کد خبر 1297675
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
آسیب‌های فیس‌بوک برای ۳۶۰ میلیون کاربر

طبق پست جدیدی در بلاگ متا، این شرکت از این پس اجازه نمی‌دهد تبلیغ کنندگان از گزینه‌های دقیق تبلیغات هدفمند استفاده کنند.

به گزارش مشرق به نقل از ورج، این گزینه‌ها آگهی‌ها را براساس میزان فعالیت و توجه کاربر در حوزه‌های حساس مانند نژاد یا قومیت، دیدگاه‌های مذهبی، اعتقادات سیاسی، سلامتی و موارد دیگر به او نشان می‌دهد.

گراهام ماد نایب رئیس بازاریابی و تبلیغات متا (فیس بوک) در این پست نوشته است: ما نگرانی‌های کارشناسان درباره گزینه‌های تبلیغات هدفمند شنیدیم مانند مواردی که این اقدام به تجربه‌ای منفی برای گروه‌های اقلیتی منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید

آسیب‌های فیس‌بوک برای ۳۶۰ میلیون کاربر

متا تاکید دارد گزینه‌های هدف گرفتن مشتریان به طور معمول براساس ویژگی‌های فردی یا فیزیکی نیست. بلکه آگهی دهندگان با توجه به فعالیت‌های کاربر تصور می‌کنند گزینه‌های مذکور برای وی جالب باشد. با این حال هدف گرفتن کاربران با جزئیات دقیق ممکن است خطرناک باشد. ممکن است تبلیغات تهاجمی تبعیض آمیز به نظر برسند، اعتیاد را تقویت کنند، تأثیر منفی روی رفتار داشته باشند و یا حتی به اختلالات ذهنی منجر شوند.

در همین راستا این شرکت تصمیم دارد بسیاری از گزینه‌های حساس ودقیق در تبلیغات هدفمند را حذف کند. فیس بوک در حال تصمیم به این اقدام گرفته که قبلاً در چند مورد مجبور به حذف دسته بندی‌های جنجالی شده بود.

به نظر می‌رسد دلیل تغییر رویه اخیر این شرکت مربوط به حفاظت از سلامت ذهنی کاربران است. اما نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد احتمالاً متا مشغول آماده سازی برای تلاش‌های اتحادیه اروپا جهت تنظیم قوانینی است که تبلیغات مبتنی بر ردیابی اطلاعات را ممنوع می‌کند.

سیستم تبلیغات جهانی متا نمی‌تواند برخی حوزه‌ها را به طور کامل فیلتر کند، بنابراین این شرکت باید دسته بندی‌های دقیق هدف گیری تبلیغات در سراسر جهان را حذف کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس