کد خبر 1299143
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
آیا مهر امسال دانش آموزان رنگ مدرسه را خواهند دید؟

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با تأکید براینکه امتحانات دانش‌آموزان حضوری است، درباره روش‌های آموزش تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش مشرق، علیرضا کمره‌ای، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ، درباره اینکه چند درصد از مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان به سمت بازگشایی و آموزش حضوری رفتند؟ اظهار کرد: بازگشایی مدارس در استان‌های مختلف متفاوت است، در کل کشور یک میلیون و ۵۹۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از ۱۵ آبان باید به مدارس بروند اما استان‌ها شرایط متفاوتی داشتند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات دستورالعمل‌های بازگشایی مدارس

وی افزود: در هفته نخست بازگشایی مدارس به ویژه در ۴ روز نخست به جهت آماده شدن مدارس برای مواردی همچون اعلام زمان حضور دانش‌آموزان، تعیین برنامه هفتگی و اختصاص نیرو در برخی استان‌ها مانند تهران در سه روز نخست بازگشایی شاهد تأخیر در بازگشایی بودیم.

۴۰ درصد مدارس آموزش حضوری را آغاز کردند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس ارزیابی از مدارسی که مورد بازدید قرار گرفتند ۴۰ درصد از مدارس فعالیت‌های آموزشی را در دوره متوسطه دوم آغاز کردند و مابقی طی رزوهای گذشته، برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری را انجام دادند.

کمره‌ای ادامه داد: تکلیف مدارس در دوره متوسطه دوم با اعلام ستاد ملی کرونا مشخص است، باید براساس قوانین و مقررات نسبت به بازگشایی اقدام کنند و آموزش حضوری را به طور مداوم گسترش دهند،  هر دانش‌آموز حتی در مدارس پرجمعیت باید به میزانی که امکان برنامه‌ریزی وجود دارد از آموزش حضوری بهره‌مند شوند چرا که اصل آموزش حضوری است و در کنار آن برای تکمیل فرصت‌های یادگیری از آموزش‌های مجازی استفاده کنند.

غیبت در صورت عدم حضور در مدرسه

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان براساس برنامه‌ مدرسه و آیین‌نامه‌های آموزشی حاکم، ملزم به حضور در کلاس‌های درس هستند، بیان کرد: براساس ماده ۱۶ آیین نامه آموزشی، مدیران مکلفند غیبت دانش‌آموزان را به خانواده‌ها اطلاع دهند و به تدریج بر روند گسترش آموزش‌های حضوری نظارت داشته باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که اگر مدرسه‌ای برای آموزش حضوری آمادگی نداشته باشد ملزم به بازگشایی است؟ متذکر شد: بحث الزام و اختیار مطرح نیست، خانواده‌ها، فرزندان خود را در مدرسه ثبت نام کرده‌اند تا از آموزش باکیفیت بهره‌مند شود، با توجه به مجازی بودن آموزش‌ها در ۲۰ ماه گذشته، کیفیت آموزش‌ها آسیب دید البته خانواده‌ها با اطمینان از رعایت نکات بهداشتی در مدارس، به آموزش حضوری تمایل دارند.

امتحانات حضوری

کمره‌ای با تأکید براینکه بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا است بنابراین مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های درس حضوری و دانش‌آموزان نیز ملزم به حضور در کلاس‌های درس هستند، گفت: آموزش‌ها به تدریج به سمت حضوری شدن می‌رود البته ممکن است تا پایان سال تحصیلی روش گروه‌بندی را در کلاس‌های درس شلوغ داشته باشیم تا فاصله‌گذاری انجام شود براین اساس زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه کاهش می‌یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امتحانات پایان سال دانش‌آموزان حضوری است؟ گفت: با توجه به اینکه روند آموزش‌ها به سمت حضوری شدن است و از ابتدای آذر مدارس ابتدایی و متوسطه اول بازگشایی می‌شوند بنابراین ارزشیابی تکوینی و پایانی دانش‌آموزان در زمانی که مدرسه دایر است به صورت حضوری خواهد بود. یکی از عناصر کیفیت بخش به یادگیری، ارزشیابی‌های معتبر و قابل اعتماد است تا معلمان براساس آن بتوانند در روش‌های آموزش بازنگری انجام داده و فرصت‌های یادگیری را تکرار کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    25 3
    آدم عاقل یک بار دوبار اشتباه میکنه، بار سوم تکرارش نمیکنه، متاسفم برای تمامی مسئولین وزارت آموزش و پرورش
  • دانش آموز IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    4 2
    چند درصد از مدارس از لحاظ کیفیت بهداشتی وفضای فیزیکی نسبت به قبل شیوع کرونا بهبود یافته اند؟!
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      6 1
      هیچ!!رعایت پروتکل و این کار ها پول میخواد که سرانه مدارس تقریبا صفر است!!!
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    2 1
    اينگونه حضوري كردن نيم بند و بدون تعريف يعني معلم بينوا هم در حضوري بايد كار كنه هم مجازي!!با توجه به اينكه نمي توانيد دانش اموزان را اجبار به حضور كنيد هرج و مرج و بي نظمي پيش ميايد كه تبعات آن روي دوش معلم و اوليا مدرسه است
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      2 3
      به علت کمبود نیرو امسال یک کلاس ۴۵ نفری به من دادند و حالا دستور دادند باید به سه قسمت تقسیم کنیم و برنامه حضوری بهشان بدیم یعنی روزی که ۱۵ نفر مدرسه می‌آیند من باید به ۳۰ نفر دیگر اموزش مجازی بدهم!!!حقوق و مزایا هیچ!آیا بعنوان یک انسان توانایی معلم را در نظر می‌گیرند!!با توجه به اینکه اموزش مجازی چند برابر حضوری از معلم وقت و انرژی خواهد گرفت!!!
  • ali IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 1
    بچه من دبیرستانیه هفته ای دو روز عملی هاشا میره سر کلاس که البته اون هم کلاسشون نه به خاطر کرونا که از قبل از کرونا دوازده چهارده نفر بودند.هر وقت هفته را کامل رفت سر کلاس اونوقت بگید امتحانها حضوریه.مسئولین اموزش و پرورش اینا باید بدونند نمی شه موتور سواری گذاشت روی کامیون و ده تن بار روی کمرش گذاشت.و همینطور نمیشه مجازی با این اینترنت ضعیف و بیخودی ایران تدریس کرد و حضوری امتحان گرفت.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    2 1
    شرایط کامل ازواکسن دانش آموزان آنهم با دو دز می توان به بازگشایها امیدواربود
    • حامد IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      1 2
      کدام واکسن، کدام بازگشایی، تو کلاس ما که دوازدهم هستم از 25 نفر فقط 7 نفر در روز در مدرسه حاضر میشه، هیچکدوم از بچها علاقه ای به بازگشایی ندارند، در ثانی ابتدایی های که واکسن نزدند، آن ها چه کنند،
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      2 0
      من یک دبیرم ودر جنوبی ترین منطقه تهران در دبیرستان دولتی تدریس می کنم در کلاسهای حضوری که شرکت کردم شاید در هر گروه ۱۵نفره یک نفر واکسن نزده بود بچه ها تشنه یادگیری بودند و مدارس هم با اینکه مدرسه ما مشکل بوجه داره هر سال خدایی مدیر سنگ تمام گذاشته بود لطفا با آینده بچه ها بازی نکنید اگر چشمهای بچه ها را وقتی در کلاس حضوری درس می دادم می دیدید به همین راحتی حرف از عدم بازگشایی نمی زدید
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    2 0
    سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که اگر مدرسه‌ای برای آموزش حضوری آمادگی نداشته باشد ملزم به بازگشایی است؟ متذکر شد: بحث الزام و اختیار مطرح نیست، خانواده‌ها، فرزندان خود را در مدرسه ثبت نام کرده‌اند تا از آموزش باکیفیت بهره‌مند شود، با توجه به مجازی بودن آموزش‌ها در ۲۰ ماه گذشته، کیفیت آموزش‌ها آسیب دید البته خانواده‌ها با اطمینان از رعایت نکات بهداشتی در مدارس، به آموزش حضوری تمایل دارند........!!!جناب سخنگو یک بار بخوان چه گفتی اگر متوجه شدی برای ما هم توضیح بده روشن شیم!!!!!
  • حامد IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    4 2
    خودتون رو خسته نکنید هیچکدوم از بچها و اولیا علاقه ای به بازگشایی مدارس ندارند، لااقل میزاشتن این ترم تموم میشد از نیمه دوم سال تحصیلی شروع5به بازگشایی مدارس میکردین
  • رضا IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    اونی که بیماره و شرایط برای حضور در مدرسه نداره اون چه گناهی کرده، میگن خوب پنجره ها رو باز میزاریم سیستم تهویه هوا مناسب ایجاد میکنه و از این حرفها، عزیز من اولاً تو این هوای سرد و بیماری های زمستانی مثل آنفلوآنزا و... کی حاضر کرونا هم بگیره، یا خودش و بچه هاش که از همه چی براش مهم تره رو دستی دستی بر گفته اداعا های چند مسئول که چیزی از آموزش و پرورش و... نمیدونند راهی قتلگاهی به نام مدرسه کنه
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    2 0
    به من گفتن بچه رو با لباس خیلی گرم بفرستین چون می‌خوایم تو این هوای سرد پنجره کلاسو باز کنیم بچه من تو خونه کنار بخاری سردشه و دایم مریضه در ضمن خود مدیر و وزیر و رییس میتونن تو هوای سرد بشینن؟
  • محمد IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    مهمترین چیزی که در مدارس در نظر گرفته نمیشه سرویسهای بهداشتی که از اونجا ویروس خیلی راحت و سریع انتقال پیدا میکنه .آقای وزیر و معاون چه جوری میخوان توالتهای غیر بهداشتی ساز رو بهداشتی کنن.اصلا میدونن تو ساعت تفریح به هر توالت چند دانش آموز میرسه یا به عبارت دیگه سرانه توالت برا بچه ها رو میدونن؟
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      1 1
      اشتباه و گیر اینجاست که هیچ کس این واقعیت را بیان نمیکنه که ویروس سرماخوردگی و کرونا و آنفولانزا از راه تنفس منتقل میشه و آنچه از راه دهان و گوارش منتقل میشه میکروب اسهال و وبا و حصبه است!!با این اطلاعات غلط د و ساله ملت را مجبور کردند با انواع الکل و ضد عفونی کننده به پوست و ریه خود آسیب برسانند
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    2 0
    اشتباه کردی
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    صاحب نظران عزیز شما فقط و فقط حرف خودتون میزنید و اما به این فکر نمی کنید که کرونا هم مثل انفلونزا تا اخر الزمان باشه حالا بیاییم سر اصل مطلب پس تکلیف سرنوشت و اینده بچه ها چیه الان ۱۱۷ کشور مشغول له تحصیل هستن باید بگوییم مسولین محترم شرایط رو هر چه زودتر برای بازگشایی مدرسه فراهم کنید
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    برو بابا پی کارت موج ششم داره میاد دوباره همه جا رو می‌بندی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس