دشمن به دنبال مدیریت افکار جامعه ایرانی است

جانشین فرمانده قرارگاه رسانه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن به دنبال مدیریت افکار جامعه ایرانی است تا به این وسیله ادبیات سازش را جایگزین ادبیات مقاومت کند.

به گزارش مشرق، سردار عبدالله ضیغمی در پانزدهمین جلسه از سلسله نشست‌های دفاع همچنان باقی است که با موضوع عملیات روانی در جنگ رسانه‌ای و به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: یکی از مسائل جدی که امروز باید آن را مورد بررسی قرار دهیم این است که بدانیم استراتژی دشمن چیست و چه مسئله کلانی را علیه ایران اسلامی دنبال می‌کند.

جانشین فرمانده قرارگاه رسانه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های دشمن راهبرد جامع فشار با راهبرد اصلی ایجاد تهدید موجودیتی علیه ایران است.

این مسئول اذعان کرد: دشمنان ما ۱۵ راهبرد جانبی را در این عنصر استفاده می‌کنند که تحریم، جنگ اقتصادی، تهاجم فرهنگی و… بخشی از این عناصر هستند و هدف نهایی آن نیز قراردادن مردم در برابر نظام است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: دشمن در این راستا اقدامات پیچیده‌ای برای رسیدن به این هدف انجام داده و خیلی ارتباطی به یک دولت خاص ندارد و اساساً با ماهیت نظام مشکل دارند.

دشمن به دنبال ایجاد ادبیات سازش در جمهوری اسلامی است

وی تبیین کرد: یکی از مهم‌ترین راهبردهایی که توسط دشمن گاهی تحقق پیدا کرده مدیریت تفکر جامعه ایرانی است، این راهبرد اینگونه کار می‌کند که وقتی مسئولین و فرهیختگان آنطور که آنان می‌خواهند فکر کنند در ادامه عمل هم آنطور می‌شود که آنها می‌خواهند لذا ذهن‌ها باید به تسخیر در می‌آمد و مهم‌ترین چیزی که دشمن در این اقدامات دنبال می‌کند ایجاد ادبیات سازش در جامعه ایرانی است.

سردار ضیغمی ادامه داد: آنها میگویند وقتی نخبه‌ها و مسئولین تحت تأثیر قرار بگیرند جامعه هم به سمت خواسته ما حرکت می‌کند ولی با سد مردم رو به رو شدند.

وی گفت: در این حالت راهکاری که دشمن دنبال کرده شناسایی پدیده‌های مهم و زخم‌های داخلی و پیوند دادن آنها با هم و تبدیل ان به دمل چرکین است تا مردم به این باور برسند که حکومت توان اداره کشور را ندارد و مقابل این نظام بایستند.

این کارشناس جنگ نرم بیان کرد: وقتی ناامیدی در جامعه ریشه کند، مردم وارد مرحله افسردگی می‌شوند و به راحتی نمی‌شود آن را رفع کرد و نقشه حال حاضر وارد کردن جامعه به مرحله افسردگی است.

این مسئول تصریح کرد: معجزه نظام ما در این دوره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بود که راه ۴۰ سال آینده انقلاب را تعیین می‌کرد و برای دشمنان ما به منزله بن بست بود ولی همان طور که میدانیم دشمن صبر نمی‌کند و راهبردش در ادامه، تولید ادبیات ضد آن بود.

ضیغمی عنوان کرد: تلاش برای غیرعملیاتی نشان دادن بیانیه گام دوم و بیان اینکه نظام دچار خلأ دستاوردی است از گام‌هایی است که در دستور کار دشمن قرار گرفته است.

این مسئول گفت: دشمن اخیراً امامین انقلاب، دفاع مقدس و هر آنچه ما به عنوان دستاورد می‌شناسیم را زیر سوال می‌برد و تلاش می‌کند با تصویر سازی غلط هر آنچه ما به آن افتخار می‌کنیم را زیر سوال ببرد، باید در برابر این روند ایستاد و تعریف درستی از واقعیت و پیروزی‌ها و سربلندی‌های نظام ارائه کرد.

وی افزود: دفاع مقدس یک الگوی موفق مدیریت در شرایط سخت است که در شکل گیری آن نظام مدیریتی، فرماندهان جنگی و زنان ایرانی نقش مهمی ایفا مردند و تک تک اینها قله‌های پیروزی هستند.

جانشین فرمانده قرارگاه رسانه‌ای سپاه پاسداران انقلاب تصریح کرد: باید عملیات نرم دشمن را خنثی کنیم که تصویری غلط به افکار عمومی ندهد، برخی دعواها درون کشور وجود دارد که یک بحث داخلی است و باید بدانیم دشمن در صورتی که بتواند به اهداف خود برسد به هیچ کسی از این خانواده رحم نمی‌کند لذا همان طور که رهبر انقلاب میگویند باید محورهای دشمن را شناخت و علیه آن آماده بود.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین راهبردها و راه حل های ما در برابر دشمن شناخت دقیق از سناریوی دشمن در سطوح کلان و خرد با آگاهی از این موضوع که آنها بر اساس چه مدلی می‌جنگند خواهد بود چرا که اگر ندانیم احساس خطر نمی‌کنیم.

سردار ضیغمی ادامه داد: باید شناخت کاملی از توانمندی و ظرفیت خود داشته باشیم و به این باور برسیم که ما امکاناتی داریم و به توان خود ایمان داشته باشیم، در این حالت می‌توانیم باابتکار عمل رو به روی دشمن بایستیم.

این مسئول افزود: شناخت دقیق از ضعف‌های دشمن باعث می‌شود درست حمله کنیم و ماشین جنگی آنها را از کار بندازیم و فرصت را از دشمن بگیریم که نتواند زمین بازی را تعریف کند و نگذاریم روایت اول را بسازد.

سردار ضیغمی در پایان بیان کرد: باید نیازهای اصلی جامعه را به درستی بشناسیم تا رسانه بیگانه آنها را پیدا نکند و به عنوان پرچم به دست نگیرد و در نهایت باید به وعده الهی و نصرت او ایمان داشته باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    دشمن به دنبال مدیریت افکار جامعه ایرانی است تا به این وسیله ادبیات سازش را جایگزین ادبیات مقاومت کند// موفق بوده ۳۲سال اصلاحتبه کاران را در ایران راس کار داشت و براش عملیش کردند‌.الان هم تربیت بچه هامون دست صهیونیستهاست که از طریق سه نیملیتریهای در پیتی و لاتچریها و هنر پبشته ها و خصوصا گوشی ها انجام میشه ولی چراغی را که ایزد برفروزد هرآنکس پف کند ریشش بسوزد.
  • علیرضا IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    باسلام،طبق آنچه که بعضاًدرجامعه مشهوداست وباتوجه به بیانات وهشدارهای مقامات سیاسی،نظامی وکارشناسان مربوطه وذکراین نکته مهم که جایگزین شدن ادبیات سازش بصورت فراگیردرجامعه ایران اسلامی ،بسیارخطرناک وسهم مهلکیست که خدای ناخواسته،درصورت غفلت آحادجامعه ایرانی،روزگارمان بسیاربدترازمردم عراق،سوریه،لیبی ویمن خواهدشد،لذابسیارلازم،ضروری وواجب است که اصحاب رسانه،سایتهاوپایگاههای مردمی به این مهم پرداخته وبصورت مدون ،هوشیارانه وبراساس تکلیف،وجدان و وظیفه عموم مردم ایران رادراین زمینه آگاه،هوشیار،متحدوبسبج نمایند،ودراصل اصحاب رسانه دراین موقعیت بسیارحساس وخطرناک ،بایدبعنوان پایگاههای مردمی وخاکریزهای مطمئن ،نسل امروزی راباایجادتغییردرظاهر،پوشش،افکارورفتارشان مانندجوانان اوایل انقلاب،محب وشیعه اهل بیت(س)تعلیم داده وتربیت نمایند،واین مهم به عنایت الهی شدنیست وبایدهرچه سریعترومؤثرترحاصل شودانشاءالله؛باتشکر
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    عالی. درسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس