کد خبر 1298942
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
۴ ماه از اعتصاب غذای فعال بحرینی گذشت

یکی از فعالان بحرینی مخالف دولت آل خلیفه برای چهارمین ماه پیاپی به اعتصاب غذای خود در زندان‌های این رژیم ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی المیادین با اعلام این خبر افزود: "عبدالجلیل السنکیس" یکی از چهره‌های جریان مدنی مخالف دولت بحرین به اعتصاب غذای خود در زندان‌های رژیم آل خلیفه ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین این مبارز بحرینی از ۱۲۹ روز پیش اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است و بر اثر آن تاکنون ۲۰ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده و حالش روز به روز رو به وخامت می‌رود.

با وجود این شرایط زندانبانان بحرینی مکالمات تلفنی وی را با نزدیکانش شنود کرده و به طور مستمر این مکالمات را قطع می‌کنند، در برخی از موارد اجازه خوابیدن به وی داده نمی‌شود و دست نوشته‌های تحقیقاتی اش هم از وی مصادره شده است.

گفتنی است عبدالجلیل السنکیس یکی از اساتید دانشگاه بحرین بود که در عرصه دفاع از حقوق بشر فعالیت کرده و تا سال ۲۰۱۱ فعالیت‌هایی در فضای مجازی داشت اما بعد از آن توسط دولت آل خلیفه به اتهام مشارکت در تظاهرات اعتراض آمیز دستگیر شد.

او یکی از اعضای گروه معروف به "بحرین ۱۳" محسوب می‌شود که در بر گیرنده رهبران سیاسی جریان آزادی خواه بحرین بوده و همگی به دلیل نقشی که در مبارزه جهت کسب دموکراسی در بحرین انجام دادند دستگیر و محکوم شده اند و وی هم در این چارچوب به زندان ابد محکوم شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس