کد خبر 1298592
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
نجات معجزه آسای دو خانم از ارتفاعات توچال

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، از گرفتاری دو خانم در ارتفاعات توچال و نجات معجزه آسای آنها توسط آتش نشانان و کوهنوردان خبر داد.

به گزارش مشرق، شب گذشته طی اطلاعی که به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران داده شد؛ دو خانم به دلیل تغییرات جوی و کولاک شدید گرفتار شده بودند.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران افزود: این دو خانم خوشبختانه موفق شده بودند که خودشان را به جان پناه موجود در قله توچال خود را برسانند اما با توجه به اینکه تجهیزاتشان برای اقامت شبانه نبود امکان بروز آسیب جسمی وجود داشت.

بیشتر بخوانید

سقوط مرگبار زن و مرد در ارتفاعات

وی اظهار کرد: در همان وضعیت یک گروه کامل از گروه امداد و نجات ویژه کوهستان با هماهنگی‌های صورت گرفته به همراه جمعی از کوهنوردان جمعیت هلال احمر و چند نفر از ورزشکاران هیئت کوهنوردی استان تهران که همیشه همکاری خوبی با آتش نشانان دارند؛ هماهنگی‌ها صورت گرفت و نفرات از هلال احمر و کوهنوردان خود را به ایستگاه شماره پنج تله کابین توچال خود را رساندند.

ملکی عنوان کرد: در ساعت ۲۲:۴۶ دقیقه با استفاده از تله کابین توچال از ایستگاه پنج با تله کابین توچال خود را به ایستگاه هفت رساندند و از آنجا به همراه یک دستگاه ماشین برف کوب که مختص تردد در مسیرهای برفی است؛ نفرات را به جلو برد و از آن جا به بعد افراد در دمای بیش از منفی ۱۵ درجه زیر صفر خودشان را به قسمت قله و جان پناه رساندند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران تصریح کرد: در ساعت ۱۷ دقیقه بامداد و پس از دو ساعت افراد توانستند خود را به جان پناه برساندند و خوشبختانه دو خانم ۳۴ ساله را که در جان پناه بودند و آسیبی ندیده بودند را به ایستگاه هفت تله کابین توچال رساندند و از آنجا با هماهنگی تله کابین این افراد را به ایستگاه یک رساندند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه هر دو نفر وضعیت خوبی داشتند و در ساعت ۲:۴۹ دقیقه این حادثه با سلامت این نفرات به پایان رسید.

ملکی گفت: متأسفانه در روزهای گذشته و باتوجه به قرار گیری در فصل سرما ورزش کوهنوردی از جذابیت بسیاری برای افراد زیادی برخوردار است اما عزیزان باید توجه کنند که به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که قبل از تاریکی هوا از کوه بازگشته باشند چراکه در چند لحظه هوا می‌تواند دگرگون شود؛ کولاک‌های شدید، بارش شدید، همگی می‌تواند نفرات را از هم جدا کند و مسیر گم شود؛ توجه به این نکته ضروری است که افراد از وسایل مناسبی برای شرایط مختلف آب و هوایی برخوردار باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م.ر. IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    3 0
    شکی نیست کوهنوردی یکی از بهترین ورزشهای جهان است و باید به ترویج آن هم پرداخت. اما در سالهای اخیر و در چنین ماههای در روزهای تعطیل شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم که عده ای بدون توجه به اخطارها، اقدام صعود میکنند، گرفتار میشوند و انتظار دارند همه به هر طریقی به آنها کمک کنند. بازهم شکی نیست نجات جان انسانها از اوجب واجبات است. اما در نظر بگیرید برای نجات این دو خانم چند ده میلیون تومان با به خطر افتادن جان چندین نفر در آن شرایط مخاطره آمیز، اقدام شده و الحمدلله به خیر گذشته. به نظر من برای اینکه مسئولیت پذیری بیشتری از سوی این افراد که اتفاقا اکثرا از قشر مرفه جامعه هم هستند، باید هزینه امداد و نجات به شرط اثبات اینکه آنها به اخطارها توجه نکرده و ماجراجویی کرده اند، از آنها اخذ شود. چرا مردمی که فقط از کیلومترها دورتر قله های برفی را میبینند باید هزینه این اقدامات ماجراجویانه را بپردازد! انتظار دارم مشرق این کامنت را منتشر کند، شاید کسی ببیند و اقدامی کند
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      4 0
      احسنت وقتی اختلاف طبقاتی زیاد است مردمی که برای گذران زندگی روزمره دچار چالش هستند بابد تاوان سرگرمی و خوشگذرانی مرفهین بی درد را بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس