امیرعبدالهیان: جهان پساکرونا با نقش‌آفرینی تمد نوین اسلامی شکل جدیدی خواهد داشت

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای پیش رو اعلام کرد: ما برای رسیدن به یک توافق خوب آماده‌ایم و معتقدیم که طرف های مقابل باید به تعهدات خود بازگردند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی عصر روز پنج شنبه با شیخ «عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات عربی متحده در خصوص پیگیری روند رو به رشد روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط ایران و امارات را روابطی سنتی و مثبت توصیف کرد و اظهار داشت : رابطه تهران و امارات برای هر دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اطمینان داریم روند خوب در بهبود روابط منجر به توسعه کامل مناسبات فیمابین می‌شود.

امیرعبداللهیان حل برخی مشکلات اجرایی میان دو کشور را موجب تسهیل و توسعه روابط تجاری دانست و ابراز امیدواری کرد: با همکاری میان دو دولت، مشکلاتی که در مبادلات مالی ایجاد شده در سایه مناسبات فی‌مابین و حقوق بین الملل مرتفع شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای پیش رو اعلام کرد: ما برای رسیدن به یک توافق خوب آماده‌ایم و معتقدیم که طرف های مقابل باید به تعهدات خود بازگردند.

وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفتگو با احوال پرسی از امیرعبداللهیان، برای وی سلامتی و تندرستی کامل آرزو کرد.

وی با اشاره با مشکلات در تبادلات تجاری دو کشور، اظهار داشت: مشکلات موجود از طریق کارشناسان دو کشور در حال بررسی است و تلاش برای رفع مشکلات ایجاد شده جریان دارد.

وزیر خارجه امارات با اشاره به بحران های زیست محیطی، اعلام کرد: باید همکاری جهانی و منطقه ای برای حل معضلات زیست محیطی شکل بگیرد و ما آمادگی داریم تا با کشورهای منطقه در این زمینه همکاری کنیم.

امیرعبداللهیان، سفر وزیر خارجه امارات به منطقه از جمله دمشق را گامی مثبت خواند.

وزیر خارجه امارات از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به امارات دعوت کرد؛ امیرعبداللهیان نیز متقابلا از وی برای سفر به کشورمان دعوت بعمل آورد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات با اشاره به اولویت همسایگی دولت جدید ایران، گفتگو و همکاری فزاینده اهل منطقه را مهم و حائز اهمیت دانستند و بر ضرورت تقویت این روند تاکید کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 2
    توافق خوب برای ایران وجود ندارد قتی بتن ریخته بشود در قلب صنعت و دانش
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      1 1
      نظر ایران مهم نیست.
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 0
      ساکت با جواب دهنده بودم
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    7 0
    شما که می گفتید با قاتل شهید سلیمانی مذاکره نمی کنید؟!!!! با این دولت معنی شعارهای پوچ را فهمیدند
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 1
      برو منافق ، رجوی صدات میکنه!!
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 1
      چی میگی احمق با آمریکا که مذاکره نمیکنن با اروپا مذاکره میکنن
  • ابوالفضل DE ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    توافق خوب معنیش همون اشتباه کردیم هست دیگه نه؟ این همه ادعا و این حرفا جور در نمیاد
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      0 0
      نه، توافق خوب معنیش اینه که اول توافق رو خوب می‌خونیم و اگه موافق بودیم امضاء میکنیم!! خخخخخخخخخ
  • ناشناس IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    نتیجه ای ندارد
  • حسن ایمانی ازتبریز IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    باسلام واحترام داشتن روابط خوب باکشورها مایه امیدواری است وماراخوشحال می کند
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 1
    تقریباً همه مون میدونیم که هیچ توافقی نمیشه
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    سلام سخنی با وزیر خارجه محترم1-ارومیه شهر ورزش والیبال است و در هر محله و کوچه و روستایی میشه از دیدن برافراشتن تور والیبال به این حقیقت روشن رسید2- ورزش والیبال تاکتیک های منحصر بفرد خود ش را داردمربی بازیکنها و دستیاران مربی و همه رفتار اعضای تیم بر اساس طراحی فکری مربی متناسب با رفتارهای حریف پردازش و تمرین سازی و آماده سازی می شود3- هر ارتشی برای آماده سازی در مقابل حملات دشمن مانورهای متناسب با دشمن را طراحی و پیاده سازی میکند و این تمرینها را تا رسیدن به حد آماده سازی بالاترادامه می دهد4- وزارت امور خارجه به رسانه ها اعلام کند تیم مقابل ایران برای مذاکره چه کسانی هستند با چه برنامه های و چه خصوصیاتی دارند و چیدمان طرف مقابل چگونه خواهد بود5- تیم مذاکره کننده ایرانی چه مانورهای آماده سازی پیش از مذاکره برگزار کرده است و خواهد کرد و اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی چه تخصصهای و چه قابلیتهای مداکره ای دارند6- آیا تیم مذاکره کننده دستیاران و کارشناسان خبره از ستاد نیرو های مسلح بانک مرکزی اتاق بازرگانی ایران وزارت بهداشت قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی آماده سازی کرده است و با آنها جلساتی داشته است7-وزارت امورخارجه طرحها و گزینه های مخصوص از شورای امنیت ملی دارد 8- آیا وزارت امورخارجه سقف زمانی مشخص برای مذاکره خواهد داشت9-وزارت امور خارجه نحوه مذاکره را برد برد یا برد و باخت و یا مساوی و یا فرسایشی پیش بینی کرده است10- فراموش نکنیم فلسفه مکتب شهید قهرمان حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق در مقابل داعش هم رفتار دفاعی داشت هم دیپلماسی هم تهاجمی و ایشان با استادی روشهای مختلف را در سوریه برای پیروزی مقاومت به صحنه می آورد امیدواریم تیم مذاکره کننده با بهره مندی از این آموزه های موفق بهره کافی ببرد انشالله و توکل علی الله.
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 2
    ما از امیرعبداللهیان بابت حفظ منافع ملت آسوده ایم و به او اعتماد داریم
  • فرهنگی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    باید توافق شود مردم عادی در اثر تحریم ها دارن له میشن.
  • مهران IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 2
    زنده باد دکتر امیرعبداللهیان سردار دیپلماسی
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    پس چی شد
  • امین جعفری IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    امیدوارم دولت توافق فوق العاده و بسیار عالی و غیر قابل خروج طرف مقابل را امضا کند تا تحریم ها به کل برداشته شود
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    درباره یمن هم موضع گرفت؟
  • محسن DE ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    با سلام؛ راستش بنده منظور ایشان از «آمادگی برای رسیدن به توافق خوب» را متوجه نشدم. اولاً : مگر مسئولان ما دائماً نمی گویند که فقط در چارچوبِ همین برجامِ کنونی مذاکره می کنند و چیزی از برجام نباید کم و زیاد شود. در این صورت چه توافقِ تازه ای می تواند صورت گیرد که در مورد خوب یا بد بودنش بحث شود؟ ثانیاً : آیا احیای برجام و بازگشتنِ طرفها به تعهداتِ برجامی به معنای رسیدن به «توافقِ خوب» است؟ اگر اینطور است پس آنهمه فحش و بد و بیراهی که اصولگرایان به برجام می دادند چه بود و آیا به همین زودی فراموش شد؟! باز هم می گویم : اگر توافقِ خوب همان «برجام» است پس آنهمه بدگوییها از برجام چه بود؟ و اگر چیزی غیر از برجام است پس چطور می گویند ما غیر از برجام در مورد هیچ موضوع دیگری مذاکره نمی کنیم؟! اینها حقیقتاً برای این بنده سؤال است و ذهنم را مشغول می دارد.
  • کارشناس IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    حامیان برجام؟
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    تارسیدن به کلاهک اتمی وبالستیک هیچ مذاکره،تله برجام وتوافقی برای(بتن کردن،پلمپ کردن،تعلیق وحتی توافقات گام به گام....)پیشرفتهایمان،نباید داشته باشیم-
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    (استکبار غرب میخواد ایران را بطرف خودش بکشه واستکبار شرق میخواد ایران را بطرف خودش بکشه-تا کارت برنده ای درمقابل هم داشته باشندبارس توازن وغارت!)کارت برنده کسی نباشیم
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    استاد نمیدونی با همین حرف وجمله ات-چقدر طلای سیاه(نفت)قیمتش میادپائین واستکبار شرق وغرب نفتی که باید۱۰۰۰دلار باشه را۵۰با کمتر میخرنند ومنابع ایران ومنطقه غارت وخالی میشه؟ذخایر نفت تا۱۰یا۱۵سال دیگه با کمبود وبحران روبرو میشه ومیشه به قیمت طلا فروخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس