به اوج درخشش رسید. او ۷۶۷ بازی برای بارسلونا انجام داد که پس از مسی بیشترین بازی در تاریخ آبی اناری‌ها محسوب می‌شود.

او به محض رسیدن به عنوان مربی جدید بارسلونا ۳ اقدام ضروری انجام خواهد داد. ژاوی می‌خواهد کادر فنی، خریدهای باشگاه و کادر پزشکی را سریع‌تر به درجه‌ای عالی برساند.

در گزارش زیر می‌خواهیم به اعداد خیره کننده ژاوی در جمع بارسلونا بپردازیم. آیا او به اندازه کیفیت فوق العاده به عنوان بازیکن ، در سمت مربیگری نیز موفق خواهد شد؟

اعداد خیره‌کننده ژاوی در بارسلونا +عکس

*تعداد بازی

ژاوی ۷۶۷ بازی برای بارسلونا در تمامی مسابقات به ثبت رساند. او ۵۰۵ بازی در لالیگا، ۱۵۷ بازی در لیگ قهرمانان اروپا ، ۷۰ بازی در کوپا دل ری، ۱۳ بازی در لیگ اروپا،‌ ۱۴ بازی در سوپرکاپ اسپانیا، ۳ بازی در سوپرکاپ اروپا و ۵ بازی در جام باشگاه‌های جهان با پیراهن بارسلونا انجام داد.

بیشتر بخوانید:

واکنش گواردیولا به بازگشت ژاوی به بارسلونا

*تعداد گل - پاس گل

او در این سال‌ها به عنوان بازیکن بازیساز بارسلونا توانست ۸۵ گل به ثمر رساند و ۱۸۵ بار پاس گل به دیگر بازیکنان بدهد.

*مربیان ژاوی

او تحت هدایت ۹ مربی قرار گرفت. با لوئیز فان خال در فصل ۹۸-۹۹ دوران خود را آغاز کرد و سپس با مربی‌هایی مثل «لورنس سرا فر» ، «کارلس رکساچ» ، «رادومیر آنتیچ» ، «فرانک رایکارد» ،‌ «پپ گواردیولا» ، «تیتو ویلانووا» ، «تاتا مارتینو» و «لوئیس انریکه» درخشش خود را در نیوکمپ ادامه داد.

اعداد خیره‌کننده ژاوی در بارسلونا +عکس

ژاوی ۱۷ فصل در بارسلونا بازی کرد و از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ برای این تیم به میدان رفت. او ۷ فصل نیز برای جوانان و آکادمی آبی اناری‌ها بازی کرد تا در مجموع ۲۴ فصل برای این تیم بازی کرده باشد.

*تعداد جام

ژاوی ۲۵ جام در بارسلونا گرفت که شامل ۸ لالیگا ، ۴ لیگ قهرمانان اروپال، ۳ کوپا دل ری، ۲ جام باشگاه‌های جهان،‌۲ سوپرکاپ اروپا و ۶ سوپرکاپ اسپانیا است.

آمار آن را به صورت دقیق در زیر مشاهده کنید.

لالیگا: ۸ جام (۱۹۹۸/۹۹, ۲۰۰۴/۰۵, ۲۰۰۵/۰۶, ۲۰۰۸/۰۹, ۲۰۰۹/۱۰, ۲۰۱۰/۱۱, ۲۰۱۲/۱۳ & ۲۰۱۴/۱۵)

لیگ قهرمانان اروپا: ۴ جام (۲۰۰۵/۰۶, ۲۰۰۸/۰۹, ۲۰۱۰/۱۱ & ۲۰۱۴/۱۵)

کوپا دل ری : ۳ جام (۲۰۰۸/۰۹, ۲۰۱۱/۱۲ & ۲۰۱۴/۱۵)

جام باشگاه های جهان:‌ ۲ جام (۲۰۰۹/۱۰ & ۲۰۱۱/۱۲)

سوپرکاپ اروپا: ۲ جام (۲۰۰۹/۱۰ & ۲۰۱۱/۱۲)

سوپرکاپ اسپانیا: ۶ جام (۲۰۰۵/۰۶, ۲۰۰۶/۰۷, ۲۰۰۹/۱۰, ۲۰۱۰/۱۱, ۲۰۱۱/۱۲ & ۲۰۱۳/۱۴)

ژاوی به عنوان سرمربی در السد توانست ۷ جام بدست آورد که شامل لیگ ستارگان قطر،‌ جام قطر، سوپرکاپ قطر، جام امیر قطر و جام ستارگان قطر بوده است.

اعداد خیره‌کننده ژاوی در بارسلونا +عکس

ژاوی ۴۲ بار نیز در ال کلاسیکو مقابل رئال مادرید بازی کرد و پس از یک دوره کوتاه پوشیدن شماره ۱۶ ، همیشه شماره «۶» بارسلونا بود.

او پنجمین مربی تاریخ بارسلوناست که از لاماسیا رشد کرده است. رامون لورنس، خواکیم ریفه، کارلس رکساچ، پپ گواردیولا و تیتو ویلانووا دیگر مربیانی بودند که از لاماسیا رشد کردند و ژاوی نیز امیدوار درخشش آنها را بتواند در مربیگری تکرار کند.

او به هنگام ترک دوحه به مقصد اسپانیا در این خصوص صحبت کرد و اظهار داشت که می‌خواهد بارسلونا را دوباره به همان تیم برنده همیشگی بدل سازد. او اظهار داشت که با تمام وجودش برای این تیم کار خواهد کرد و می‌خواهد در تمامی بازی‌ها به پیروزی دست یابد. ژاوی اظهار داشت: تساوی یا باخت اصلا مورد قبول هواداران آبی اناری نیست. ما بارسلونا و بهترین باشگاه هستیم. با جدیت کار را آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس