کربلا در آستانه ایام فاطمیه سیاهپوش شد

حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم السلام در آستانه ایام فاطمیه به روایت چهل روز پس از شهادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله سیاهپوش شد.

به گزارش مشرق، روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه مشخص نیست. بر همین اساس روایات مختلفی درباره آن مطرح می‌شود؛ به طوری که ۴۰، ۷۵ و ۹۵ روز پس از شهادت پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله را ایام فاطمیه عنوان می‌کنند.

در عراق علمای شیعه هر سه تاریخ را عزاداری می‌کنند. فاطمیه اول به روایت چهل روز پس از شهادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مصادف با یکشنبه ۲۳ مهرماه است که حرم‌های مطهر در عراق در آستانه این روز رخت عزا به تن کردند.

بیشتر بخوانید

روایت‌هایی از کربلا که تابه‌حال نشنیده‌اید

در حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهم السلام در کربلا پارچه‌های مشکی مزین به نام و القاب حضرت فاطمه زهرا سلام الله نصب شده است و حال و هوای کربلا این روزها مملو از غم و اندوه است؛ تا جایی که حتی برخی از زائران هم پس از تشرف به حرم سیدالشهدا علیه السلام روضه مادر سادات را می‌خوانند و اشک می‌ریزند.

لینک دانلود

شب گذشته حرم حسینی مملو از جمعیت بود و زائران به سوی ضریح ارباب مشرف شده و دعای فرج را زمزمه می‌کردند. حرم سقای دشت کربلا نیز سیاهپوش شده است و در هر گوشه و کناری از حرم‌های مطهر کربلا نام و یادی از حضرت زهرا سلام الله علیه دیده می‌شود.

کربلا در آستانه ایام فاطمیه سیاهپوش شد +عکس و فیلم

کربلا در آستانه ایام فاطمیه سیاهپوش شد +عکس و فیلم

در ایران اسلامی عزاداری ایام فاطمیه در ۷۵ و ۹۵ روز پس از شهادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله مورد توجه قرار دارد. با این وجود، مقام معظم رهبری درباره اینکه ۴۰ یا ۷۵ روز بعد از شهادت رسول الله صحیح است یا ۹۵ روز؟ پاسخ حکیمانه‌ای دادند و فرمودند: برای شما چه فرقی می‌کند کدامیک صحیح باشد. خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند». 

کربلا در آستانه ایام فاطمیه سیاهپوش شد +عکس و فیلم

در ادامه تصاویری از سیاهپوش شدن حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهم السلام را در آستانه ایام فاطمیه به روایت ۴۰ روز پس از شهادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله مشاهده می‌کنید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس