کد خبر 1298206
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
نامه ۶۸ اقتصاددان به رئیس‌ رسانه ملی: نام شبکه ایران کالا، اقتصاد ایران شود

۶۸ اقتصاددان در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی خواستار تغییر نام شبکه «ایران کالا» به «اقتصاد ایران» شدند.

به گزارش مشرق،  ۶۸ اقتصاددان در نامه‌ای به پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی خواستار تغییر نام شبکه «ایران کالا» به «اقتصاد ایران» شدند.

نام و متن نامه این افراد به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جبلی
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

همانطور که مستحضرید رسانه در دنیای امروز نقش بی‌بدیل در ارتباط بین دولت، مردم و اقتصاددانان ایفا می‌کند و طی گفتگوهای چند جانبه، خواسته‌ها، ایده‌ها، دیدگاه‌ها و راه حل‌ها انتقال می‌یابد.

در وضعیت کنونی، هم از دید مردم و هم حکومت، اقتصاد مهم‌ترین مسأله کشور است؛ لذا آن رسانه محترم می‌تواند با توجه به اهمیت اقتصاد و نامگذاری سال‌های مختلف با این موضوع، یک شبکه سیما را به اسم شبکه اقتصاد ایران نامگذاری کند.  

در این راستا، ضمن تشکر از آن سازمان محترم که در برنامه چشم انداز شبکه ایران کالا، طی دو سال گذشته، آزادانه صدای اقتصاددانان سراسر کشور بوده است؛ برای مشارکت و آگاهی بیشتر مردم، تحقق اهداف اقتصادی کشور برای رفع مشکلات معیشتی، توانمند سازی علمی دولت و استفاده از توان کارشناسی اقتصاددانان، درخواست می‌شود شبکه ایران کالا به شبکه اقتصاد ایران و با اهداف و موضوع اساسی‌تر در حیطه‌های اقتصاد خرد، کلان و توسعه ایران، تغییر نام دهد.

امضاءکنندگان نامه در تصویر زیر معرفی شده‌اند:

نامه ۶۸ اقتصاددان به رئیس‌ رسانه ملی

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    28 2
    شبکه ای که من اصلانگاه نمیکنم که اسمش برام مهم باشه.چندباراتفاقی دیدم وافزایش قیمتهابصورت زیرنویس قرمزاونم هرروزه ،واقعااعصاب خوردکن بود.چیزی ارزون نمیشه که اون زیربنویسن؟
  • وطن پرست DE ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    37 0
    این اقتصاددان ها اگه واقعا سواد داشتن الان این وضع مملکت نبود. آقای اقتصاد دان یکم سکوت کن ببینیم چیکار می کنیم. یاد نامه ۱۰۰ اقتصاددان به دولت نهم افتادم. سر لیستش ن هم ستاری فر ریس سابق سازمان تامین اجتماعی بود که زمان خاتمی بشدت متنوع شده بود.
    • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      0 9
      ایا رشد اقتصادی در دوران خاتمی و سایر شاخصهای اقتصادی قابل دسترس است؟
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      10 1
      اتفاقا این افراد دانشگاهی و بسیار باسواد هستند اما مشکل اقتصاد کشور سیاست های کلان هست که توسط افراد بیسواد حاکم در عالی ترین سطوح اجرایی میشود و با تغییر دولت ها در سیاست ها تغییری ایجاد نمیشود
    • وطن پرست DE ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      16 0
      رشد اقتصادی روی کاغذ مثل کاهش شاخص شاغل بودن از دو روز در هفته به دو ساعت درهفته را می گی؟ برو عمو سر یکی دیگه رو شیره بمال.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    33 0
    کسبه این کلاه آن کلاه را در دوره علی عسگری می آوردند برا نمایش قدرت مثلا اقتصادی - طرف می رفت در روستایش وام روستائی می گرفت می آورد در تهران دلالی می کرد خودش را تولید کننده جا می زد
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    3 28
    سلام عوض شدن نام مهم نبست اگر باشد اقتصاد باز مهم نیست مهم محتوا است این شبکه باید به یک شبکه اطلاع رسانی و تحلیل سازی پیش برود و چون رادیو گفتگو گفتگو محور با اساتید و صنعتکاران ایران و جهان ارتباط سازی کند و مدلهای موفق اقتصاد در سطح جهان را به افکار ایرانی معرفی کند و دو زبانه باشد فارسی و انگلیسی و با بهره مندی از خبرنگاران برون مرزی اخبار روز اقتصادی جهان را پخش بنماید انشالله و توکل الله.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    18 0
    خطاب به اقتصاد دانان : به جای این نامه پرانی ها یک فکری به حال این قیمت ها بکنید که هرروز بالاتر میرود و اعصاب مردم را به هم ریخته . قیمت دلار آزاد در این 4 یا 5 ماه گذشته حداقل ده درصد افزایش یافته و این نشان دهنده وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی مملکت است.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    15 0
    من نمی دانم با وجود چنین اقتصادان های فرهیخته. که برای رفع مشکلات اقتصادی 68 نفر نامه ای می نویسند که اسم عوض شود. چرا چنین اقتصاد بد توام با رکود وتورم و فساد داریم. خوب مشکلی که با تغییر نام حل می شود . چرا این همه سهل انگاری می شود
  • محمدایوب IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    مراجع و مذهبی ها هم باید کمی به خود زحمت دهند یک نامه ای به آقای جبلی بزنند و بخواهند ودرخواست کنند. درمیان آگهی های بازرگانی یک چند دقیقه ای فیلم پخش کنند. با توجه به وضعیت اسف‌بار اقتصادی وبیش از 70درصد مردم برای لوازمات اولیه زندگی لنگ میزنند رسانه ملی در 24ساعت با بمباران آگهی ها روح وروان مردم را آزار میدهد وازطرفی در مترو روی درودیوار روی اتوبوسها روی دیوار ساختمانها روی پلها تابلو های بیلبرد روی درب خانه ها یکی نیست سئوال کند وقتی اکثریت مردم برای کالاهای اساسی در مضیقه هستند این همه تبلیغات برای چیست
  • كريم IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    15 0
    وقتي كه در همه كانالهاي سيما تبليغات كفشهاي كتاني با قيمت 300000 توماني و سينيهاي حلبي پرسي (به همين ميزان) و انواع و اقسام ما يحتاج مردم با قيمتهاي سرسام آور و نجومي بخاطر قيمت اغوا كننده پخش تبليغات در سيما كه ثانيه اي و با قيمتهاي گران محاسبه مي گردد اتفاق مي افتد آيا اين سيماي جمهوري اسلامي ايران نيست كه به گرانيها دامن مي زند. وقتي كه يك كفش كتاني كه با قيمت يك پنجم ارزش واقعي آن تبليغ مي شود اگر كفش چرمي را تا يك ميليون تومان هم بفروشند انسان نمي تواند تعجب كند.
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 0
      واقعادرست میگین.همین کفشی روکه مثال زدی،ماارزونتروبهترش روخریدیم.بعدمیگن باقیمت استثنایی.چندساله تلویزیون باتبلیغات گتره ای که میگیره به گرونیهاکمک شایانی کرده.هرچی تبلیغ میکنه ارزونترش توبازاریاسایتهاهست.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    با هیچکس عهد اخوت نبندید. صدا سیما درون خانه های مردم و جزو خانواده هاشده است. از کارشناسان شجاع و منطقی استفاده شود. هر شخصی که رییس جمهور یا مسئول شود اولویت و اهم مردمند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس